VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: micko Jun 30, 2010, 11:09:43 posle podne
-
razmisljao sam gde da postavim ovo pitanje jer mozda deluje glupo a i sramota me je da pitam ono sto od uvek primecujem,ali sam siguran da mi auto znatno bolje ide kada je hladnije(u vecernjim casovima)pored toga sto ide bolje,radi mnogo tise..jednostavno imam osecaj da leti,kako na plinu tako i na benzinu.ta razlika je ogromna bila i kod mog starog golfa 1.1 i kod ovog sada.na drugim kolima ta razlika je skoro neprimetna,ali postoj.verovatno zato sto je sama tehnoligija daleko naprednija i motori jaci nego kog keca.nemoj te da se smejete batine,mozda jos neko primecuje ovo sto i ja... ovo je vise konstatacija,ali ako neko ima predlog a da to nije laza lazarevic... lollol ....
-
naravno da ce da ide bolje kad je napolju hladno jer onda radi na bogatijoj smesi plus hladan vazduh nosi vise kiseonika pa je samim tim i sagorevanje bolje ;)
-
kada sam ovo pitao jos kao klinac,majstor mi se smejao i od tada vise nisam pominjao.rekao sam mu da mi se cak ne cuje onaj rezak zvuk auspuha,vec samo savrseno tih zvuk motora.cinilo mi se i da mi muzika u kolima radi bolje :rolleyes: (naravno,kada auto dobro radi,sve je oko tebe ruzicasto).da li postoji nacin da auto ide uvek dobro?
-
naravno da ce da ide bolje kad je napolju hladno jer onda radi na bogatijoj smesi plus hladan vazduh nosi vise kiseonika pa je samim tim i sagorevanje bolje ;)
sve receno brate beer
-
konkretno kod tebe ne znam dal je moguce da se stavi jedan takozvani piggyback koji ce da laze ECU da je napolju uvek hladno. ne znam kako to kod tebe funkcionise posto mislim da tvoj motor nema senzor temperature usisnog vazduha. taj piggyback je ustvari jedan otpornik koji ECU daje laznu vrednost pa on pravi bogatiju smesu. mozda kod tebe to moze preko lambde... pitaj tamo tunere u temi za CT ;)
@gedora: e a ti sto volis tog smajlija biggrin...mora da svrnem jedan dan da ga gledamo malo uzivo ;)
-
ok.
-
nemoze kod njega, nema lambdu i sve radi preko plavog termodavaca. ustvari njegov auto ide extra dobro nego micko.... ono kao uvijek moze bolje...
nemoze bolje sto ti je to ti je ili 16v brate ;)
-
u prirodi coveka je da tezi ka savrsenstvu :rolleyes:
a sutra dolazim kod tebe da vidis kako su ispale diode u otvorima za ventilaciju ;)
-
Zverko,
Zar ne mislis da je dugorocno lose da ima prebogatu smesu?
Kao i Tuning Box, ne ovi za nove motore digitalni nego stari za starije motore.
-
;) ok i da lakiramo poklopac ventila u narandzastu boju beer
-
@micko: ako je tako kao sto gedora kaze onda je kod tebe slucaj hladniji vaduh=vise kiseonika=bolje sagorevanje...
@dag81: bogata smesa ne moze da steti nikako. bolje da zaliva nego da gori na tihoj vatrici. siromasna smesa=velika temperatura sagorevanja tj visok EGT nije bas dobar za motore koji nisu predvidjeni da rade na siromasnj smesi kao npr FSI motori. izgore izduvni ventili, recimo... visak goriva hladi motor ;) ono sto ne sagori izbaci na izduv stim da pricamo o kontrolisanoj kolicini tj o kontrolisanom visku, visku koji daje ispravan sistem ubrizgavanja a ne kad recimo curi dizna pa zaliva i to sto ne izgori sliva se niz stublinu i zavrsi u karteru. to je vec probelm i moze da napravi stetu.
-
Brate zavidim vam na znanju moze na ovom forumu dosta da se nauci. Svaka cast momci beer
-
A kako tek g-60 ide predvece ide biggrin!
P.S. Cekam samo da Madison vidi temu bonk
-
Zanimljiva tema. Puno puta sam i ja to primetio ali nekako mi bilo bolje da cutim, i ovako nisam bas potkovan sa mehanikom. A sta mislite konkretno za moj motor, dali moze da se to odradi?
-
sve sto nije MPI ubrizgavanje ne moze nista da se uradi po pitanju performansi. I G60 ide bolje kad je hlano jer je temperatura usisnog vasduha niza, samim tim je i gustina vazduha veca tj ima vise kiseonika pa je smesa bogatija a i sagorevanje bolje. nadam se da znate na kom principu recimo funkcionise lambda sonda i sta ona cita u iduvnim gasovima posto je njen parametar jedan od onih koji ucestvuju u pravljenu smese... blabla
-
Odlicna tema,
naravno da ce da ide bolje kad je napolju hladno jer onda radi na bogatijoj smesi plus hladan vazduh nosi vise kiseonika pa je samim tim i sagorevanje bolje ;)
o tome sam negde slusao, pa i logicnije je da je takav vazduh mnogo povoljniji za smesu, tako da se to odrazi dosta na voznju ;) tapsac
-
Pa bas zato skidaju desni far na trkama...
