VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: bobanjp Jul 27, 2011, 03:47:49 posle podne
-
Da li neko moze da nadje i postavi neki link,na kome bi moglo da se utvrdi kolika bi trebala da bude kompresija na svakom motoru posebno.Naravno mislim na motore koji su ugradjivani u vw.
-
mnogo hoćeš brate to se plaća bleh bleh
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk3
Make: Golf 3, Vento, Passat, GTI 2.0 Ltr. 16V (150 PS)
Stroke: 92.8 Displacement: 1983 ccm
Engine Code: ABF OE Comp. Ratio: 10.4:1
Wossner Comp. Ratio: 12.4:1 Piston Weight: 310 grams
-
Make: Golf 3, Vento, Passat, GTI 2.0 Ltr. 16V (150 PS)
Stroke: 92.8 Displacement: 1983 ccm
Engine Code: ABF OE Comp. Ratio: 10.4:1
Wossner Comp. Ratio: 12.4:1 Piston Weight: 310 grams
-
trazi po torrentu "auto data"
-
Make: Golf 3, Vento, Passat, GTI 2.0 Ltr. 16V (150 PS)
Stroke: 92.8 Displacement: 1983 ccm
Engine Code: ABF OE Comp. Ratio: 10.4:1
Wossner Comp. Ratio: 12.4:1 Piston Weight: 310 grams
compresion ratio tj kompresioni odnos (stepen kompresije) je nesto sasvim razlicito od kompresije. compresion ratio (stepen kompresije) pokazuje koliko se puta sabije usisana smesa u cilindru pre njenog paljenja,(radi se o volumenu tj zapremini prostora )i za laike ne znaci ama bas nista jer ne daje nikakve rezultate o stanju kompresije u cilindrima. kompresija je pritisak koji nastaje sabijanjem smese kretanjem klipa od DMT prema GMT i meri se tj izrazava se u barima i taj je podatak bitno znati jer govori dosta o stanju motora.
tesko ces naci za sve automobile za koje zeli s da nadjes kolika je fabricka kompresija, jer uglavnom se u manualima kao podatak iskazuje compresion ratio (stepen kompresije), a ne kompresija tj pritisak u cilindrima
-
Merio sam kompresiju alatom koji sluzi za to i sad na 1 je 9bara,na 2 je 8,na 3 je 9 i na 4 je 9.Neko kaze da je slaba,a neko da nije losa.Da li neko strucniji to moze da mi kaze,a da ne trazi da platim informaciju?
-
Pa mozes jos da teras, ali ne preteruj i nemoj ga prziti mnogo
-
Merio sam kompresiju alatom koji sluzi za to i sad na 1 je 9bara,na 2 je 8,na 3 je 9 i na 4 je 9.Neko kaze da je slaba,a neko da nije losa.Da li neko strucniji to moze da mi kaze,a da ne trazi da platim informaciju?
imas kompresiju za 2+ (ocene od 1 do 5)... teraj dok ide
-
oko 11 ti je savrseno ispod 7,8 se otvara motor... bitnije ti je da nema mnogo velike razlike izmedju cilindara...
p.s. po knjigama je teorija da benzinci imaju od 8 do 12,a dizeli od 12 do 24,ali sada dizeli imaju mnogo vece kompresije
kod benzinaca kompresija ide max do 15 bari (pogotovu kod nekih modela "japanaca", kojima je fabricka 14 i nesto bari), a kod dizela preko 30 bara (najvise sto sam cuo je bila 34bara)
-
Stefane, pusti ti Japance i ostalu papzjaniju. boodala bonk Covek je pitao konkretno za Golfa i Gagi mu je dao podatke za VW motore.
-
ja sam izneo svoje misljenje i odgovorio na pitanje coveka koji postavio temu (dva posta iznad ovog, procitaj)
a post koji je postavio gagi u drugom delu (tj u drugoj recenici) nije precizan (da ne kazem netacan), (japance sam naveo onako bzvze), ali sumnjam da je kompresija od 11 bari savrsena (compresion ratio 10,4:1 stepeni, a kompresija od 11 bari savrsena).. neka bude moja greska, mada.....
-
Hvala vam na informacijama drugari.
