VW Klub

VW - Forum => VW - Tuning => Temu započeo: Glogi Septembar 09, 2005, 11:00:36 pre podne

Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Glogi Septembar 09, 2005, 11:00:36 pre podne
Jos od nastanka prvog automobila i razvoja automobilizma kroz istoriju, ljudi su vrsili modifikacije motora. Na osnovu toga se moze reci da se ljudi vec veoma dugo bave tuningom. Naravno, sa razvojem tehnologije, kako je kontrolu rada motora preuzeo ECU, jedan od najlaksih nacina, bez komplikovanih i dugotrajnih mehanicarskih tuning prepravki, omogucio je chip tuning.

 

   Pomocu chip tuninga moguce je znatno poboljsati performanse motora, povecati snagu motora, smanjiti potrosnju goriva, itd. i to sve na osnovu modifikacije softvera koji koristi ECU. Modifikacijom parametara u okviru softvera koji koristi ECU rad motora se optimizuje za trenutne uslove rada. Optimizovanje rada motora daje velike rezultate iz razloga sto proizvodjaci motora cine puno kompromisa i to iz sledecih razloga:

   - ogromne razlike u kvalitetu goriva koje zavise od regiona do regiona, od zemlje do zemlje;

   - razlicite norme vezane za emisiju izduvnih gasova moraju da se ispostuju i kod najlosijeg goriva;

   - neredovno servisiranje i kontrola vozila;

   - razliciti nacini voznje koji zavise od vozaca do vozaca;

   - vremenski uslovi u kojima se vozi (ekstremno toplo ili hladno vreme);

   - nadmorska visina na kojoj se vozilo vozi.

 

   Pored navedenih razloga postoji i ekonomski faktor, koji je bitan proizvodjacima motornih vozila. On se ogleda u tome da je proizvodjacu najisplativije da pravi sto vece serije mehanickih delova i da mehanicki motori budu sto slicniji. Od kada se koriste ECU za kontrolu rada motora proizvodjacima motora je najisplativije da korigovanjem mapa/parametara rada motora u softveru menjaju performanse motora (maksimalan broj obrtaja, brzinu vozila, snagu vozila, ...). Koriscenjem ovako modifikovanih verzija softvera proizvodjaci najlakse i najjeftinije mogu da ponude razlicite verzije vozila po razlicitim cenama, sto samo uvecava zaradu proizvodjaca, a smanjuje troskove.

Kada se automobil doveze na chipovanje, profesionalci (ali iskljucivo profesionalci) stupaju na scenu i trude se da optimizuju rad motora uklanjajuci kompromise koje je proizvodjac uveo iz nekog razloga. Ovim se izvlace maksimalne performanse koje je predvideo proizvodjac u okviru sigurnih granica. Nakon chip tuninga na ovaj nacin, dobijate motor automobila koji je optimalno prilagodjen da postize maksimalne performanse u uslovima koji vladaju u nasem regionu (kvalitet goriva, prosecna nadmorska visina, vazdusni pritisak, klimatski uslovi, nacin voznje, itd.).
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Glogi Septembar 09, 2005, 11:03:08 pre podne
PITANJA/ODGOVORI

Pitanje: Da li je moguce ukloniti tuning chip, tj. vratiti originalni chip?
Odgovor: Da, vracanje originalnog chipa je moguce u svakom momentu. Cak je moguce istovremeno montirati i originalni i tunovani chip, pa ih menjati u toku voznje (u zavisnosti od rezima voznje).


