VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Auto klime, Ventilacija => Temu započeo: stanax Oktobar 07, 2007, 12:12:09 pre podne
-
jedno pitanje vezano za klimu i gasenje auta na leru... elem, Golf 3 koji imam ima naknadno ugradjenu klimu. Od momenta kupovine mi se auto UGASI NA LERU CIM UKLJUCIM KLIMU.... a dok ga vozim i auto i klima rade (ovaj, klima mi od kad sam dosao sa letovanja vishe ne radi).... zamolio bih vas da mi pomognete savetom, informacijom, bilo chime.... zasto se to desava (otpilike shvatam) i kako to otkloniti (hm, pod uslovom da mi je klima jos uvek ispravna) .... unapred hvala na odgovorima....
-
pazi cim se ukljuci klima motor ima vece opterecenje i potrebno mu je vise snage,tako da mora da postoji neki regulator gasa cim upalis klimu da pojaca rad motoro odnosno odrzi ga u noralnom rezimu oko 9000 obrtaja.Na koliko obrtaja radi auto kad je ugasena klima i kako radi?
-
Pa, bez klime na leru radi sasvim normalno , od 800 do 1000 obrtaja, u zavisnosti od zagrejanosti motora, ali je sasvim OK.... a chim ukljuchim klimu pochinje da se gushi i ugasi se.... e sad , ja ga kad mi klima treba, varkam dodavanjem noznog gasa , ali, mislim nije to resenje pogotovo sto nije bezbedno....
-
Pa sam si i rekao odgovor na problem-naknadno ugradjen klima uredjaj.Znaci da nesto nije odradjeno kako treba.
-
u sistemu moras da imas odredjeni pritisak da pi ti sklopka za klimu ukljucila i radila-verovatno gubis negde freon i tako je doslo do pada pritiska pa ti zato klima ne radi-ili je mozda samo crko osigurac ili zeza relej za klimu-ja bih u svako slucaju prvo to proverio.
sto se tice lera-mora da ima neka regulacija lera kada upalis klimu-jer ja kod mene na boardu tacno vidi po potrosnji da vise trosi na leru sa klimom nego bez
npr
0.6 l/h bez klime
1.3 l/h sa klimom
cist dokas da sistem dodaje vise benzina kada je klima ukljucena
-
Pa, bez klime na leru radi sasvim normalno , od 800 do 1000 obrtaja, u zavisnosti od zagrejanosti motora, ali je sasvim OK.... a chim ukljuchim klimu pochinje da se gushi i ugasi se.... e sad , ja ga kad mi klima treba, varkam dodavanjem noznog gasa , ali, mislim nije to resenje pogotovo sto nije bezbedno....
Kod auta sa fabrickom klimom ima jedan automat koji je povezan sa komandom ler gasa i prekidacem za klimu, jednom recju cim upalis klimu obrtaji porastu, jer klima kompresor otima minimum 5 konja od motora. . .
Stoga idi i zali se kod tog sto ti je ugradio (citaj uvalio) klimu i pomeni mu automatsko dizanje ler gasa. A ako pocne da ti palamudi, e onda . . .
-
Pokusaj bar da ugradis neki rucni gas kojim ces regulisati ler po potrebi kada ti treba klima ako oni sto su ugradjivali klimu nece to da srede.
-
MA, ja klimu nisam ugradjivao, u servisnoj knjizici pise da je to uradjeno u Italiji jer mi je GOLF iz Italije i otprilike je bila ugradnja dok je auto bio nov... inache, klima je marke DIAVIA.... mislim, nije je ugradjivao neki "SHUSTER" (barem po onome shto pishe u servisnoj knjizici). Znate shta me josh zanima, da li to treba da mi popravi (ugradi taj automat - ako moze) auto mehanichar ili ovi majstori shto se bave STROGO auto klimama.
-
MA, ja klimu nisam ugradjivao, u servisnoj knjizici pise da je to uradjeno u Italiji jer mi je GOLF iz Italije i otprilike je bila ugradnja dok je auto bio nov... inache, klima je marke DIAVIA.... mislim, nije je ugradjivao neki "SHUSTER" (barem po onome shto pishe u servisnoj knjizici). Znate shta me josh zanima, da li to treba da mi popravi (ugradi taj automat - ako moze) auto mehanichar ili ovi majstori shto se bave STROGO auto klimama.
