VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: simisic Novembar 30, 2010, 06:49:45 posle podne
-
Ako moze neko da mi kaze koja je normalna radna temperatura za gore navedeno vozilo, meni i posle par sati voznje naravnop na otvorenom iznosi 70c i manje jel to znak da je termostat vrso ili je sve to normalno ili pak nesto drugo ;)
-
To nikako ne moze biti normalno... Iz mog iskustva mislim da ti termostat ne zatvara. Kod gti-ja normalna redna temp je 88-89 stepeni, znaci kazaljka od temperature mora stajati uspravno.......
-
fala na odgovoru pa sta mi je sada ciniti
-
Pa lijepo odes kod svog doktora za auto biggrin i zamjenis neispravni termostat novim.... , koji kosta 10ak eura....
-
pametno zboris jos jednom hvala
-
i ja vozim tako auto 4g...majstor mi je rekao da je to na svakog 16v vidio i rekao mi je da to ne diram nista
kao opet ce biti ili nesto kao ima neke zebancije oko toga...tako da ja nisam dirao :rolleyes:
-
@simisic
Ja sam 2 godine vozio Golf 3 GTI 16V, presao sam sa njim oko 40 hiljada. Termostat je stalno bio na 70 stepeni. Mislim da se jedino popeo jedno kada sam ga 10 minuta vozio preko 200km/h.
Moj burazer isto ima Golf 3, nije GTI. Kod njega se isto desava. Uvek je na istoj temperaturi.
Ja bi da sam na tvom mestu vozio i uzivao. Mozes naravno da proveris to sve kod majstora, da li su ti termostati ispravni. Mozda samo taj pokazivac rikne pa ne daje dobru informaciju. Koliko se ja secam, kod mene se palio ventilator kada se zagreje, pa to mozes proveriti...nateraj ga da se zagreje i vidi da li upali ventilator :)
-
Meni vazda stoji uspravno ravno... ovaj kazaljka mi stoji lollol
Bez zebancije vazda
-
Samo tako i treba da stoji.... biggrin, fabrika tako kaze....
-
I kod mene stoji na 70,ali to je do termostata.Majstor koji radi vw vozila kaze da ne diram nista,jer tako nikad ne moze doci do pregrevanja motora pogotovo vazi za gti masine.
-
A kakve su posledice rada na nizoj temperaturi?
-
@bobanjp
samo sto ti nikad nedodje ni na radnu temperaturu
menjajte te termostate
-
Upravo tako. Samim tim smanjice se potrosnja, sacuvacete motor itd.
-
Ovako, inzinjeri u volksvagenu kao i u ostalim auto industrijama su tacno projektovali dimenzije odredjenih sklopova masine, u ovom slucaju precnik cilindara, klipova i karika, koji ce na optimalnoj temp imati naravno svoj optimalni rad.... E sad, posto osnovna fizika kaze da se sva tijela na toploti sire a na hladnoci skupljaju nasa logika ce reci da navedene komponente motora na nizoj temperaturi od optimalne imaju nekoliko desetinki milimetra manji precnik, sto, konacno dovodi do zakljucka da se stvara luft medju pokretnim djelovima i motor se pojacano haba, ima manju snagu, vise trosi goriva.... Jos nesto, usled smanjene temp vode dolazi i do nize temp ulja, a posto je ono tada gusce i manje viskoznije nego na optimali ono ne podmazuje dovoljno ili pak nikako udaljene ili zavucene dijelove motora a i ne stvara film izmedju klipa i cilindra KAKAV JE FABRIKA REKLA DA TREBA DA BUDE...... angry2
-
thumbup tapsac tapsac
-
e ovako da se oglasim i ja jer sam kod mog golfa menjao termostat (auto je uvezen iz nemacke). Kada sam ga uzeo temperatura je max. isla do 3-e crte od pocetka, sta god da mu radio ne mrda, pa sam menjao termostat i sada u voznji stoji malo iznad 70 (na oko 72-73) a kada stoji u mesto ili ide veoma polako onda skoci do 90 stepeni, E sad razlika pre i posle menjanja je potrosnja. Pre menjanja je po gradu bio ne ispod 13l a posle se spustio na nekih 11l-12l. Da nagovesti da kada pocinje da ide preko 90 momentalno pali ventilator i ne pusta dok ne padne na 85-86 stepeni.
Evo da objasnim i slikama
(http://s7.directupload.net/images/101201/temp/3nvkp5ij.jpg) (http://s7.directupload.net/file/d/2360/3nvkp5ij_jpg.htm)
Znaci kada je uzet bio je 3-u crtu od ovih 4
-
e ovako da se oglasim i ja jer sam kod mog golfa menjao termostat (auto je uvezen iz nemacke). Kada sam ga uzeo temperatura je max. isla do 3-e crte od pocetka, sta god da mu radio ne mrda, pa sam menjao termostat i sada u voznji stoji malo iznad 70 (na oko 72-73) a kada stoji u mesto ili ide veoma polako onda skoci do 90 stepeni, E sad razlika pre i posle menjanja je potrosnja. Pre menjanja je po gradu bio ne ispod 13l a posle se spustio na nekih 11l-12l. Da nagovesti da kada pocinje da ide preko 90 momentalno pali ventilator i ne pusta dok ne padne na 85-86 stepeni
Znaci kada je uzet bio je 3-u crtu od ovih
a na otvoreni put zimi kolika ti je temperatura??
