VW Klub

VW - Forum => VW - Tuning => Temu započeo: orwikcons April 29, 2011, 12:23:56 pre podne

Naslov: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: orwikcons April 29, 2011, 12:23:56 pre podne
Čuje se neko zujanje u leru, nešto nalik na turbinu, ali i nalik nekom lageru... Rečeno mi je da se to čuje turbina zato što nema katalizatora, a zaista na kućištu katalizatora nalazi se rez:

(http://img685.imageshack.us/img685/517/catnc.jpg) (http://img685.imageshack.us/i/catnc.jpg/)

Dijagnostika je prijavila grešku ventila izduvnih gasova, to je valjda egr.

Poredio sam sa drugim istim passatom, mislim da je ovaj moj malo bučnij unutra kada dam gas, pa me interesuje da li je to zato što fali katalizator? Kako se na potrošnju to odražava?

Da li može da škodi nešto to što se čuje turbina, i to što nema katalizator?

Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Acca April 29, 2011, 12:29:05 pre podne
to se steluje na turbini,to zvizdanje,ja kad sam servisirao turbinu,i  auto dok vozis zvizdi nenormalno,a to mi je vec reko majstor da ce se cuti najverovatnije i da ga doteram da to smanji,i tako sam uradio i sad je ok,verovatno i kod tebe treba mozda isto to
jeste,ventil  izduvnih gasova ti je egr ventil,ili da se skine i ocisti ili da se kupi nov,a mozes i jednostavno da ga izbacis,zatvoris rupu i  driving
ja sam kupio nov bio,prosleg leta, nisam tada znao da moze da se izbaci
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: orwikcons April 29, 2011, 08:54:40 pre podne
Pa da, ali čitajući prethodnu temu vezanu za izbacivanje egr-a i katalizatora neko je pomenuo da kod PD sistema malo drugačije stoje stvari što se tiče izbacivanja. Dakle da li bi moglo da škodi to što se turbina čuje i što je katalizator izbačen?
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Rocky April 29, 2011, 09:36:47 pre podne
ne bi trebalo da smeta vadjenje katalizatora, barem ne proizvodi visak buke. Ni ja nisam imao katalizator pa se nije culo nista drugacije.  ;)
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Sajovan April 29, 2011, 05:27:23 posle podne
Ja sam sa mog makao katalizator,osjetio sam samo bolje.
Ali u velike obrtaje se ne cuje buka i zujanje turbine.
Samo na leru pomalo,i od 900 obrtaja pa do 1300,onda ubija kako se cuje,ali meni je to extra!!!
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: RUS Maj 14, 2011, 06:01:08 posle podne
Pa da nije potrban katalizator nebi ga fabrika ni postavila.... razmislite malo. Ja sam 2000 na Passatu B-4 1.8 monomotronik, skinuo jer se zapusio. Postavili su mi umesto njega (пламеногаситель) kako Rusi kazu. Znaci neki gasac plamena, grubo prevesti. I stao je bucniji u svakom slucaju. Ubrzo sam ga prodao, i covek ga je vozio tako do prosle godine. Presao je negde oko 700.000 i motor nije otvaran bio. Sta je danas nemam pojma. Kod dizela nemam iskustva :huh:
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: mladen3103 Maj 15, 2011, 03:51:07 pre podne
ma kakvi ja mislim da su u dojclandu imali viska materijala pa et od viska pravili katalizatore
ali srecom mi smo na balkanu pametniji pa skontali da to ne treba  lollol
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Rocky Maj 16, 2011, 09:48:57 pre podne
Njegova svrha je smanjenje stetnih gasova, generalno motoru vise prija kad ga nema, ja ga na golfu 4 (ASZ motor) nisam imao i isao je kao lud, radio mirno nikakvih problema nisam imao.
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: RUS Maj 16, 2011, 12:00:45 posle podne
Jedino neznam na kontrolu izduvnih gasova kako utice, ko se krece po Evropi ako ima negde kontrolu na granici da nema problema... Sto je po meni veoma moguce...
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Skodamaniak Maj 16, 2011, 02:10:07 posle podne
ja prodjoh dosta po evropi sa skodilakom bez katalizatora i nidje nikakvo mjerenje nije bilo, nidje nikakvih problema ...

ako ga je fabrika stavila ne znaci da mu je tu mjesto. I katalizator i EGR su tu samo da smanje kolicinu izduvnih gasova i nista vise, tako da u tom slucaju mi sa balkana jesmo pametniji jer izbacamo nepotrebne stvari iz auta koje je fabrika stavila iz marketinškog trika ili čisto da imaju extra zaradu kad se ti nepotrebni djelovi pokvare.

