VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: transporter t5 Oktobar 15, 2011, 12:48:39 pre podne

Naslov: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 15, 2011, 12:48:39 pre podne
IMAM WV TRANSPORTER 2,5 130KS AUTOMATIK TIP TRONIK 2008GOD PRESAO JE 215.000KM REDOVNO SERVISIRAN ,NA SVAKIH PREDJENIH 200KM IZBACUJE MI DIM OD ULJA IZBACI PA POSLE NAREDNIH 200 PONOVO ,NARAVNO TROSI ULJE,NEKI KAZU DA JE TURBINA STO I JA MISLIM, A NEKI DA JE PROBLEM DO KATALIZATORA DA JE ZACEPLJEN I PRAVI KONTRA PRITISAK NA TURBINU.E SAD MOLIO BIH MISLJENJE OD VAS.POZDRAV    DRAGAN
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Stefan91 Oktobar 15, 2011, 12:52:19 pre podne
1. nisi se predstavio
2. pisi malim slovima
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Acca Oktobar 15, 2011, 01:02:36 pre podne
turbina za remont ;)
dosta je presao za to godiste,sigurnoo je turbina se zaprljala i geometrija glavi,sto dovodi do trosenja ulja
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 15, 2011, 01:06:21 pre podne
pa i ja mislim njima je 200  250 hiljada rok trajanja,ja prelazim dosta sa njim uglavnom  3000km nedeljno po auto putu,dali se kod njih moze izvaditi katalizato posto ima tri landa sonde i neko crevo  alu kazu mi da je za dovod vazduha?
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: mladen3103 Oktobar 15, 2011, 01:38:26 pre podne
turbina za remont ;)
dosta je presao za to godiste,sigurnoo je turbina se zaprljala i geometrija glavi,sto dovodi do trosenja ulja

aj mi obajsni poveznicu izmedju turbina se zaprljala i glavi i trosenja ulja
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Acca Oktobar 15, 2011, 01:45:24 pre podne
nemam ja tebi sta da objasnjavam i dajem neko obrazlozenje
ja sam imao problema sa turbinom i godinu dana nisam mogao da je resim,sad sam konacno resio i hvala bogu za to jer me stvarno namucila
vidjao sam dosta ljudi i licno gledao kako im turbina zbog zaprljanosti,geometrija itd,sve rastelovano trosi ulje,turbina otisla u q....

Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: mladen3103 Oktobar 15, 2011, 04:32:02 pre podne
nemas ti meni sta objasnjavat,znam i sam al nemoj lupat po forumu,
tu ima dosta varijacija,sta kako i zasto i nije uopsteno to sto si napisao,
izmedju zaprljane i rastelovane a pogotovo one koja je otisla je velika razlika
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 15, 2011, 12:12:42 posle podne
ne znam kako se moze prici na transporteru turbini, ako moze neki dobar turbo majstor nek ti je pogleda onako odokativno dal je zrela za mijenjanje, ima li ostecene lopatice, dal ima lufta i sl, pa onda dalja revizija. kolko ulja trosi? Po meni da je posla trebala bi da ti zvizdi (ne mora da znaci ali ako zavija kao hitna velika je vjerovatnoca), ako dimi sivi dim (opet ne mora da znaci ali je jako dobar pokazatelj da je turbina posla). Ide li?

ne mora da znaci da je na toj km zrela za mijenjanje, sve zavisi kako si je vozio, dal si dodrzavao neka osnovna upustva o odrzavanju turbine, kakava te turbina zapala dal neka sa felerom ili neka bolja i masu masu drugih stvari.

