VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: darkog Jul 05, 2011, 11:13:52 pre podne
-
Evo prvi put pisem pa red je da pozdravim sve sa foruma i zahvalim urednicima na dobro organizovanom forumu !
Vozim passata B5 1.9 TDI 1998 god. i trebaO bih da menjam diskove, plocice i kociono ulje.
Odlucio sam za kupovimu marke ATE kod ovlascenog zastupnika u Beogradu.
Zamena diskova i plocica nije problem ali kociono ulje nisam nikad menjao. Nemam vakum pumpu !
Moje pitanje je da li moze efikasno (da ne udje vazduh i da se iz sistema potpuno izbaci staro ulje) da se izvuce staro ulje iz sistema, uz pomoc prijatelja naravno, drukanjem papucice i istovremenim odvrtanjem sisica na tockovima kao sto je prikazano na raznim snimcima sa youtube-a i ako ima neki savet prilikom ovog posla ?
Koliko mi je potrebno kocionog ulja i da li da racunam na malo vise ulja dok novo ulje u potpunosti ne izbaci staro?
Da li je raspored ispustanja kocionog ulja kod mog auta sledeci > ZD, ZL, PD, PL ?
Pozdrav
-
a što bi menjao ulje u kočnice ide dot 4
-
Koliko sam citao svi preporucuju da se kociono ulje menja na 2-3 godine, a ja na mom autu ga nisam menjao nikad, a vozim ga 8 godina. OK ide dot 4.
-
ili jos bolje DOT 5.1, mozes slobodno, samo pazi da ti bocica sa uljem ne ostane prazna, znaci drukas dok ulje ne dodje skoro do dna na bocici, onda dolijes novo do vrha i tako sva 4 tocka, na sisicu stavis providno crevo i videces kad potece novo cisto ulje...
-
nikgti onda u bocu ostaje novo ulje a u sistem staro bravo nikgt al tije savet jebaosi vek
-
Dobro, pretpostavljam da je mislio da se postupak ponavlja dok na sisice tockova ne potece novo ulje, sto bi valjda osiguralo da je samo novo ulje u sistemu, a i u posudi naravno.
Pretpostavljam da je redosled ispustanja ulja iz tockova bitan ? Znas li mozda redosled ispustanja ulja kojim da idem ?
Koliko ulja staje u sistem ?
-
šetaj po google i načićeš
-
idi kod majtora i nece nista da te boli....
-
Hvala Gile_Gti, svaka ti je ko Njegoseva ;)
-
pazi mozes to sam, al ces da se namucis, prvo ces da ga dizes sa fabrickom dizalicom ili krokodilkom sa buvljaka, onda ces da molis boga da ne padne sa dizalice pa ces da nadjes neki jadni inbus 7(koji ti treba da skines klesta) koji inace nemas u onim kompletima jer nije standard, pa ces da se napatis da vratis klip na klestima (postoji sansa da pocepas gumicu koja stiti klip) pa treba skinuti onaj dzek ako plocica ima indikator istrosenosti a dzek se tesko skida jer je uglavnom pun blata i prasine pa ces da stavis nov disk a passat nema sraf koji drzi disk na glavcini pa ce da ti disk bezi pa kad budes vracao klesta(naravno cuceci pored auta :) ) postoji sansa da uhvatis sraf ukrivo, zatim ces da ga stegnes sto jace da se slucajno ne odvije..... i tako... ovako odes kod majstora i on ti to lepo zavrsi za 2000 dinara i nemas problema.... zamenu ulja pozdravljam, to je jako vazno a mnogi nemaju pojma o tome.... tapsac
-
okkkk
-
Pa zato sto to ulje izgubi posle nekog vremena svoja svojstva koja su neophodna da sistem normalno radi...
-
darkog Pozdravw !
Predstavi se prvo u sobi http://www.vw-club.rs/forum/index.php?board=9.0 da malo više znamo o tebi. kao što je red kuće foruma.
i pročitaj http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=159.0
inače dobrodošao
-
blow blow blow
-
ZARKOTEKICA, ne pisi vise VELIKIM slovima. Ovo ti je ko zna koja opomena po redu.
