VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: MasterChief Avgust 01, 2011, 10:32:23 pre podne
-
Pošto su mi prednji amortizeri pred kraj, i trebalo bi ih zameniti. Interesuje me šta se može nabaviti na našem tržištu a da iole valja? Konkretno sam zainteresovan za neke semisport amortizere (znači da ne budu previše tvrdi, ali da opet mogu da uletim u krivinu kao što sam mogao sa starim dok nisu stradali). Mislio sam da uzmem i neke štelujuće, ali otprilike sada trenutno mogu da se ispružim samo za neki JOM (za koje nisam baš čuo reči hvale), ili FK. A da uzimam neke polovne..., to je po meni već mačka u džaku jer ne znam koliko su prešli, a može da se desi da isti stradaju posle par hiljada kilometara.
-
znači da ne budu previše tvrdi, ali da opet mogu da uletim u krivinu
znači jebo bi se, ali da ti ne uđe?
Ja imam Sachs touring da li su tvrdi ne znam, ali sviđa mi se kako šušte kad prelazim ležeće
http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/suspension_sachs/car_shock_absorbers/super_touring/super_touring.html
-
I kod mene su neki Sachs vrlo moguće da su baš ti. Mislio sam da su Eibach, ali samo su opruge Eibach. Gledao sam KYB, i koliko vidim dosta ih hvale. Nego kod koga bi mogao da se raspitam za cene, uopšteno ko radi sa tim brendovima?
-
ja sam platio 7000din par, mislim da su u radnji 4.5-5k/kom, ali čovek je na godišnjem do 15og
-
Svratio sam do svojih dobavljača i imam varijantu sa tim Sachs Super Touring 7000din prednji, ili Sachs Advantage 9600din. A imam i varijantu za KYB Ultra SR za 11000din prednji. E da i jedno pitanje. Koliko je poželjno da zadnji budu isti kao i prednji, u smislu npr napred uzmem Sachs Advantage, a pozadi ostanu Sachs Super Touring koje sad imam, ili stavim nove Sach Super Touring?
-
zavisi dal hoces normalnu ili neku nazovi sportsku varijantu. touring su ti sasvim ok amortizeri. losa kombinacija ti je naprijed tvrdji a nazad meksi amortizeri ili obrnuto.
-
zavisi dal hoces normalnu ili neku nazovi sportsku varijantu.
Kao što rekoh :rolleyes:
Konkretno sam zainteresovan za neke semisport amortizere
Elem planiram da uzmem amortizere već danas,sutra,prekosutra, pošto je desni prednji poprilično propao pa bi mi trebala pomoć oko odluke. Znači neki najbolji odnos cena/kvalitet/performanse/udobnost :rolleyes:
Da li dati malo više para za npr Sachs Advanced u odnosu na Super Touring, i da li je razlika primetna?
I poslednje pitanje pred odluku. Da li da se ispružim malo i da uzmem neke gewinde tipa FK, ili neke bolje amortizere Sachs/KYB/Bilstein (već imam Eibach opruge koje ga spuštaju)? Ja bih najradije ovako nešto http://www.kyb-europe.com/shocks-agx.html , ali koliko vidim teško je nabaviti i preko Ebay-a, a ako može onda je cena malko van komforne zone wacko
-
Ajde da svedemo dilemu na prostu računicu. Pa da mi neko pomogne da se definitivno odlučim.
180eura Sachs Advantage
130eura Sachs SuperTouring (tako negde je i Bilstein B4)
220-230 FK Gewinde (mogu preko nekog poznanika da naručim iz Nemačke).
Šta je najpametnija solucija za naše puteve?
-
Kak je vec covek pitao u vezi gewindi, i ja planiram da nabavim te budget gewinde FK ili Ta technix, vidim da se krecu tu oko 150-200 evra pa ako je neko imao iskustava neka pise.
-
moj glas ide za gewinde
al opet, sam moras odluciti sta hoces
a sto se puteva tice, mozes da stavis sta hoces jer ima rupa gde mozes tocak ostaviti i tu ti se isto vata
moras da pazis i kraj
@svrle, koliko sam primetio po nasim i hr forumima pljuju te jeftine varijante
al stranci ne, mislim da su zadovoljni odnosom kvaliteta i cene (konkretno za JOM)
Drugar ima neku tako neku varijantu, vozi vec par godina i to bas vozi driving biggrin I potpuno je zadovoljan, auto lezi ekstra
-
Valjda ce se javiti neko sa foruma ko koristi te jeftine varijante. Te Jom ne znam ni kako bih nabavio posto njih prodaju englezi, ove sto sam gore napisao mogu da doteram iz nemacke.