-
Cime se bavis Stefane?
po zanimanju sam pilot, a u slobodno vreme popravljam lade boodala boodala boodala
-
thumbup
-
pilot i fordovac? ajde jedno pitanje za tebe kao strucnjaka, poznavaoca fordovih ladinih i vw motora, clana vw kluba koji me redovno podjebava i ponizava... da neduzim.. kako golf dvojka 1,8 8v g60 ima kompresiju (posle 80h predjenih km) 4,5bar i normalno pali i ubrzava od 100-200km/h bolje nego pojedini automobili sa 6 ili 8 cilindara jaki od 280 do 320ks? i jos jedno. kako vw 16v sa bregastim ciji uglovi paljenja prelaze 300 stepeni na verglanju imaju kompresiju 0? kako upale i kako na dino testu imaju 200 i plus ks? ajd izguglaj pa napisi ;)
-
ma opusti se Gedora,ja kad god sam hteo nekome da pomognem , uvek se nasao neki google majstor koji zna bolje... lollol
-
Ako ne znaju napisi ti, interesuje me odgovor clap
-
izmisljanje tople vode,ako se projektuje motor zna se kao prvo za koju namjenu,
prerade pogotovo,svaki turbo motor a pogotovo sto napucaniji (za trka)se radi sa sto manjim kompresionim odnosom,
tako da ako cemo gledati na verglanju ima malu recemo kompresuju sto se nadoknadjuje boost-om
i razim varijacijama podizanja snage(citaj pritisaka u cilindru=potiska klipa) a zna se na kojim rezimima rada i obrtaja ti motori funkcionisu,ali na kraju,se svodi na isto da se pritisak u cilindru povecava raznim varijacija turbo,g60,nitro etc,
opet razni varijacija,tj komp odnos fiksan,pritisak cilindrima varijabilan izbacena snaga varijabilona usled raznih varijacija vrste goriva,punjenja,temperature,ubrizgavanja,etc,za reci u par reci ioli recenica nemoguce
citat ovako manji komp odnos=vise prostora u cilindru=vise goriva zraka (turbo)=vise ostvarenog rada(snage)
=ostvarenje vecih obrtaja (mogucnost)=mogucnost mirnijeg rada(za klasiku auta)=manje opterecenje motora (nego obican d i ne u slucaju trka) al opet ihahah ima pisati
-
.
-
.
-
Alo ljudi ja sam samo pitao da li neko moze da mi kaze na koliko bara treba da stoji kazaljka kad na svakom cilindru posebno navrnem barometar ili kako se vec zove sprava za merenje kompresije.Merio sam je i kad je motor bio vruc i posle kad je bio hladan.To me samo zanima.
-
stas bobane iz stepojevca boodala kad malo glupnes,da drzim predavanje ne pada mi na pamet,
nit imam razloga ni koristi od toga tako da driving
da se o tom pise ima opsirno i mnogo za reci a nemam razloga
u ostalom kakve ti zakljucke izvlacis iz onog sto nisam napisao opet boodala
-
wacko bonk mahac
-
pilot i fordovac? ajde jedno pitanje za tebe kao strucnjaka, poznavaoca fordovih ladinih i vw motora, clana vw kluba koji me redovno podjebava i ponizava... da neduzim.. kako golf dvojka 1,8 8v g60 ima kompresiju (posle 80h predjenih km) 4,5bar i normalno pali i ubrzava od 100-200km/h bolje nego pojedini automobili sa 6 ili 8 cilindara jaki od 280 do 320ks? i jos jedno. kako vw 16v sa bregastim ciji uglovi paljenja prelaze 300 stepeni na verglanju imaju kompresiju 0? kako upale i kako na dino testu imaju 200 i plus ks? ajd izguglaj pa napisi ;)
ko te ponizava macolo, ja tebe u ovim mojim postovima nisam ni u mislima imao, a kamoli da sam napisao nesto ruzno o tebi. e sad da odgovorim na tvoja pitanja i to cu uciniti tvojom cuvenom recenicom: "sta sad izmisljas toplu vodu ovde?" poslacu ti odgovor na PP lollol a sad nadji u autodati podatke o kompresiji i postavi ovde da vidimo koliko je fabricka, da ne kazem "savrsena" kompresija za auto ovog coveka sto je postavio temu...
-
Alo ljudi ja sam samo pitao da li neko moze da mi kaze na koliko bara treba da stoji kazaljka kad na svakom cilindru posebno navrnem barometar ili kako se vec zove sprava za merenje kompresije.Merio sam je i kad je motor bio vruc i posle kad je bio hladan.To me samo zanima.
pa slusaj ovako, citajuci ove majstore, pokusacu da pomognem.... prvo ustanovis je li tvoj auto g60 ili nije, i ako je presao 80k km, izmeri kompresiju i ako pokaze 4-5 bari odlican je. ako pokaze nula kompresiju, onda vidi ugao pretpaljenja, ako je 300 stepeni, extra je TERAJ, ko j... kompresiju ... boodala boodala boodala
-
Auto je 2.0 16v,motor ima oznaku abf.Presao je 230000km.Kad sam merio na hladnom motoru na svaki cilindar posebno pokazivao je 9,8,9,9bara.Sve me to interesuje zbog toga sto kad sam promenio ulje u motoru i sipao optimu hc sa oznakom 10/40 auto je poceo da mi trosi ulje.Ustvari kad ga zgazim na otvorenom putu na gepeku mi se pokazu masne tackice i nivo ulja opadne.
