VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: GT267 Septembar 19, 2011, 12:38:02 posle podne
-
Pozdrav dobri ljudi.. . . Znaci, koga sam god pitao mogu li da maknem katalizator sa mojeg auta, rekao je moze bez problema. . . I sad zovem auspuh srvis da zakazem, i oni mi tamo kazu da misle da ce mi sonda javljat gresku, da ce brljaviti temp i potrosnja. . .., jer je moj motor euro 3 i da ima sondu u kat sa prednje strane. . . .Ne znam sta da radim i kome da vjerujem. . .? Moze li neko brate da mi to provjeri nekako, ili neko da mi kaze na licnom iskustvu. .. Motor je 1.6 74 kw, oznaka AFT. . .
-
ja sam pre neki dan skinuo i sve normalno,ne prijavljuju nista
-
Kako si to uradio. . . Jesi li ostavio lonac i sondu. . . ? Jel ti motor kao moj, vidim vozis passata. . .?
-
meni je 1.9tdi 74kw
samo su ga isekli i izvadili ono sranje unutra,ono sace sto se zapusi i zavarili ga i vratili,sad je prazno unutra,nisam stavio nikakvu cev niti nista
a auto mnogo bolje ide i ne zeza me turbina vise
-
kako bre evro3 u golf trojci?
-
Eh, a meni je benzinac 1.6. . . blink A gdje se tebi nalazi sonda. . . ? @Guarana, tako fino. . ima masina sa euro3 na mk3.. iz 1996 i '97 godine. .
-
Ja sam ga iscupao na svojoj trojci (1.6i ABU)
-
otkud znam gde se nalazi sonda :huh:
nemam pojma,i dal je ima lollol
-
Ma to je euro 2, ima jednu sondu, slobodno isprazni kat i vrati ga.
-
ja vidim da ima ljudi koji su pisali na oglasima da su evro3...ali koliko znam tek cetvorka je dobila evro3 motore.. bas sam sad gledao sve 1.6 od 1996-1998 .. i na samo par su napisali evro3...
a pitam zbog prakticne stvari.. ako stvarno ima evro3 motor trojkin, znacilo bi mi dosta da ne moram da prodajem auto na prolece, nego da ga zadrzim i zamenim motor lollol
-
Mk3 ima euro 3 motore. . ., 100%. .
-
Ja baš i nisam siguran da mk3 ima euro 3 motore,možda jedan u 200 000 biggrin...euro 3 je u EU postao obavezan standard 2001. godine,ja koliko sam informisan da su euro 3 motori počeli stidljivo da se ugrađuju 1998. godine,eksperimentalno i vrlo retko ih imaju i golfovi mk4 i audi a3,tek od 2000. godine malo češće..
-
nema mk3 euro 3 motore,jedino se mogu naci sa euro 3 ,zadnje serije benzinci 1.6,a i to je diskutabilno
-
Odgovorno tvrdim da mk3 imaju sa euro3 motorima, znam jer se sjecam da sam citao u AutoBild-u.. . Ne znam dali je moj euro3, ali ih ima. . .
-
Svi motori koji imaju tandem pumpu i pumpa dizne su Evro-3. Sa bos pumpom i obicnim diznama su Evro-2.
-
Mozes sigurno bez problema da skines katalizator!
...po stoti put
Ja nemam katalizator, a nemam ni probleme! Samo je cev zavarena na njegovo mesto!
-
Evo cika Google mi nesto rece. .