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Koje prednosti omogucavaju periferni delovi za tuning (filter za vazduh, auspuh, itd.)?
Odgovor: Nakon chip tuninga, periferni delovi za tuning mogu samo potpomognuti i povecati efekte chip tuninga, i to na sledece nacine:
Sportski filteri za vazduh omogucavaju veci protok vazduha i omogucavaju da motor ima vise snage. Takodje, postoje jos dva bitna elementa koja su vazna kada se koristi sportski filter za vazduh. Kao prvo, bitno je reci da su sportski filteri dosta dugovecniji od obicnih filtera. Kao drugo, kod turbo motora, turbo punjaci lakse i rasterecenije rade, jer je protok vazduha kod sportskih filtera veci za 40% u odnosu na serijske filtere.
Kada se govori o auspuhu, prigusivacima i slicnim delovima koji se mogu nalaziti na izduvnoj grani, merenja snage motora su pokazala da isti chip sa razlicitim nadogradnjama izduvne grane ima veci obrtni momenat.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: U kojem opsegu broja obrtaja se najvise pokazuju povecane performanse automobila?
Odgovor: Sa nasim chip tuningom se oseca poboljsanje u snazi na bilo kom broju obrtaja. Ipak, najvece povecanje snage se oseca u donjem i srednjem opsegu broja obrtaja.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li ce nakon chip tuninga motor raditi na vecim temperaturama?
Odgovor: Radna temperatura nakon chip tuninga se moze povecati nesto malo (u trkackim uslovima). U proseku ovo povecanje iznosi negde izmedju 5-8 stepeni.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li se chip tuning (ECU – Tuning) moze detektovati prilikom servisa ili inspekcije?
Odgovor: Ne. Distributeri i servisi ne mogu da detektuju modifikacije softvera kod chip tuninga sa svojom opremom zato sto se kao polazna osnova za tuning koristi originalni softver koji se nalazi originalno u chipu pre tuninga.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li mi trebaju bolje kocnice i vesanje nakon chip tuninga?
Odgovor: Ne, nema potrebe menjati i poboljsavati vesanje i kocioni sistem nakon chip tuninga.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Kakva je potrosnja goriva nakon chip tuninga?
Odgovor: Potrosnja goriva zavisi od nacina voznje. Sa optimalnim chip tuningom, modifikacije i povecani obrtni moment uzrokuju smanjenje potrosnje goriva za oko 10%.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li chip tuning negativno utice na vek trajanja motora?
Odgovor: Jednom recju, NE.Optimizacijom rada motora modifikujuci parametre u granicama koje motor moze podneti bez ikakvih posledica. Ovo je moguce jer proizvodjaci motora cesto cine mnoge kompromise pri odredjivanju parametara rada motora, a takodje svi motori imaju veliku rezervu snage tako da bez problema mogu da izdrze nova podesavanja (chip tuning modifikacije) bez nekih negativnih uticaja. Ako automobil vozite normalno nece biti smanjenja veka trajanja motora. U slucaju da se automobil vozi mnogo pod velikim opterecenjem (situacija ako se automobil koristi za trke) zivotni vek motora se smanjuje u proseku oko 3-5%. Prakticno to znaci da sa trkackim stilom voznje umesto 500.000 km, vas motor ce izdrzati oko 480.000 km.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Sta je memorijski chip?
Odgovor: U osnovu svi moderni automobili koji imaju sistem za ubrizgavanje goriva koriste jednu vrstu kompjutera (ECU) koji je zaduzen da kontrolise protok i ubrizgavanje goriva, kao i paljenje. Program (softver) koji se koristi od strane ovog kompjutera je smesten na memorijski chip. Kompjuter ocitava program kako bi upravljao radom motora na osnovu aktuelnih parametara.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Zasto proizvodjaci motora i automobila ne rade chip tuning?
Odgovor: Program za neki motor se nalazi na memorijskom chipu. Ovaj program kompjuter moze samo da iscitava, dok se modifikovanje normalno ne moze uraditi. Proizvodjaci kada prave motor, tj. pisu program cesto moraju da prave dosta kompromisa. Oni moraju da naprave kompromise vezane za ekonomicnu potrosnju goriva, bez obzira koliko se kvalitetno gorivo koristi; automobil mora da radi pouzdano duzi vremenski period uz koriscenje najlosijeg goriva i bez odgovarajuceg servisiranja.
Ako redovno servisirate vas automobil na osnovu specifikacija proizvodjaca i koristite relativno dobro gorivo, postoji veliki potencijal za optimizaciju rada motora, tj. da se izvrsi modifikacija mapa parametara (chip tuning). Modifikacija mapa na memorijskom chipu ce vam pruziti povecanje snage motora, motor ce lepse i ujednacenije raditi, a i primeticete da se automobil krece zivlje i da je startniji…
Pri chip tuningu dobijate bolje performanse rada motora i to na sledeci nacin:
Obicni motori: Oko 10% povecanje snage motora i obrtnog momenta.
Motori sa turbo punjacem: Do 20% povecanje snage motora i 35% obrtnog momenta.
Turbo dizel motori: Do 30% povecanje snage motora i 40% obrtnog momenta.
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: .:R32 Septembar 10, 2005, 05:07:41 pre podne
----------------------------------------
Pitanje: Gde se radi chip tunig kod nas i ko je \"najprofesionalniji\" po tom pitanju?
Odgovor:...  :?:
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Glogi Septembar 10, 2005, 06:22:09 posle podne
Citat
----------------------------------------
Pitanje: Gde se radi chip tunig kod nas i ko je \\\"najprofesionalniji\\\" po tom pitanju?
Odgovor:...  :?:


kicno radio u BMW servis Curcic,malo je u obrazen,al odradi kako treba
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: plavis Septembar 24, 2005, 12:02:43 pre podne
Pozdrav! Novi sam ovde i imam par pitanja na ovu temu:

Imam Boru sa PD od 74kW.

1. Koliko se moze max izvuci sa chip tuningom

2. Kod koga najbolje da odem

3. Kako to utice na posebno na niski, srednji i visoki broj obrtaja (moze i neki TDI graf)

4. Kako utice na servisni interval i odrzavanje

5. Da li smeta nase gorivo

6. I, najvaznije, koliko para? (toliko muzike)
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Glogi Septembar 26, 2005, 12:50:02 pre podne
TDI graf umas kod mene u automobili clanova,racunaj da bi dobio otprilike ovako nesto,ako ti je u dobrom stanju motor:


http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-e/...00ps-240nm.html (http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-e/vwbora19tdi100ps-240nm.html) to bi ti bilo sa H&S chipom


mozes u raditi kod Curcica na tosinom bunaru,pored njega imas jos neku elektorniku kod jednih je 300 eur kod drugih 350 nesecam se tacno[/img]
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: silverrider Oktobar 04, 2005, 11:32:35 posle podne
Kada bih se kojim slucajem opredelio za chipovanje moga auta koji chip bi ste preporucili, kakav pomak bi imao i koliko bi to zadovoljstvo kostalo?
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Turbo Novembar 12, 2005, 11:36:05 posle podne
Zna li neko da li kod nas moze da se nadje cip za motor 1.8T koji povecava snagu na 225KS i koliko to kosta?
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: YUPOWER Novembar 13, 2005, 12:02:44 pre podne
vidi gore na linku sto je glogi postavio sta oni nude a i mozes da ih nazoves da ih pitas koliko oni mogu da izvuku iz tvog motora :?
koliko ti bese fabricki imas konja?
moras i da znas da nije poenta da se snaga poveca na sto veci nivo nego da se usklati i vek motora i potrosnja i performanse :wink:
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Turbo Novembar 13, 2005, 12:16:03 pre podne
Fabricki imam 150KS, a prije 2 god. sam nasao na nekom njemackom sajtu upravo taj cip za 225KS koji je tamo kostao oko 1000EUR.Motor sigurno moze da ga podnese,jer taj cip fabricki stavljaju u Audi TT 1.8T quattro. :oops:
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Glogi Novembar 14, 2005, 10:13:22 pre podne
Turbo,okreni BMW Curcica,odradice ti kako Bog zapoveda,verovatno moze i do tih 200 i kusur da digne,ali nije proporucljivo,kontam da je tebi optimalno oko 180,zavisi i u kakvom ti je stanju motor,turbina,da li je sve ispravno,sta pokazuje protokomer....
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Turbo Novembar 14, 2005, 01:32:32 posle podne
Motor je u extra stanju,presao 90000km,a ja sam prvi vlasnik (tj. moj stari).Hvala u svakom slucaju :oops:
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Glogi Novembar 14, 2005, 01:54:43 posle podne
Citat
Motor je u extra stanju,presao 90000km,a ja sam prvi vlasnik (tj. moj stari).Hvala u svakom slucaju :oops:


ondah se to isplati chipovati,cak i 30 konjica vise ce ti biti exxxtra osetljivo
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Stefan SF2 Januar 16, 2006, 02:55:03 posle podne
Jel bi mogao da napises broj telefona od BMW Curcica?