-
salio sam se u prethodnom postu...sad ozbiljno, dobra je kompresija na tvom autu. potrosnja ulja nije direktno vezana sa kompresijom motora, sto ce reci mozes imati odlicnu(da ne kazem fabricku) kompresiju, a auto trosi ulje. moj predlog za pocetak sipaj kvalitetnije ulje od optime, i lakse malo sa nogom na gasu. ako i dalje trosi ulje, pravac kod majstora beer
-
stefane steta sto nisi gde bliže, da mi održavaš auto, vidim da se super razumeš u mehaniku.
-
oko 11 ti je savrseno ispod 7,8 se otvara motor... bitnije ti je da nema mnogo velike razlike izmedju cilindara...
p.s. po knjigama je teorija da benzinci imaju od 8 do 12,a dizeli od 12 do 24,ali sada dizeli imaju mnogo vece kompresije
zastarele su ti knjige koje citas, po knjigama benzinci imaju kompresiju do 15, dizeli preko 30 bara,
i sad si nervcik kad covek kaze da na polu izmerio kompresiju na 3 klipa 14 na 1 15 bara. sta bi mu sad odgovorio/ nije merio dobro? nevalja manometar? da li se ja takmicim u gluposti...? evo ovi ce postovi pokazati lollol lollol lollol
-
ja juce na polu 1.2 izmerio kompresio 14 u elsi pise za taj motor kad je nov 10 razradjen do 15 minimalna 7 ....
-
.
-
ja juce na polu 1.2 izmerio kompresio 14 u elsi pise za taj motor kad je nov 10 razradjen do 15 minimalna 7 ....
koliko je taj ubio km kad si mu vec merio kompresiju?
-
92 000 ali su mu izgoreli ventili na 2 i 3 cilindru.....
-
Uz duzno postovanje prema gospodinu @stefanm, zamoli bi ga da nam pojasni usled cega kompresija kod razradjenog motora ide i do 50% u + od fabricke. Posto vecina nas to nezna i ne razume. Jer po logici, delovi motora se sa vremenom habaju i dolazi do nekih malih zazora, a kompresija se povecava... blink blink blink
bobane 68, e sad ti otvori onaj tvoj manual na ruskom i lepo kazi coveku kolika je normalna kompresija (izrazena u barima, kao pritisak) za njegov motor. znaci ne interesuje ga stepen kompresije vec kompresija. ako to uradis javno cu ti se izviniti na forumu i castm beer pride.
-
Covek lepo otvorio temu u vezi kompresije za njegov motor a vi se prepucavate o tome "ko ima veci" :huh:
-
evo linka sa korisnim podacima za sve koji bi da nauce nesto o kompresiji i stepenu kompresije. narocito je koristan za ove "majstore" koji neznaju da kompresija (pritisak u cilindru motora) i stepen kompresije nisu jedno te isto, tj neznaju razlike izmedju ta dva pojma, pa ljudima sa foruma kazu " dobra ti je kompresija 9,8 za tvoj auto je fabricki stepen kompresije 10,0" boodala boodala boodala
http://www.dodaj.rs/f/3m/wA/1EHQRX49/merenjekompresije.pdf
-
mahac
-
bravo bobane... mogu ti reci da si dao relativno tacan odgovor (mislim na podatak o 33% u odnosu na fabricki stepen kompresije).po tom podatku ovi motori koji su navedeni u ovom manualu moraju imati minimum 13 bara fabricke kompresije. sad da odgovorim na tvoje i majstor gagijeve prozivke i podsmevanja ( podsecam vas da ste me napravili ludim, tj lupam praznu slamu i povukao sam vlagu), takodje da iskoristim priliku i da odgovorim na poruku koju sam dobio od gospodina sa imenom LEMI.
