VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: GOLF77 Maj 03, 2011, 01:09:44 posle podne
-
Kada auto ide uglavnom sporije,blago se ljulja gore dole kao da je asfalt neravan,na vecim brzinama se to manje oseca. Vulkanizer mi kaze da se verovatno neka guma malo deformisala,ja sumnjam na neku felnu.Medjutim nije bilo nikakvih udaraca ili slicno,gume su tigar wintera 155/70/13,pocelo je da se desava nenajavljeno.Volan ne trese i ne vuce u stranu,sta mislite sta bi moglo da bude?
-
pa da je guma ili felna onda bi vuklo u stranu,pustis volan i on se okrece,ne verujem da je do gume i felne,nema nikakve logike :huh:
-
Onda ne znam sta bi moglo da bude,ako neko ima neku drugu ideju neka kaze.
-
neka ti vulkanizer stavi felnu sa sve gumom na masinu za centriranje i videces da je guma deformisana
posto ti ne trese volan verovatno je neka zadnja
meni se nesto slicno desilo i guma je u pitanju,golim okom se vidi koliko je deformisana
-
To sam zaboravio da kazem,oseca se kao da to ljuljanje dolazi od pozadi,tako da je dule mozda u pravu.Ako je to u pitanju sta mi je ciniti?
-
Meni se skoro dešavalo nešto slično. Pri malim brzinama se ljuljao auto, pa onda sve bude u redu do nekih 90 na sat i onda je počinjao jako da trese. Na kraju je bila deformisana guma i to je po gazećem sloju dobila balon u dužini od jedno 25-30cm. Takođe je bila wintera, mada dosta stara i vožena i leti i zimi plus i krpljena.
-
prvo kod vulkanizera,pa da zamenis gumu u koliko se pokaze da je kriva ili da ispravis felnu.tek onda dalje u koliko nije to.
-
kupi novu,balansiranje ne pomaze,samo zamena
-
Xebi ga,prvo da ustanovim koja je....Bojim se samo da nece biti sve ok ako zamenim samo jednu gumu,mislim na neravnomernu istrosenost?
-
Malo sam guglao i ispada,sto ima logike da je verovatno jedna felna kriva pa je ona vremenom pokrivila i gumu,sada sledi naporno ispitivanje o kojoj se gumi tj felni radi...
-
pa sta ti je tu naporno?odes kod vulkanizera i to je to.za 10min ces znati na cemu si.
-
Treba da skidam svaku gumu za proveru,a ovdasnjim vulkanizerima je to naporno ili ne mogu mnogo da naplate pa nece ni da rade to angry2
-
Verovatnije je da se guma iskrivila nego felna, to se cesto desava, pogotovo ako vozis zimske gume kroz celu godinu, kreni auto na dizalicu stranu po stranu i vrti polako tockove i videces ta sto ima dzomba na nagaznoj povrsini ta je, samo pazlivo gledaj. Ako je na predne gume to bi trebalo da se oseti i na volanom.
-
Proverio sam svaku,gumu,podigao dizalicom,pa sam svaku zagledao,okretao,gume kao da su juce postavljene,sve je ok...zanci ili su felne ili nesto oko trapa...
-
Nosi auto kod balansera i daznaces za 5 min.
-
Imam i ja slican probelm ali ne vjerujem da su gume i felme u pitanju!!
Golf IV TDI je u pitanju. Ide normalno sve do 70 i kada ubrzavam izmedju 70 i 90kmH nastaje cudno ljuljanje lijevo desno, i nakon 90 opet nestaej. Kupjen je u Sloveniji i na autoputu picio 160, 170 ladno bez problema... samo kod ubrzavanja pi pomenutoj brzini dolazi do tih trzaja.. Probao sam nizbrdo da vozim u leru 70,80 kmH i tada je sve OK tako da zbog svega ne vjerujem da su gume vec nesto vezano za motor.. Mozda stope motora, menjaca?!?!?!
Ako neko ima ideju, PLEASE HELP
-
Proverio sam svaku,gumu,podigao dizalicom,pa sam svaku zagledao,okretao,gume kao da su juce postavljene,sve je ok...zanci ili su felne ili nesto oko trapa...