da je zaprljana po meni bi bacala u safe mod ne bi izbacala dim
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 15, 2011, 03:09:16 posle podne
nije zvizdala jednostavno je trosila ulje (poprilicno dosta)i dim prvo po malo pa posle konstantno,skinuo sam je danas nekako -jedva ,propeleri citavi kao novi ali ima lufta na osovini , bacala ulje u katalizator pa on sagorevao e sad mozda je i katalizator u problemu zbog tog ulja sto je dolazilo do njega nesmem da ga skinem  ima tri landa sonde i neko crevo sto dovodi tecnost sto ga cisti, ako ga skinem mislim da  ce komp.pokazivati gresku,sada moram da vidim sta cu nova ,remont ili za poljsku po polovnu i katalizato
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: mladen3103 Oktobar 15, 2011, 04:45:24 posle podne
bolje ti je remont, servis uzice i milina,i ta sto kupis polovnu opet pitanje sta je,nemoj kat dirat
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: gedora Oktobar 15, 2011, 04:45:38 posle podne
kat moras imati. skini ga operi i vrati na auto. izmjeri kompresiju na hladan motor, turbo na tom motoru traje 600 i plus hiljada km a ne 250.
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 15, 2011, 05:43:38 posle podne
nedje sam citao da na osovinici mora imati mali mali minimalni luft - jel to tacno ne znam ali sumnjam da ti je sve tako brzo poslo, jer mogu da naguraju dosta ti motori (jes da nisu isto sto sto i petak iz T4 ali makar pola njene porcije km ukoliko se prema njemu ponasas kako treba mora izdrzat).

a i sam rece vozis ga stalno po autoputu i to je preduslov da srce ulja, TDI motori kad se cepe kako zapovjeda umiju koju casicu vise ulja  ;)

ali ti opet ne napisa kolika je ta potrosnja ulja
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 15, 2011, 06:28:45 posle podne
pa na oko 20000km skoro 3 l ili 4 ,to je vec mnogo a i dimio je kao lud , a sa cime da isperem kat
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Acca Oktobar 15, 2011, 06:36:00 posle podne
nemas ti meni sta objasnjavat,znam i sam al nemoj lupat po forumu,
tu ima dosta varijacija,sta kako i zasto i nije uopsteno to sto si napisao,
izmedju zaprljane i rastelovane a pogotovo one koja je otisla je velika razlika
ko bre lupa po forumu?
ja sam samo napisao nesto sto sam licno video i doziveo
ako neko lupa ovde onda si to ti,bespotrebno si se nadovezao na moj odgovor jer sam to napisao zato sto znam,video sam ,a ne da lupam!!!
ja sam samo coveku rekao moje misljenje i nadam se da sam mu donekle pomogao...
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 15, 2011, 09:40:06 posle podne
pa na oko 20000km skoro 3 l ili 4 ,to je vec mnogo a i dimio je kao lud , a sa cime da isperem kat

ne znam dosta je to, nego zasto gamijenjas na 20.000km  boodala ? Mnogo je to brate premnogo mada ga osvjezis dosta cim toliko dolivas. Ako ti sto znaci par 2,0 TDI motora s cijim vlasnicima sam pricao kazu da ako cesce voze po autoputu umiju na 10 iljada da dospu oko litar/litar i po ali ne dime im auta. Kako dimi crno ili sivo? Koje ulje koristis? Koja specifikacija i koji proizvodjac?
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: shvexoman Oktobar 15, 2011, 10:02:47 posle podne
ne bi ja ulje drzao vise od 10 000km u TDI nikad
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: RUS Oktobar 15, 2011, 10:03:42 posle podne
Problemi su u samom motoru. Za komercijalni program ( Transporter, LT ili sada Krafter) u zvanicnim servisima VW je zamena ulja na 30 000km. bonk Zato sva vozila posle predjenih 200 000 pocnu da prave probleme sa motorima. A ulja se koriste ista koja idu i u putnicki program gde je zamena na 15 000 km. po programu. Motor je zreo da se otvara a mozda cak i osvezava, jer predpostavljam da je ulje u njemu menjano na produzenom intervalu. Pre 5-6 godina je u Rusiji u Moskvi konkretno bio savet za dizel motore da se ulje menja na 7.500km. od strane VW grupe Rusija u zvanicnim servisima, ali je po programu i tada bilo na 15 000. Jasno je da je klima tamo surovija nego ovde ali u svakom slucaju i na 20 000 zamena ulja je prevelika. maksimum sto bi trebalo u nasim uslovima voziti od zamene do zamene je 10 000. Izvinjavam se za OFF! Ali smatram da je upravo ovo razlog problema.
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 15, 2011, 10:18:12 posle podne
u neku ruku nije off bas iz tog razloga

inace cak i najkvalitetnije ulje u TDI motoru koji je dosta cesto pod opterecenjem (sto ovaj gore pomenuti jeste) maximum 13.000km moze izdrzati i to sve posle 10 hiljada je tako-tako, najbolje je na 7500. Mada opet pored tolike potrosnje ulja nije bas kriticno jer se cesto ispira, staro ulje se trosi novo sipa ali opet je mnogo.

