VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: Wele Septembar 30, 2011, 12:17:35 pre podne
-
Hocu da se ogradim odma u startu da ovaj tekst predstavlja moje vidjenje stvari.
Eto posto imam motor koji je dusu dao za tuniranje i kako mi utrce neke pare, ja ih spalim na auto sto na izgled (styling?) sto na performanse ili odrzavanje. Za sminkanje nije problem, to moze svako da uradi, ali za bilo koji ozbiljniji tuning kod nas u Srbiji je jako tesko kvalitetno odraditi.
Naravno na svakom uglu se javljaju ljudi koji rade chip tuning tj kopiramo mapu i to je kao chipovano. Ali po netu ima jako puno primera kako u zemljama sa boljim standardom ljudi prepravljaju 1.8T motor do suludih snaga. Secam se one naradzaste cetvorke is Amerike gde pise da je decko na kraju sabio 500KS u taj motor.
E sad situacija u Srbiji. Kontaktiram tuning druzinu nazovimo je 1) i naravno sve moze. Trazio sam skidanje kata uz softversko prepravljanje, obecavano mi je danas-sutra, slao 4 maila, zvao telefonom i uvek isti odgovori. Evo prodje vise od pola godine i dalje je na "samo da mi prodje guzva" statusu. Mada upozorio me drugar da ce tako to sa njima ici.
Tuning druzina 2) mi je preporucila da SVE promenim na motoru i da stavim od S3. To me podsetilo kao kad bi mene neko pitao kako da poboljsam komp, a ja mu kazem "Kupi sve novo i najbolji moguci hardver" Nije uzimano u obzir ni serija motora, da li ima velike injektore, koji turbo i sl... samo uzmi sve od S3... Zasto bi se neko onda cimao oko toga kad mu je 2x jeftinije da kupi S3 nego da tunira svoje vozilo?
Tuning druzina 3) danas sam bio kod njih, firma koja je imala i svoje emisije na TVu. Pitam ih za chipovanje i tuniranje svog motora, a razgovor je tekao ovako.
-Koliko je chipovanje za ovaj auto?
*Koliko je kubika i snaga?
-1800 turbo 110kw fabricki
*Dizel ili benzin?
boodala
-benzin naravno
Ubrzo dodje druga osoba jako ljubazna koja mi prica prednosti chipovanja u superlativima
-A skidanje kata, menjanje downpipa, jel radite to?
*Paa mozemo da vam skinemo kat...
-Jel radite ispravljanje softverske greske tada koju javlja sonda2?
*To jos nismo... imali... da se ... desava...
boodala boodala
-Kod PD vagenovih motora se ne javlja, ali kod benzinaca se javlja, ja sam bar tako citao
(njegov kolega) *Jeste oce da prijavljuje gresku
(ljubazni tip dodaje) *Ja koliko znam Pežo ne prijavljuje gresku...
boodala boodala boodala
-Ovo je Golf...
*Dada... da... hm...
-Do vidjenja
Ulazim u kola i zena mi kaze "Je8ote gde si ti dosao"
Razmisljam stvarno gde sam dosao... u paralelnu dimenziju zone sumraka zvana Srbija
-
Dobrodosli u ZOnu Sumraka....tako se to kaze Wele ;)
-
to je tako Wele, il ces sam da radis il od tog posla nema nista
pod ovim sam radi, podrazumevam da odes kod majstora ...kazes sta da radi i nikakva pitanja da ne postavljas jer ces se mnoogo gluposti naslusati ;)
-
kad bi samo poznavao osobu koja je menjala hardver ekstenzivno da izvuce jos konjica... hmm bleh
semi-joking aside... bezi dalje od cuning smajling kuca u srbiji, samo ce ti pojebati auto... koliko ja znam ne postoji ni jedna jedina koja radi pravi tuning a ne krknem ti ovo s neta pa ide bolje jer je johan tako napisao na forumu kekeke
if you want something done right...