Kako onda objasnjavate da jedan isti 2,0 TDI motor ima DPF filter a drugi nema i to fabricki  ;)  sigurno je ovaj bez DPF-a sklapan nedje u Srbiji a ovaj sa DPF-om u Njemackoj  biggrin
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: mladen3103 Maj 17, 2011, 01:40:39 pre podne
nemam potrebe nagoniti suplje price,nek svako radi kako hoce,
niste coveku odgovorili na pitanje,da moze da skodi i da na duze moze da steti turbini,
i da zvizdi jel se turbina okrece na vecem broju obrtaja od predvidjenih zbog smanjenog otpora na izduvu,
i da normalno da ce pre da crkne,vgt su po ovom osjetljivije od wastegate,dalje zakljuci sam,al zato ideeeeeeeeeeeeeee  lollol
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: RUS Maj 17, 2011, 07:17:19 pre podne
Verovatno znaci su meni u svoje vreme na Passatu B-4 postavili gasac plamena, kako ovde zovu. Da nema pravolinijsog izlaza gaasova iz motora nego da se to usporava zbog necega. Mada su mogli samo da ga probiju i izvuku unurtasnjost, al nisu. Verovatno i zbog buke utice.
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: lubarda Maj 17, 2011, 12:32:48 posle podne
Smanjenje stetnih gasova nije marketinski trik, nego ekologija. Bio si po evropi, pa znas kako mirise za gradskim autobusom. Verovatno biti pametan i sa balkana znaci zeleti svojoj deci da disu produkte sagorevanja naftnih derivata.
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Skodamaniak Maj 17, 2011, 12:37:27 posle podne
pa pola odgovora ima coek u temi o skidanju egr-a i katalizatora, ali nema veze, nije zgoreg ponoviti.

ja bez katalizatora vozim skodilaka vec 3 godine cca 100.000km, sad je kilometraza na 233.000 i jos je prva turbina u njoj. Imam VGT turbinu. Dovoljno? Nece turbina crc zbog stavljanja/micanja kata ili EGR-a vec od toga kakvo ulje sipa i kako vozi auto? Pazi li da nenateze ledan motor, gasi li posle duze voznje ili jaceg gasa auto odmah, dal mijenja ulje na maximalno 10 iljada, jer sve preko u nasim uslovima je smrt za TDI.

A sto se tice zujanja turbine ako zuji kad je ledan motor onda se ne bih mnogo sjekirao, jos ulje nije dobro "podgrijano" te je stoga to normalna pojava kod auta koja imaju vec nesto za sobom. Skidanjem kat-a ce se turbina cut jace normalno jer nema prepreke za nju i gasovi lakse izlaze vani a cim nema prepreke zvuk okretanja lopatica - zavijanje se vise cuje. E sad je subjektivno kolko se cuje, npr sajovanov pasat se cuje bas onako podosta, meni ne toliko, nekom trecem TDI mozda se skoro uopste ne cuje, sve zavisi u kakvom je stanju turbina i koje je ulje. To se ne da ocjeniti sad nekom pricom. I meni se brujanje/buka u kabini povecala jer mi je bivsi kat tacno ispod kabine, dok je kod pasata on u motornom prostoru i ne bi trebalo mnogo da utice na povecanje buke.

turbina se okrece onoliko kolkiko joj elektronika kaze da se okrece na osnovu pritiska koji pravi, to sto nema prepreke mislim da ne znaci nista bez laksi izlazak onoga sto je prije sporije izlazilo.

i VGT ce izdrzat isto kolko i klasicna turbina ako se prema njoj ponasa normalno, jedino sto moze da se desi kod nje a ne kod obicne je da se stedljivom voznjom zacepi tj da se zaprlja i da joj varijabilna regulaciija ne radi kako treba.

a znas kolko se nasjekirah sto ce moj skodilak zagaditi okolinu, kad maknu tamice sa 10x radjenom generalnom, pola autobusa iz GSP-a, cetvorke SDI polcajske i ostale iz saobracaja, a uvedu naftu koja omogucava ekolosku voznju, onda cu i ja misliti o ekologiji.