Mislim da bi trebao da proba sa nekim drugim uljem i to za stepen jace gradacije tj 10-40w  ;)  ako to i ciscenje KAT-a ne otklone potrosnju/dimljenje onda nek gleda dalje.

inace taj motor vazi za jedan od losijih u T5-ici
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: RUS Oktobar 15, 2011, 10:28:16 posle podne
Isti slucaj je i kod 2.5 TDI motora u Touaregu. Losa cementacija cilindara i citao sam u svoje vreme da su mnogi vrisnuli po 10 000 evra za nove blokove motora. 2005 kada sam narucivao svog Touarega, licno direktor prodaje u slonu u Moskvi mi nije dao da narucim sa takvim motorom iz tog razloga. Inace smo dobri drugari u privatnom zivotu, pa mi je to rekao pouzdano.
Sa Mirom se slazem za promenu na 10-40 i da proba sta ce se desavati sa njime. I da netera nikako vise od 10 000km.
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: crni_vlada Oktobar 15, 2011, 10:48:09 posle podne
Pa onda bi menjao ulje verovatno na mesec dana blink..zar zbog toga i nisu predviđeni Longlife servisi?Samo je upitan kvalitet ulja tu,kod nas generalno..na zapadu je normalno da se servis radi na 30 k km..ali gde smo mi... blabla
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 15, 2011, 11:23:14 posle podne
fora je da ni na zapadu ne treba raditi servis na 30kkm, ni na 60kkm, ni na 15kkm,nije to toliko do exploatacije kolko do toga sto ulja ne mogu izdrzat tolku pocriju km, gube aditive, gube masu svojstava. Zna se zasto je na masu 1,9 i 2,0 TDI riknula turbina na bas oko 60kkm a motor na cca 180-200kkm (a 95% tih motora su radili na long life) - pa povezite  ;)

Long-life je predvidjen da se serviseri dobro omaste i nista vise (em sto u startu zarade na cijeni ulja em sto kad tad ce ti nesto zaribat i opet ce na tebi zaradit).
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: crni_vlada Oktobar 15, 2011, 11:26:40 posle podne
Pa nisam siguran u to što pričaš,jer većina auta koja dođu kod nas su sa Longlife servisima i dođu sa 250,300 k km u korektnom stanju (manje ili više) pa se mi čudimo posle 50,60 k km što nešto treba da se radi..
A ni proizvođaču ne odgovara da Longlife bude fora jer su auta pod garancijom 100 k km ili 3,4 god... :rolleyes:
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 16, 2011, 11:33:51 pre podne
da pod garancijom su 100kkm, u tih 100kkm nekome crkne turbina i oni je skinu, ponesu na ispitivanje i kazu nije koriscena u skladu sa uputima u knjizi vozila (natezala se ledna i sl) i aj ti dokazi da jeste/nije tako. Naravno priznaju i oni garanciju na dosta njih, ali svakog imalo jaceg chip tunera kad pitas svi kazu da ni jedno ulje pa ni longlife ne moze biti bezbjedno posle 15kkm, to su potvdila i brojna ispitivanja ulja od drugih nezavisnih institucija, ulje za naftase, posebno TDI nije za upotrebu posle 10-15kkm.