-
Ja, kog god da sam pitao za tuning motora, naravno dobio sam totalno razlicite informacije. Najbliza realna informacija za mene je bila, da moj golf moze da se cipuje od 90ks na 116ks i to je to. A video sam na limundu lik prodaje uredjaj za cipovanje VW-a za 8000 din nov ? Sta je to? Aj da kupimo i svi da menjamo mape da se zezamo biggrin
-
u Srbiji samo u se i u svoje kljuse, drugacije je ne moguce...ja sam isto od onih koji vise vole tuning, nego stayling, ali drzava Srbija to ne dozvoljava...mnogo puta sam pomislio da prodam moj auto, da kupim mk2 i 1.8 t motor, ali znam da mi niko nece izaci u susret da mi pomogne oko toga i kad na kraju sklopim racunicu, taj mk2 bi mene izasao minimum 6000e, jer dosta toga ne mogu sam da uradim, jer nisam imao od koga da naucim..sve sto znam ( a ne znam puno ), naucio sam sam ili pomocu interneta...mislim da je u ovoj drzavi dobar tuning ne moguc, jer nam je standard jako mali, a cene su strasne i jos ako ne znas sam da uradis to sto zelis, cena tog zadovoljstva postaje prevelika...kad pogledam sta sve drzave oko nas imaju, kakva kola rade, koliko dobrih, polovnih i jeftinih stavri na njihovim oglasima ima, prosto mi bude zao sto zivim ovde..skoro sam se uclanio na vw hrvacki forum i kad sam video sta ljudi rade sa kolima, raspametio sam se, a msm da mi to ovde skoto necemo docekati... Wele koliko mogu da procenim, msm da je ovako nesto tvoja zelja, a ne mogu ni ja da kazem da ovo ne bi zeleo :) decku SVAKA CAST http://www.vwclubcroatia.com/forums/index.php?showtopic=52784 nadam se da mozes da vidis temu, ja sam je pregledao par puta :)
-
Au stvarno svaka mu čast.
I ima te štopke što ja hoću :)
-
to kod nas svako zna najbolje,ipak mislim da se na netu najbolje raspitati o svemu i onda se hvatati u te poduhvate,naravno ako se nadje neko ko nesto i razume od majstora da to i uradi,cuo sam za curcica da je veoma pouzdan sto se tice cipovanja,meni njega dosta preporucuju jer ima odlicne mape i dobro poznaje 1.8t motore.
-
ima brate auto kakav ja zelim :D sto se cipovanja tice, to nije veliki problem, niti je to neki strasan tuning..sto se tog Curcica tice, ja sam cuo da kad je poceo da radi da je uzimao mape od digital tuninga, a sad saradjuje sa nemcima, sto znaci da on upisuje tudje mape..sto se cipa tice, meni je nekako najpouzdanije otici kod Srdjanja ( sm chip tuning ) u Gradisku ( msm da se tako zove mesto, ako nisam pogresio ) i uraditi cip..covek ima dyno i na licu mesta pravi mapu..
-
Down pipe :huh: sta je to jbte, a kat moze da izcupamo lollol
-
a sta kazete za s works ? valja li to nesto? :huh:
http://mtm.rs/index.php/kontakt
-
http://www.youtube.com/watch?v=i6nKQ1nmz3c
http://www.youtube.com/user/PeugeotBG#p/u/8/tL52X_Ac4nU
Ja sam jos davno gledao ove klipove, i iz prilozenog se vidi da stvarno znaju sta rade.
-
pa normalno pezo,ona moja 307 je izmislila voznju za peticu,
a peticu cu da nabijem na k........... i pravac pijaca angry2
razbi bubrege
-
Ljudi, za mene je tuning recimo ono sto je uradio Gedora...
