VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: ivan.stojanovic Septembar 23, 2010, 01:33:07 posle podne
-
Pozdrav forumasi,
Imam Golf 4 2.0 AZJ 85kW 2002 godiste, ugradjen sekvent plin davne 2002 godine - holandski AG uredjaj.
Upalila mi se lampica na tabli, takozvana "Check Engine" lampica. Cuo sam dosta prica oko te lampice kako se pali zbog ugradjenog plina.
Pre mesec dana sam servisirao kompletan plinski uredjaj. Zamenjena membrana, neki senzori i nastelovano sve na fabricko.
Problem koji imam je sledeci: kada je auto hladan, na benzin radi perfektno, ali kada sam prebaci na plin, prvih par minuta ne prima lepo gas i pravi prekide kada mu dodam gas naglo od 800 do 1300 obrtaja otprilike.
Majstor za plin mi je rekao da je to verovatno povezano sa tim sto je upaljena lampica. Majstor za benzin (mehanicar) mi je rekao da je lampica upaljena zbog katalizatora (proverio je sve ostalo i samo kaze da je katalizator u pitanju).
Zanima me vase misljenje sta da radim sa tim katalizatorom (ako pretpostavimo da je zbog njega problem taj)?
1. Da ga menjam (novim naravno)? I, koliko to zadovoljstvo kosta ako neko zna orjentaciono?
2. Da ga skinem. Onda me zanima da li ce auto raditi kao sto bi trebao s obzirom da nema katalizator?
3. Ciscenje? Mada, mehanicar mi je rekao da to ne moze da se cisti.
Znam da ljudi masovno skidaju te katalizatore, ali ja ne bi da zakomplikujem jos vise i nabasam na jos gomilu problema zbog toga, posto taj deo je ipak tu ugradjen sa razlogom :) Naravno, ima jos neki razlog osim ekologije :)
Hvala unapred,
Ivan
-
AKO radi nA benzInu normalno, nE vidim razlog Sto je problem sa katalizatorom?
Ti imas definItivno problem sa gasom.
-
Tal ampica je cesto uzrok lose lamda sonde a ne katalizatora, na tom autu imas dve lamda sonde, iskusni majstori mogu preko diagnostike da vide parametre i da ti kazu da li je u tome problem, naravno mogu te sonde i da se ispituju drugacije tj mernim instrumentom ali sve je to visa matematika za tebe licno , imas Gedoru i VW techa sa ovog foruma pa oteraj kod nekog od njih ili u neki malo bolji servis
-
A kako ti ide auto, losije ili isto? Ako ide losije, hoce to zbog kata...
Probaj da raskacis kabal sa prve sonde, one sto je odmah iza izduvne grane i da vidis hoce li se gusiti onda. Meni je trokirao na leru kad je hladan i kada sam raskacio sondu poceo je da radi normalno.
Inace jedan majstor ovde tvrdi da kat. moze da se ocisti. Vrucim pranjem ili kako vec... Ali ja bih ga radije izbacio tapsac
-
Mehanicar mi je rekao da je ispitao sonde i da su one dobre, majstor je dobar i ne sumnjam da je tu pogresio. Auto sam servisirao u Golf servisu na Petrovaradinu (verovatno ce novosadjani znati ko je to).
Auto dobro vuce, lepo radi, OSIM kada prebaci na plin prvih par minuta dok se bolje ne zagreje. Pricao sam sa majstorom za gas, postoji mogucnost da se poveca prag temperature za prebacivanje sa benzina na plin, ali on sumnja da to ne bi resilo problem.
Posto svakako otpada opcija ciscenja, mogu da zamenim katalizator ili da ga skinem...pa ne znam sta bi mi od ta dva bilo bolje :(
Pozdrav,
Ivan
-
Proverio sam cenu :) Prava sitnica...za samo 94999,99din katalizator ce biti moj :) :) :) 95000, bas ga preterase :) I to 95000 ako im dam moj stari katalizator...
