VW Klub
VW - Forum => VW - Tuning => Temu započeo: baraba988 Jun 08, 2011, 11:58:41 posle podne
-
Zvao sam juče nekog dečka iz smart tuninga i pitao ga za cenu čipovanja mog caddy-ja 1.9tdi 77kw, 2004godište, 190 000km. Cena je 200e, ali daju samo jednu godinu garancije na rad i traže da sve bude u redu sa kolima što se tiče motora, menjača i još nekih stvari. Problem je što ja nemam pojma da li je sve u redu, nisam majstor, ja samo sednem u kola i vozim dok ne stane biggrin. I da li mi neko može reći da li ima neka iskustva sa firmom smart tuning ili mi neko može preporučiti nekog proverenog?
-
pa niko ti nece dati garanciju na tvoj misteriozni motor
ne znam kako zamisljas da cipujes i da ti neko garantuje da ce sve biti u redu, a ni sam ne znas u kakvom je stanju
imas u delu Prijatelji Kluba nekoliko ljudi koji se bave chiptuningom
-
pa niko ti nece dati garanciju na tvoj misteriozni motor
ne znam kako zamisljas da cipujes i da ti neko garantuje da ce sve biti u redu, a ni sam ne znas u kakvom je stanju
imas u delu Prijatelji Kluba nekoliko ljudi koji se bave chiptuningom
Pa moje je mišljenje da je motor u odličnom stanju, ne dimi čak ni pri punom gasu, vuče odlično, ali opet kažem da ja nisam kompetentan da o tome sudim, samo mislim da bi ti momci trebali da lično pogledaju auto pre nego što prihvate da ga rade (ne znam kako je kod drugih tuning kuća). I zaboravio sam da pitam drugu stvar, šta mi još preporučujete da uradim kako bih malo poboljšao performanse auta (menjanje filtera vazduha itd.) i koliko bi to koštalo?
-
Oni ce tebi dati garanciju na to sto su oni odradili, a to sto se ti mozda nalozis jer auto bolje ide, pa ga cepas na svakom semaforu i rikne ti npr. korpa,lamela nece sigurno oni posledice da snose. Isto vazi i za ostale delove, logicno ;)
-
Nisam ja tolika ložana da ga pržim po gradu, ali volim da imam jak auto, snage nikad dosta. 200e nije mnogo ako će auto da ide primetno bolje, samo ne znam koliko to čipovanje može da optereti druge delove auta (turbina, menjač, lamela), tako da se još dvoumim dal da ga čipujem ili ne. Auto se uglavnom vozi na otvorenom putu, to je valjda manje opterećenje za njega nego grad???
-
cipovanje samo po sebi nece opteretiti delove posebno, samo mozes ti da ih opteretis tako sto ces ga cepati
sve zavisi od tebe i tvog nacina voznje ;)
-
Moje misljenje je i da me Severina obozava kao sampanjac, ali ima samo jedan nacin da to saznamo zar ne?
Da li si ti svestan koji je posao da se pregleda ceo motor da ti garantuje da je u odlicnom stanju. I to sabio malte ne 200 hiljada
To sto ti trazis niko ne moze da ti obeca, a ti vidi sta ces. Chipuj, pa pazljivo ili kupi nesto mladje pa gazi. Imam osecaj da bi ti sad po onoj narodnoj da se je8es, a da ti ne udje.
-
a sto je najgore Caddy nikako nije za izivljavanje(sem ako nije sluzbeni),chipovanje itd zna se koja je namena za taj auto ...
-
jednostavno
to je ko kad bi kupio ves masinu, a trazio garanciju i za frizider
ljudi rade chip i za njega garantuju, nemaju veze sa menjacem,kvacilom,turbinom itd.
-
Da li postoji mogućnost da se ubaci menjač sa 6 brzina na njega? Na 3 000 hiljade obrtaja u petoj ide 140, da je tu šesta bilo bi mnogo bolje.
-
a sto je najgore Caddy nikako nije za izivljavanje(sem ako nije sluzbeni),chipovanje itd zna se koja je namena za taj auto ...