Ideja sa runim ler gasom je najjevtinija, dosta starih japanaca ima tu caku,mala ruckica na staf vrlo precizna, pa potrazi ne otpadima.
Klimu retko koji mehanicar da radi uporedo sa mehanikom, alat je skup, stoga ti je moja preporuka da nadjes klima majstora.
-
MA, ja klimu nisam ugradjivao, u servisnoj knjizici pise da je to uradjeno u Italiji jer mi je GOLF iz Italije i otprilike je bila ugradnja dok je auto bio nov... inache, klima je marke DIAVIA.... mislim, nije je ugradjivao neki "SHUSTER" (barem po onome shto pishe u servisnoj knjizici). Znate shta me josh zanima, da li to treba da mi popravi (ugradi taj automat - ako moze) auto mehanichar ili ovi majstori shto se bave STROGO auto klimama.
Istu klimu imam ugradjenu kod mene u trojci, ista firma, isto rajdeno u italiji, sto se tice kompresora, majstori kazu da je kompresor jace konstrukcije, i da je to dobro sto se tice hladjenja i jos cega:)
Kod mene se prilikom paljenja klime cuje ono prebacivanje, padnu obrtaji i odmah se vrate, a sve to prebacivanje ne traje ni sekundu.
Reci mi koliko imas ventilatora na hladnjaku, i kako ti se ponasala temperatura na vozilu dok ti je radila klima?
-
Istu klimu imam ugradjenu kod mene u trojci, ista firma, isto rajdeno u italiji, sto se tice kompresora, majstori kazu da je kompresor jace konstrukcije, i da je to dobro sto se tice hladjenja i jos cega:)
Kod mene se prilikom paljenja klime cuje ono prebacivanje, padnu obrtaji i odmah se vrate, a sve to prebacivanje ne traje ni sekundu.
Reci mi koliko imas ventilatora na hladnjaku, i kako ti se ponasala temperatura na vozilu dok ti je radila klima?
Ako mislis na glavni hladnjak, tu imam samo jedan ventilator (mada ne znam da li bi trebao da postoji pomocni hladnjak, he, he), a pravo da ti kazem, nista specijalno se nije desavalo sto se tice dizanja temperature....
Jos da kazem, klimu sam prvi put punio prosle godine kad sam kupio auto i ove godine pred odlazak na more, a primetio sam kad sam dosao s mora da po onim cevima ima ostataka zelene tecnosti kojom se klima puni... Verovatno je negde ispustila freon pa nema pritisak, a?
Ma otici cu kod klima majstora pa cu da vidim sta ce da mi kaze.
-
Ako mislis na glavni hladnjak, tu imam samo jedan ventilator (mada ne znam da li bi trebao da postoji pomocni hladnjak, he, he), a pravo da ti kazem, nista specijalno se nije desavalo sto se tice dizanja temperature....
Jos da kazem, klimu sam prvi put punio prosle godine kad sam kupio auto i ove godine pred odlazak na more, a primetio sam kad sam dosao s mora da po onim cevima ima ostataka zelene tecnosti kojom se klima puni... Verovatno je negde ispustila freon pa nema pritisak, a?
Ma otici cu kod klima majstora pa cu da vidim sta ce da mi kaze.
Klima se puni gasom R-12 ili R-134a, koji neostavlja skoro nikakav trag, osim masnoce koja je u stvari ulje iz kompresora.To moze da se primeti uglavnom na spojevima, cevima, crevima i zadnjem delu kompresora ukoliko je motor suv. U 80% slucajeva curi na komresoru do remenice na pakumu (mechanical seal), sto je i najskuplja popravka, pa je jeftinije dopununjavati, tako mnogi moji drugari rade...
Glavni hladnjak ili kondenzator, mora da bude ispred hladjanka za vodu i MORA da ima zaseban ventilator koji se pali na dugme od klime,nebitno vruc ili hladan.
-
Glavni hladnjak ili kondenzator, mora da bude ispred hladjanka za vodu i MORA da ima zaseban ventilator koji se pali na dugme od klime,nebitno vruc ili hladan.
Ma koji zaseban ventilator, taj jedan mu radi sve to, samo sto se pali odmah po ukljucivanju klime, kao sto si i rekao