VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: darkog Oktobar 10, 2011, 05:19:20 posle podne
-
Na passatu B5 1.9 TDI 1998. god. Zamenio sam PK kais, i njegov zatezac (spaner).
Sve je izgledalo dobro, medjutim primetio sam da spaner vibrira i to sve vise, zveci bukvalno. Sve ovo se odrazava na sam PK kais koji se zateze i opusta prilikom obrtanja, pa i on vibrira.
Da li je moguce da opruga spanera ili amortizer (procitao sam negde da postoji kod spanera) spanera nisu dobri. Spaner je kupljen nov trebalo bi da je originalan (placen 6200) kao i PK kais (continental).
Remenica alternatora je solidna kao i ostatak remenica preko kojih ide PK kais.
Dakle nema "vriskavog" niti "pistavog" zvuka i nema promena kada se ukljuci kompresor klime.
Neki predlog sta bih trebao da proverim?
Pozdrav
-
normalno je da se trese
zato se i zove zatezac pk kaisa
-
ali u granicama nekim, nebi smeo bas da poskakuje.znas kako je bilo pre zamene.ako je novo,reklamiraj.
-
naravno u granicama
-
Ja sam taj natezac platio 112e i to Ina(francuska),ne znam kakaw je taj za 62e...
On treba da igra pomalo,ali u granicama normale.
-
remanica alternatora ako je sa lamelom onda je to uzrok problemu pritom ako i kais onako igra kao da ce da izadje iz lezista
luk ina mislim da je kostao oko 2500-3000din
-
remanica alternatora
upravo to je problem
-
Verovatno je rem. alternatora ali moze i remenica na radilici da pravi takav problem.
Inace Ina lezajevi stizu iz Turske, to Francusku nije ni videlo/
-
valjda bi se cuo lezaj da je remenica?
-
baci to đubre i kupi lepo španer sa amortizerom jasam kupio kad je rađen servis i nema da zatrese kamo li da vibrira amortizer je loš zato popušta
menjaj to i ne kupuj delove kineske i po kvalitetu i +ceni već plati pa do jaja klati ako ne vozi golfa 2 i za njega ćeš imati repa do jaja da daš a ne većina voze skuplja kola pa kad počnu kvarovi oni se biju oi uši za passata b5 i 5.5 nemaš delove ispod 30 e sitne a za veće tek
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=29056.0
-
remanica alternatora ako je sa lamelom onda je to uzrok problemu pritom ako i kais onako igra kao da ce da izadje iz lezista
luk ina mislim da je kostao oko 2500-3000din
neučite ljude da kupuju kineze već kvalitetne marke de ima jednosmerna remenica za 3000 smešno jasam menjao pre mesec dana i nema kvalitet ispod 6000 din inina to je ful a uzato platiš pa klatiš
(http://www.alternatory-startery.sk/fotocache/bigorig/230083%20%20remenice%20BOSCH.jpg)
-
Najverovatnije kao sto kazu remenica alternatora,kod Passata je sa "kvacilom" i tako se desava kad je pri kraju.
-
Izgleda da je problem spaner. Prilikom popustanja i zatezanja spanera (naprezanja opruge) kao da ostane na trenutak zaglavljen u odredjenom polozaju. Malo sam ga razradio na ovaj nacin posle toga nije tresao i to bas kada sam otisao da ga reklamiram. Remenicu alternatora tesko da mogu proveriti bez skidanja alternatora. Jeste jednosmerna remenica, mislim da sva novija kola imaju slicnu.
većina voze skuplja kola pa kad počnu kvarovi oni se biju oi uši
Vrlo dobro znam koji auto sam uzeo i koliko kosta odrzavanje i stvarno se ne zalim. Samo pitam za savet, zato izmedju ostalog i sluzi ovaj forum.