-
"zareni" kociono ulje ima svoju tacku kljucanja (DOT3, DOT4, DOT5 3 ima najnizu tacku kljucanja a 5 najvisu) e sad posto je kociono ulje veoma hidroskopno znaci da upija vlagu iz spoljasnje sredine i samim tim mu opada tacka kljucanja, a i ta vlaga u sistemu lose utice na instalaciju(cevi klesta,cilindre) pored toga se stvara i neka skrama cak se desava i da kristalise... e sada kada se duze koci dolazi do zagrevanja kocnica i samim tim se greje i ulje kada ulje (zbog previse vlage) prokuva mozes da ostanes bez kocnice.... zato se preporucuje da se menja na 2 godine ili na 60 000 km.... ne treba izmisljati i sipati napamet nego pogledati sta preporucuje proizvodjac.....
-
Upravo! Sto se intervala zamene tice proizvodjac ( ali absolutno svi) preporucuje da se zamena vrsi na dve godine ili na 30000 km. Sta pre od ta dva nastupi. Sto se konkretno vagena tice on koristi dot 4. i za prvilnu zamenu potrebno je nesto ok 1.3 l. Posto je potrebno ispustiti 250 ml po tocku i kolika je zapremina posude za kocionu tecnost.
-
evo jedno pitanje, gde se primenjuje DOT5 naravno u vw-u (od koje godine i recimo koji modeli)
-
ja sam ga do sada koristio samo u jedom modelu r8 i gallardo. do sada u svim vagenima dot 4. ni po jednoj specifikaciji mi nije zadato dot 5. e da i neki porschei.
-
I da li je potrebno menjati cilindre? Negde sam cuo/procitao da novo ulje moze da "nagrize" stare gumice.
-
ok kako zameniti komplet ulje u sistem i koje ide u passata b5.5 dot 4 ili dot 5
-
DOT 4 a za zamenu otici kod majstora....
-
a što ovde neki kažu dot 5 ja imam kućnog majstora svog kuma ali neznam dali je menjao ulje u sistem jerkodnas to niko neradi a neće li kadc se zameni da pojebe gumice itd novo ulje.inače servis veliki mi odradio za 3 sata sve komplet hvala mu
-
neki kazu.... citaj, pitao sam VW-TECH-a za DOT5 i lepo je napisao da po specifikaciji ne ide za vw znaci sipas DOT4 i ne razmisljas....
-
a kako da ga sam zamenim
-
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=5407.msg54408;topicseen#msg54408
-
ok ovo je kao kad isdpuštaš vazduh iz kočnica
odlicno gile ali ovo je za vozila bez abs ima li princip zamene sa abs ako se klasicno ispušta neće biti problema pozdrav za gileta
-
isti je princip samo sto umesto vazduha ispustas staro ulje..... isto ti je i sa abs-om i bez njega....
-
@ZARKOTEKICA
da bre ja sam mislio da samo tu sipa novo i to je to
@darkog
bas tako, ispustas na siskama dok ne potece novo ulje, gore dosipujes da ne ostane bez ulja, zato sam i reko providno crevo, da bi se videla razlika, trebalo bi poceti od najdaljeg tocka: znaci zadnji desni, pa levi pa prednji desni pa levi :), nema potrebe da skidas celjusti samo kljuc 8 valjda za sisice, po prvilu ukoliko zelis skroz da ispustis ulje trebalo bi da aktiviras pumpu abs preko kompa ali to ti je sve jebanija, ovako obicno ga zamenis i nema glava da te boli. DOT 5 sluzi samo za trke i vozila sa specijalnom namenom za to ulje a DOT 5.1 moze u obican kocioni sistem i ono je najbolje
-
pošto je to dot 5.1 i šta kažu drugi dali dot 4 ili ovo dot5.1
-
Pise ti na posudi za kocionu tecnost sta se sipa. Samo se drzi toga i nema glava da te boli. ;)
-
piše dot 4
lollol
-
Ipak sam se odlucio za odlazak u servis sto se tice zamene diskova, plocica i kocionog ulja (najvise zbog ulja).
Gledao sam kako majstori rade i nije izgledalo uopste komplikovao. Zamena kocionog ulja se moze kvalitetno uraditi rucno, tj. bez specijalnog alata.
Postupak je sledeci:
1. Izbaci se ulje iz čantre (majstori su koristili vakum pumpu ali slobodno se možete snaći i bez nje nekim većim špricem )
2. Odvrtanuti sisice na svim tockovima
3. Sipati novo ulje u posudu
4. Staro ulje će početi da curi na sisice
Nakon toga pojedinačno ozračiti svaki točak (prvo se nadruka kočnica, a zatim popusti sisica dok ne poteče staro ulje i zavrne sisica, a nakon toga se može pustiti kočnica). Majstor mi reče da ide unakrsno ZD, PL, ZL, PD (mada se nije baš striktno pridržavao redosleda ). Neki ovde su govorili drugačije ZD, ZL, PD, PL. Postupak ponovoti 2 puta u krug na svim točkovima kako bi osigurali da nije ostalo vazduha u sistemu.