I nije bas tako zlatno ni u evropi sto se tice "mirisa" iz busa i kamiona, no imaju bolje gorivo pa se ne osjeca, imaju i oni gore masu zagadjivaca  ;)
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Mihajlo Stankovic Maj 17, 2011, 12:51:34 posle podne
(http://)
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Wele Maj 17, 2011, 01:20:59 posle podne
SR Njemacka   :rolleyes:
Znaci ovo TASovo uputstvo je sveze minimum 20 godina
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Mihajlo Stankovic Maj 17, 2011, 01:23:12 posle podne
(http://)
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: RUS Maj 17, 2011, 01:29:27 posle podne
Ljudi nemojte se prepirati bez razloga.Da netrba, trba. Da moze bez njega, moze. Moze da ga posluzi auto i bez katalizatora da nema nikakvih problema, a moze i da nesto upropasti bez njega sa vremanom. Misljenja su ovde razna, vidim izneta razna iskustva pa nek covek resi sam na kraju krajeva sta ce i kako ce.
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: mladen3103 Maj 18, 2011, 01:18:24 pre podne

turbina se okrece onoliko kolkiko joj elektronika kaze da se okrece na osnovu pritiska koji pravi, to sto nema prepreke mislim da ne znaci nista bez laksi izlazak onoga sto je prije sporije izlazilo.

nece biti da brzinu okretanja lopatica odredjuje elektonika,nego brzina protoka i nacin usmjeravanja izduvnih gasova
kroz izduvni sistem,a elektonika samo odredjuje potreban polozaj krilaca i datom momentu i djeluje na njih ovo je ugrubo,a ni na koji nacin na rotor,
u ostalom sto se skida kat kod tuninga,pa mozda zato zbog brzeg protoka gasova koji podizu broj obrtaja rotora turba i postize ranije potrebni boost,
e sad tu je turbo u problemu jel za veci broj obraja na odredjenim obrtajima motora od optimalnog dobija istu kolicinu ulja odnosno manju od potrebne
a samim tim i slabije hladjenje,jest da ide al skracuje negov vijek ovo se moze djelomicno ublaziti ranjijim izmjenama ulja i sipanjem sto kvalitetnijeg,

Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Acca Maj 18, 2011, 01:42:45 pre podne
+1  tapsac tapsac
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: lubarda Maj 18, 2011, 01:57:36 pre podne
+2
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Madison Maj 18, 2011, 03:58:04 pre podne
I koliko se to smanjuje radni vek? Ako je to toliko strasno, kako to da svima koji su skinuli katalizator nije crkla turbina nakon 20-30 000km? Vise zavisi radni vek od kvaliteta ulja i nacina voznje.
Cenim ja to sto ti imas teorijsko znanje, ali mnoge stvari su drugacije u praksi.  big_boss
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Rocky Maj 18, 2011, 09:08:43 pre podne
Prva i cesta stvar koja se desi jeste da hoce da prepuni turbo, prosto ga iskljuci jer je manji otpor u cevima izduva a ostalo garezi i smeca od gusenja katalizatora, to se meni desavalo ali uz par energicnih voznji, brzo auto prodise i nema vise tih problema  ;)
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: mladen3103 Maj 19, 2011, 04:47:16 pre podne
vjeruj mi iskustva imam i vise nego dovoljno  lollol,cak sta vise pocinje mi ici na ,,,,,,,  jel
svaki dan se bakcem sa saobracajem eksploatacijom i odrzavanjem vozila,da steti turbu steti,to je neminovno,
da ce otici nakon 20tkm nece,jel je to samo jedan od faktora koji uticu na zivotni vijek turba a vjeruj ne pomaze mu,
a da turbo moze da prepunjava zbog skidanja kat to prvi put cujem jel se zna koji su mehanizmi regulacije overboosta kod turbina,
ali opet ko se bavi tuningom auta i skida kat tj hoce performanse treba da manje brine o vijeku motora a pogotovo turba ako sve ostavlja stock,
nemam namjeru da se ubjedjujem,ko hoce da razume dosta sa moje strane,toliko od mene u ovoj temi,nadam se da nisam nikog uvredio,pozz
Naslov: Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
Poruka od: Six Maj 19, 2011, 08:48:04 pre podne
100 ljudi - 100 cudi.  B)
Teoriju bas nisam , ali prakse poprilicno imam. Meni se desavalo da zagusi turbimu i sa katal... , ali i posle vadjenja istog.Sto se tice performansi  ali nisam nista osetio , a turbina sem kazem - garezi nije nikada imala ni 1-an problem i niti kakvo zujanje kada se upali.Ne znam ko to cuje turbinu   na 900/omin kada se pali ne vecim obrtajima i tada se kod nekih cuje zujanje.No' . Radi se o G4 74kw i 380Hkm
PS. posle vadjenja kat. za niansu je auto -bucniji(neznatno), ali zato kada radi u leru , kao da mi je neko fen za kosu stavio u auspuh. Ja ne diram dok nepocne da zeza a onada sam za vadjenje.Sto se tice ekkologije, zao mi je ali nek pocnu redom ... pocev og Giganata Srpske industrije (sto je ostalo) a ima toga i preko. Pozdrav!