VW Klub
VW - Forum => Uradi sam => Temu započeo: Edo_16v Mart 22, 2011, 06:36:25 posle podne
-
Evo mala pomoc oko ugadnje diskova 280mm na Golfa 2 sa promjerom 4x100 , jel znam da svi lude za tim al ih je rijetko nac, evo da preporucim ko ne zna da jeftinije prodje nego inace koliko se cijene klijsta od G60.Znaci najjednostavnije kupit standardna celjust od Golfa 3 GTI koji ima standardne diskove od 280mm,koji pasuju sraf na saraf na glavcine od dvojke , uzet diskove od Seata ili G60 koji ima promjer 4x100 i precnik mu je 280, i moraju doc tanje plocice od standarda , :), toliko od mene :)
-
Kace li klijesta na tocak (konkretno 14")?
-
Ja sam kod mene tako radio na Jetti, stavio sam od Golfa 3 GTI kljesta i diskove od G60 i malo tanje plocice sve leglo saf na saf.. Al nisam nesto siguran da mogu 14" nisam probao boodala posto su kod mene 15" ;)
-
Mislim da bi kacili. Ja imam 256mm diskove i ne mogu da stavim 13-ice (dok sa 239mm mogu da stanu). Pretpostavljam da sa ovima ne moze nista ispod 15-ica.
-
ne moze 14 na 280 cak ne mogu ni sve 15-ice bez distanca
-
minimum 15` ali ne sve, ja nisam mogao da stavim ats cup 15`, srce je kacilo.
-
Edo verovatno si mislio na nosače čeljusti a ne na same čeljusti!
Sa 256 na 280 potrebni su samo nosači čeljusti od 280 mm.
Čeljusti mogu da podrže ali moraju tanje pločice jer je 280 disk deblji 2 mm
Razlika između čeljusti za 256 i 280:
(http://img528.imageshack.us/img528/8056/hpim4442.jpg)
-
a klesta sa VR-a da li mogu ona
-
a klesta sa VR-a da li mogu ona
mogu kod mene su klesta sa VR-a na 280mm disk,ista su kao od G60 ili mk3 GTI
-
Sad gledam na google, passat b4 tdi 81kw ima 280 diskove, možda može od njega da se iskoriste nosači čeljusti..
Sigurno ih ima više po otpadima od vr ili b3g60
(http://img254.imageshack.us/img254/4972/clip2s.jpg)
-
Evo jedne interesantne sličice, 256 disk preko 280:
(http://img834.imageshack.us/img834/4827/img4871v.jpg)
-
Evo i moj mali doprinos temi i licno iskustvo ,ko na golfu ili bilo kom drugom autu ima diskove precnika 256 apsolutno nece dobiti bolje kocenje sa diskom od 280mm.Razlo tome je da su plocice potpuno iste i gazeci sloj plocice potpuno isti na oba diska znam jer imam brdo automobila za delove i probao sam kod mene na kolima.Objasnicu vam kako sam ja dobio bolje kocenje treba uzeti disk precnika 288mm kod njega je sirina plocice i povrsine kocenja veca za 1.5cm a i kocione celjusti imaju drugacije resenje i vodjenje i bez problema se srafe na lavcinu. evo i par slika diskova 280 mm i 288mm i razlike u celjustima i vodjicama celjusti. (http://img248.imageshack.us/img248/7029/img15121.jpg) (http://img812.imageshack.us/img812/2756/img15101h.jpg) (http://img850.imageshack.us/img850/9320/img15081o.jpg) (http://img338.imageshack.us/img338/4605/img15071.jpg) (http://img684.imageshack.us/img684/6803/img15061.jpg) evo i jedne slike razlike nosaca kocionih celjusti 256mm i 280mm (http://img59.imageshack.us/img59/5672/img15031.jpg)
-
Sećam se da sila trenja ne zavisi od površine, već od sile i materijala tela koja se dodiruju.
Al` veći disk, pločice i klešta bolje odvlače toplotu > manje toplote, manji "fade" = Bolje zaustavljanje.
Veći disk > veća brzina (na samom rubu diska) = Bolje zaustavljanje. (Bolje doziranje kočnice i manje sile potrebno na pedali)
Ovo zadnje ni meni nije baš jasno ali probajte da zavrtite točak na biciklu, najlakše se zaustavi ako se uhvati za sam rub, jer je brzina točka na tom mestu najveća
-
Po meni samo to sto se tice odvodjenja toplote sa vecim diskom ima slisla i ne vidim ni jednu drugu prednost izmedju diska 256 i 280mm.Mozda bi se neka razlika primetila samo na autu sa abs-om,a bas ti automobili koji imaju disk 280mm fabricki svi koliko ja mislim imaju abs.