To sto si ti zagledao gume ne znaci nista, kao ni okretanje, jel znas koliko brzo se tocak okrece kada ides 100km/h recimo? Dovoljno je da ti fali 10g olova koji su otpali prilikom pranja kola pa da ti trese auto. Lepo odes kod vulkanizera, na masinu sva cetiri tocka proveris i znaces na cemu si.
-
Vulkanizer(tacnije trojica) mi kaze da se ljuljanje ne oseca do 80 na sat i da ne balansiras gumu uopste.Kod mene se to ljuljanje oseca i na 30 na sat,ljuljanje je gore-dole kod mene,a ne levo desno. Kad su prvi put postavljene gume su balansirane tegovima za celicne felne pa sam ja to posle promenio onima za aluminijumske. A inace sumnjam da mi je nesto zeznuto na tom drugom balansiranju,jer je lik zaboravio da skine jedno parce tega sa spoljasnje strane jedne felne(kod aluminijumskih tegovi su iznutra i ne bi trebali da se vide).Ja kazem sta je ovo,on kaze otkaci to parce slobodno,na masini je to izbalansirano kako treba!?Problem je u tome sto sam otisao jos kod dva druga vulkanizera i svi me ubedjuju da nije do balansiranja,da xopizdis!
-
Onda proveri amortizere, ako ti se auto ljulja gore dole, nema sta drugo da bude.
-
Pogledaj ti još jednom gume dobro,99 posto da su one izdeformisane,nema durgi razlog.Kkad su gume izdeformisane kad ideš polako to odizanje automobila je u pravilnim razmacima,kad guma naleti na taj deo auto se odigne,kad ubrzaš,to se slabije oseti.
Na dizalicu,lgano zarotiraj točkove i gledaj,i to samo gazeći deo gume,hoće gume da se izdeformišu da ti to na prvi pogled i ne vidiš,nema balona na gumi,nego gledaj da le leva i desna ivica gume u visini,lagano zarotiraj točak i posmatraj.
-
Bas sam uradio tako kako si opisao bg225 i kao sto sam vec napisao u postu gore,gume izgledaju kao da sam ih sada postavio,a ne prosle godine...jedino da trazim vulkanizeru da mi ih balansira ponovo,prvo zadnje pa ako se nista ne poboljsa prednje,mislim u paru....
-
Mislim da ne ces proci so belansiranje ako trese na 30, ako mozes pozajmi gume od nekog druga, svrti jedan krug i ce znas dali je do gume ili do trapove.
-
Da upravu je Koki Gti, pozajmi od nekog drugara 2 toca.Postavi nazad i znaces da li je do guma i felni.
-
vulkanizeri kazu,ako auto trese pri malim brzinama gume su seformisane,a pri vecim kriva felna.meni je tako bilo na predproslom autu treso pri maloj brzini,odem kod vulkazera on skide zadnje gube i baci u kontejner boodala
-
Da nebi covek lupao glavom kao sto sam vec pisao i ja i Koki Makedonce ;) najbolje da proba necije i da vidi.
-
Jos samo da nadjem nekog sa 13icama biggrin
-
Moze i sa 14 biggrin
-
Mislis!?
-
Moze i sa 15 samo da ne kaci.
-
Sve sam ja to uradio BG225 i ne vidim razliku,a to sto kazes,kad idem sporo on tacno ima neki ritam ljuljanja,te pravilne razmake koje pominjes. Nego juce kad sam sirom otvorio vozacev prozor u toku voznje sa zadnje desne gume cujem zvuk kao da je parce negog papira zalepljeno za gumu i lupka u nesto,to sam cuo na jos jednim kolima juce na ulici u prolazu,ne znam da li sam dobro objasnio.Moracu da nateram vulkanizera da proveri gume,platicu mu,nego ovi nasi ni za pare nece da rade,ja sam nista ne mogu da primetim,samo bih rekao da sa jednom zadnjom nesto nije u redu.
-
Probaj promeni tockove od nekog ortaka za 10 minuta i sve ces znati. Zasto lomis glavu bez razloga. Ako su gume ili felne, to ce nestati, a ako nisu i dalje ce se ljuljati. Onda pretresaj trpove, amortizere, lezajeve. Nevidim sto ti je toliki problem promeniti 2 tocka na 10 minuta?!?!