Moj caddy je putnički, nije teretni, tako da se koristi za sve, idem van zemlje nekoliko puta godišnje. Ne tovarim ga mnogo, tj. ne stavljam neku tešku robu u njega pa da ga naprežem kao mazgu. Jednostavno, volim da mi ide malo bolje na autoputu i magistrali. Ne prelazim više od 4000 obrtaja sa njim, i to ako idem toliko to je kad pretičem, uglavnom vozim normalno na nekih 2000-2400 obrtaja. Jbg, čipovaću ga na nekih 140 konja, ne znam koliko konja može još da mu doda neki dobar filter za vazduh, mislim da je to sasvim dovoljno za njega i da će se primetiti razlika.
-
popuni lokaciju u profilu !
-
popuni lokaciju u profilu !
Popunio bicedobro
-
Mislim da je 140 konja previše, tih 105 je dovljno za normalnu vožnju..
Ako si baš zapeo, nemoj preterivati, 5-10 konja je sasvim dovoljno!
Koliko sam shvatio, čipovanjem se samo povećava količina goriva koja se ubrizgava u motor,
a pošto dizne ostaju iste, tu dodatnu količinu goriva je moguće ubrizgati samo ako se vremenski interval ubrizgavanja produži.
Zbog toga gorivo ne sagoreva do kraja, temperature klipa i glave su mnogo veće , turbina se mnogo brže vrti i greje,
i dolazi oštećenja peraja/lopatica turbine, u nekim slučajevima i do oštećenja motora.
Ne mogu da nadjem tekst gde sam to pročitao, upoređivali su isti auto čipovan sa +5, 10, 20 i nekoliko konja,
rezultat je bio da je najoptimalnije povećati snagu za 5-6%. U tvom slučaju 5 konja.
-
Mislim da je 140 konja previše, tih 105 je dovljno za normalnu vožnju..
Ako si baš zapeo, nemoj preterivati, 5-10 konja je sasvim dovoljno!
Koliko sam shvatio, čipovanjem se samo povećava količina goriva koja se ubrizgava u motor,
a pošto dizne ostaju iste, tu dodatnu količinu goriva je moguće ubrizgati samo ako se vremenski interval ubrizgavanja produži.
Zbog toga gorivo ne sagoreva do kraja, temperature klipa i glave su mnogo veće , turbina se mnogo brže vrti i greje,
i dolazi oštećenja peraja/lopatica turbine, u nekim slučajevima i do oštećenja motora.
Ne mogu da nadjem tekst gde sam to pročitao, upoređivali su isti auto čipovan sa +5, 10, 20 i nekoliko konja,
rezultat je bio da je najoptimalnije povećati snagu za 5-6%. U tvom slučaju 5 konja.
Pa to mi onda ništa ne znači. Neki momci su mi pričali da mogu da dižem bez problema na 130 konja, pošto ti 1.9 motori imaju u toj verziji, tako da ga neće opteretiti kao ni druge bitne delove auta jer je motor isti. Sad ne znam ni ja, nisam neki poznavalac tehnike.
-
@Marko, Caddy nije za izivljavanje osim ako nije sluzbeni? Ako cemo tom logikom nijedan dizel nije za izivljavanje? Uostalom covek poseduje auto sa platformom golfa, sa motorom 1.9 tdi ? I pitao je da ga cipuje da bi dobio vise snage kako bi auto bolje vukao, a ne kako bi se izivljavao sa njim.
Dakle ako hoce da ga cipuje, moze bez problema, i ako ga tovari, auto ce to lakse nositi sa tih 25-30 konja + !
@Desmo 5-10? Sta da radi sa tim? Ko je normalan da baca 200+ evra da bi trazio 5 konja? Nemoj se brukati ovakvim tekstovima.
Cipuj to lagano i uzivaj. 190 000 za te motore je p. dim. Tvoje je da odrzavas auto kao i sto si to radio do momenta kad ugradis chip, samo ne treba forsirati sa mapama, onu koju ti predloze, da je najnormalnija tu uzmi, to je lupam 25-35 konja optr tako ide za 1.9.