-
ja imam 280mm diskove i plocice koje idu od kraja do kraja. na vecim brzinama se najbolje primijeti prednost njih u odnosu na 256mm
-
Pa po cistoj logici ljudi mora biti veca plocica za 280 nego za 256 i naravno bolji efekat kocenja... nikako nemoze biti ista. Razlika u polupracniku je 12 mm tako da i plocica mora biti sira za toliko od plocica za 260. Pa kad se pomnozi sa duzinom plocice, vidite koiko je veca povrsina naleganja u odnosu na manju. Mora bar 30% kociti bolje.
-
Pločice za 280 i 256 su iste, razlika je samo u debljini.
280:
(http://img576.imageshack.us/img576/4383/g60dfssfsdfsdf.jpg)
256:
(http://img15.imageshack.us/img15/4061/16vvvv.jpg)
-
da se nadovezem, sve pasuje od pasata b3, zamene se kompletne glavcine sa drzacima i kocionim cilindrom i naravno rupe ostaju 4x100, konkretno mislim na 2.0 posto sam gledao i sa njega sve pasuje
-
Staviću i ovde, koga ne mrzi da čita, mene mrzi opet da prevodim:
Its not to extreeme upgrade like 280mm because when winter comes, you can still fit 14 inch rims over calipers. (`13 wont fit)
Parts you will need:
1. Spindles X2
2. Bearings X2
3. Brake calipers X2
4. Caliper carriers X2
5. 256mm Discs X2
6. Box of pads
7. 22mm Master cylinder
8. 0,7L of brake fluid.
9. Caliper/Piston seals (If you want to rebuild them too)
This is how it looks disassembled:
(http://img607.imageshack.us/img607/3054/hpim4333c.jpg)
(http://img805.imageshack.us/img805/4098/hpim4454.jpg)
First thing to remove is 30mm central (drivE shaft nut) on both sides. Than lift the car and unbolt wheels.
You probably have one of these:
(http://img403.imageshack.us/img403/795/hpim4416.jpg)
Then, remove the old caliper, brake pads and disc...
I have not took a picture of this important part because my hand were greasy ( was working alone this time ) ... in basics, you have to get rid of old spindles!
They are holding on few places:
1. Two bolts on shock absorber
2. One down that sitting on control arm
3. And one holding for tie rod
When all these are removed it should slide from drivE shaft. (If you have not forgot to remove the 30mm central nut before :D )
This is a photo from web, how 8 valver spindle looks when removed:
(http://img526.imageshack.us/img526/7381/stockspindleback.jpg)
And you can see three spots where it holds for a car.
Now, the easier part - put the "new" spindle back on car - slide the spindle on drivE shaft first and after that do the other three places that connects spindle for a car.
This is how it looks, notice the difference between old and new spindle (8v and 16v) the old one have casted caliper carrier to spindle, and new have caliper carrier separated:
(http://img3.imageshack.us/img3/9433/hpim4417z.jpg)
After that, first thing on list is brake disc:
(http://img845.imageshack.us/img845/3507/hpim4419.jpg)
And caliper carrier:
(http://img444.imageshack.us/img444/8210/hpim4457.jpg)
Pads...
(http://img651.imageshack.us/img651/5648/hpim4458.jpg)
And caliper:
(http://img851.imageshack.us/img851/125/hpim4461.jpg)
Now, remove 20mm master cylinder and refit 22mm.
Its easy if you not removing the brake booster. (mine was dead) :
(http://img26.imageshack.us/img26/2672/hpim4425c.jpg)
When doing all this, you will probably have problems with rusty brake lines like I did. I suggest buying new copper lines somewhere:
(http://img33.imageshack.us/img33/3887/clutchline006.jpg)
Now, fill the oil reservoir with some fresh brake fluid, undo the bleeding nut, sit and watch how bubbles go out, its very relaxing :D :
(http://img209.imageshack.us/img209/4844/hpim4465.jpg)
And its the best and easiest way to bleed air from brake system, just time consuming.
_________________________________________________________________________
In case you want to rebuild the calipers too, ( I suggest to do so) here is some advice for that.