-
U pravu si imam dve 145/70/13 svoje stare livene pa cu da probam,javljam sta je bilo...
-
10 min posla i resio problem, proveri prvo da budu dovoljno naduvane alealeee
-
vazi,jesu manje,ali ce pokazati da li je do guma...
-
Normalno!!!! alealeee alealeee alealeee
-
Zamenio zadnje gume i felne sa 13cama celicnim felnama i drugim gumama i opet isto ljuljanje,hteo sam da isprobam sve to isto napred ali me uhvatila kisa. Zadnje gume i felne su ocigledno u redu,bojim se da ce biti i prednje...
-
riknuli ti amortizeri...
-
riknuli ti amortizeri...
99 %
-
Nazdravlje,ako ste u pravu.Zadnji su bilstejn stari tri god,prednji se ne secam koji su,stari mislim 4god...za prednje me ne bi cudilo,ali za zadnje mi je nesto neverovatno.Inace auto je presao 27350km za 5-6 god koliko je kod mene(od toga 6000km u poslednjih sest meseci od kad sam ugradio gas biggrin),bez nekog tovarenja i vozenja po njivama,da li je stvarno moguce da su amortizeri otisli,auto ima dobru visinu :angry:!Nesto mi se ne testiraju i prednje gume i tockovi,jel mi se cini da nije do njih!
-
Da je napred osetio bi po volanu. A zadnji otkaci u donjem delu i videces. Ako ide gore dole lako rukom, sve ti je jasno, menjaj.
I jos nesto !!! Neka sedne neko u drugi auto i ide za tobom na rastojanju da vidi lepo zadnje tockove. Ako su amortizeri otisli, ili jedan... tocak skakuce gore dole veoma brzo i to se vidi dobro golim okom, i na vecoj brzini pogotovu na putu.
-
Da skinem,tocak,pa da pomeram amort gore dole?Ja znam za ono da kad malo nalegnes na gepek a on se ne podigne brzo i kratko,da su onda otisli...Mozda ima nesto sa trapom napred,treba da menjam cauru,a i cini mi se da volan kada kocim pri vecim brzinama podrhtava.Citavu temu sam otvarao oko toga kako mi trese pedala kocnice kad kocim,sta sve nisam radio,to je prestalo kad sam postavio nove diskove i paknove...tako da se bojim da nije nesto oko trapa,poceo sam da davim i sebe i vas,ali me ovo stvarno smara...
-
Neskidaj nista nego kao sto sam ti vec pisao. Nekog u auto iza tebe i neka gleda, ako skakuce tocak vidno gore dole, okom to izgleda da ide 3-5 cm otprilike gore-dole, onda je amortizer 100% A da proveris rukom, moras ga otsafiti u donjem delu gde je zasafljen. Ako nemas kanal onda skines tocak prvo, ili se zavuci iza.
-
Bili ste u pravu,otisli prednji amortizeri,pogotovo desni :angry:,posle 5god i 28000km,hebem ti kvalitet...Dajte neku preporuku za amorte?
-
Uzmi original, mozes i polovne ali samo da proveris da su dobri. Da nisu procureli ili da im nisu gumice otkinute unutra. Kad ga povuces na dole on nesme gore da ide lako. Vec sa prilicnim otporom. Onda je dobar.
-
Uzecu nove,samo necu da bacam pare,ni to ti vise ne garantuje kvalitet,bolje da ih platim jeftinije i menjam cesce...izgleda da sve prave kinezi!
-
Nadjoh Gabriel i Al-Ko za 18e i bilstein za 22e. Posto sam cuo od pouzdanih ljudi koji se bave trgovinom istih da se na primer na bilstein samo lepe nalepnice a prave ih kinezi,od tih skupljih odustajem. Za al-ko i gabriel nisam cuo,sta mislite koje od ta dva?
-
Ljudi zamenio sam amortizere,ali se auto i dalje ljulja,sta bi moglo da bude uzrok!? blink
-
ako si siguran da nisu gume krive,onda ti glavi homokineticki zglob,vidi da nije neka manzetna pukla...