I sad jedna moja logika, sto su uslovi kod nas tooliko losiji (sem kvaliteta goriva i ulja) pa kod nas savjetuju mijenjanje ulja na 7500-10kkm a u evropi (gdje masu zemalja ima vecu prasnost vazduha, zimi su temperature generlano nize, auta se voze po autoputevima dje su pod vecim opterecenjem i dje ljude jednostavno generalno boli pipa za auto) je interval 60kkm? Ima nesto i u tome jer svaki je motor konstruisan sa odredjenom rezervom i moze da radi u nsaim uslovima skoro isti vijek kao i u EU uslovima  ;)
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: crni_vlada Oktobar 16, 2011, 01:57:09 posle podne
Ja baš mislim da je kvalitet ulja i goriva i izazvao problem na ovom Transporteru..dovoljno je da jednom uspeš falš od ulja i eto ti problema  bonk
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 17, 2011, 08:00:41 pre podne
pa receno mi je u servisu da se castrol 5w 30 edge menja na 30 000km ,
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 17, 2011, 12:16:11 posle podne
sipam 5w-30 edge castrol ,u servisu su rekli na 30 000 km se menja ja ga menjao na 20 000 km,dim od ulja je .bio sam u servisu prikopcali ga sve je u redu turbina je tako kazu, narucio sam novu poslace mi rodjak iz  nemacke 700e je nova minus 19% porez  za dva dana mi stize pa cu vam javiti sta se desava ili ce biti sve u redu ili opet dim driving
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 17, 2011, 03:13:31 posle podne
slazem se sa tobom crni vlado dok sam u hamburgu menjao ulje i radio servis kod prijatelja nije bilo nikakvih problema, problem se javio od drugog servisa u srbiji sipano isto ulje 5w-30 edge castrol kupljeno kod nas filteri i ostalo sto ide, znaci da je ovde kod nas upravo to problem los kvalitet ulja  i goriva sto sam i mislio ali nisam bio siguran.rekao mi jejedan prijatel koji radi u nemackoj u wv da ovo ulje sto se kod nas nalazi na trzistu bio castrol ili nesto drugo nije ni blizo onoga kod njih po kvalitetu  u tome je problem a o gorivu da se i ne prica meni sa puni rezervoarem kada sipam u austriji ili nemackoj predje 150 km vise nego ovde kod nas znaci predje 900km sa 85l a sa nasim 750 nekada i manje
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 17, 2011, 03:57:57 posle podne
nije te turbina mnogo ispala, sad ne znam kolko vjerujes ovim nasim majstorima ali momci iz uzica bi ti je sigurno sredili za nekih 300e. Mada opet novo je novo.

od sad pa nadalje ulje maximalno 15kkm, zato bih mozda i presao na ovo 5-40w jer motor ti je dosta pod opterecenjemei bitna ti je gornja brojka gradacije. Po meni ako se auto stalno vozi autoputem 5-30 je malo prerijedak  ;)

a za ulje i gorivo ste u pravu ali opet da je cesce mijenjano ne bi ostetilo turbinu jer ne vjerujem da si bas na toliko smece naletio  ;)
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 17, 2011, 06:10:23 posle podne
zvao sam uzice 450e 500 veliki servis za nju  , polovna od 300 do 400 e  ovo je najbolja kombiunacija,kaze mi jedan prijatel da sipam 5w40 ali Wurth ima on jedno 20 litara  doneo iz nemacke original neznam dali to sme da se sipa u njega?????
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: crni_vlada Oktobar 17, 2011, 06:16:02 posle podne
Moj ti je savet da vidiš na internetu ili nazoveš Castrol Srbija,da vidiš gde u NS imaju prodavnice koje od njih uzimaju ulje,u Bg-u imaš u Euroauto (a mislim da ih ima i u NS) prodavnicama Castrol sa deklaracijom...ja sam uzeo EDGE i prezadovoljan sam,ne troši ni kap.. ;)
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: VLADA88 Oktobar 17, 2011, 07:06:35 posle podne
Iii na koliko menjas edge?
Interesuje me, jer mi sad na a5 pd istece 10000 a ne znam na koliko da menjam, ne trosi ulje...
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: crni_vlada Oktobar 17, 2011, 07:19:18 posle podne
Na 10 k km,eventaulno koji km više ako češće vozim na otvorenom,ali ne preko 12 k km..
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: RUS Oktobar 17, 2011, 09:19:53 posle podne
Najbolje je nerelaziti 10 000 i naci neku cifru za lako pamcenje
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 18, 2011, 12:35:50 pre podne
zvao sam uzice 450e 500 veliki servis za nju  , polovna od 300 do 400 e  ovo je najbolja kombiunacija,kaze mi jedan prijatel da sipam 5w40 ali Wurth ima on jedno 20 litara  doneo iz nemacke original neznam dali to sme da se sipa u njega?????