Sto se tice toga, gde uraditi chip, to je vec stvar gde treba da se oslonis na iskustva drugih, ovde za BG sam cuo da Curcic jako dobro to radi. E sad, na tebi je da to dobro ispitas pre nego sto se upustis u to, i jos jedna stvar, nemoj da gledas sto jeftinije da prodjes, to nije stvar koja se tako gleda, ipak to ide u srce auta(motor+komp)
mahac
-
Zvao sam danas i SM tuning, cena je 250e, s' tim što oni daju tri godine garancije na njihov rad za razliku od smart tuninga koji daju jednu godinu. Što se tiče cene, neću da gledam 100e više ili manje, važnije je mi je da auto uradim kod proverenih ljudi. Čipovaću ga pa šta bude, samo još da rešim kod koga. kava
-
cipovanjem se pomeraju svi parametri motora... ubrizgavanje goriva,pritisak turbine se pojacava za nekih 30%,tako da samim tim skracujes vek svemu,ja sam cipovao auto sa tom garancijom,pa mi je crkavalo sve zivo na njemu,a oni su samo menjali,dok ga nisam prodao... crkavalo mi je ovako: dva puta turbina,tri dana posle cipa plivajuci zamajac,nosaci motora,e kada je posle jedno 6 meseci poceo da dimi prodao sam ga... ali ima tu i neke prednosti biggrin osecaj kad das gas je kao da je ubacen drugi motor... ako se ipak odlucis za chip,bilo bi dobro da skines katalizator,da ne bi slucajno zapusio,jel ako se zapusi turbina se razleti kao da je od kartona... srecno biggrin
-
cipovanjem se pomeraju svi parametri motora... ubrizgavanje goriva,pritisak turbine se pojacava za nekih 30%,tako da samim tim skracujes vek svemu,ja sam cipovao auto sa tom garancijom,pa mi je crkavalo sve zivo na njemu,a oni su samo menjali,dok ga nisam prodao... crkavalo mi je ovako: dva puta turbina,tri dana posle cipa plivajuci zamajac,nosaci motora,e kada je posle jedno 6 meseci poceo da dimi prodao sam ga... ali ima tu i neke prednosti biggrin osecaj kad das gas je kao da je ubacen drugi motor... ako se ipak odlucis za chip,bilo bi dobro da skines katalizator,da ne bi slucajno zapusio,jel ako se zapusi turbina se razleti kao da je od kartona... srecno biggrin
Uuuu, sad si me poremetio načisto. Koji motor si čipovao i na koliko konja=
-
To sve zavisi od stanja motora pre cipa, i od kvaliteta cipa, a i od nacina voznje sa cipom... to sve ide drugacije od auta do auta
-
lemi,upravu si ti,ali je cinjenica da u kakvom god da je stanju skracuje se vek trajanja... koliko god ljudi pricali to fabricki naprave jace,pa ga oni ustipaju iz komercijalnih razloga,to nije istina,neke stvari jesu ,ali neke ni ne lice... klasican primer je obican TDI u poredjenju sa "DI" crveno... varijabilna turbina,a na 1Z je Wastegate... dizne,spaneri,diskovi,lezajevi itd... da ne komplikujem... ja imam gorko iskustvo sa tim,a nisam bas neki "rally" vozac...
-
kod nova performance je jos jeftinije + jos 10% off ako si clan VW
-
Dobro je to tacno, ali opet mislim da ne mozes da poredis fiata i vw ;)
-
ma ne poredim ja Fiata,komsija je chipovao golf 5,imao je iste probleme kao i ja,a i fiatov JTD je fakticki neunistiv motor,samo on i valja na tim kolima,otvarao sam dva komada na 500 000km ,covece cilindri kao novi... ali cinjenica pored svega kad bi imao manjak konja ponovo bi uradio chip... manje trosi,ide bolje... mogu chak i da preporucim decka koji to radi i stvarno je dobar... biggrin
-
nemojte da se zanosite da ce neko da vam da garanciju na motor...to moze da da samo proizvodjac....
ljudi koji rade remap, daju garanciju na svoj rad i ni na sta drugo...tacnije da nece komp da pobrljavi i tako te stvari....
kako neko moze da ti da garanciju na motor koji iza sebe ima dosta km i samim tim je izasao iz fabricke garancije ?
motor, turbina, kvacilo i zamajac se unistavaju prevelikim forsiranje i to moze da strada i bez remapa...poenta je voziti kola isto kao pre odradjenog remapa i to je to...pravilno odrzavanje, eventualno kraci period izmedju servisa i to je to...kvacilo i zamajac se habaju forsiranjem na nizim obrtajim...