e ovako, po mom saznanju i znanju (ne potcenjujem nicije znanje na ovom forumu), koje je steceno citanjem obimne literature i razmenom iskustava sa velikim brojem dobrih majstora, umesto podatka o uvecanju od 33% fabrickog stepena sabijanja (stepen kompresije, tj compresion ratio), tacniie rezultate daje index tj koeficijent od 1,3, sto ce reci da se fabricki compresion ratio pomnozi sa indexom od 1,3 i onda se dobije relativno tacan podatak koliki bi trebao da bude fabricki pritisak (kompresija) u cilindrima odredjenog motora. pojasnjavam da je to RELATIVNO tacan podatak i ima odredjenih malih odstupanja ali se prihvata u praksi. to prakticno znaci, (da bi bilo jasnije laicima), da za jedan motor koji ima fabricki compresion ratio (stepen sabijanja- kompresije) od recimo 10,0:1 stepeni, kompresija u cilindrima treba da bude (fabricka) 13 bara. (10,0 pomnozeno sa koef od 1,3=13 bara). takodje ovaj index se koristi i za odredjivanje minimalne kompresije auta ispod koje bi trebalo raditi motor tako sto compresion ratio podelite sa indexom od 1,3 i dobijete minimalne vrednosti kompresije (ako kompresija ide ispod toga, potrebno je raditi motor). napr za motor sa fabrickim compresion ratio 10,0:1, svaka kompresija ispod 7,7 bara iziskuje obradu motora (da ne kazem generalnu). deljenjem 10,0 sa indexom od 1,3 dobija se 7,69.
nadam se da sam objasnio lepo sve u vezi stepena sabijanja i kompresije kao i o nacinu odredjivanja granicnih vrednosti iste. takodje bih prokomentarisao da postoji mogucnost da auto nakon izvesne kilometraze (prostim recima dobro razradjen motor) moze dati vrednost kompresije i iznad maximalne (iz dosta razloga), ali ne vise od 10% (neki ovde tvrde i 50 %, sto je apsolutna glupost) od maximalne fabricke.
sad bih se osvrnuo na prozivke i uvrede koje sam dobio od bobana 68, gagija a takodje i primedbu od lemija. sve je pocelo tako sto se javio covek na forum i kaze izmerio sam kompresiju na autu (na 3 klipa 9, nesto a na cetvrtom 8 bara), za motor koji ima fabricki stepen sabijanja 10,4. majstor gagi je izjavio da je kompresija od 11 bara savrsena, a ja sam za tu kompresiju dao ocenu od 2+, pa sam zbog tog odgovora bio isprozivan, izvredjan i ismejavan od "majstor" gagija i "majstor" bobana68, pitanjima cime se bavim, lupam praznu slamu, povukao sam vlagu itd, takodje sam dobio i kritike od lemija na pp. da razjasnim moj odgovor (2+). za motor koji ima fabricki stepen sabijanja od 10,4 idealna fabricka kompresija (pritisak ) u cilindrima bi trebao biti 13,5 bara (10,4 pomnozite sa koef od 1,3= 13,5 bara). kako moze biti dobra kompresija od 9bara (na tri klipa) i 8bara (na jednom)????? NIKAKO. taj motor je na granici za remont... ali "majstor"gagi tvrdi da nije, "majstor" boban 68 to podrzava pa jos i stavlja manual stranicu i dokazuje kako lupam praznu slamu. takodje "majstor" boban me pita kako na pojedinim motorima nakon izvesnog vremena kompresija dostize i do 50% vece vrednosti od fabricke? nisam odgovorio na pitanje, jer predstavlja apsolutnu glupost. objasnjavam zasto. motor koji ima fabricku kompresiju od 13,5 bara (compresion ratio 10,4), bi po recima "majstor" bobana nakon izvesnog vremena mogao pokazati kompresiju uvecanu 50% od fabricke, sto ce reci skoro skoro 20 bara??????? apsolutna glupost, fizicki i prakticno nemoguce, konstrukcija motora to ne bi izdrzala. ruku dajem ako ikad izmeri fabricku kompresiju uvecanu za 50%. takva odstupanja su moguca ali u granicama ispod 10% od fabricki maximalne kompresije, sto ce reci da motor koji ima fabricku kompresiju moze nakon izvesnog vremena pokazati i vecu kompresiju od fabricke ali maximalno uvecanu do 10% (13,5 bara fabricka, uvecana moze otici do 14, 5 bara). na kraju, da ne duzim vise, zamolio bih "majstore" gagija i bobana 68, da malo vise procitaju o compresion ratio, o kompresiji, merenju itd, pa tek onda iznesu svoja misljenja i sugestije, a tek nakon toga ulaze u prepirku (i uvrede) sa nekim clanom foruma (mislim na sebe), lemija bih zamolio da mi ne salje pp jer ja nikog nisam uvredio niti ruznu rec rekao bilo kom clanu na ovom forumu ( a o d ove dvojice sam dobio dosta uvreda- neopravdanih), vec se nisam slozio i nikad se necu sloziti sa necijim neznanjem i u vek cu to osporavati i kritikovati. slican primer je bio i "majstor" pimbe, koji je izjavio da dijagnostika cita opelo, a to zbog toga sto sam pitao coveka (koji je radio dijagnostiku na autu) na kom cilindru ne valja smesa? "majstor" se nasmejao do boga i izjavio kako na dijagostici se cita i opelo, ali nakon pra dana se javi covek i kaze terao auto na dijagnostiku, i utvrdjeno da na drugom (mozda gresim, mozda je bio i treci) cilindru ne valj smesa. e sad cekam pimbeta da ga pitam sta cita dijagnostika? opelo ili mozda i kaze na kom cilindru ne valja smesa..