Nista od zamene za novi, vidim da ce ako bude moralo da se cupa ovaj napolje :)
-
Na Tosinom bunaru imas jeftinije, ja sam to radio na istom golfu kao tvom.
Evo ti link...
http://www.kilerauto.rs/ProductVariant.aspx?variantID=733&modelID=127
-
Kada si poslednji puta menjao svećice???
-
vidi koliko bi ovo koštalo,ubacuju metalno jezgro http://www.kilerauto.rs/Default.aspx?pageid=409]
-
i proveri svećice http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=pkwzuendkerzen&lmf=VW&h=VW&m=Golf+4]
-
Svecice sam zamenio pre mesec dana, stavio NGK.
-
koja je oznaka svscica koje si stavio?
-
PZFR5D-11 (V‑Line 34)
http://www.ngk.de/index.php?id=660&test=1&w=pkwzuendkerzen/21372 (http://www.ngk.de/index.php?id=660&test=1&w=pkwzuendkerzen/21372)
-
nemam ideju,ali kao što neko reče pošto je na benzin sve u redu,definitivno nešto sa gasom.
-
obrati se članu IvanT on će ti to sigurno rešiti ako je do gasa
-
Ne verujem da on ima dijagnostiku za holandske AG uredjaje. Ja imam majstora za AG sa dijagnostikom i novim rezervnim delovima, ali on nema ideju zasto se tako auto ponasa.
U medjuvremenu mi se desilo i da par puta zagrejan auto nije hteo da upali ni na benzin i na plin, par puta probam i tek onda upali. A, juce sam dosao sa puta i stao da parkiram, a auto na leru radi katastrofa i na benzin i na plin, kada sam ga ugasio i upalio opet, onda je lepo radio.
Vise mi nista nije jasno...sve je sredjeno, zamenjena usisna, svecice, ociscene dizne, servisiran plin, sve je uradjeno bas kako treba i eto zeza, 'bem ti auto :)
Idem ovih dana i kod mehanicara, pa da vidimo sta ce dijagnostika reci.
Pozzz, Ivan
-
Pozvao sam KilerAuto, kazu da postoje 2 mogucnosti:
-otvaranje katalizatora i ubacivanje cevi (4000din)
-univerzalni katalizator (15000din)
Ne znam zasto, ali za taj moj katalizator ne moze da se vrsi ta "reparacija".
Ivan
-
mislim da je taj univeryalni kod njih preskup odnosno mislim da možeš naći i za oko 1oo e,u svakom slučaju ja bih stavio univrzalni bolje nego bez katalizatora.
ovi u kileru baš su mudraci,uzmu tvoj stari katalizator(koji vredi za reciklažu oko 30-50evra)i još ti naplate 4000 što ti iseku lonac i izvade stari,ma zaobiđi ih u širokom luku...
-
pročitaj ovo ima gde se može kupiti novi univerzalni uz otkup starog koji se plaća do 50 evra...
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LyQ5aCIFw9YJ:www.cbc.rs/forum/viewtopic.php%3Ff%3D60%26t%3D14457+gde+kupiti+univerzalni+katalizator&cd=2&hl=en&ct=clnk]
-
This is Google's cache of http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=60&t=14457. It is a snapshot of the page as it appeared on 10 Sep 2010 15:46:01 GMT. The current page could have changed in the meantime. Learn more
Text-only version
These search terms are highlighted: gde kupiti univerzalni katalizator
znaci kristina ako je internet ucinio bar jednoj osobi zivot sretniji, onda si to ti
svega mi ako odem sad na www.kolaci&pite.rs naci cu te tamo kako domacicama delis linkove sa receptima i koja mlinara najbolje radi brasno
Jesi li ti imao iskustva sa tim katalizatorom, bilo kakve dodirne tacke ili pokazujes ljudima kako da ukucaju u google gde kupiti univerzalni katalizator ?