-
kad pogledas jeste tako,ali ko je jos chipovao auto a da ga malo nije gazio? mislim cemu onda poenta chipa,nije zanimljivo biggrin
a garanciju na sve to sto si nabrojao je radio smart tuning u rakovici i kostalo je za golfa5 500evrica , ne znam da li jos uvek daju,nisam siguran...
-
što mora da se gazi?
možda u početku, kasnije se navikneš i zaboraviš, voziš uobičajno
-
Pa ne moras da ga teras u crveno non-stop, bas zato odradis cip da ne bi morao to da radis jer ces imati dovoljno snage i na srednjim obrtajima. Inace posto je rec o dizelu, i bez cipa nije dobro ni voziti do 2000 obrtaja. Povremeno punjenje do 3 i po-4k obrtaja prija motoru, pa ga tako vozite i posle cipa. Naravno, nikad ne gaziti hladnog i nakon gazenja sacekati nekoliko min pre nego sto ugasite motor, redovno odrzavanje kao sto su rekli ostali i to je to. beer
-
+1
@Medisone svaka ti je ka u Njegosa lollol
-
plivajući zamajac strada od oštrih startova sa semafora, "šamaranja" menjača iz prve u drugu, ali i dužom vožnjom na recimo 1200-1300 obrtaja ;) a najviše od svega kad se iz takvih i njima sličnih obrtaja poklopi recimo petom gas do patosa (ona fora iz novina "nove TDI-je nije potrebno podšaltavati, vuču iz podruma" biggrin ). I ako je prije toga bio razdrkan zamajac on ce posle chipa odma riknut, chipom poznaš šta ti je na auto do tada bilo loše :rolleyes:
Nije chip loša stvar, idi slobodno u taj poduhvat, kod provjerenih ljudi, i priče da caddy nije za chipovanje i sl su malko bzv, to je isto kao da kažete da golf 5 nije za chipovanje. Jesi li prvi vlasnik tog caddy-ja? Ako jesi i znaš da si ga redovno održavao mislim da nikakavih problema ne bi trebalo da bude. I cca 140ks je ta neka snaga na koju se 105ks PD motor i chipuje ;)
i još jednom, chipom se mijenjaju svi bitni parametri koji upravljaju radom motora te stoga ako se koristi normlano nema straha od skraćivanja radnog vijeka motora.
-
jos malo pa ste me ubedili kako je to u stvari dobro za motor,produzava mu vek trajanja... opterecenje na radilici i na klipovima je manje... biggrin
-
ne produžava mu vijek, već on ostaje isti ili se smanjuje za nekih 5%. I da opterećenje je u pravilu manje jer tamo đe si vozio trecom na 3500 obrtaja sad ćeš vozit (lupam) na 2800-3000. Voziš s manje obrtaja, s manjom potrošnjom, ... ako mu budeš mast vadio svakodnevno naravno da ćeš motor i menjač brzo otpisati (isto važi i u slučaju da nisi prvi vlasnik i kad nemaš blage predstave kako je vožen od strane prethodnog vlasnika, ma kolko motor bio u dobrom stanju ;) ).
-
Ako povecas snagu motora, nece da se promeni prenos, tj. ne moze nikako da ti se smanji broj obrtaja pri istoj brzini ako ne menjas menjac. ;)
-
Ako povecas snagu motora, nece da se promeni prenos, tj. ne moze nikako da ti se smanji broj obrtaja pri istoj brzini ako ne menjas menjac. ;)
+1 ;)
-
Svrle NO citirati post iznad
-
decko je hteo da kaze da tamo gde je isao trecom,moci ce da ide petom na manjem broju obrtaja... biggrin
P.S povecanjem snage motora i opterecenje moze da bude samo vece,nikako manje,a to sto lakse ide i bolje puni to je druga stvar...
i moze li neko da mi pomogne oko problema sa mojom klimom???????????????? napisao sam simptome u postu klima passat b5.5
-
Chip tuning je odlicna stvar i ko to moze sebi priustiti nikako se nece pokajati.