Jel se ispati to raditi na passatu b 5.5 ali sa 5 brzina, 130ks...?
I jel bi se osetilo to dobro?
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Turbo Januar 16, 2006, 10:24:34 posle podne
Curcic-063/666-111
Naslov: Chip Tuning
Poruka od: Stefan SF2 Januar 16, 2006, 11:53:56 posle podne
Citat
Curcic-063/666-111


Hvala! :wink:
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: guluaz Novembar 02, 2008, 07:59:28 posle podne
hvala na objasnjenju ,i ja sam se primio na chip tuning, samo da ne bi stalno zivkali servisere da nek neko kaze
kolko pare od koliko do koliko   je cena chipovanja ? 
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Turbo Novembar 02, 2008, 09:18:54 posle podne
Evo vidi ovde otprilike kako se krecu cijene
http://www.smchiptuning.com/
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: guluaz Novembar 03, 2008, 01:52:03 pre podne
super hvala ti na katalogu  mahac
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: g-tec Novembar 03, 2008, 03:03:17 posle podne
Ima i smart tuning iz BGa,oni su zastupnici Digital Tuninga,jako su dobri.Inace standardni 1.8T(150 ks) golf samo sa chipom moze max(bez brige) 200 ks ako neces da menjas druge stvari itd.Na TTu je drugaciji usis kao i neke sitnice na turbini kao i na GTIju od 180 ks,ono sto imas na smchiptuningu opciju power od 229 ks je zesce silovanje motora i to niko preko ne preporucuje jer OPASNO steti ako je sve ostalo standard
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Turbo Novembar 03, 2008, 05:43:45 posle podne
Ma ovo je stara tema. A sto se tice 1.8T optimalno je 180-190KS bez prepravki.
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Zlocesti Februar 10, 2009, 04:31:03 pre podne
ajde . neka neko pishe jel je radio chip ...


kakvi su utisci :)

kakv je curcic a kakav je sm ..  da li daju garanciju ...


kako chip deluje na automacki menjac ...   i jel mnogo da idem na 176 konica :)

Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: KRVOLOK Februar 10, 2009, 05:20:47 posle podne
Mi dajemo garanciju i na motor i na funkcionisanje mapa.
Garancija na funkcionisanje je 3 godine i ukljucena je u cijenu chip tuninga.
Garancija na motor se placa dodatno i zavisi od stanja motora,uplata je na godisnjem nivou.
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: martini_u_kuci Februar 10, 2009, 09:41:19 posle podne
imas smart tuning u beogradu...oni daju najvise snage, najveci obrtni momenat i garanciju 5 godina...cena za moja kola je oko 400e
curcic daje manje snage i nM, cena 300e, mislim da ne daju garanciju...e sad mozes da ga cipujes i na kombinaciju za 100-150e, al bez garancije, sto ti ne preporucujem....
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Shone Februar 23, 2009, 03:20:34 posle podne
Da li neko zna gde bih mogao da radim chip tuning za golfa 4 1.9 tdi sa 90 ks, koliko bi mogao da izwucem, ali imajte u widu da je auto presao 280.000km ... unapred hwala
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: sandokan Februar 23, 2009, 03:29:09 posle podne
http://www.racechip.de/chiptuning/Volkswagen-52-h.html?xPrioS=biu75ksdcllg083g4u6bnagde1
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: KRVOLOK Februar 23, 2009, 11:28:36 posle podne
power box nije sretno rijesenje za TDI motor,uradi klasican chip tuning kod neke profi firme.

Jeftine varijante chip tuninga i hobi tunere zaobidji da kasnije nebi bilo  bonk
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Miroslavg Novembar 21, 2009, 09:17:55 posle podne
Da ne otvaram novu temu uvezi chip-a intresuje me jel neko radio chip kod Curcica i kako je zadovoljan, ja sam zvao i izadje oko 240e za golf 4 1.9tdi 90ks i dobija se oko 28ks........
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Boban Novembar 21, 2009, 09:50:14 posle podne
Jel si pitao za garanciju i na koliko posle skace potrosnja?
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Miroslavg Novembar 21, 2009, 10:14:34 posle podne
za garanciju nisam pitao bonk, a za potrosnju su mi rekli da ili ostaje ista ili se smanjuje za 5-10%.....
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Boban Novembar 21, 2009, 10:35:06 posle podne
Za taj motor, pristojna varijanta +30ks i 50Nm...Ja se nesto ne usudjujem dok ne vidim kako se to u praksi ponasa kod nekog ko je radio...
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Miroslavg Novembar 21, 2009, 10:42:54 posle podne
to i mene muci da se nesto ne zeznem,svi pricaju da to ne skodi motoru ali uvek postoji ali.......
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Boban Novembar 21, 2009, 10:56:55 posle podne
Pa zato daju neku garanciju na motor (zavisi od stanja, predjena km...) ali se dodatno placa.Ta varijanta sto si ti gledao sam vidjao na vise mesta za 200e, ali ne znam dal je ta cena sa ili bez garancije.
 