Prvo sto ljudi mesaju tuning ili ti povecanje performansi motora tj. celokupnog pogonskog sistema ukljucujuci i menjac, kocnice, trap i ostalo sto sve segmente voznje vezane za odredjeni model automobila podize na visi nivo, praveci veliku razliku izmedju njega i ostalih modela koji se nalaze na fabrickom nivou od stavljanja spojlera, novih felni, pragova, zestokog ozvucenja i ostale sminke. To se vidi recimo na nasem najpoznatijem sajtu sa auto oglasima, gde ofarbaju tablu, zatamne stakla i stave hrom rucicu menjaca i cekiraju stavku ˝tuning˝...
Ja ne verujem da je kod nas ozbiljniji tuning automobila zastupljen od strane pravih tuning kuca (koje kod nas ne postoje) vec je to svedeno na ljude kao sto su Gedora, majstori koji to rade za svoju dusu a mahom ucestvuju na trkama i ostalim takmicenjima gde su performanse automobila kljucna stvar.
Druga grupa (po mom misljenju, najNEzastupljenija) su ljudi koji se ne bave toliko mehanikom, niti se takmice koliko istinski uzivaju u tuniranim automobilima i prihvataju sve obaveze i troskova tog sporta ( potrosnja goriva, registracija, cena i slaba dostupnost tuning delova i opreme itd...), ali opet kazem da je po mom misljenju, ta grupa sacinjena od ˝obicnih˝ ljudi koji su jednostavno zaljubljenici u tuning, najmanje zastupljena.
Trecu grupu sacinjavaju oni cija su najcesca pitanja: K&N i plin, koliko ce mi sire gume uticati na potrosnju, gde da nadjem jeftine opruge i amorte, da mu uradim samo zadnji lonac bla bla bla... E sad, mislim da je ova grupa najrasprostranjenija delimicno zbog nedostataka iz druge grupe tj. vremena i prostora u kojem zivimo a delimicno zbog veoma lose informisanosti i zastupljenosti tuninga u nasoj zemlji...
Ovo je moj autic, http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=9160.0 , na njemu nije radjen ni tuning ni styling, radjene su mu stvari koje mene kao njegovog vlasnika cine zadovoljnijim i voznju ovog auta meni ugodnom....
-
Ne znam, po meni za sada je mozda najsigurnije otici preko grane i uraditi tuning automobila tamo u proverenoj tunerskoj auto kuci, a ima ih dosta. Jeste da ces mozda vise kesa dati ali sam siguran da ces na kraju bolje tako proci nego da odradis "tuning" kod nekog Pere i Zike i da te na kraju kosta vise u popravkama posto nije dobro uradjeno i da bi isto tako vise ustedeo na vremenu.
Evo primera radi, momci na Kipru su uzeli Golf MK5 1.4 Tsi GT i nabacili mu oko 500 ks ;)
http://uk-mkivs.net/forums/t/381488.aspx?PageIndex=7
-
Sto se tice blackwood91 razmisljanja ja se 100% slazem
-
zelim ovakve stopaljke,Wele kopiram te do kraja bleh
-
lollol znači farbaš ispod branika
Elem Blekvude i Gorane tema je "tuning srbija" tj kako se to radi kod nas. Isto tako zna se šta je tuning, a šta stajling i to ovde niko nije dovodio u pitanje. Suština je ekonomske prirode jer da ima više novca više bi bilo tražnje na tržištu. Ovako tuning ovde je uvek "part time job" ili hobi.
Tuning je takođe nešto što vlasnik želi, niko ga ne prisiljava na to. I to je kod nas proces. To mi je zverko davno rekao, a bio je u pravu.
Svaka čast ovome Slovencu iz Nikolinog linka, tresnuo je otprilike godišnju srpsku prosečnu platu samo u nove delove. Kod nas bi to bilo suludo. Naravno ima i jeftinijih rešenja po sličnim performansama.
Isto tako to je proces, tj nadogradnja koji traje, a ne sad ću tresnem par iljada i to je to.
