VW Klub
VW - Forum => Auto Gas => Temu započeo: medium Jun 15, 2011, 09:44:02 posle podne
-
Ljudi, pomagajte !!!!
Planiram da uskoro promenim ulje.
Koje ulje da sipam u Golf 2 (LPG) ?
Ranije sam koristio Optima mineralno 15w/40 LPG, a sada mi je u golfu Castrol Magnatec mineralno 15w/40.
Auto vozim 90% na plin.
Ima li neko neki predlog ?
-
VALVOLINE MAX LIFE (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQR3H31Xnv-QLTV1qFVahyOBuSK7jccqlWcMYdNnz8j9g5cqMEl&t=1)
-
ja san sipao ovog puta Shell helix gas.
-
Sipajte ulje koje je predvidjeno za taj auto fabricki i naravno u skladu sa predjenom kilometrazom. Nemojte se obazirati na to sto je auto na TNG, to su gluposti da se sipa neko drugo ulje koje ima oznaku LPG. Evo meni su danas preporucili da sipam Mol-ovo ulje, pa cu sa njim da probam. Eto i vama ideje.
-
Nije bez veze sto pise na ulju lpg, jel i ti vozis na plin?
-
sipajte isto ulje kao i pre, nema veze sto vozite na plin, to je prevara najobicnija i nista drugo... Ja sam presao 105000km na ulje koje inace ide u auto po fabrici i sve je kako treba.
-
Kako tako lako potezes rec prevara? Ulja namenjena za lpg imaju smanjeni udeo ostatka pepela i drugacije se ponasaju na temperaturi plina, manje stvaraju naslage na ventilima itd..kao sto postoje i svecice za lpg. To sto si presao 100hkm znaci da si sipao dobro ulje u dobar auto, ali ne znaci da ovo o cemu pricam nije jos bolje.
-
to su sve prevare kao i za lpg svecice... Ja sam kupio polo sa fabrickom ugradnjom plina u nemackoj, i na njemu su bile svecice kao i za benzin, i uz njega sam dobio upustvo da sipam ulje koje ide po fabrickim specifikacijama za moj auto, kao i svecice. A sa tim takozvanim LPG uljima ne bih eksperimentisao. ;)
-
Kad si ga kupio, koliko bio star i koliko bio presao?
-
kupio sam ga pre tri godine sa 25000km od prvog vlasnika iz nemacke, rodjake jedne.
-
Ulje je 15-40 ali ya motor koji je na gas. Da su neki privatnici pa da varaju ali ne verujem da velike firme to rade.
-
Slazem se sa Svrletom da je to prevara, i za ulje i za gas. Ulje i gas su propisani od strane proizvodjaca auta...da ne zapocinjem pricu kako je tim inzenjera to osmislio i odredio da je najbolje za taj auto da bi dao najbolje performanse i najduzi radni vek. Plin zapravo nije predvidjen za taj auto, ali kad smo vec u Srbiji i kada se svuda stedi, nemojte jos stediti i na ulju i svecicama i sipati te neke za LPG koji su cak i jeftiniji kako sam ja skontao :) Za svecice je mozda bitno da ne budu sa tri pipka nego sa jednim, za sta postoji logicno objasnjenje. Auto i ako se vozi na plin, treba se voziti i na benzin koliko se moze, sto vise.
Ulje uzmi neko 15W40 (mineralno), to ide u skladu sa godinama i predjenim kilometrima. Uzmi neko valjano, i moj savet je da ne uzimas to za plin. To je izmisljeno da bi se zaradile pare, sigurno ne da bi tebi auto bolje radio i duze trajao :) Eto mozes probati to Mol-ovo, ja cu ga sipati u Golf 4 pa mozes ti u Golf 2 :)
-
da vozis noviji auto, preporucio bi ti vrhunsko adinolovo polusinteticko ulje za lpg, ali mineralna za plin prave samo te domace firme koliko sam zapazio, tako da uzmi dobro 15w40 ulje, provereno orig, npr lukoil je zadovoljavajuci u potpunosti i nema sumnje u poreklo.
-
ja sipam sintetiku 5w40 marke KROON i ne potrosi nista od menjanja do menjanja, 95% vremena je voznja na plin i menjam na 15000km. Svecice sam jednom samo menjao, stavio opet fabricke koje su i bile i to je to. A da eskepimentisem za nekim lpg uljima i svecicama stvarno nemam ni volje a ni para. ;)
-
Ja sam presao 105000km na ulje koje inace ide u auto po fabrici i sve je kako treba.
kroon na 15000hkm preporucuje fabrika vw? A na koliko preporucuje zamenu svecica? I koje su, bosch?
