VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: orwikcons Oktobar 20, 2010, 05:43:36 posle podne
-
Da li kočionom sistemu može da škodi ukoliko bi kočnica bila pritisnuta do kraja dok se auto ne koristi (na primer preko noći ili par dana ako se ne vozi). To bi podrazumevalo da se kočnica, dok motor radi, i servo daje pritisak, pritisne do kraja, zatim fiksira, i onda motor ugasi i ostavi tako. Interesuje me da li ovo može da prouzrokuje da negde na spoju u (skroz ispravnom) sistenu dođe do curenja tečnosti za kočenje, bilo da je to spoj metalnog creva i čeljusti ili da je to gumica u cilindru čeljusti, ili koč. cilindru, zbog konstantnog velikog pritiska?
-
Pa pitanje je sta ce se dogoditi kada se ugase kola, servo prestaje da radi, i kocnica i dalje stoji, pa mozda ce efekat kocnice opasti. Jedino kad je ugasen da nadruka i pritisne, ali cemu to blink
-
Pa skodice mu konstantan pritisak u sistemu, msm napravljen je sistem da drzi pritisak, ali ga ipak ne treba s tim maltretirati...
I mene bas interesuje zbog cega hoces to da uradis?
Slicnu caku rade na reglazi trapa, ali na par minuta, pola sata max . . .
-
Ja sam ranije imao onaj hidraulicki blokator (ili autoblokator, kako god). Za one koji ne znaju, to je jednosmerni ventil na glavnom kocionom cilindru. Zapravo, otkljucavanjem ili zakljucavanjem sistema postaje dvosmeran ili jednosmeran.
Kada ga zakljucas, auto i dalje moze da ide, ali do prvog pritiskanja kocnice.
Kada sam ga ugradjivao, receno je da u sustini ne bi trebalo da se zakljuca i da se nabije pritisak (pritiskanjem kocnice), nego da se ostavi otkocen.
Sve u svemu, mislim da je potpuno nepotrebno da ti stalno bude nabijen pritisak.... Uzmes ovako nesto i zavrsis posao. ;)
-
Ja sam ranije imao onaj hidraulicki blokator (ili autoblokator, kako god). Za one koji ne znaju, to je jednosmerni ventil na glavnom kocionom cilindru. Zapravo, otkljucavanjem ili zakljucavanjem sistema postaje dvosmeran ili jednosmeran.
Kada ga zakljucas, auto i dalje moze da ide, ali do prvog pritiskanja kocnice.
Kada sam ga ugradjivao, receno je da u sustini ne bi trebalo da se zakljuca i da se nabije pritisak (pritiskanjem kocnice), nego da se ostavi otkocen.
Sve u svemu, mislim da je potpuno nepotrebno da ti stalno bude nabijen pritisak.... Uzmes ovako nesto i zavrsis posao. ;)
Hmmm, ja licno tako nesto ni u ludilu ne bih stavio, zamisli da se batali u voznji . . . QQ tebi . . .
A s obzirom da je 200% napravljeno u Kini (a gde drugde) ima sansu od 300% da se batali . . .
-
Hehe delimicno si u pravu....
I ja sam slicno mislio... Zapravo nije napravljeno u Kini. To je napravio neki nas inzenjer i za taj izum je dobio silne neke nagrade.
A sto se sigurnosti tice, mislim da nema sta tu da se pokvari. Sve je mehanika. Imas jedan poveci kljuc koji kada okreces, okreces i ventil.
-
Ne znam za kocione cevi i gumice ali morao bi i neki jak akumulator da nabavis ako mislis ujutru da ga upalis ;)
-
To šta će mi, to je posebna priča, o stop svetlu i trošenju akumulatora, takođe sada nije reč. Interesuje me samo kako bi to delovalo na sistem. Ako se kočnica fiksira dok motor radi, sav raspoloživ pritisak koji je servo napravio, i isporučio na čeljusti, u trenutku kada je kočnica blokirana u pritisnutom položaju, ostao je zarobljen u sistemu, bez obzira da li motor radi, dakle taj maksimalni pritisak bi ostao sve dok se kočnica ne oslobodi. A da li bi to škodilo sistemu, kada bi recimo svake noći to bilo aktivirano, ako neko ima sigurnu informaciju o tome? Hvala!
-
Pa u svakom slucaju bi imalo posledica, jer NIJE dizajniran sistem za konstantan pritisak, verovatno ce ranije da ti propisaju gumice, prvo na glavnom kocionom, pa onda na dobosima i diskovima, takodje povecavas sansu pucanja creva...
Ipak je to napravljeno da se PONEKAD koristi, a ne non stop i to po par sati / dana...
Ako ti je zbog kradje, vezi ga lancem kroz felnu za banderu...
I u krajnjem slucaju je bolje ostati bez auta, jer u drugom slucaju moze se ostati i bez glave . . .
-
Haha, pa dobro, bila je lepa idejica, bolje što više zaštita od jednom da se primeni, ali ova je očigledno neefikasna. Hvala puno!
-
Kupi volan na skidanje i stavis ga pod jastuk lollol ako ces da ga dodatno stitis