Chip tuning se ne radi samo na kolima koji trebaju da jure,radi se i na komercijalnim vozilima(radi smanjenje potrosnje,limita obrtaja,),radnim masinama(isti razlog),odnosno svaki se radi po svojoj potrebi.
Chip tuningom ako je kvalitetna mapa i ako ozbiljna firma stoji iza svog rada, necete smanjiti vek trajanja motora jer se mapom koriguju sve stvari vezane za taj auto,kao sto je predjena km,stanje motora,stanje turbine.To znaci da se ne ubacuju univerzalne mape koje ne mogu isto raditi na autu od 30 000km i 230 000km
Kod turbo dizel motora chip tuningom se najvise oseti obrtni moment,on sto je veci od fabrickog i u proseku je nekih 100rpm ranije.Samim tim imate manju potrebu da "idete u obrtaje" i time stedite gorivo ako vozite normalno.
Ako je obrtni moment dobro rasporedjen kroz obrtaje nijedan deo na autu vam nece stradati,pogotovo zamajac,i time se razlikuju kvalitetna i losa mapa.
Ko ne zna da cuva svoj automobil i da ga redovno odrzava on ce i bez chip tuninga menjati delove na njemu.Chip tuning ne treba mesati sa tim,ali je cinjenica da neke stvari treba znati pre nego sto uradite chip tuning,kao sto je nacin voznje,da turbo motor trazi hladjenje u leru posle voznje,da nikako ne treba stiskati pun gas npr u 4toj na 1500rpm itd.
Eto ukratko od mene nadam se da sam nekome malo pomogao ;)
-
ne produžava mu vijek, već on ostaje isti ili se smanjuje za nekih 5%. I da opterećenje je u pravilu manje jer tamo đe si vozio trecom na 3500 obrtaja sad ćeš vozit (lupam) na 2800-3000. Voziš s manje obrtaja, s manjom potrošnjom, ... ako mu budeš mast vadio svakodnevno naravno da ćeš motor i menjač brzo otpisati (isto važi i u slučaju da nisi prvi vlasnik i kad nemaš blage predstave kako je vožen od strane prethodnog vlasnika, ma kolko motor bio u dobrom stanju ;) ).
Nisam prvi vlasnik, auto je kupljen pre malo više od mesec dana, kilometraža je proverena (190 000), ali mi je isto tako vlasnik rekao da ga nije štedeo dok ga je vozio, ali ga je isto tako dobro održavao. Čak mi je i rekao da mu je bila crkla turbina na 40 000 km sex
Auto je održavan kod Luča posle isteka garancije.
Ali auto je korišćen najviše na vožnji na otvorenom i za duge puteve, pošto je čovek iz Bosne, a često putuje kod nas u Srbiju i za Italiju. Zbog toga mislim da je manje opterećivan nego druga auta koja se najviše voze po gradu i na nekim kratkim relacijama.
-
e ne znam ali meni prije chipa pri 130km/h vrtio 3300 obrtaja, posle chipa vrti 2800-2900 ;)
-
ma to si se ti istripovao... obrtaji su isti,to ti je cista mehanika...
i na kraju krajeva "baraba988" mozes da uradis chip,pa ako ti se ne svidi uvek mozes da vratis kao sto je bilo... biggrin
da sam na tvom mestu ja bi ga overklokovao(uradio bi),ali sam samo hteo da kazem da moras da budes spreman na posledice... toliko od mene... ;)
-
Ma nijesam se istripova znam sto pricam ;) biggrin
-
matematicki gledano snaga=moment x ugaona brzina(motora)
cipovanjem, menjate i obrtni moment i snagu - povecavate ih na racun smanjenja ugaone brzine. teoretski, trebali bi biti manji obrtaji za istu brzinu... ;)
-
ajde bre,necu da se raspravljam oko tih stvari koje su proste kao pasulj... kakvo bre racunanje... to je fizicki ne moguce,jedino ako vi nemate neko cudo od auta... ajde da je kao kod automatika koji radi na pritisak ulja pa i da poverujem,ali kod zupcanika je to NE MOGUCE... razmislite jos malo!!!