-
@ivan stojanovic Ne verujem baš da je 450 din/l jeftino mineralno ulje a toliko košta ovaj Shell
-
Ja sam presao 105000km na ulje koje inace ide u auto po fabrici i sve je kako treba.
kroon na 15000hkm preporucuje fabrika vw? A na koliko preporucuje zamenu svecica? I koje su, bosch?
Kroon je preporuka moj majstora, a predstavnistvo mi je 100 metara od kuce, tako da se original ulje provereno i vrhunskog je kvaliteta, raspitaj se malo. Inace kroon preporucuje zamenu na 15000km, ja ga i menjam na toliko i sve radi extra. Svecice sam menjao na 60000km, Isle su bosch u prvoj ugradnji, ali sam uzeo NGK zamenu sada jer se te bosch vise ne proizvode.
-
ja sipam motul 2100+ 10w 40 polusintetiku, menja se na 12-15 000 kvalitetno je, oko 700 din/l .Za svecice mozda i ima veze ona oznaka lpg, ali za ulje NE
-
Haha svrle, pa sto ne sipas srpski castrol ili orig iz porsea sto usi otpadaju? pa ti radis isto sto i ja i samo potvdjujes moju pricu, ja sipam addinol jer mi poznanik ima predstavnistvo za jugoistocnu evropu i uvozi iz nemacke direkt, a slicna prica i sa brisk silver svecicama za lpg. ajd uzdravlje.:)
-
pa ovaj kroon sto ja sipam je skuplji od castrola koji ide po fabrici u moja kola. Brisk svecice sam cuo da su dobre, a te lpg brisk razmisljam pri sledecoj zameni da stavim posto su cenovno isto kao i ove sto sam sad stavio za razliku od ngk lpg koje su 2000 dinara komad sto je pljacka.
-
E pa kao sto su brisk silver lpg u rangu ngk, mozda i bolje, a komad 500d jer se tek probijaju kod nas, tako ima i ekstra kvalitetnih ulja koja nemaju ugovor sa vw-om za preporuku, ali zato imaju atest od vw u kom je preporuka. Taj kroon je odlican, a skuplji je osim zbog kvaliteta, vise zbog duzeg intervala. Imas i castrol i druge proizvodjace sa tim intervalom i cena to prati. Ipak bi u nasim uslovima malo skratio taj preporuceni interval. Otprilike za 20tak posto.
-
Pa znas kako, ja gledam da menjam nesto ranije, obicno na 12-13 hiljada, e sad sta znam, dosta majstora kaze da to treba jos ranije da se menja, do 10000 max, ja smatram da ako na ulju pise 15000km da ne treba da slusam majstore nego inzenjere koji su pravili to ulje... Kroon inace ne bih ni znao sta je da nema predstavnistvo kod mene, malo sam tada procackao po internetu i video da je to jako ozbiljna firma sto se tice ulja kao i mnogih drugih njihovih proizvoda i za sada sam extra zadovoljan sa tim uljem. Pohvalio bih kad sam vec spomenuo kroon, neki sprej sto imaju za trenutno odmrzavanje stakala, kada se uhvati led na staklima ili smrzne sneg, naprska se i u trenutku se sve pretvara u vodu, neverovatno... Ranije sam cekao po 5-10 minuta da se to raskravi i odrzne a sada u trenutku to resavam sa tim sprejem. Za svecice ne znam, probacu te brisk LPG pa cu javiti misljenja.
-
Citao sam ranije o kroonu, jedan prijatelj, magist. tehnologije ima blog o uljima, analizira ih na sitna crevca jako strucno, pola i ne razumem, a o kroonu samo pohvale. Odosmo daleko od teme.
Edit: prosecan mehanicar o uljima nema pojma.
-
Ja sam danas zamenio ulje, promenio filter ulja i vazduha.
Sipao sam MOTUL 4000 15w/40.
Auto je Golf 2 benzin-plin.
Pred zimu cu verovatno sipati ono malo redje MOTUL 4100 10w/40.