Use the compressed air to free the piston from caliper, but be VERY careful to not kill yourself! If not sure, use the bicycle pump =))
When the piston is down, use the opportunity to remove rust and to repaint calipers...
When packing all back together with new rubber seals, fit the outer rubber seal on piston first (smaller one is inside of a caliper already) and than easily fit the outer rubber seal in caliper:
(http://img818.imageshack.us/img818/2269/hpim4455.jpg)
After that slide the piston with your hands inside, using some tools from neolithic age:
(http://img683.imageshack.us/img683/4041/hpim4456w.jpg)
Double check every nut and bold you removed and refitted!!!
Here how it looks finished:
(http://img840.imageshack.us/img840/8537/hpim4472.jpg)
(http://img695.imageshack.us/img695/8/hpim4468.jpg)
For this upgrade you can use parts from this VAGs:
Mk2 16v, G60, B3 1.8/2.0 (Both 8v and 16v), B4 8v, 16v, TDI, Mk3 GTI/TDI, Seats Ibiza and Toledo 2.0 8v and 16v and probably some TDIs...
Spindles, caliper carriers, calipers and master cylinder - 80€
Bearings - 20€
Discs - 40€
Brake pads - 40€
Rubber seals - 6€
Brake fluid - 6€
Brake lines - 15€
I found this upgrade interesting, its like playing with LEGO. Most important, if you want to go more - you can, you just need 280mm discs and caliper carriers from G60 or ABF or B4 TDI.
Everything else stays.
-
pokemoni , napisao si gore da moze da se ugradi i disk od 288mm sa kog je to vozila , da li onda taj disk odgovara za klesta i nosace klesta od trojke 16v ili vr-a recimo , mislim dimenziono , ili mora ceo set onda da se menja za varijantu 288mm ukljucujuci i nosace i celjusti ...
isto tako da li neko zna mozda kod abs-a od mk2 , prodaje jedan clan na forumu on ima nazad dobose nazubljene tj.citac u dobosu da li moze da se izbaci taj deo posto recimo imam nazad disk varijantu da ugradim , da li bi onda moglo da funkcionise sve normalno a da ostane samo napred u varijanti sa ecu-om ...
koliko bi moglo da kosta da se kupi ceo sistem sa recimo mk3 gti 16v napred i nazad sa servom ili cak abs-om posto mislim da taj model ima abs obavezno ili gresim ... koliko bi to moglo da kosta , znaci komplet sve nazad , napred isto samo bez glavcina + kom , instalacija ...
-
Drugari našao sam odličan sajt: www.ate.de (http://www.ate.de) Nemci sve nacrtali, objasnili i izmerili!
280mm kočnice imaju Pasati B4 TDI sa AFN motorima i Golf Mk3 sa istim motorom.
Passat B4:
(http://img857.imageshack.us/img857/653/b42uh.jpg)
Golf Mk3:
(http://img696.imageshack.us/img696/8299/mk3afn3.jpg)
"280" čeljusti:
(http://img190.imageshack.us/img190/9522/b42t.jpg)
Zanimljivo da su na Seate Toledo, Ibica i Kordoba sa AFN motorima stavljali 256mm diskove za razliku od VW koji je nosio 280.
ABF u Seatu nosi 280 diskove tek od 1997 kod Ibice i Kordobe dok je kod Toleda ugrađivan od 03/1994.
Jedino što me malo zbunjuje, tj. ne znam kako izgleda kod VW ABF i VR6, je da li odgovaraju nosači čeljusti, zašto? Zato što su čeljusti drugačije:
(http://img534.imageshack.us/img534/2852/wwww2.jpg)
-
Ovo ispod su čeljusti od trice VR6 i GTI od '96-e godine sa diskovima od 288 mm, a ovi iznadu su od starijih sa diskovima od 280 mm. Kao što se vidi ovi novi imaju vođice klipa, ali prečnik je siti, tj. 54 mm.
Mislim da nema razlike u moniranju i da se ovi novi mogu staviti i na starije modele, tj. u ovom slučaju na glavčine od pasata i sl. ali to ne smijem tvrditi :)
-
Još jedna zanimljiva kleštanca od Audija, dvoklipna Girling60 kažu da odgovaraju na 280 nosače:
(http://img827.imageshack.us/img827/2864/girling60.jpg)
-
dvoklipna kljesta od s2 odgovaraju na 280 mm diskove. Jedino koliko sam ja video na netu jeste da treba onda naci odgovarajuce plocice.