-
dobar majstor može da proveri bez skidanja anternatora kao kod mene
-
Je l' tebi Vanga i Kleopatra odrzavaju auto? :huh:
-
Remenica se proveri vrlo lako i bez skidanja alternatora. Dovoljno je skinuti samo kais. Ako je zaglavila ili glavi ponekad mora se cuti specifican zvuk poput krckanja. Nova remenica je oko 6000 din, originalna. Menja se za 5 do 10 min. sa altom koji je potreban za nju. Ako ima mesta da se alat ubaci ( kao kod mene na Polu). Opruga na spaneru isto oslabi sa vremenom, pogotovu ako zaglavi remenica i tako se vozi neko vreme. Onda ona trpi svo to optrecenje i normalno metal popusti sa vremenon (tvrdoca celika oslabi).
-
nema mesto mora se skida anternator bobi a i specijalan ključ treba
-
Da skinuo sam kais sa alternatora i okretao remenicu u jednu i drugu stranu i nije glavila, vec isla lagano, zato kazem najverovatnije da je spaner problem. Osim toga pre zamene spanera i PK kaisa nisam imao ovaj problem sa vibracijama spanera i nije mi logicno da remenica alternatora crkne odmah posle ove zamene.
Takodje sam primetio kada je vece opterecenje alternatora tj. kada upalim farove i stisnem kocnicu cuje se pojacano brujanje. Mada koliko kontam ni ovo ne garantuje losu remenicu alternatora jer bilo sta lose u ovom prenosu se moze manifestovati na ovaj nacin.
Mada prodavac mi kaze da je spaner originalan 100% i da ne brinem sto se toga tice blink.
-
Remenica u reskom okretu treba da prokliza u odnosu na rotor alternatora, a to sto se lagano okrece u obe strane ti je samo znak da su lageri na rotoru normalni i neglave. Ta remenica u sebi ima sistem kvacila tako da se uslad centrifugalne sile resava stabilan rad odnosno obrtaji rotora na alternatoru usled povecanja i smanjenja obrtaja motora prilikom dodvanja i oduzimanja gasa. Znaci to sto si ti lagano proverio da se okrece u obe strane nisi proverio remenicu. Upali motor i otvori haubu. Priblizi sto je moguce blize remenici i oslusni da li nekog kao krckanja po malo. Neka neko malo proturira auto. Obicno se takav zvuk cuje kada remenica zaglavi. mahac
-
Kod mene na G3 se cuje to puckanje mesecima i danas na nagovor majstora odlučim da naručim španer PK kaiša, jedan PK kaiš sam već zamenio jer mi se razresao. Pokusao sam da provalim osluskujuci gde pucka ali nisam mogao da provalim dali je spaner ili remenica, Sutra mi stize spaner a do kraja nedelje ga montiram pa javljam dali sam se zajebao sa španerom tj. dali sam trebao da naručim remenicu alternatora ;)
-
Skini kais i proveri tockic na spaneru. Moze i tu da krcka ako je lezaj dobio luft. mahac
-
Skini kais i proveri tockic na spaneru. Moze i tu da krcka ako je lezaj dobio luft. mahac
Skapirao sam te, hoću obavezno, javljam obavezno sta je bilo u pitanju. POzz
-
Na trojci je obicna remenica ;)
-
Kod mene na G3 se cuje to puckanje mesecima i danas na nagovor majstora odlučim da naručim španer PK kaiša, jedan PK kaiš sam već zamenio jer mi se razresao. Pokusao sam da provalim osluskujuci gde pucka ali nisam mogao da provalim dali je spaner ili remenica, Sutra mi stize spaner a do kraja nedelje ga montiram pa javljam dali sam se zajebao sa španerom tj. dali sam trebao da naručim remenicu alternatora ;)
Zamenio sam danas španer, točak španera i PK kaiš, ne pucka ništa za sada, videcemo u narednih par dana dali je bilo do španera ;)
-
Kako sam ja zapoceo temu...
Remenica alternatora je bila problem kao što su neki i rekli. Posle zamene remenice alternatora motor radi mnogo tise i sa manje vibracija, PK kais ravno okreće i španer je mirniji.
Pored svega ovoga sitno pucketanje u predelu alternatora je znak da je remenica zrela za zamenu.
-
kod mene zatezac vibrirao nenormalno kad je hladan a posle manje je skakutao ,zamenio ga polovnim i sve ok.