-
Dođoh danas od vulkanizera. Stavio mi sve 4 polovne ali dobre gume, izbalansirao i ista stvar se meni dešava, sa istim kolima, golf 1. Majstor se provozao krug samnom, volan malo šeta levo desno na ravnom putu ali ceo auto pliva gore-dole pomalo. Nije znao da mi objasni sem : "možda neka felna ne valja" ali biće da je ipak što kažete- do amortizera. Pri nameštanju mi rekao da su mi loši svi ali mi to nije naveo kao moguć razlog ovog ljuljanja.
-
Ma meni se volan ne mrda,samo auto ide gore dole,ipak cu morati da stavim i druge gume napred pa da probam...da je homokineticki zglob valjda bi zezao volan ili se nesto culo,a za manzetne to ne znam sta da mislim... blink
-
Druid ako otkrijes u cemu je fora javi odmah,sad vidim da si mennjao sve cetiri gume i nista,da znam da se ne zezezam da menjam i prednje ako nije do toga,mada to nije isti slucaj izgleda,meni volan ne mrda...
-
Danas mi jedan taksista rece da se to ljuljanje javlja zbog oslabelih opruga ili njihovog spustanja...ima li to smisla?
-
pre ce biti da je zbog amortizera..tebi su amorti losi pa auto skace na oprugama
-
Zamenio sam prednje,a zadnji nisu toliko losi i opet ista prica,da znam da su opruge zamenio sam i njih,pocinje ozbiljno da smara badmood
Nema druida da javi sta je on uradio1
-
napravili ste citavu filozofiju oko toga... lepo sam ti rekao da pogledas polu-osovine i zglobove,pogotovo one do menjaca... nema tu puno filozofiranja... lezajevi ne mogu da se iskrive i postanu ekscentricni... znaci ako nisu gume ,onda nesto drugo sto se okrece nije u centru...
-
+1
-
Ako imaš alu felne a pri tom nisu originalne za tvoje vozilo onda felne imaju veću centralnu rupu u koju se stavljaju prstenovi odgovarajući prema tvom vozilu, a ako u kom slučaju ti nemaš te prstenove verovatno je u tome problem. Tada točak nije u centru i skakuće gore-dole, a samim tim i ceo auto... Kao druga varijanta može biti problem do homokinetičkih zglobova, obično to budu unutrašnji zglobovi samo se onda problen obično manifestuje ljuljanjem celog auta levo desno pri ubrzavanju na određenoj brzini...
-
Skakuce auto jer nema prstena? Ubicu se. Jedino ako ne ume da namesti tocak, nego je u ekscentar, ali ne znam kako bi stegao srafove. srafovi su od gume valjda. Ja mislim da je u taj auto usao gremlin.
-
Jesi nekad vozio auto bez prstenova?
-
Nisam. Prstenovi sluze da lakse namestis tocak na centar i da ga pridrze dok ne stavis srafove, a srafovi trpe opterecenje. Ne mislis valjda da tanki plasticni prsten nosi auto? Bez prstena je teze namestiti, ali ako namestis dobro, nema gde. Skakutanje moze ako namestis tocak u ekscentar, ali onda ne mozes dobro da stegnes srafove. Drugo, menjane su gume, skidani tockovi vise puta, sto vulkanizer, sto vozac, nisu valjda svaki put pogresili?
-
Prstenovi imaju uticaj i u toku voznje, u sta sam se uverio, jer mi je pre nego sto sam montirao iste volan tresao na 80km/h, [kao da gume nisu balansirane ili da je kriva felna], medjutim posle montiranja plasticnih prstenova, tresenje je prestalo (jer je centralna rupa na felni malo sira (nisu ori felne)).
Ali sumljam da su uzrok doticnog ljuljanja kod clana GOLF77, jer se nije tako manifestovao taj nedostatak (do 70km/h i >90km/h se auto normalno ponasao).Msm da je nesto drugo u pitanju.
-
trese volan levo-desno a ne ceo auto gore-dole ... ja sam imao sad bas taj problem.. i to nema sanse pre 80+ da provalis
-
Nisam. Prstenovi sluze da lakse namestis tocak na centar i da ga pridrze dok ne stavis srafove, a srafovi trpe opterecenje. Ne mislis valjda da tanki plasticni prsten nosi auto? Bez prstena je teze namestiti, ali ako namestis dobro, nema gde. Skakutanje moze ako namestis tocak u ekscentar, ali onda ne mozes dobro da stegnes srafove. Drugo, menjane su gume, skidani tockovi vise puta, sto vulkanizer, sto vozac, nisu valjda svaki put pogresili?