-
Pa cekaj onda najbrzi i po perfomansama najbolji za neke srednje pare kod nas u Srbiji je ugraditi NOS sistem od nekih 50 psi (naravno nastelovati sta treba da se nasteluje za tu ugradnju) i to je to, (mada ja nisam za tu varijantu jer vise volim da imam uvek snagu a ne samo pritiskom dugmica ili dok mi se boca ne isprazni)
-
@Wele
Bez uvrede, ja sam napisao moje vidjenje tuninga u Srbiji, sve to sto si ti rekao stoji... beer beer beer
-
Tunirati golfa2 i golfa4 su dve različite stvari, bar koliko sam ja čitao po netu jer kod četvorke ima dosta više "kvaka" što je nekome olakšavajuća, a nekome otežavajuća okolnost.
Npr ovaj slovenac je mogao više da uradi oko usisa i dovođenje hladnog vazhuda
-
ne bavim se toliko tuningom zato sto mi finansije ne dozvoljavaju a za tako nesto je potrebno dosta para, ali imam brata u francuskoj koji je zaludjen za tuning i koji vozi trenutno m5 skoro na svim king of europe trkama, iz price sa njim sam shvatio da oni tamo mnogo para ulazu u to i stvarno rade ne profi nacin, obicno sto rade jeste ubacivanje turbine (koja obicno kosta od 2500e pa na vise) na neke motore koji mogu to da izdrze, i sve to posle ubace recimo u pezo 205 ili golfa 2, trenutno sto rade on i njegov drug (sami bez ikakvih majstora) jeste ubacivanje kompletnog trapa i motora od mitsubishi evo na pezo 106, mitsubishi su isli u Irsku da kupe i dovezli u francusku, mogu misliti koliko samo to kosta, tako da mislim da je kod nas nemoguc takav neki sport bas zbog finansija.
Nadam se da nisam skrenuo sa teme ali sam hteo samo da pokusam da objasnim koliko se to tamo ozbiljnije radi, i koliko para oni ulazu u neke projekte..
-
@wele navedi po imenu i ulici gdje se nalaze tuning druzine 1,2 i 3
@nikola calasan ako si vec clan tog foruma posalji slovencu pp i pitaj koliko hiljada eura je uvalio u motor, ta informacija bi ovde bila korisna mnogim koji bi da se jebu a da im ne udje
@nikola gti "nebavim se tuningom zato sto mi finansije ne dozvoljavaju"... ma ajde. a da ti mozda ne nedostaje znanje?
@wele druzina broj 1 je iskljucivo servis za ugradnju plina a da se bave tuningom cuo sam od tebe i od zverka. da se tim bave znao bi jos neko u srbiji ili sire. znaci njihovo tuniranje zaboravi. golf gti nosi metalni g-cat katalizator identican katalizatorima koji nose trkacki automobili grupe ST i nepostoji nijedan jedini razlog za njegovo skidanje.
tuning druzine 2 i 3 nisu vrijedne pomena jer cipovanje tdi motora koje rade uspjesno ce se jos malo obavljati na svakom drugom kiosku za stampu.
niko od srpskih cip tunera ne pominje da softversko povecavanje pritiska turba razvaljuje cilindre motora i skoro za duplo skracuje zivot plivajucem zamajcu.