-
Pa dobro Wele, hoce covek da pomogne, nemoj tako :)
-
ma stvarno ,šta ja ovde radim kad ovde svi sve znaju... mahac
-
Nemoj stavljati univerzalni jer prednja sonda ce brljaviti ili nece raditi(Imao,probao,bacio) , bolja ti je varijanta reparacije starog.
-
pa nemoze reparacija na taj njegov, tako je napisao , skidaj ti to druze, stavi cev za probu , ako nema nikakvog efekta uvek mozes da vratis katalizator
-
Pa tako ce i biti verovatno...posto svakako ne moze da se reparira, a i ja iskreno ne verujem u te reparacije, pa mi u glavi dodje isto da li cu ga reparirati ili staviti cev :) Idem sad u petak kod mehanicara, pa da vidim sta ce on reci. Pretpostavljam da ce mi reci da stavim nov katalizator, ali je i on svestan da je to preskupo, pa se nadam da nece to predloziti :)
Ne znam da li to moze nekako da se uradi, a da on tu nista moj postojeci sistem ne dira, nego samo da zameni katalizator sa cevkom, bez nekog varenja i budzenja...
Pozdrav,
Ivan
-
@Wele
moram da odgovorim...da li si pročitao sve što sam linkovao,sigurno nisi,već si se zakačio za ključne reči što je nebitno...tu je opisana problematika po tom pitanju....šta radi ova druga sonda na izlazu iz katalizatora,možda broji ovce?ili radi zajedno sa ovom prvom upoređujući stepen pročišćenosti izduvnih gasova pa na osnovu toga upravlja radom motora...najlakše je izbaciti kat,to može bilo koji auspuh majstor,pitanje je kako podesiti parametre upravljanja motorom i ko to može i da li može uraditi posle vađenja kata...
i još da dodam...nisam imao ličnog iskustva sa univerzalnim katalizatorom,ali oni su napravljeni od istih materijala,logično je da treba pronaći odgovarajući po pitanju protoka,dimenzija i šta znam već čega,no postoje ljudi koji to rade i koji ZNAJU IZ PRAKSE koji odgovara za koji model...
jer original je stvarno preskup i nikave olakšice kod regestracije kod nas nema da bi se isplatila ta investicija...
raspitaj se ovde pošto su http://www.euroauto-bgd.com/proizvod-detalji.php?ID=1133]
kao prilog jedan spotić ;) http://www.youtube.com/watch?v=O2j_C4W06B4
-
Kristina uz svo dužno poštovanje koje možeš da provedeš na internetu i želju da pomogneš drugima, nisam čitao tvoje postove jer kad bi čitao sve tvoje linkove (a svaki tvoj post ima bar 1 link) trebalo bi mi 3-4 života.
Poenta je da ti u search polje googla kucaš ključne reči problema koji neko ima i onda radiš copy/paste ovde.
Niti si ti imao nikakva iskustva sa tim niti si stručan u toj oblasti već samo prepisuješ
Isto to ja mogu sad da radim na forumu za lečenje dvanaestopalačnog creva na medicinskom forumu, a ako neko izgine zbog toga, jebiga, ja sam hteo da pomognem.
-
da li sam ja dosad napisao nešto što ne stoji?da li sam preporučio nešto što može naškoditi?ja čoveka upućujem da svoj problem sagleda sa više strana,a ne kao neki ,ma skini katalizator!.
i da li je uopšte katalizator ovde u pitanju.jer ovo se ne rešava preko neta,preporuka za pravog majstora i dijagnostičara bi bila najkorisnija.jer ako je majstor otkrio da je problem u katalizatoru da li je ponudio kakvo rešenje?
to bi bilo kao da odeš do lekara da vidiš šta ti je a ne lečiš.