Posle ovogo pritiskom na papučicu kočnice mora se imati čvrsta pedala, dakle da ne propada i to je pokazatelj da je servis dobro uradjen.
Za passat B5 1998. god ide manje 1 L kočionog ulja. Dakle dovoljno je uzeti dve boce od 0.5L
Mnogi ovde su već to znali al sad znam i ja mahac
-
@darkog Samo si zaboravio da najglavnije kazes!!! Da to ulje koje prska iz sisica, obavezno treba sprovesti u providno crevo da nebi ulje prskalo po blatobranu, i ostalim delovima od metala. Inace nista gore ne nagriza metal nego uk ulje!!! mahac
-
Ae malo da palamoodim lollol
1.Nije ulje nego tecnost, jer nema ni U od ulja ...
2. Moze i DOT 5 i jaci, vislja tacka kljucanja, a i cena biggrin Ko ide na trke i koci ko mutav, preporucljivo DOT 5 ;)
3. Zamena ulja po VAG-u, prva nakon 3 godine, kasnije svake 2 (BTW isto vazi i za antifriz)
4. Menja se zbog vode koja se akumulira u tecnosti tokom rada i godina.
5. Nacetu bocu ulja cuvati tako sto se SAV vazduh iz nje istera i dobro zacepi.
6. Otkud voda u tecnosti? Verovali ili da, udje vlaga sa vazduhom kroz onu mali Jupicu na cepu, a tecnost se veoma lako veze sa vlagom...
mahac
-
To ovde ljudi ne menjaju nikad biggrin
-
Zato im i propisaju cilindri ...
-
ovaj pimbe je baš veliki stručnjak lollol lollol lollol
-
Zarko, ae pali u skolu, nek ti vrate pare za jezik koji ti nisu naucili i nemoj da provociras. Pametniji si kad cutis...
-
Samo bih se ubacio sa komentarom da ne bi bas ubacivao DOT 5 u istu pricu sa ostalim kocionim tecnostima.DOT 3,4 i 5.1 su sve na bazi glikola i ako nekome treba visa tacka kljucanja, isao bi na 5.1. DOT 5 je na bazi silikona i potpuno se drugacije ponasa u smislu upijanja vlage. Iako bi svi noviji automobili trbali bez problema da prihvate DOT 5 bez posledica po delove kocionog sistema, ja se ne bi baš igrao sa tim. Kome treba, postoji DOT 5.1 koji je potpuno kompatibilan sa ostalim tečnostima tipa DOT 3 i 4.
-
ovaj pimbe je baš veliki stručnjak
Zato im i propisaju cilindri ...
Mogu reći da je pimbe pravi stučnjak tapsac tu nema puno dileme.
-
Pa nisu dzaba ovlasceni servisi i garancije na materijale i rad u njima. Al nasi momci sa foruma (po meni vecina) izmisljaju toplu vodu.... sto bi se u narodu reklo (niti se daju poterati ni povesti). Ista stvar i oko ulja u motore i slicno.
Izvinjavam se odoh u OFF ali me mnogo iritira kad momci od par godina vozackog izkustva prodaju m....a za bubrege. I koji su se tek rodili, kad smo mi neki malo stariji vec bili vozacima.
Jos jednom se duboko izvinjavam za OFF !!!
-
pimbe kakav si ti snob jate hvalim a ti rešse ok kafo batine sex sex sexfo
-
Postoji mogucnost da nagrize gumice, ali tom zamenom kako ovde ljudi pricaju, postoji mogucnosost da upropastite cilindar, kao prvo, papucicu nikada nemojte da pritiskate dok je vozilo ugaseno! Preporucujem da podjete kod vaseg servisera da vam to uradi sa vakum posudom i verovatno je cena najvise do 1000 dinara za takvu uslugu,
Svaka cast na temi, prava tema za diskutovanje!
-
Samo bih se ubacio sa komentarom da ne bi bas ubacivao DOT 5 u istu pricu sa ostalim kocionim tecnostima.DOT 3,4 i 5.1 su sve na bazi glikola i ako nekome treba visa tacka kljucanja, isao bi na 5.1. DOT 5 je na bazi silikona i potpuno se drugacije ponasa u smislu upijanja vlage. Iako bi svi noviji automobili trbali bez problema da prihvate DOT 5 bez posledica po delove kocionog sistema, ja se ne bi baš igrao sa tim. Kome treba, postoji DOT 5.1 koji je potpuno kompatibilan sa ostalim tečnostima tipa DOT 3 i 4.
