VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: VW-TECH Februar 29, 2008, 01:09:14 pre podne
-
Zdravo svima.Gledao sam po forumu vase postove i video sam da imate malo nedoumice oko nekih stvari vezano za ove motore pa reko da pomognem malo.
Dakle ajmo ovako.Prvo i osnovno je sto VE motori imaju bosh pumpu dok PD motori kao sto sama rec kaze imaju pupmpa dizne ( po jedni za svaki cilindar).
Sledeca razlika je ulje sto verujem da ljude ovde najvise i zanima.
VE motori koriste sinteticko ulje 5w-40 kao sto je CASTROL TXT SOFTEC sa VW normativom 505.00 dok PD motori koriste CASTROL TXT 505.01.Ovo ulje je bas i napravljeno za PD motore.Upotrebom pogresnog ulja na PD motorima moze dovesti do ostecenja hidropodizaca kao i same bregaste osovine.Sto se EGR ventila tice na VE motorima ga je pozeljno zatvoriti ali pre toga treba proveriti u kakvom je stanju usisna grana.Ako ima dosta naslaga treba je ocistiti sto ce omoguciti motoru da "dise"pa nakon toga zatvoriti EGR.NA pd motorima to nije potrebno raditi zato sto je engine menagment totalno drugaciji i ovde je taj problem takoreci zanemarljiv.
To bi bilo za pocetak.Ako imate nekih pitanja slobodno ih postavite rado cu pomoci
-
Hvala VW Tech ovo je bas lepo objasnjenje i mislim da ce mnogima pomoci.
Dobro dosao na forumu
ali svakako bih te zamolio da se predstavis kao sto je to obaveza svih drugih clanova
-
Nije mi jasno zasto svi preporucuju da se zapusi EGR ventil? Jel skup za zamenu ili sta? Onda recite fabrici da ga ne prave bezveze,ustedece dosta para.
-
Zdravo svima.Gledao sam po forumu vase postove i video sam da imate malo nedoumice oko nekih stvari vezano za ove motore pa reko da pomognem malo.
Dakle ajmo ovako.Prvo i osnovno je sto VE motori imaju bosh pumpu dok PD motori kao sto sama rec kaze imaju pupmpa dizne ( po jedni za svaki cilindar).
Sledeca razlika je ulje sto verujem da ljude ovde najvise i zanima.
VE motori koriste sinteticko ulje 5w-40 kao sto je CASTROL TXT SOFTEC sa VW normativom 505.00 dok PD motori koriste CASTROL TXT 505.01.Ovo ulje je bas i napravljeno za PD motore.Upotrebom pogresnog ulja na PD motorima moze dovesti do ostecenja hidropodizaca kao i same bregaste osovine.Sto se EGR ventila tice na VE motorima ga je pozeljno zatvoriti ali pre toga treba proveriti u kakvom je stanju usisna grana.Ako ima dosta naslaga treba je ocistiti sto ce omoguciti motoru da "dise"pa nakon toga zatvoriti EGR.NA pd motorima to nije potrebno raditi zato sto je engine menagment totalno drugaciji i ovde je taj problem takoreci zanemarljiv.
To bi bilo za pocetak.Ako imate nekih pitanja slobodno ih postavite rado cu pomoci
Dobro nam dosao VW tech
jel u ove PD motore mora da se sipa "CASTROL TXT 505.01.Ovo ulje je bas i napravljeno za PD motore" ili moze i bilo koje drugo koje zadovoljava vw standard 505.01?
-
Dobro nam dosao VW tech
jel u ove PD motore mora da se sipa "CASTROL TXT 505.01.Ovo ulje je bas i napravljeno za PD motore" ili moze i bilo koje drugo koje zadovoljava vw standard 505.01?
Hvala za dobrodoslicu! sto se ulja tice ne mora da se sipa bas CASTROL iako iza tog ulja stoji sam proizvodjac. moze se koristiti bilo koje ulje koje nosi vw normativ 505.01. ja uglavnom radim sa kolima novije generacije i koristim CASTROL ali sam u par slucajeva koristio i MOBIL i moguti reci da je bilo smanjenja u potrosnji ulja. Naravno to opet dosta zavisi i od samog stanja motora.
