VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: cvele2008 Avgust 28, 2007, 08:50:02 pre podne
-
Zanima me sledece, posto imam golf 2, 87 godiste 1800 kubika, posto cu uskoro da menjam ulje i filter, video sam da mi je dihtung gornjeg poklopca (tamo gde se sipa ulje) malo pusta ulje, zanima me koji je postupak zamene istog i da li je to komplikovano?
Ako moze detaljno kako se menja, znam da se odvrcu gornji srafovi.....?
Puno pozdrava od Cveleta!!!!
Hvala svima unapred!!!
-
Nije to neki problem, ali ako vec teras kola kod majstora da ti zameni ulje neka ti on zameni i dihtung.
VW PASSAT
-
Ja ne idem kod majstora za zamenu ulja i filtera, ja to sam radim, zato sam i pitao kako se menja dihtung, jer nikad nisam skidao taj gornji poklopac i dihtung.
A to za majstora hvala ti u svakom slucaju!!!!
-
Za zamenu zaptivke poklopca skini srafove (kao sto si i sam napisao) i odvoji poklopac. NEMOJ DA GURAS SRAFCIGER IZMEDJU ako je zapeklo. Lagano kuckaj cekicem sa svih strana da se razmrda. Ako imas tesku ruku (slab osecaj) koristi drvenu dascicu umesto cekica. Kad skines poklopac (povlaci se u vis zbog brezona u glavi) proveri da ne ostanu ostaci starog zaptivaca na spojnim povrsinama glave i poklopca. Pazljivo skini eventualne ostatke, pazi da ne pada trunje u prostor oko bregaste. Pre nego sto stavis novi zaptivac trebalo bi da predjes kontaktne povrsine glave i poklopca sredstvom za zaptivanje mikroporoznih povrsina i vezivanje (obicno je crvene-bordo boje i lici na guscu farbu). Ako nemas to cudo, premazi cistim uljem obe strane zaptivke, samo to je ciganjsko resenje. Postavi poklopac i zavrci srafove od sredine ka spoljnoim stranama poklopca unakrsno, pravilnim momentom (ne secam se tacne vrednosti), ne prejako i ne preslabo, znaci trebace ti eventualno kilo kljuc ako hoces da ispostujes proceduru. Moze i obicnim kljucem na osecaj, mada ko ti kaze da ima dobar osecaj u ruci i da mu ne treba kilo kljuc taj nema blage veze (ako proveris tako zavrnute srafove kilo kljucem videces da se svi razlikuju i to prilicno.
Inace poklopac glave kod Golfa 2, a da budem iskren i kod drugih automobila je konstruktivno zapostavljen i gotovo uvek je napravljen od losijih materijala pa se lako deformise, sto na kraju rezultuje curkanjem ulja.
Znaci, ako odradis pos`o traljavo i jos naterujes motor u visoke obrtaje brzo ce ponovo da procuri. Ako uradis po fabrickim preporukama, procurice kasnije.
Pozz i puno srece.
-
Ja ne idem kod majstora za zamenu ulja i filtera, ja to sam radim, zato sam i pitao kako se menja dihtung, jer nikad nisam skidao taj gornji poklopac i dihtung.
A to za majstora hvala ti u svakom slucaju!!!!
evo vako :
1. skinesh onih 8 shtafova - 8 matica koji drze poklopac
2. skinesh onda one 2 shipkice
3. skinesh poklopac
4. skinesh stari dihtung - zapamti kako je stajao zbog stavljanja novog
5. obrishesh sve lepo nekom krpom tamo gde na glavi naleze dihtung
6. obrishesh krpom tamo gde naleze dihtung na poklopcu
7. stavish novi dihtung - pazi samo da nepogreshish kako ga vracash, dakle zapamti kako je stari stajao tako vtari i novi
8. vratish poklopac na svoje mesto
9. vratish one 2 shipkice
10. stavish onih 8 shrafova zapravo to su 8 matica
11. sve to lepo stegnesh
[size=]12. i na kraju sednesh za komp i kazesh da si sve lepo uradio [/size]