-
Valjda ce se javiti neko sa foruma ko koristi te jeftine varijante.
DamirK ima FK na svom autu http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=27535.0
Sad sam malo prelistao "regionalne" forume, i dosta ljudi kaže da su jeftinije gewinde više za poziranje (vožnja do 60kmh) i da se nisu pokazale baš najbolje što se tiče perfomansi i udobnosti. Dok su brand name (Eibach, H&R, KW) gewinde mnogo bolje (u rangu sa sportskim amortizerima i oprugama).
-
Sa ovim sto drugar ima auto nije udoban
ali lezi ko pegla
po ovim "regionalnim" forumima pljuju jeftinije gewinde, a jos se raspravljaju dal kratiti il sabijati opruge boodala
Mislim da je veliko pitanje
koliko je pametno dati 500,600 i vise evropskih za nesto sto ce se akati po ovim nasim nazovi putevima!?
Nema tog amortizera koji moze bez posledica po ovim nasim kraterima da se vozi!
-
Nemojte da bacate pare na Gewinde od 150,250€ jer su go penis. A to moze i da vam potvrdi majstor Gedora big_boss
A i razmislite sami:
180eura Sachs Advantage
220-230 FK Gewinde
mislim da cena dovoljno govori ;)
-
Ja ipak mislik ko se nije vozio/il vozio auto sa njima da nema pravu sliku
Jedan drugar ima jeftiniju varijantu, a drugi po meni lepo placenu (oko 900e)
automobili leze ekstra (i jedan i drugi) samo sto je dosta udobniji ovaj sa skupljim (a ima vece felne i njtanje gume koje sam ja video 205/35/18 na 8J) i ima podesavanja neka silna, a onaj samo visinu (al nisam 100% siguran)
Ni jedan, ni drugi nisu nikad imali probleme ;)
-
Šta je najpametnija solucija za naše puteve?
Da ne spuštaš auto...
-
+1
-
Tako ako gledamo, aj svi pod ruku pa u gradski prevoz boodala
Sve zavisi ko sta voli i sta je spreman da zrtvuje ;)
nece Niva po krivinama, al nece ni GTI po oranju
-
Ne znam ja sam bio juce kod Gedore kada je skidao te amortizere i vracao fabricke, zato sto su ovi otisli u k... posle ja mislim da mi je rekao godinu i po dana.
Realno kada se pogleda za te pare jedva mozes da kupis obicne amortizere :rolleyes:
Mozda gresim, posto videim da je Damir zadovoljan, ali tako mi je rekao majstor.
-
Nema tog amortizera koji bi preziveo izivljavanje npr. na putu Obrenovac-Ub, pa kako izgleda Umka boodala
Sve zavisi koliko se vodi racuna i kako se vozi! Ja sam samo preneo svoje utiske ;)
Uostalom mozes dati 1000e sa amorte i za dva dana otkines ga od zivota u nekom novom krateru pa sta onda? Ovo se nekako lakse prezali biggrin, a 100% je bolja solucija od koekakvih kracenja,sabijanja i slicno beer
sigurno bi i sandokan mogao nesto na ovu temu da nam kaze, sigurno je dosta ovih gewinda srednje i nize klase doneo
-
Ne znam ja sam bio juce kod Gedore kada je skidao te amortizere i vracao fabricke, zato sto su ovi otisli u k... posle ja mislim da mi je rekao godinu i po dana.
Realno kada se pogleda za te pare jedva mozes da kupis obicne amortizere :rolleyes:
Mozda gresim, posto videim da je Damir zadovoljan, ali tako mi je rekao majstor.
ne širi dezinformacije. gewinde su se skidale iz razloga što se auto prodaje i vraćaju se serijski amortizeri, a iste te gewinde prebacujem na svoju trojku.
Valjda ce se javiti neko sa foruma ko koristi te jeftine varijante. Te Jom ne znam ni kako bih nabavio posto njih prodaju englezi, ove sto sam gore napisao mogu da doteram iz nemacke.
Ja imam budget varijantu, TA Technix, kupio ih prošle godine, godinu dana stajale na autu. Malo su korodirale ali su i dalje ispravne (opet po iskazu majstor gedore). Neudobno jeste kad se uporedi sa serijskim, ali ako želiš spušten auto koji ti leži u krivini očekuješ da ćeš izgubiti na udobnosti.