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: martini_u_kuci Novembar 22, 2009, 12:03:38 pre podne
dobijas garanciju na mape...tj da se nece sje*ati nista oko kompa i softvera na kolima, a za motor se ne dobija nista...ako ti sutradan rikne jbg...
e sad dal se kod curcica dobija ta garancija nisam siguran, znam da se u smart tuningu dobijala...
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Shone Novembar 22, 2009, 03:54:00 pre podne
Ja sam cuo od ljudi da tu najbrze strada turbina, da se razleti zbog pritiska koji se dize, da li je to istina ili ne, ne znam ....
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: Rocky Novembar 27, 2009, 12:12:55 posle podne
zato postoji blow off ventil
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: spale m Novembar 27, 2009, 10:44:46 posle podne
 Nista dok se ne stave dizne veceg promera .
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Novembar 27, 2009, 10:57:08 posle podne
ne da stradaju turbine nego popus. nakon  mapiranja. strada i motor zato sto se tvornica zastiti  sa viskom goriva a zna se kada loda druga mapa da se smanjuje gorivo dize tlak turba pomice paljenje u ranije. veca su zagrijavanja motora i habanja. sto se tice tt-a taj motor nije ni malo isti kao ovaj od 150ks. ako koga zanima motor tt-a ima za prodaju sa otkljucanim kompom 225ks. bonk bonk bonk bonk
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Novembar 27, 2009, 11:13:33 posle podne
i molio bi zasto p-box. nije sretno rjesenje za tdi.
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: pimbe Decembar 08, 2009, 10:09:11 posle podne
E naka si im rek'o  lollol
Digitalni konji i kobile  lollol
Nije bas da nema nista u chipovanju (remapping-u) istera se tu neko kljuse vise . . .
A dobra je ideja, za one koji su spremni da plate proveru, pogodis se likovima koji ti prodaju mooda za boobrege, DYNO pre i posle, pa ako nema ono sto tvrde, da plate DYNO i zaborave na chip.
Mada ozbiljni ljudi i firme sami nude DYNO pre i posle ugradnje
DYNO = Masina za merenje konja, kobila, magaraca i kilovata,  coilleo2tj a kod automobila, zaprege izbegavaju, uglavnom...
Citat
Dyno mjerenje je besplatno za cijene remapa preko 350 eura (ne va
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Decembar 08, 2009, 10:23:38 posle podne
kolega ne mogu se slozit sa tobom ima dosta atmosv. motora koji jako dobro recimo bastin bi moto a veliki udio ima i covjek koje si naveo gore u postu -sm-
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: pimbe Decembar 08, 2009, 10:27:43 posle podne
Pitam se sto neki ljudi svojataju i internet i ovaj forum  blink ovo je FORUM, to su rimljani izmislili pre preko nekoliko hiljada godina, ko nezna sta zanci Forum nek konsulstuje Vujakliju  biggrin

ABT menja komplet turbo i garantuje 60 KS, a ne 75 . . .
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Decembar 08, 2009, 10:46:12 posle podne
na atmu 15ks-20ks turbu   blow blow blow blow
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Decembar 08, 2009, 10:56:36 posle podne
ady-razlikuje se 9a samo zato sto ima citac radiice i nuralove tlacno ljevane klipove a oba su dugi blokovi
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Decembar 08, 2009, 11:04:19 posle podne
NE.Blok passat audi 8v- glava1.8 16v -.bregaste abf.zato sto je kopresija velika
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Decembar 08, 2009, 11:08:38 posle podne
stadard hidro znam sta ces reci bolji su stel.jesu ali kod mene bi moglo dohvatit klipove zato sto imam stelujucu remenicu.
Naslov: Odg: Chip Tuning
Poruka od: golf_mk2 Decembar 08, 2009, 11:41:56 posle podne
imam cip na vr nista posebno se ne osjeti nema blokade izivlji u visokim okretajima a nidalov golf to je prica za sebe skidam kapu malo ga ljudi zna ali covjek zasluzuje mjesto medu prvima u race svjetu