VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: bole_j April 25, 2011, 01:23:50 pre podne
-
Kad ulazim u krivinu pri brzini od 80-90 pali mi se ESP i auto mi samo koci?
je li ima ko slican problem?
-
koce li ti svi tockovi podjednako ili zanosi?
-
bole_j koliko ja znam da passat (kojega imaš ti) IV 2000 godina,nema nikakvu funkciju kočenja ili slično ! blink...ja sam imao 1.8T driving i auto poznam dobro (to mora biti neki manji kvar)
Morao bi da malo više napišeš bole_j (kakvo kočenje je to) !?
-
i o koliko ostroj krivini pricas? nije to mala brzina za krivinu, i treba da se pali ako postoji proklizavanje i gubljenje kontakta sa podlogom.
-
ne mogu da provalim koji tockovi koce...jednostavno osjetim kako mi auto koci i osjecam neko grebanje na papucici od gasa...kad se to desava lampica od ESP-a blinka
sto se krivine tice to je blaga krivina nista posebno i nema trika da izgubi kontakt...
-
Znam jednom da je bila priča kod nas,da auto počne sam da koči zbog izlizatih prednjih kočnica tjs. pločica ! (kad si jih menjao?,proveri pločice) ili digni auto na dizalicu pa svaki točak posebno proveri...!
-
sve sam to uradio i nema sto nijesam oko tockova promijenio...e neko mi rece da odradim reglazu ili da provjerim neki senzor za esp ali nemam pojma pa ako ko sto zna neka me nauci
-
cim ne mozes da osetis koji tocak koci, znaci da sistem savrseno odrzava auto u balansu, tako i treba. to sto osecas na gasu se prenosi sa kocnica i sa gasom nema veze. imas li opciju da iskljucis esp? probaj sa iskljucenim da prodjes tom brzinom istu krivinu..i vezi se. ako ne bude realnog proklizavanja, kod majstora, mozda sistem koji detektuje proklizavanje - senzor brlja.
-
Ovo je tema od nas,drugar je imao sličan problem...PA ČITAJ - ja sam ti preveo is SLOvenačkog na naš ! :rolleyes:
Čitaj OVDE: Tester (kompjuter) je pokazo grešku u prekidaču kočnice, što je istinito u određenom gradu puknut, pa smo ga zamijeniti ! Očigledno, ovaj parametar šalje informacije ESP ...auto je sam kočio,sad je o.k. ! Hvala svima
-
kad iskljucim ESP to se ne desava
-
Sam ćeš to malo teže da oceniš šta je ! Idi na tester,kao što piše u mom postu,100% če ti naći neku greški na ESP-ju
-
a da li auto imalo prokliza u istoj krivini pri istoj brzini?
-
мислим да не проклизава...
-
onda na dijagnostiku, nemas tu sam u sta da gledas.
-
ja sam ga vodio i oni kazu da je sve ok...mada kod nas u crnoj gori nijesu bas neki majstori
-
Neznam kako je u CG,samo ovde kod nas ima,na svakoj krivini majstor koji ima komjuter tjs. tester ! Prikači ga na kopjuter,pokaže grešku i daš čoveku za pivu... cheers
Pozz mahac
-
ili prijavljuje gresku ili ne, kakav god majstor bio. ako nema greske, onda stvarno samo dobar majstor da pogleda.
-
Citiram - bole_j kaže: kad iskljucim ESP to se ne desava
Samo ti dobro proveri to gore navedeno !
Pozdravw mahac
-
Prvo ESP se i treba tako da ponasa, to je normalno. Treba malo da prilagodish nacin voznje ESPu,tj. da naucish kako radi itd.
ESP ne samo da ti koci automobil nego ti ne dozvoljava da dajes gas sve dok automobil ne zadrzi pravac u kom je volan okrenut (ako si navikao da okreces volan više zbog proklizavanja moraćeš da se odvikneš od toga pošto sa ESPom neće biti proklizavanja a naravno da će te kočiti zbog takvog stila vožnje).
E sada moja ti je preporuka da nadjes neku ostriju (sporiju) krivinu (sa širim izazom) i da na izlasku tipa u drugoj daš pun gas i ako ti se automobil ponasa isto kao i pri brzini od 90KM/h onda je sve u redu :)
Moj ESP radi savrseno ali sam morao malo da prilagodim nacin voznje istom.