-
ma niko ne treba da se raspravlja. samo iznosimo svoja misljenja. menjac menja parametre momenta i snage. njihov proizvod daje snagu. veca snaga, veci moment znaci manji obrtaji...
-
menjac ne moze nikako da promeni parametre,sem ako ne promenis menjac,tj prenos,tj odnos snaga motora-broj zupcanika na nekoj brzini,to bi isto bilo kao kad bi rekao da se na cetvorotaknom motoru u jednom taktu posle chipa radilica okrene za ceo krug u mesto za pola kruga...
P.S izvini za ovo "raspravljam" , nisam se lepo odrazio... biggrin
-
ti ne menjas snagu, to je nemoguce da menjas! snaga ostaje ista. snaga ti je od motora, a menjas obrtni moment i ugaonu brzinu. veruj mi na rec kad ti ovo kazem ;), znam drugove koji su bivali umalo oboreni na ispitima na masinskom iz predmeta koji se tice ovoga, tj. dinamike vozila... biggrin
-
e... ma nije ni bitno... biggrin
-
lollol
dosta smo ja i ti pricali. da vidimo jel ima jos neko nesto pametno da kaze... biggrin
-
uf sta procita i osta ziv,cipovanjem se dobije veca elasticnost motora,i tu je sva filozofija,
zbog veceg momenta moze se voziti na manjem gasu u vecem stepenu prenosa za zeljenu brzinu,
i tacno je da ce motor tu brzinu lakse razvrtjeti i da ce te se primjer popeti uz neko brdo u 4 brzini na 80 km h pri 2000 o min
umjesto prije recemo cipa u 3 brzini na 80km h pri 3000 o min,ali pri istoj situaciji koja zahtjeva istu kolicinu rada ili snage ta snaga ostaje ne promjenjena,
znaci ovako u prevodu posto je na manjem broju obrtaja proizvedena ista kolicina rada,a krak sile je ostao ne promjenjen,proizilazi da je porasla sila ili potisak u cilindru koji djeluje na taj krak sile tj koleno radilice,a ujedno to povecanje opterecuje lezajeve i sve ostalo klipove i sve sklopove i mjenjaca,
vise nego kao sto sam rekao u 3 brzini na 3000 o min,tako da vama djeluje da je u stvari motoru lakse al nije,to vama samo djeluje prividno,
smanjenje obrtaja ne znaci i rasterecenje motora,u nekoj granici da ali uopsteno ne,zato svaki motor ima optimalne obrtaje u zavisnosti od rezima rada,
-
ti ne menjas snagu, to je nemoguce da menjas! snaga ostaje ista. snaga ti je od motora, a menjas obrtni moment i ugaonu brzinu. veruj mi na rec kad ti ovo kazem ;), znam drugove koji su bivali umalo oboreni na ispitima na masinskom iz predmeta koji se tice ovoga, tj. dinamike vozila... biggrin
na ovo cu samo reci boodala
mjenjac ima zadane prenosne odnose,i nebitno od snage motora,ako motor tj isti motor ima 90 ks a posle cipa ima 110 ks
a datu snagu razvija na 4000 o min i pre i posle cipa sa istim mjenjacem imace istu krajnju brzinu,s razlikom samo de ce bolje ubrzavati,
ali ce i prije otici zbog povecanja momenta,a mjenjaci i stradavaju zbog momenta na malim obrtajima jel tada trpe,a neda mi se o tom pisat,
tako da je gagi u pravu,
-
mislio sam da menjacem ne mozes da menjas snagu...
-
Imam lepe vesti, crkla mi malopre turbina bonk
Pošto planiram da čipujem motor na 140ks, dal mi valja da stavim neku jaču turbinu kako bi bilo manje opterećenje ili da uzmem istu kao staru?