dalje isto treba zaboraviti ikakvu vrstu tuninga na bilo kom motoru koji ima predjenih vise od 100 000km. znaci stavi nove karike i letece lezajeve pa onda nesto radi ako hoces da je kako treba da nebi posle majstor bio kriv ili losa mapa ili nesto trece. tunira se motor iskljucivo sa zdravim blokom klipovima i radilicom! to su dijelovi koji trpe najvece udare i pritiske. slovenac ni svi ostali koji se tim bave i imaju nekog znanja sigurno nije za dzaba platio 800-900eu ono kvacilo jer zna da golfovo nece izdrzati puno preko 200ks. sta kad bi neki tuner u srbiji rekao musteriji kupi mi prvo kvacilo od 900-1000eu pa nastavljamo s radovima? izasao bi prvo na vukajliji pa onda na svim mogucim forumima kao budala. ozbiljniji tuning motora trazi druge klipove klipnjace bregaste ventile itd itd itd i to 1. nikad nije bio jeftin i 2. nikad nije isao u kombinaciji sa plinom
-
tapsac tapsac tapsac
-
blackwood91 Gedorin rad je za svaku pohvalu, ja to jako cenim i postujem i strasno bi voleo da vidim taj auto, a kamoli da cujem kako radi i kako ide, ali to je dr vrsta tuninga, to je auto koji jespreman za trke, iz kog je izvucen maximum..to je auto koji nije za svakodnevnu upotrebu i auto ciji se motor na svakih par stotina predjenih kilometara vadi i radi o5..msm da niko ovde od nas ne bi tako nesto pravio ( sem Gedore koji vozi trke...da sam u mogucnosti i ja bi to voleo da vozim,ali zelje su jedno, a mogucnosti drugo ), jer svima nama treba auto koji se manje vise koristi skoro svaki dan, ali pod ozb tuning se naravno i ne podrazumeva cipovati auto i to je to...msm da se iz onog linka sto sam okacio o Slovencu vidi sta je pravi tuning i takav auto moze svaki dan da se koristi, ali taka svtvar mnogo kosta i to rade ljudi koji zive za to i koji znaju nesto vise o kolima...da sam bio segrt kod Gedore npr, mozda bi i ja sad nesto ovako spakovao, ali verovatno u mk2 zbog finansija, ali bi mi ga vozio sa uzivanjem kao da je mnogo lveca klasa auta nego sto jeste...sve u svemu tuning je ozb stvar, koju ne radi svako, samo onaj ko to voli i ko je u mogucnosti, a takvo zadovoljstvo mnogo kosta...ja iskreno msm da je Slovenac ulozio jedno od 8000 do 10000 e u njegov auto, posto je sve bukvalno novo, ali onaj auto za njega sigurno ima neprocenljivu vrednost..
-
To da tuning ne ide sa plinom treba reći onom hrvatu sa strujnim BMWom i celoj onoj ekipi što ima LPG takmičenje. Uostalom plin ili ne je udaljeno jednim klikom na dugme. Iako sam ti rekao ko je koja družina nisi ih zapamtio biggrin (doduše ove treće ti nisam pominjao). Ovi prvi se ne bave plinom već tuningom. Ima različitih nivoa tuninga, kao i različitih mišljenja, ja nisam stručan toliko u toj materiji, pa onda možeš da vidiš koliko sam u pravu kad od 5 ljudi čuješ 5 različitih mišljenja o katalizatoru. Definitivno neko, ako ne svi, pričaju bajke, zar ne? Veoma zbunjujuće.
Ne mislim ja da treba da pravim auto za brdsko planinski šampionat (meni treba za svaki dan) već koliko mogućnosti dozvoljavaju kroz neke planove da se poboljša koliko toliko. Znaš sam da za nešto što valja mi nikad nije bilo problem odvojiti pare. Problem je kad pukneš pare, a nula rezultat. I uvek je posle tamo neko drugi zajebao...
Družine neću da imenujem jer nije etički ("naming and shaming"), možda ni ja nisam u pravu, a njihova imena nisu ni bitna koliko ceo taj tuning u Srbiji iz mog ugla.
-
ebiga brate kad vozis Pezoa lollol
-
Voleo bi da ovu temu prelistaju i zgriženici čip tjuninga Dizel motora, gde niko ne pominje vek trajanja motora i turbine koja se mnogo brže vrti i više greje od onoga za šta je napravljena. Posebno Ninov post.
-
Ne tako davno drugaru je na golfu 4 1.9 tdi turbina pukla na pola ko lubenica, a malo pre toga je menjao set kvačila... Inače je bio čipovan i išlo je to tako godinu dana i onda prasak boodala Treba tu još dosta toga propratiti da bi to valjalo, a ne samo stopčati na lap top blabla