-
po mojoj nekoj proceni stoji na oko 72-73 stepena i niti penje niti se spusta a kad je u mesto onda skoci na 90.
-
Ja bih rekao da to nije bas po ps-u, jos nisam spazio bilo koji vw da radi na 70 stepeni... Znaci od 1.6d, preko 2.0 8v gti, 1.6 karb do 1,9 tdu svi koje sam video rade na 90... Nesto tu nije u redu
-
Desava se ponekad da pokazuje manje nego sto stvarno jeste ako je los kontakt na davacu ;)
-
Sta ti se desava kad upalis grejanje? Pri toj temperaturi nemas ga sigurno,samo jos vise ohladis motor. Ista situacija je bila kod mene. Zaglavio termostat,stavio sam drugi od 87 stepeni i sve se vratilo u normalu.
-
Eto, culi ste sta covjek kaze, fino brat zamjemio termostat i sad uziva.... beer Ako i dalje steka temp na kazaljci zamjenite davac temperature i opet beer...
-
Meni se isto desava kao i Ivketu,u voznji stoji na 72,73 a kad je u mestu ode na 90 i grejanje takodje imam super.
-
zaboravio sam da kazem da na termostatu koji sam kupio oznaku 87 stepeni i da je moj motor 1.8 55kw, ali u svakom slucaju sam smanjio potrosnju i poboljsao malo grejanje u kabini.
-
Meni se isto desava kao i Ivketu,u voznji stoji na 72,73 a kad je u mestu ode na 90 i grejanje takodje imam super.
to je extra!! meni u voznji pane na one prve tri linije ali opet imam grijanje ali zato kad odem na -10 ocu zube da polomim boodala
-
Znaci da ne znas da cvokoces umro bi od zime lollol
-
Ako imate duzu nizbrdicu, jedno 5-6 km, u vasem mestu, vozite auto da postigne radnu temperaturu, izvezite se na vrh brda, okrenite i brzo se sjurite nizbrdo.
Ako auto spusti temperaturu za vise od max. dve debljine kazaljke radne temperature nevalja termostat. coilleo2tj
-
[/quote]
Znaci da ne znas da cvokoces umro bi od zime lollol
[/quote]
ne nego bih imao zube lollol
-
Ej ako ce ti biti lakse i moj toliko drzi temp na otvoreno jedino uz neko veliko brdo poraste. Merio sam potrosnja je uvek ispod deset tako da je to dobra temperatura. Prati potrosnju i tako ces videti da li menesto ne odgovara.
Malo nevezano ali dobar primer Fica koju smo testirali na faxu se konstantno hladila novom vodom i trosila je oko 30l na 100km. Da covek ne poveruje
-
i ja sam zamijenio termostat sad je sve extra i odradio one klapne na grijanju...sad je kao u sporetu clap
-
i meni je stalno temperatura na 70,nekad malo manje,grijanje je extra,potrosnja nista veca,al ne znam dal da mjenjam termostat,dal je moguce da laze onaj pokazivac temperature??
-
I treba da stoji uspravno (na pola), imao sam i ja sa tim problema. I jedino iz originala termostat radi kako treba. A taj je bio oko 30e, moja preporuka kupi iz orginala.
-
a zna li neko na koliko stepeni treba da se pali ventilator??
od koliko tremo-elemenat da se stavi??
meni se ventilator pali nedje oko 82 stepena da li da stavim neki veci pa da mi radna tempe. bude nedje oko 90...
-
brate,ja ti nemam pojma,sjutra idem kod majstora,pa da ako to rijesim vise,a i pitacu ga to za tebe,pa jawljam.
-
Ljudi, promenite termostat!! batine angry2
Meni je bar 2 godine termostat bio zaglavljen, i voda je stalno kruzila, hladila motor. Rezultat je: zimi nikad ne predje temperaturu od 60 stepeni, sem kad stoji u mesto jaaaako dugo! Cak i tad nije prelazio 80.
Pre oko mesec dana je zamenjen termostat, i sad za 4, 5 minuta dostigne 90 stepeni, i ne mrda odatle dok se ne ugasi! Termostat je nesto smesno placen, ne znam koliko tacno! Tako da se ne isplati ni voziti hladna kola, a nije ni zdravo po motor!! big_boss
-
promijenio sam termostat, stavio sam 87 stepeni to je valjda fabricki i meni je temperatura stalno oko 80...ali pali ventilator nedje na 82 pa zato ne moze vise da se ugrije pa me zato interesuje da li valja staviti neki termo-elemenat koji se kasnije pali da bi radna temperatura bila veca i od koliko stepeni??
-
termo davac ti ide fabricki 95\102c
-
termo davac ti ide fabricki 95\102c
e to mi je trebalo clap