Moja jedina greška je bila što sam ih vozio zimus, po snegu, ledu, soli i ostalim jebadama, pa su korodirale i zapekli navoji (ništa što čelična četka i sredstvo za deoksidiranje ne mogu rešiti)
edit: iste gewinde ima Madison na svom golfu (one što ih je jeftino platio u austriji, peder lollol) pa može i on da kaže koju vezano za njih.
-
Nema tog amortizera koji bi preziveo izivljavanje npr. na putu Obrenovac-Ub, pa kako izgleda Umka boodala
Za ovu deonicu puta, predpostavljam da je ista, ako nije i gora, kao i od Obilaznice do Obrenovca. Prosle nedelje sam prosao tuda i zapanjio se od uzasa u kakvom je stanju put. Drugar kog sam vozio kaze da se zimi i slepreri prevrcu na ovom delu od Obrenovca do obilaznice ka aerodromu. Sa spstenim autom, i tvrdjim amortima, ja mislim da bi covek na ovoj relaciji svake godine menjao komplet vesanje na autu. Zato trba realnost koriscenja vozila, usaglasiti sa zeljom za izgledom. Uredu ko ima mogucnost da ima jedan auto samo za skupove i pokazivanje. Izvinite za OFF!!!
-
Izvini outlow nece se ponoviti lollol Ja prenosim samo ono sto mi je Gedora rekao, nisam ja izmislio pa da sirim dezinformacije. Ako su iz tog razloga skidani onda super, cak sta vise drago mi je sto ce dosta ljudi kupiti jeftinije gewinde i uzivati drive
Nego nemoj bre da ste svi tako nervozni, popite po jedno pivo i sve ce biti u redu beer
-
nisam nervozan, samo je došlo do nekog nesporazuma očigledno.
-
Epilog: Naručio sam Sachs Advantage, barem po onome što sam čitao to je otprilike ono što sam ja tražio, nisu neke über sportske opruge ali se sasvim fino ponašaju. U utorak najverovatnije montiram pa javljam utiske. Inače ne bi bilo loše da se ova tema okači u sticky i da se preimenuje u "Stoßdämpfer vs Gewindefahrerk" biggrin (ili da se pokrene nova). Čisto da bi pomoglo ljudima u izboru. Od jeftinijih gewindi su me malo odbili negativni utisci ljudi sa drugih foruma, ali koliko vidim ima i onih sa pozitivnim, ali jedna stvar je bila presudna, svi su rekli da je vožnja sa jeftinim gewindama poprilično tvrda i neudobna. Gewinde su mi bile interesantne čisto zbog mogućnosti da preko leta spustim auto, a na zimu da ga malo prebacim u Cross Golf mod :rolleyes:. Realno na stranim forumima svi preporučuju neke Koni "yellows" kao jeftinu varijantu gewindi, a njihova cena kreće od cca 400eura pa nadalje.
-
Sa gewindama nema udobnosti, ma koliko ih platio. Jedino ako se uzmu sa stelovanjem tvrdoce,al i to je dosta tvrdje od standarda
Ovde je problem sto vecina auto spusta i menja amorte zbog izgleda,a ne zbog lezanja u krivini ;)
-
Sa gewindama nema udobnosti, ma koliko ih platio. Jedino ako se uzmu sa stelovanjem tvrdoce,al i to je dosta tvrdje od standarda
Ovde je problem sto vecina auto spusta i menja amorte zbog izgleda,a ne zbog lezanja u krivini ;)
Koliko sam ja barem čitao, na stranim forumima ne preporučuju jeftine gewinde zato što nemaju progresivne amortizere dok skuplje varijante imaju (koliko sam ja razumeo ne absorbuju udarce podjednako dobro kad su zavrnute).
A tako sam isto čitao kad sam se dvoumio između Super Touring i Advantage modela da su Super Touring sasvim adekvatna OEM zamena, dok se nisu baš najbolje pokazali na spuštenim automobilima.
Realno najbolje rešenje je Air Ride, ali sam gledao testove Air Ride vs sportski Amortizeri Opruge kombo i nije to to. Mada opet ti testovi su bili na trkačkoj stazi, a retko kada ćemo biti u situaciji da na normalnim putevima ulećemo u krivinu tako brzo. Inače video sam KW gewinde koje se elektronski šteluju iz kabine na prekidač, samo što im je i cena lepa cca4000eura wacko
-
nema potrebe da spominjemo cetvorocifrene varijante ovde gde se jos seku i sabijaju opruge. Air Ride sigurno nije sinonim za ekstra drzanje u krivini!
Gewinde kakve god da se uzmu ima bolje da budu od kasapljenja fabrickog vesanja.
