VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: arbatash vex Jul 02, 2011, 09:34:27 posle podne
-
Skoro sam kupio golf 1 1.6 cabrio sa petobrzinskim menjacem. Problem je bio taj sto je rucicamenjaca bila tako nastelovana da je bio uvek 'potopljen' i pomeren ka vozacevom sedistu.
Mnogo je gadno jer sam morao da gadjam prvu, a da ne ubacim u rikverc.
Ja sam ga nastelovao po uputstvu koje sam nasao na netu i sada lepo ulazi u brzine, rikverc je gde treba, granicnik radi svoj posao, ali ne mogu da ubacim u petu. Prosto rucica nece da dalje u desno od trece/cetvrte.
-
mora sipka biraca malo da se okrene u stranu...
-
pa tu je zez. Ako je okrenem na jednu stranu, onda najase na granicnik i tesko ulazi u prvu i drugu, ako je okrenem na drugu, onda nece u petu. Ja imam utisak da je u njemu ranije bio 4-brzinski menjac i da je ovaj naknadno stavljen. Da li mozda ima razlike u hodu rucice menjaca?
-
MRDNI ŠIPKU KOJA PRESPAJA POLUGOCU NA SAM MENJAČ - BIRAC I TO JE TO I9LI TI KRST IMA LUFT
-
Ok, hvala, probacu, pa javljam.
-
to sam i ja imao problem dok nisam kupio set za reparaciju tih poluga za menjac.kada sam promenio sve te caure i biksnice rucica ide extra.kupi tej set,zameni sve i nasteluj.dok nisam to izmenjao nije bilo sanse da nastelujem.
-
Posle duge i naporne operacije na menjacu najzad se resio problem istog. clap
Majstor i ja smo se zezali ceo dan dok nismo uspeli da sredimo menjac. Prvobitna ideja je bila da se samo zamene gumice, biksnice itd, ali ne lezi vraze, kako god da se nasteluje, opet nece.
Problem je bio u sledecem, posto je izgleda dobro bio udaren spreda, sipka menjaca i sama salthebla se iskrivila. To je neki ko zna kakav majstor budzio tako sto je polugice (one sa plasticnim zglobovima)
sekao, krivio, vario i ko zna sta jos radio kako bi ubudzio menjac da "radi".
Onda smo sve poskidali, uz malo brenera i ubedjivanja cekicem ispravili i najzad je menjac doteran u red da radi kako treba.
Cuvena srpska boljka "pleh sraf" majstora. bonk
-
gde moze da se kupi taj famozni set za reparaciju zagolf 1
-
Mene interesuje kako se steluju te menjac? biggrin
-
kuba malo lijevo pa malo desno, pa kad nadjes neku sredinu tu pritegnes..
-
lollol a sta da pritegnem?
Meni oce nekad da zakrci kada prebacam iz trebe u drugu pa zato pitam.
-
pa pritegni sve sarafe, pocni od klema na akumulatoru pa redom.
-
Nije do srafova na klemama, malo pre sam skidao kleme pa sam dobro stego... al opet krci blink
-
lollol
-
I meni se to desava. Ja izbacim na ler, pustim kvacilo i posle upadne bez problema.
Mozda ti se pojela ona plastika ispod rucice menjac.
-
Gedora beer lollol
Neznam stvarno, ali menjac mogu da podignem malo na gore, lupam pola centimetra ili centimetar.
Znaci kada hocu da ubacim u rikverc ne moram da potapam, jer je malo "potopljen" i one plastike se ne dodiruju.
-
Moze biti i sinhron druge. Probaj da ga umiris prilikom prebacivanja iz trece u drugu i da nisu veliki obrtaji. I lagano ubaci u drugu. Ako zakrci pri vecim obrtajima i naglom prebacivanju iz trece u drugu, tada je najcesce uzrok sinhron.
-
ma ja sam se salio malo izvini.kakve crne kleme. znam da je tvoj golf sinhro ali koji je tip mjenjaca- na sajle ili na poluge?
-
Znam zato sam i stavio ovaj smajli.
4Z je oznaka, na poluge je valjda, znam da mi je skoro pukla jedna polugica i ostao sam bez rikverca, prve i druge. i naravno jos nisam nasao tu polugicu. bonk
-
moraces naprijed otkaciti kardan, rastaviti izduvnu granu kod katalizatora, skinuti pozarni lim na tunelu kardana i izvaditi rucicu mjenjaca. onu pvc kuglu sto je drze 2 sarafa 6mm iliti kljuc 10 kupi novu i vrati sve u isti polozaj
-
Pa dobro, posto jurim flansnu kardan mi je skinut, a nije to nesto preterano veliki posao da se uradi, samo ako nadjem tu kuglu.
-
ista ti je i od obicne dvojke znaci nema veze sa pogonom
-
Vazi. Hvala beer
-
evo, set za reparaciju, kao i mnogo drugih delova mogu da se kupe u "Top-autu" u Bulevaru 237 kod Kluza (stara tramvajska okretnica). Kostaju nesto smesno. Tu se dobiju biksnice gumice i ostalo. Ako trebaju da se menjaju i polugice (sa plasticnim zglobovima na krajevima) i one se mogu kupiti i isto nisu skupe.
Ako je sam zglob rucice menjaca (ona bela kugla) otisao, mora da se kupi ceo nov sa sve soljom jer ne prodaju samo te plastike. To kosta oko 2000 din. (to je kad je menjac stalno potopljen kod golfa 1)
Ovo je stelovanje za golf 1. Golf 2 ima drugaciji sistem, tako da ne bih znao da kazem sa sigurnoscu.
Sama rucica menjaca se steluje jako lako. Jedino treba da se sidje u kanal ili zalegne pod auto.
Ispod same rucice menjaca postoji gumeni rukav sa velikim gumenim cepom odozdo (mnogima je to odavno ispalo negde). Kad se otvori vidi se "kuka" na samoj rucici menjaca sa nekom belom plastikom i granicnik za rikverc.
Ubaci se u ler. Na kraju sipke koja ide od rucice do samog menjaca ima jedan sraf 13. on se malo popusti i onda moze da se steluje sama rucica. Po fabrickim uputstvima, kad je menjac u leru, razmak izmedju granicnika i "kuke" treba da bude 18mm odnosno, kad se ubaci u prvu, ili drugu, mora da stoji uz sam granicnik. Kad se to nasteluje, zategne se sraf i proba. Ako treba neko finije podesavanje, opet ista procedura.
Eto to je ukratko kako se steluje.
-
Danas sam kupio novu gumenu manzetnu, sto ide oko menjaca i stiti ga od prljavstine iz kabine.
Dok sam skidao staru, primetio sam dosta prasine ispod same rucice menjaca oko one "bele kugle" . badmood
Ne znam kako se to strucno zove.
Sme li se to kompresorom malo produvati i podmazati necim ? blink