-
nisi napisao nego prepisao
uputio si ga da stavi univerzalni katalizator,
e sad ni ti ni ja ne znamo da li to odgovara, ali za razliku od tebe, neću da savetujem jer sam tako pročitao na netu, sutra dečko ode i kupi univerzalni katalizator i baci pare što je realno moguće
bottom line,
niti si imao iskustva sa tim stvarima niti se time baviš, a ne naglašavajući to, možeš nekoga dovesti u zabludu, pa čak i iz najbolje namere da pomogneš nekome.
Savetujem ti da se svaki put ogradiš od linkova koje postuješ jer drugačije ispada kao tvoja teza/iskustvo/savet
A nije
-
da je taj univerzalni neupotrebljiv ne bi se proizvodio,ali normalno izbor mora napraviti i ugraditi neko ko se u to razume ...
-
Ja sam oko godinu dana imao isti problem na golfu 4 1.6 16v.Stalno sam mislio da je problem do plina a problem je bio EGR ventil.Od kako sam ga promenio evo vec godinu dana se nepali.A inace u pocetku mi je stalno na dijagnostici pokazivalo da je u pitanju lamda sonda.Kad ono medjutim.Toliko od mene.
-
E druze, meni je majstor rekao da moj auto ni nema EGR ventil.
Inace, juce sam bio kod mehanicara, nakacio ga je na VAG dijagnostiku i bilo je 4 ili 5 gresaka. Sve greske su se vrtele oko sondi i katalizatora. Nakon toga je majstor sisao u kanal i malo lupao auspuh i izgleda da se katalizator raspao skroz. On bas dobro zveci, a zveci i nesto pozadi u loncima, izlgeda da se on raspao unutra i bacio sve pozadi u lonce. Uglavnom, sad u sredu cu ici kod majstora da skine katalizator i da pogleda da li se stvarno raspao. Ako jeste, majstor ce odneti kod nekog za auspuhe i kaze da ce ubaciti unutar katalizatora parce cevi koja je supljikasta, valjda je izbusena. On kaze da se "Check engine" lampica verovatno vise nece paliti, mada se nikada ne zna. Ova dva zadnja lonca ce da skine i rasece i iz njih izbaci to sto je uslo unutra (nadamo se i dalje da se katalizator raspao i da je to otislo u zadnje lonce), ne daju mi se pare i za komplet auspuh :)
Pozdrav,
Ivan
-
Ne daju ti se pare za popravku svog auta.svasta ima ovde da se cuje.Ma skines auspuh kojice ti q... ,stavis cev i onda vozis traktor lollol
-
Nemoj stavljati univerzalni jer prednja sonda ce brljaviti ili nece raditi(Imao,probao,bacio) , bolja ti je varijanta reparacije starog.
Ovo je dezinformacija..Univerzalni katalizator po svemu zamenjuje originalni..
, skidaj ti to druze, stavi cev za probu , ako nema nikakvog efekta uvek mozes da vratis katalizator
Ovo moze.
Ako jeste, majstor ce odneti kod nekog za auspuhe i kaze da ce ubaciti unutar katalizatora parce cevi koja je supljikasta, valjda je izbusena.
Ovo je vrlo lose resenje..
-
@jevta_va
Kada se odlučiš da odgovoriš na neki post, prvo pogledaj datum poslednjeg posta (u ovom slucaju pre 6 meseci je poslednji post napisan).
Druga stvar, ovaj forum ne postoji da bi se ti čudio zašto je neko nešto rekao već da pomogneš na neki način ako znaš.
@ryan
Hvala na savetima. Iako je to već odavno završeno, katalizator je očišćen pošto je sve istrulilo iznutra i vraćen prazan. Znači, ostao je taj lonac od katalizatora, ali je prazan skroz. Ne znam da li je to najbolje rešenje, ali je najlakše bilo tako rešiti bez dodatnog budženja. Od tada nisam imao nikakvih problema sa tim.
-
Ako nije bucan zbog praznog katalizatora onda si nasao vrlo povoljno resenje.. thumbup
-
Nije bucan, radi isto kao i uvek.
Pozdrav!