ako na tom wurtu pise VW specifikacija tj norma za VW vozila (kao ono sto je za PD motore 505.01) uzimaj ga, 5-40 je taman za njega, ako pocne i njega da trosi predji na 10-40

nije toliko bitan proizvodjac kolko norma i specifikacija ulja.

super je onda cijena toj turbini u dojclandu

ja sam samo par puta preskocio 11kkm inace je to uvijek oko 10kkm

znaci bolje neko ne preskupo ali mijenjat na 10kkm nego tobos kvalitetnije i skuplje pa na 20kkm ili vise

meni castrola vrlo malo trosila skoda, shella nije npr ni kap ali se dosta lose pokazao (dimi, bucniji motor, grublje radi).

castrol edge ovaj u CG mi je nekako ujednacen, potrosi ga oko 0,2 litra na 10kkm, do cca 8kkm odlican posle malo losiji sve u svemu za 8-9e/litar dosta solidno ulje iako znam da nije original
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 18, 2011, 07:45:46 posle podne
stigla mi je turbina ali mi treba trouglasti metalni dihtung za nju i dihtung isto metalni na izuvnoj grani gde to moze da se kupi a da nemoram da cekam od 5 do 7 dana
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 18, 2011, 07:49:52 posle podne
a sa tvoje stare turbine te djelove ne mos iskoristit?

Jedino da provjeris ima li ko to na stanju u auto-djelovima ili da poneses kod nekog dobrog strugara sa preciznom masinom i taj da ti u mikrometar izreze od slicnog ili istog materijala novo
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 18, 2011, 08:42:20 posle podne
imam stare ali bi ipak stavio novo novo je novo
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: RUS Oktobar 18, 2011, 08:43:24 posle podne
Onda se strpi i naruci novo. Jer nije dzabe ona narodna: " strpljen-spasen"
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: transporter t5 Oktobar 20, 2011, 07:21:35 posle podne
sve namesteno da kucnem u drvo  radi perfekt clap clap clap clap clap
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Zrnojed Oktobar 20, 2011, 08:09:16 posle podne
Odlično clap
Jedan info u vezi ulja:
Svi proizvođači ulja u svijetu koriste isto bazno ulje.
Razlika je jedino u količini deterdženata i aditiva koji se dodaju u bazno ulje ;)
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: RUS Oktobar 20, 2011, 10:38:52 posle podne
Samo to toliko.... ;)
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Miro MNE Oktobar 20, 2011, 11:02:58 posle podne
sad sam malo kopao po nekim "knjigama" i kazu ljudi koji znaju znanje da u PD motor nikako ne treba sipat 5-30 ulje i ono 0-30 jer su za opterecene PD motore prerijetka, ukoliko se koriste zamjena na max.10 iljada i da se masina ne forsira mnogo.

Long life iskljuciti potpuno i mijenjati ulje na 10-15kkm.

Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: gedora Oktobar 20, 2011, 11:04:25 posle podne
miro isti djavo, nista se ne desava u pd ni sa 15-40 uljem najobicnijim vjeruj mi
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Zrnojed Oktobar 20, 2011, 11:31:41 posle podne
Pa što ga onda sipamo? 505 01,itd? blink
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: gedora Oktobar 20, 2011, 11:34:52 posle podne
nemam pojma. narod leti na onaj edge ko da se dijeli besplatno. nemoj da pocinjemo o motornom ulju opet ce izbiti rat. doce i kristina nesto da aveta i dobicu ban prav zdrav
Naslov: Odg: TURBINA ILI KATALIZATOR
Poruka od: Zrnojed Oktobar 20, 2011, 11:37:15 posle podne
 bleh lollol Aj nećemo.