-
Kao sto sam ti rekao u PP, sta je tu je sad, mozda i bolje ovako ako si vec hteo da ga cipujes.
Znaci ako pase od petice turbina,(posto je i ceo Caddy radjen na osnovi golfa5) da stavis njegovu onu od 140ks, pa onda cipujes, i imas bruka masinu driving
-
Kao sto sam ti rekao u PP, sta je tu je sad, mozda i bolje ovako ako si vec hteo da ga cipujes.
Znaci ako pase od petice turbina,(posto je i ceo Caddy radjen na osnovi golfa5) da stavis njegovu onu od 140ks, pa onda cipujes, i imas bruka masinu driving
Dal bih onda morao da dorađujem motor? Pošto sam pročitao na forumu da čak i ako stavim remontovanu turbinu motor mora da se osveži zbog velike snage turbine. Ako stavim ovu od golfa od 140 konja remontovanu, to će tek da cepa motor blow
Da ne bude preveliko opterećenje za motor i menjač od 5 brzinai za ove druge gluposti kao što je plivajući zamajac?
-
Pa ne znam zasto bi, drugar moj ima golfa 5, sa 140 konja i 5 brzina...
A sto se tice prepravki, nisam upucen, ali mislim da sam procitao negde da mora komp da se prepravlja? Javice se neko strucniji pa ce reci vec sta bi trebalo uraditi
A ako bi vratio istu turbinu, nista ne treba da radis, ja sam imao ovakav problem kad mi je auto komerc s*** motor na passatu...promenio turbinu i to je to..al nisam remontovanu, mozda zato... blink
-
Taj 105ks motor dosta moze fabricki trpeti snage.Mi smo ga radili na 175ks bez prepravki.Sa jacom turbinom drugim diznama i remapom moze ozbiljna snaga da se napravi od tog motora.
Nista se ne dobija ako se stavi jaca turbina a ne uradi se remap,zato se ecu prepravlja.
-
Jel živ kedi?
-
Živ je!!! Nisam ništa čačkao, odlučio sam da ostane fabrički sve. Prešao sam do sad 30 000km i motor je i dalje odličan. Baš sam se dvoumio šta da radim i mislim da mi je pametnije da ne diram, nisam ja ništa pametniji od VW inženjera driving
-
Baraba pogledaj ovo:
http://www.racechip.rs/FAQ.html (http://www.racechip.rs/FAQ.html)
(izvinjavam se ako je zabranjeno navoditi linkove, brisite ako nije u skladu sa pravilima)
-
Evo da i ja, kao novajlija, kažem nešto! B)
Moja priča oko chip tuninga je išla ovako:
-Prvo sam kupio "plug-in" chip od RaceChip-a i u startu sam se za'ebao bonk
Naime, ne dopada mi se način rada takvog chipa, jer kako su mi objasnili, takav chip "laže" motor o odredjenim parametrima da bi se povećalo ubrizgavanje goriva a samim tim i snaga,... Nema povećanja max brzine, ubrzanje je isto ili čak i gore, jedino se primećuje razlika u medju-ubrzanju. Ovaj nazovi chip radi samo u odredjenom opsegu obrtaja, npr. 2000-3500rpm, pre i posle ništa.
-Druga stvar koju sam pokušao je tzv "pravi" chip tuning.
Uradio sam ga u "SmartTuning"-u, delimično zadovoljan... s' jedne strane automobil je previše težak ali sa druge mislim da je moglo još više snage da se dobije, odnosno bolje performanse.
-Na kraju sam opet "chipovao" auto kod "RevoChip"-a i mnogo sam zadovoljniji tapsac
U prvih 5 min. sam video razliku i osetno poboljšanje! Mislim da veliki uticaj ima dyno na kome se odmah vrše testiranja i koji može da otkrije nedostatak ako postoji.
*prva dva postupka sam radio na VW Phaeton 3.0 TDI, treći na VW Eos 2.0 TDI pa možda i zato imam različite utiske, a možda i 100% ne ;)