VW Koncern
U vozila koncerna VW (VW, Audi, Seat, Škoda) su prvi put počeli da se ugrađuju motori sa kvalitetom izduvne emisije EURO 3 1998. godine iako su nova vozila trebala ispune taj standard tek 2000. godine. To ne zači da su svi motori proizvedeni od te godine EURO 3 jer su paralelno nastavili da se proizvode i motori sa drugačijim kvalitetom izduvne emisije. Takođe bi kupci polovnih vozila trebalo da obrate pažnju na vozila sa kvalitetom izduvne emisije D3 koja su se proizvodila i pre i posle 1998. godine. U pitanju je norma koja je važila samo u Nemačkoj. Naime, dok je u ostatku Evrope još uvek važila norma EURO 2 u Nemačkoj su vlasnici vozila sa kvalitetom izduvnih gasova D3 imali poreske olakšice. D3 je bilo prelazno rešenje za Nemačku dok se ne definiše norma EURO 3 na nivou Evropske Unije jer je D3 norma bila strožija od EURO2. Zato se često sreću vozila sa kvalitetom izduvne emisije D3 ili kao EURO2/D3. Bitno je znati da D3 nije EURO 3. Analogija je potpuno ista sa D4.
Ono što najviše interesuje potencijalne kupce koji žele da uvezu polovna vozila iz inostranstva je kako da provere da li vozilo zaista ispunjava EURO 3 normu pre nego što ga kupe i kako da dobiju potvrdu o tome potrebnu za carinjenje.
Jedini pouzdan način da se utvrdi koju normu o kvalitetu izduvne emisije ispunjava određeno vozilo je da se po ’Identifikacionom Broju Vozila’ (broj šasije) proveri u bazi podataka proizvođača.
Napomonjemo da zbog svega gore u tekstu navedenog nije moguće prema datumu proizvodnje, komercijalnoj oznaci motora niti prema broju motora utvrditi koju normu izduvne emisije vozilo ispunjava.
Da bi bar malo olakšali potragu samo za svoju informaciju kupci i vlasnici vozila mogu i preko PR brojeva da utvrde koji standard ispunjava njihovo vozilo. PR brojevi se nalaze na prvoj strani servisne knjižice i na nalepnici u prtljažniku. Na ovoj nalepnici se nalazi: identifikacioni br. vozila, oznaka modela, motora, menjača itd. Na donjoj polovini nalepnice se nalaze PR brojevi. Jedan od ovih brojeva označava normu izd. gasova. U tabeli se nalazi spisak svih PR brojeva vezano za izduvne gasove pri čemu su žuto obojeni oni koji ispunjavaju normu EURO3 ili veću.
Znaci , vi koji ste rekli da nema mk3 sa Euro 3 ste bili u pravu. . . Jer D3 i Euro 3 nije isto. . . Sad odgovorno tvrdim da sam ispao kreten, jer sam mislio da je D3 i Euro 3 isto. . . bicedobro
-
slobodno izbaci kat. ja sam to izbacio na mojoj bivsoj trojci i sada na cetvorci,nijednu lampicu nije upalio,a trojka pogotovu nije ;) samo kat. iseces od sonde pa prema srednjem loncu,i tu ubacis jedan protocni lonac umesto kata. i driving bez problema ;)
-
moze lonac da ubaci, a moze i bez njega
-
Ja sam mislio samo da izvadim to sto je u loncu , a lonac i sonda da ostanu gdje su i bili. . . ?
-
Svi motori koji imaju tandem pumpu i pumpa dizne su Evro-3. Sa bos pumpom i obicnim diznama su Evro-2.
moj g4 ima bos pumpu ali je euro3,2001.god
-
I moj je Euro 3 ima Bosch pumpu,2002.godište clap
-
tacno tako, ima i Boschovaca koji su proizvodjeni do 2009 i i dalje su EU3.
Inace Mk3 nema EU3 motore nikako, ali to apsolutno nema veze sa sondama, sondu ispred kat-a imas i brljavice ti auto 90%, ja bih to probao na sledeci nacin, odem kod nekog poznanika koji ima dobar aparat za varenje i okinemo komplet cijev dje je KAT i navarimo drugu, a KAT kompletan sacuvas, i vozis ako bude problema vratis ga jer ti prva (prednja) sonda prijavljuje gresku ako ne, ipak ga sacuvas i vozis srecno i veselo sa mirisom kuvanih jaja biggrin (pri skidanju KAT-a pazi da ne cuknes s njime od nesto da se ne slomi sace ! )
za primjer navodim Felijicuju 1,3 (skodin motor 99god) koja nikad nije imala EU3 motore (mislim da nije ni EU2 biggrin ) i posla je prednja lamda sonda i katastrofa probleme pravilo sve to, potrosnja je usljed svih poremecaja skakala i na 15 litara gradske lagane voznje (svi znamo da taj motor kad je ispravan ne moze preko 8l normalne voznje). Auto je trokiralo, brljavila temperatura i sl zajebancije.