-
e jbg,mehanicar pa da ne zna... biggrin slusate inzenjere sa etikete,ko zna odakle je ulje i ko ga je pravio,ovde u Srbiji je u 80% slucajeva sve kopija i sve je nizeg kvaliteta i standarda... ulje za gas? svecice za gas? hehehehhe motori "sus",tj "oto" motori su prvenstveno napravljeni da rade na benzin,a svecica moze da ima samo toplotnu vrednost za predvidjeni motor,sagorevanje je sagorevanje i temperatura je ne znatno promenjena,kao i sa uljem,ima svoj viskozitet i svoje "api" i "acea" vrednosti,slobodno se koristi isto ulje koje se i koristilo,jos bolje je sto ce da motor radi sa plinom,posto je mnogo cistiji od benzina,manje se prlja ulje i kad ga ispustis posle 6000km bude kao da si ga juce sipao,no to ne mora da znaci da nema opiljke u sebi... neki kazu plin je suv,pa treba kao to specijalno ulje... a benzin nije suv? kakve to veze ima sa podmazivanjem motora??? svi znamo na kom principu radi "sus cetvorotaktni oto motor" ,klasicna eksplozija u cilindru... explozija je explozija,dal je od plina ili benzina,od prilike je ista...
P.S al sam se prokenjao... hehehehe lollol
-
Gagi, tako je.
Klasican marketinski trik. Nema svecica za plin i ulja za plin. Cista farsa !!!
U Nemackoj je drugar uzeo VW Polo.
Fabricki mu je bio ugradjen plin, a svecice standardne kao i za benzin (Bosch u njegovom slucaju), ulje klasicno (na njegovom autu MOTUL 5w/40). driving
-
Gagi, tako je.
Klasican marketinski trik. Nema svecica za plin i ulja za plin. Cista farsa !!!
U Nemackoj je drugar uzeo VW Polo.
Fabricki mu je bio ugradjen plin, a svecice standardne kao i za benzin (Bosch u njegovom slucaju), ulje klasicno (na njegovom autu MOTUL 5w/40). driving
Isti slusaj i sa mojim polom, sto kaze gagi kad menjam ulje kao da sam ga juce sipao. ;)
Gagi, jel si otvarao nekad motore koji su na plin presli veliku kilometrazu, da nam odgonetnes to sto neki pricaju da je plin stetan za motor i da jede ventile, cilindre i ostale delove u motoru?
-
ma jede djoku... biggrin biggrin biggrin samo sto je motor cistiji i ima mnogo bolje sagorevanje,nema garezi toliko... jede ventile? mozes misliti... ne razumem kako plin moze da pojede cilindre i ventile? i ventili i cilindar imaju svoje podmazivanje,to nema veze sta se sagoreva u njemu,naravno ne mislim na loz ulja i ostala maziva koja stvaraju naslage(garez) biggrin Kratko receno,ako plin jede cilindre i ventile,benzin ih jede jos vise... biggrin
-
mnogi dizelasi sa foruma kazu da je plin sranje i da to unistava motor, posto je plin suv, pojede gumice ventila, lezista ventila se trose ne znam ti ni ja sta sve... A najzesce je kada se napise da je plin tuga kada se ugradi na novija kola posto je to skrnavljenje motora i ostale gluposti...
-
Da je LPG toliko los, kao sto neki pojedinci misle, veliki znalci za automobile "nemci" ga uopste ne bi serijski ugradjivali u automobile.
Prema tome, to su ciste gluposti i budalastine !
Tamo ne moze ni kliker da izadje u prodaju, dok se ne ispita u sitna creva, a kamoli jedan automobil.
Svaki pojedinacno se detaljno proverava i testira par dana, mora preci bar 500 km po svim vremenskim uslovima i podlogama, pa se opet vraca nazad u fabriku na proveru i ocitavanje parametara.
Tek nakon toga, ako dobije zeleno svetlo, moze napustiti fabriku.
-
A vidi cuda, ti sto pljuju po gasu na znaju da je OTTO motor napravljen da radi na gas. Tek kasnije su shvatili da moze i na benzin koji je lakse transportovati i cuvati.
A od prvobitnog motora nista epohalno se nije promijenilo. Samo su materijali malo bolji.
-
Ja sipam valvoline 15w40,crna kutija i zadovoljan sam,jer ga ne trosi a zamena na 6-7000,pritom bez dolivanja. Voznja na plin 99,9%,moj cale vozio totalno na plin z128 za vreme inflacije,tad se pretakalo iz kucnih boca i motoru nista,sem sto su dobri ljudi stalno obijali vratanca za rezervoar,pokusavajuci da kradu 1l benzina iz istog.