Covek je potpuno u pravu, vrlo bitnoa stavka prilikom odabira ulja za zamenu!
-
Meni je Gedora zamenio kociono ulje,velika je razlika u kocenju. Kupio sam Ate dot 4.
-
e .....kollka frka oko ulja za dzabaka.a stvari potpuno drugacije izgledaju evo kako.prvo ,kociono ullje nije da bi nesto pomazivalo pa da se istrosi tek tako,ono sluzi samo da prenese pritisak na klipove klesta i klipcice u malim cilindrima zavisno od tipa i nista vise.i neznam samo koji je k... ljudima da prospu fabricko ulje i sipaju koje kakve krseve od ulja, pa posle kuku lele curimi na klip,nadulo se crevo, crko kocioni cilindar, i svasata jos.ovo se ne odnosi na nikog licno samo sam prokomentarisao,mozda nekom pomogne.
-
dejanegolf3 onda ne bi bilo lose da u prodavnicama prodaju uk ulje koje je vec koristeno po jedno 3-4 godine?
sta mislis da javimo i fabrikama koje ga proizvode da novo kociono ulje nije dobro za cilindre i abs pumpe?
-
Pa naravno da se prospe fabricko ulje,koje vremenom pokupi gomilu smeca i vlage,i ne pise Ate dzabe na kutiji da se menja na svake 2 godine. Sto se tice originalnih kocionih ulja,moze da se naruci,stize za 3-4 dana iz nemacke.kod mene je zamenjeno pre 4 dana,totalno druga prica.
-
momci ja sam rekao da nije nista licno,i rekao sam da je u prod.skart uglavnom,pa je u vecini slucajeva bolje staro.to se radi kad dodje do problema kad bas mora,ane nemam sta da radim pa ajd da zamenim ulje da malo dobijem dobru kocnicu a kocnica vec dobra.ne prodaje se samo da bi se menjalo komplet ulje nego i da dospe onaj kome fali.ne zelim duele samo iznosim svoje misljenje i iskustva. beer beer
-
pozdrav drugari vidim daje ova tema posećenija nego tema o wagenfestu pa rekoh da postavim jedno pitanje u ovoj temi vezano za kočnice passat b5.5
mislim da imam problem sa kočnicama ili sam se ubacio ovako kada polazim iz mesta dase okrenem na parkingu ili da uđem u neku ulicicu dvorište i stisnem kočnicu lagano ona je normalno meka čim je popustim i ponovo odma stisnem ona je tvrda ko kamen kažu da mogu biti gumice na servu šta vi mislite
-
probaj da ispustis vazduh,proveri vakum crevo
-
momci ja sam rekao da nije nista licno,i rekao sam da je u prod.skart uglavnom,pa je u vecini slucajeva bolje staro.to se radi kad dodje do problema kad bas mora,ane nemam sta da radim pa ajd da zamenim ulje da malo dobijem dobru kocnicu a kocnica vec dobra.ne prodaje se samo da bi se menjalo komplet ulje nego i da dospe onaj kome fali.ne zelim duele samo iznosim svoje misljenje i iskustva. beer beer
naravno da iznosis svoje misljenje,kao i ja. Meni je kocnica bila extra,nije joj nista bilo,a tek kad sam zamenio ulje,kocnica je postala jos bolja. Nije to fazon tipa,nemam sta da radim,vec ono sto spada u normalne stvari,ali ovo je srbija.......
-
ma nema vazduh u kočnice kada stisnem jednom mekana je a odma drugi put tvrda je ko kamen dodam gas desnom nogom i ona omekne
-
Otisla ti je vakum pumpa ili je busno vakum crevo
-
dali ova lula na pumpi treba da se okreće za 360 stepeni
(http://i48.tinypic.com/345iss4.jpg)
evo i moje teme pa vidi šta se dešava wacko wacko
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=38613.msg403287#msg403287 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=38613.msg403287#msg403287)
-
Ljudi, planiram i ja da zamenim kociono ulje.
Uzecu Motul DOT4.
To je ono od 500 ml.
Koliko ulja ce mi biti potrebno za zamenu ? kava
Automobil je VW Golf mk2 1.3 B)
pozz mahac