-
...da ti je katalizator zapusen, tj. zreo za menjanje
ja potpisujem da bi ga skinuo i bacio, a ovako ostaje da filozofiramo
moja je predpostavka da nece biti problema, kad vec kod mene na cetvorci nema
-
pa kazem mu nek ga skine al u kompletu da ga ne osteti, da bi ga ako bude problema vratio
a da je zacepljen osjetio bi to, no on malo voli da bistri politiku nemojte mu zamjerit lollol
-
Miro ja imam samo jednu sondu koja je u kat. naprijed. . . . Ne bistrim politiku nego znas ti mene, ako mi auto ne bude radilo kako treba meni ce doci da ga prodam. . .
-
da, znam da ima deo koji ispunjava evro3 uslove, ali tad nije postojao evro3 da mogu tako da ga klasifikuju... ortaku je nissan po izduvnim emisijama i sl. evro4 , ali se vodi kao evro1 iz istog razloga..
back to the drawing board
-
Ja sam mislio samo da izvadim to sto je u loncu , a lonac i sonda da ostanu gdje su i bili. . . ?
To sam ja uradio na par od mojih vozila, pa cak i Bori 1.6 SR i nema nikakvih problema, auto lakse dise i dobije neku minimalnu poboljsanost u perfomansi i to je to.
-
Ja isto mislim da ne bi trebalo da bude problema,ako brljavi i povećava potrošnju to je već do lambda sonde ili nečeg drugog ne verujem da je do skinutog katalizatora.. beer
-
ima logike, lambda ako je prije KAT-a i skines KAT trebalo bi da ne bude problema, ali ako je posle KAT-a pravice probleme, ja sam se sad potpuno pogubio, jel tebi ispred ili iza ???
-
A sta ako ima i ispred i iza katalizatora sonda?
-
@Miro, sonda je u katalizatoru al naprijed, cujes li ti biggrin, znaci kako ide cijev od grane dolazi prosirenje od katalizatora i lonac, e meni je sonda u tom prosirenju.. ?.
-
brate ka da mijenjas motor, vidis da odje trenutno nema niko ko je to radio na istom motoru, sjedi raspitaj se malo po drugim forumima ;) Ako umijes engleski biggrin
-
Nisam siguran ali ta sonda posle katalizatora kod benzinaca je samo kod euro 3 i novijih,ali kada masu ljudi i iz modernijih motora vadila kat i nema problema ne verujem da ćeš i ti na mk3 imati..moj ćale vozi audija a3 sa tim motorom 74 kw i izvađen je kat i nikakvih problema nema,nego ti miči to i po gasu driving
-
brate,iseci taj katalizator od sonde pa na dalje,znaci sonda ti ostaje na autu i toj cevi,navari drugi lonac ili samo cev stavis,ili sta god hoces drugo, i neces imati nikakvih problema,ja ti mogu za to potpisati, raspravljate kao da za neki avion radite generalnu,a uptanju je jedan smrdljivi katalizator blabla
-
potpis za ovo svaka cast tapsac ako si namjenio da ga mices makni, samo ga za ne daj Boze sacuvaj cio taj komad i mici ja ne znam sta ce ovoliko filozofiranje.
-
A dosadno nam je i pravimo se pametni bonk mahac
-
brate,iseci taj katalizator od sonde pa na dalje,znaci sonda ti ostaje na autu i toj cevi,navari drugi lonac ili samo cev stavis,ili sta god hoces drugo, i neces imati nikakvih problema,ja ti mogu za to potpisati, raspravljate kao da za neki avion radite generalnu,a uptanju je jedan smrdljivi katalizator blabla
thumbup winner