pozzzzzz
-
mahac
-
slican primer je bio i "majstor" pimbe, koji je izjavio da dijagnostika cita opelo, a to zbog toga sto sam pitao coveka (koji je radio dijagnostiku na autu) na kom cilindru ne valja smesa? "majstor" se nasmejao do boga i izjavio kako na dijagostici se cita i opelo, ali nakon pra dana se javi covek i kaze terao auto na dijagnostiku, i utvrdjeno da na drugom (mozda gresim, mozda je bio i treci) cilindru ne valj smesa. e sad cekam pimbeta da ga pitam sta cita dijagnostika? opelo ili mozda i kaze na kom cilindru ne valja smesa..
lollol
Ako se dobro nasteluje dijagnostika, moze i krstenja i vencanja da odradjuje, skidanje cini i gatanje u pasulj lollol ...
Toliko na provokaciju, neznam cime izazvanu :huh:
To sto ste vi u Vranju (prelaz V u S) ;) u stanju da gi gu citate na dijagnozu koko mililitara goriva i koko decilitara vazduha u kom cilindru ima, kapa dole i ako te ne mrzi daj nam ime te dijagnoze. I obavezno se dobro sakrijte, da vas Japanci ne ukradu, bre . . .
Svoju frusraciju mozes da smiris odlaskom u tamo kod TI, u malu, i odradis jednu garavu, da ti razbije maler ;)
mahac
-
Ako vam je forum smesan zasto ga jos uvek posecujete i pisete komentare?
-
Zato sto je zbog njih forum smesan. biggrin
-
pa dobro.. mozda bas edukativna funkcija ovog foruma i nije na zavidnom nivou al zato drustvena jeste i te kako.. masu ekstra ljudi ovde upoznah....
-
Hvala drugari na informacijama,promenicu ulje u autu pa cu tad da izmerim kompresiju.Ponavljam motor ne izbacuje ni beli ni plavi dim,ne duva na cepu.Dok nisam promenio ulje nivo ulja nije opadao,cim sam promenio ulja poceo je nivo da opada i to samo kad izadjem na otvoreni put ili ga malo zgazim.
-
Sa optimom sam i ja ranije imao problem... do 180 sve ok... preko 180 baci dim pozadi, a na braniku sam nalazio kapljice ulja.... Jedan cika majstor mi rece da u tim vecim obrtajima to ulje ne stigne da spusti dole, pa ga nalije u ventile... bla bla... tako nesto, pa ga onda izbaci na auspuf :D
Sto se kompresije tice... ja mislim da je 9899 prilicno losa kompresija.... meni je na vektri pokazivalo 14 na sva 4 klipa.... (1.6 16V motor), a ne verujem ni da je na ABFu zdrava kompresija ista manja... ili ako i jeste malo je manja. A kompresiju ako gube ne znaci da su zveknule karike, cilindri.... moze biti i problem sa glavom tj ventilima... ako ne zatvaraju dobro kompresiju moze i tuda da produvava :D .... ma nemam pojma..... ahahaha :D
A da ima majstora.... ima....a da ima i onih drugih.... imaaaaa :D
Jel te meni na nekom skupu pre jedno dve godine, mozda i jace... neko za ovaj moj 1.8 RP rece da je to gotov motor, morace da se otvara, problemi najavljeni itd i sl.... jer se nesto culo.... inace cuo se popusten zavrtanj na nosacu altenatora.... a da kucnem u drvo motor mi i dan danas radi extra bez ikakvih radova na njemu do sada .....
Moje misljenje sto se te kompresije tice.... otidji izmeri jos kod nekog na drugom aparatu kompresiju.... ako je i tu tako mala po meni bi taj motor trebalo odraditi.... videti zbog cega gubi kompresiju.... a u sustini mozes i da vozis jos tako.... znas najbolje sam koliko ti i ulja trosi i kako ti auto ide