Sto se tice komentara koji je dao ROGI , to nema veze sa ispravnoscu EGR ventila jer to je samo jedan najobicniji vakuumski kontrolisan ventil cija je svrha da deo gasova vrati u motorpreko usisne grane na ponovno sagorevanje i samim tim utice na visinu izduvnih gasova koju motor proizvodi.E a kada na te izduvne gasove dodate ulje koje turbina gura u usis i pare koje odusak motora takodje salje u usis onda dobijete onako bas lepe naslage u usisnoj grani koje prave restrikciju i lisavaju motor vazduha koji mu je preko potreban. Tako da zatvaranjem EGR-a eliminisete stvaranje tih naslaga.
-
Znaci Srbi nasli resenje .Ako je tako onda uredu.
-
rade to i nemci ne brini
citao na passatforumu.de
-
Taj EGR nema na tdi motoru u golfu 3?
-
Taj EGR nema na tdi motoru u golfu 3?
Mora da ima, cini mi se da je u tebe 96. ili 97.god. Bas sam ga skoro zatvorio na Ventu TDI 95.god.
-
Moj je 97 godiste,pravo da ti kazem nisam ni zagledao jer nemam problema sa kolima pa i ne otvaram haubu.
-
Moj je 97 godiste,pravo da ti kazem nisam ni zagledao jer nemam problema sa kolima pa i ne otvaram haubu.
nemam ni ja ali sam ga zacepio cim sam ga uzeo
novcic od 20 din resava dilemu
-
Velikii pozzz,a moze jedno pitanjce za neupucene.Sta je to EGR ventil a da li ga ima na Golf II TD.
-
Velikii pozzz,a moze jedno pitanjce za neupucene.Sta je to EGR ventil a da li ga ima na Golf II TD.
EGR jedno sra*e koje vraca izduvne gasove na ponovno sagorevanje kako bi se sto vise zastitila zivotna sredina. Potrazi po forumu ima dosta dobrih postova o tome.
Mislim da II nema EGR.
@vw tech da li da ga zapusavam ili ne na passatu 2001, citao sam sta si napisao da nije potrebno zbog drugacijeg sistema na novijim modelima i da moze doci do paljenja lampice na tabli... ali TVOJA PREPORUKA JE:???????? Jel ima vise stete kada ga zapusim ili koristi?
Pozz
-
EGR jedno sra*e koje vraca izduvne gasove na ponovno sagorevanje kako bi se sto vise zastitila zivotna sredina. Potrazi po forumu ima dosta dobrih postova o tome.
Mislim da II nema EGR.
@vw tech da li da ga zapusavam ili ne na passatu 2001, citao sam sta si napisao da nije potrebno zbog drugacijeg sistema na novijim modelima i da moze doci do paljenja lampice na tabli... ali TVOJA PREPORUKA JE:???????? Jel ima vise stete kada ga zapusim ili koristi?
Pozz
nema potrebe. prdepostavljam da je kod tebe avb ili avf motor, tako da ti u sustini nemas problem sa zapusavanjem usisa a i desavalo se da je na tim motorima dolazilo do manjeg pada snage kada se egr zapusi
-
Ja imam passat sa AVB motorom, pa me zanima da li mogu da ocistim egr ventil, jel mi se nekad cuje?
I koji alati mi trebaju za to?
Hteo sam da ga zapusim, ali mi drug kaze da ima elektroniku, i da ne radim to
-
on se ne cuje zato sto je zapusen vec zato sto verovatno popusta membrana. ako zapusis onda ce ti upaliti check engine sa greskom egr neispravan ili premali protok. ako ga vec cistis pazi da bezin ili cime ga vec budes cistio ne udje u prostor membrane da je ne bi razgradio i onda je stvarno gotova cim bude dobila vakuum.