-
ESP
Tokom vožnje na vozilo deluju i bočne i uzdužne sile koje je vozač u stanju da kontroliše sve dok gume dovoljno dobro drže put. Međutim, kad to prijanjanje padne ispod minimalnog nivoa vozilo Počne da beži iz pravca koji bi vozač hteo da zadrži.
Kod vožnje na neravnim putevima ili na putevima pokrivenim velikom količinom vode, ledom ili zemljom, može se pri promenama brzine, ili u kretanju kroz krivine, ili tokom izbegavanja prepreka naročito je moguće da se izgubi prijanjanje guma za put. Kad senzori otkriju zanošenje vozila, ESP sistem deluje na motor i kočnice umanjujući ili eliminišući tu pojavu.
Senzori koji šalju podatke :
- senzor koji otkriva položaj volana
- četiri senzora koji očitavaju brzinu kretanja svakog pojedinog točka
- senzor koji prati rotaciju automobila oko vertikalne ose i bočna ubrzanja.
Srce ESP sistema je njegova upravljačka jedinica koja pomoću podataka dobijenih od pomenutih senzora izračunava centrifugalnu silu (bočna ubrzanja), koja se uvek pojavljuje prilikom prolaska vozila kroz krivinu. Senzor zakretanja otkriva okretanje vozila oko vertikalne ose.
Stabilizirajuće delovanje ESP sistema temelji se na proračunima elektronske upravljačke jedinice. Ona na osnovu podataka sa kojima raspolaže prepoznaje manevre koje vozač namerava da preduzme okretanjem volana. Na osnovu podataka koji do nje stižu u mogućnosti je da svakog trenutka utvrđuje položaj vozila i uporežuje ga sa putanjom koju vozač želi da prati. U slučaju da se pojavi razlika između ove dve putanje, upravljačka jedinica u deliću sekunde bira i izvodi najprikladnije dejstvo kako bi se vozilo vratilo na željenu pitanju. Centralna upravljačka jedinica ESP sistema će se odlučiti ili za kočenje pojedinih točkova različitom snagom, ili će i uticati na motor tako čto će umanjiti njegovu snagu koja se prenosi na pogonsle točkove. Korektivna delovanja su promenljiva i neprekidna sve dok se vozilo ne stablizuje.
-
Samo da napomenem da se kod mene palio ESP u krivinama jer su mi bili losi zadnji seleni na mostu(tj. raspali se )
-
da li su ti dimenzije guma iste,ako nisu, to moze da bude jedan o razloga
-
prednje 2 su iste,a zadnje su istih dimenzija ali razlicite
-
mene je zezalo slicno tako,stalno mi palio lampicu i blinkao,zezali su senzori,skinuo sam tockove,sve lepo ocistio i evo vec 4mesec radi sve ok,ne zeza,a na dijagnostici mi nije prijavljivao nikakvu gresku
evo ti tema,mozda nesto pomogne http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=18966.0
-
sve sam odradio i zamijenio,a nakon toga posao kod majstora i javio mi gresku G202 tj senzor neki senzor za poprecno ubrzavanje koji dodje ispod zadnjeg sjedista
-
Ma jebes sto penisa u novim kolima, ti senzori, protokomeri, elektronika, to kad projektuju proizvodnju auta, daju tender za sve te drangulije na svetskom nivou i ko dinkic biraju ko da bolju ponudu, a to su naravno kinezi..
-
Mene godinu dana prati osecaj da ce se moj golf samo jednog dana zapaliti od svih tih senzora
Sa trojkom sam bre leteo i isao svuda, uzdao sam se vise u njega nego u svoje zdravlje, neunistiv, a ovaj stalno neke poruke salje, 300 senzora osetljivih na promaju...
Steta sto ne prave vise kola za muskarce
-
+1 ;)
-
Isti problem - Duosensor Esp-a (ispod zadnje klupe) a razliciti simptomi.
Bitno da je reseno :rolleyes:
-
ne mogu da provalim koji tockovi koce...jednostavno osjetim kako mi auto koci i osjecam neko grebanje na papucici od gasa...kad se to desava lampica od ESP-a blinka
sto se krivine tice to je blaga krivina nista posebno i nema trika da izgubi kontakt...
a joj prijatelju..to grebanje je abs a to sto blinka esp je sasvim normalno kad uletis sa 90 km/h u krivinu, opusti se i vozi,i nemoj toliko da deres gume bonk smanji malo
-
grebanje abs je na papucici kocnice i nema ga ako se ne koci dusane