Prsten ti služi između ostalog i da lakše postaviš točak na vozilo, ali njihov zadatak je da dovedu felnu u centar jer šrafovi to nikad neće odraditi. A šrafovi ti ne trpe svu težinu automobila već oni uspostavljaju trenje između nalegajućih površina felne i recimo diska, da se vozilo drži samo na 3, 4, 5... šrafa po točku bilo bi nas svugde po kanalima. Ja ne tvrdim da je ovo problem, ali može biti jer točkovi kad nisu postavljeni u centar i te kako se oseti pri maloj brzini, auto skakuće, a pri većoj će sigurno da trese bez obzira što su balansirani.
-
Razumemo se, to ovde nije slucaj. To tresenje o kom govore dzonka i guarana nije posledica tocka u ekscentru, nego lufta, dok bi u ekscentru tocak poskakivao, tj dizao i spustao auto kako se okrece, to je jasno. Sta si mislio sa "srafovi uspostavljaju trenje"? Valjda ne dozvoljavaju nikakvo mrdanje veze felne i diska, ni slobodno, ni sa trenjem?
-
Ala ga zakomplikovaste,auto ide gore dole kao da vozis po sljunku,ne levo desno i volan ne trese,to se desava pri najmanjim brzinama kao i pri vecim,samo sto se pri vecim to manje primecuje. Prstenove sam cini mi se imao samo na dva zadnja tocka,a nemam ih odavno i ne vidim kako to moze da utice na ovo.
-
Ako si imao prstenove a sada ih nemas!!!! to ti je razlog. Nemoze se safovima postaviti felna tacno u osi, ako felne nisu orginalne. Zato ti se i javlja ljuljanje gore dole. Stavi prstenove i videces da ce prestati. Ovo je samo za slucaj da nisu orginalne felne.
-
5 god vozim na tim felnama(ne originalnim) bez prstenova i ovaj problem je poceo od skora da se desava.Inace napisao sam gore da kada stavim njegove originalne felne i druge gume isto se desava...Bio sam juce kod majstora i on nije siguran sta moze to da bude...sumnja na zadnje opruge,jer je jedna popustila ponovo iako smo je razvukli malo, i auto nije bas u ravni,zamenicu obe zadnje pa cemo da vidimo...Inace,moze li neko da okaci sliku prednjih opruga od golfa 2,zato sto mi moje prednje cudno izgledaju.Izuzetno su jake,crvene,debele ko prst i imaju 5 vidljivih krugova,kao da su od dvojke,cinimi se slon moze da sedne na haubu i ne ugibaju se!?
-
Izbacio sam jednu nepoznatu iz jednačine trešenja: napunio sam (nije se imalo za kupovinu) zadnje amortizere. I dalje ljulja isto, pliva. Sutra idem da rešim ležajeve (biće verovatno i još nešto uz to) pa raportiram. Problem sa vozilima kao što je moje (ofucani oldtajmer) je što malo majstora hoće da dangubi oko njega (bar u mom kraju) jer ne može da mi naplati popravke i akcije kao kod skupljih vozila. Pa mi ostaje kad se ovako nešto desi da sedim i bijem (svoju) glavu što i kako...ili pitam po forumu. :huh:
-
Odavno nesto tako pametno nisam cuo,pogodio si u metu Druid. Nece niko da ih radi jer ne moze da naplati kako treba,a popravke su smesne.Ja se u njega teorijski sve vise i vise razumem,jos mi hvali kanal u garazi,alat pa da pocnem sa praksom popravljanja. Ja sam zamenio prednje amorte i zadnje opruge,sve je to ionako moralo da se promeni.Medjutim strasno me nervira da idem sistemom eliminacije dok ne dodjem do resenja,pa nemam ja para da menjam i sto treba i sto ne treba...Valjda ce jedan od nas vremenom naci resenje,najbolje da sinhronizujemo promenu delova,da ne menjamo i ja i ti iste,pre cemo doci do resenja,malo crnog humora,ne znam sta cu vise badmood