Od no name gewinda mozda su bolji frmirani amorti, ali ko nema potrebu za podizanjem zimi
Sve zavisi od potreba vozaca.
Nekima je gti vesanje vise nego dovoljno, neko hoce bolje lezanje, neko se zadovolji i sa fabrickim amortima (ne gti)
Uglavnom svi imamo polovne automobile (i nismo prvi vlasnici)
ko zna dal je predhodni vlasnik radio trapove sa turskim delovima, pa pre ce sve to da ode nego no name gewinde
Stvarno bi mogao neko ko ima nesto slicno na kolima da se javi!
edit: Malopre sam pricao sa drugarima, neki njihov ortak je uzeo polovne gewinde (JOM)
Kad ih namesti prenecu vam utiske.
-
Činjenica je da većina ljudi ovde misle da su gewinde dobre zbog toga što možeš da podigneš i spustiš auto kada hoćeš. Ljudi, to je zabluda. Gewinde nisu za zimu, niti su za podizanje. Ja sam zimus podigao gewinde, vozio sam auto kao da nisam imao amortizere. Neverovatno je koliko je tvrd, a sa druge strane gewinde propadaju od soli. Oksidacija, korozija, malo zapekne navoj itd..
Gewinde leti, amortizeri zimi, ko može da isprati...
-
a zar ne postoje nerdjajuce gewinde? I koja je logika da kad podignes auto on bude tvrdji, zar ne treba da bude obrnuto, da kad je auto nize bude tvrdji?
-
kad podigneš auto, dižeš maticu na navoju na gewindi. što više dižeš, skraćuješ hod amortizera/opruge što vodi do toga da auto bude još tvrđi.
Najbolja je neka zlatna sredina, kada auto nije zakucan u pod, a spušten je više nego dovoljno. Tada se maksimalno dobija neka sredina u odnosu lepo i korisno, odnosno spušteno i udobno.
Ko se seća kako je bila spuštena moja dvojka pre skidanja gewindi (vidi slike u aotomobilima članova), to je bilo po meni skroz ok i spušteno i udobno. E sad, ljudi se razlikuju, pa i sama procena udobnosti. Nekome ni MB123 nije udobna.
Sve zavisi šta hoćeš. Ukoliko hoćeš nizak, lep auto, moraćeš i da se odrekneš nečega.
-
Rdja ide i na skupe gewinde lollol
Evo kako je drugar zastitio. Koliko znam, nije imao problema sa stelovanjem posle
(http://i177.photobucket.com/albums/w206/dzvini/Corolla%20TS/th_Dizanje.gif)
(http://img52.imageshack.us/img52/1200/hpim0156resize.jpg)
Ovo je po meni jedina mana
kad podigneš auto, dižeš maticu na navoju na gewindi. što više dižeš, skraćuješ hod amortizera/opruge što vodi do toga da auto bude još tvrđi
Sve zavisi šta hoćeš. Ukoliko hoćeš nizak, lep auto, moraćeš i da se odrekneš nečega.
Ko je ovoga svestan, nece imati problema
-
Da ne otvaram novu temu. Čije šolje amortizera da uzmem? Svi drže samo uzmi Febi pa se j..... Izgleda da ću na kraju uzeti original teile.
-
kad podigneš auto, dižeš maticu na navoju na gewindi. što više dižeš, skraćuješ hod amortizera/opruge što vodi do toga da auto bude još tvrđi.
Najbolja je neka zlatna sredina, kada auto nije zakucan u pod, a spušten je više nego dovoljno. Tada se maksimalno dobija neka sredina u odnosu lepo i korisno, odnosno spušteno i udobno.
Ko se seća kako je bila spuštena moja dvojka pre skidanja gewindi (vidi slike u aotomobilima članova), to je bilo po meni skroz ok i spušteno i udobno. E sad, ljudi se razlikuju, pa i sama procena udobnosti. Nekome ni MB123 nije udobna.
Sve zavisi šta hoćeš. Ukoliko hoćeš nizak, lep auto, moraćeš i da se odrekneš nečega.
Pre svega vidim da je starija tema i vidim da ima opomena za to pa ako administratori budu smatrali da je moja poruka nepotrebna, ja bi se izvinuo unapred i neka je obrisu onda ;)
Ono sto sam hteo da kazem je da kod jeftinih gewindi je problem sa tim da sto vise auto podizete, to je tvrdji... Skuplji setovi imaju po dve opruge na jednom amortizeru, tj glavnu i pomocnu oprugu (koja se pod opterecenjem auta sabija totalno) i na takvim amortizerima kad se steluje visina, ne utice na tvrdocu.