(http://img693.imageshack.us/img693/8068/img0177zg.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/i/img0177zg.jpg/)
-
pa nisu dzaba pravili intercooler....
-
Pa bas zato skidaju desni far na trkama...
(http://img693.imageshack.us/img693/8068/img0177zg.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/i/img0177zg.jpg/)
Kakve veze to ima sa temom tj hladnim vazduhom?I da skine i levi far vazduh nece biti hladniji
-
Pa ima veze... Zato sto vazduh direktno ide u filter, ima vise kiseonika u sebi i samim tim bolje sagorevanje....
-
kad vozis brze hladniji vazduh udara u auto,i kad skines far kao sto je gedora uradio na tom mestu gde je bio far,tu mu je verovatno filter i auto bolje radi jer hladniji vazduh udara u njega...
-
gedora je skinuo far jer verovatno na taj nacin ima takozvani ramair efekat direktno na plenum i nema mnogo veze za spoljnjom temperaturom vazduha. a opet ako ima otvoren usis ta rupa tu mnogo znaci da ne bi uvlacio topao vazduh iz motornog prostora. nemojte mesati temperaturu i strujanje vazduha. tj, povecanjem strujanja vazduha podstaknuto venturi efektom se smanjuje temperatura ali, opet, to na stock automobilima ne znaci ama bas nista jer su oni konstruisani da mogu da prime odredjenu kolicinu vazduha a da za tu kolicinu vazduha uzbrizgaju odredjenu kolicinu goriva u cilindar. proguglajte malo sta je stihijometrijski odnos tj koliko je potrebno vazduha da se sagori odredjena kolicina goriva. u zavisnosti od gustine vazduha menja se i nacin sagorevanja, kao sto smo rekli, gusci vazduh=vise kiseonika=bolje sagorebanje . e sad, posto vazduh moze da se sabije izmisli su kompresore i punjace da bi napumpali vise vazduha a samim tim dodali i vise goriva. e sad, da bi ta kolicina goriva lepo sagorela vazduh mora da se ohladi a tu stupa na snagu IC... itd itd...
-
Ja rekao ,a zverko objasnio biggrin
-
neznam kako je kog benzinaca to odradjeno,ali kod dizela je sledeca varijanta,makar je kod mene bila,cim je vrelo napolju auto ide ko puz,katastrofalno,i imalo je samo jedno jedino resenje vrlo prosto,riknuo motor,prosire se cilindri jos vise koji su i onako presiroki i auto jedva ide,kad je hladan i kad je napolju hladno sve ok,ali zato ljeti po vrelini bzvz,tako da kad mi neko kaze da mu auto ide lose kad je vruce meni odmah na pameti 500 jura za generalku,:))
-
a sta, kad je ladno onda se skupe cilindri pa bolje drzi kompresiju :huh: boodala wacko
-
a sta, kad je ladno onda se skupe cilindri pa bolje drzi kompresiju :huh: boodala wacko
pa da to je opste poznata stvar **************************EDIT lollol
-
A kako tek g-60 ide predvece ide biggrin!
P.S. Cekam samo da Madison vidi temu bonk
hahaha, e sasvim slucajno sam naleteo posto ovde imam net samo po igraonici ili na mobu bicedobro
Ali nema vise ovde sta da se kaze, sve je receno, eto ja cu samo i subjektivno iskustvo da prenesem, da, auto ide mnoooogo bolje kad je hladno. Naravno, ne kad je motor hladan, nego kad je motor zagrejan a napolju hladno. biggrin
Aj beer
-
ma ne može da prati taj tvoj stealth bombarder po sunčanici : )
jare zmaju crni, aj zovi kad si kod Nine :)
-
Jebe me plin nisam mogao da ga stisnem! Al za to tvoj golf ide ko da je -20 tapsac bleh lollol! Vazi
-
kad sam ga nagazio pocela zena da vristi "gde bas sad da sretnemo ovog sa crnim passatom #(*%^&*#^@*&# "
biggrin
-
lollol lollol lollol lollol! Znaci zvanicno me mrzi
-
pa da to je opste poznata stvar zato zimi treba skidati termostat i auto voziti bez radne temperature lollol
Nemojte da lupate neistine, moze neko neiskusan da poveruje.
Voznja bez termostata na duzi period je pogubna za motor.
Ovog puta samo opomena! excl
-
Ja poverovao pa skinuo ulozak,sta sad da radim,da vracam ili ne badmood
-
Naravno, ako je tvoj termostat bio dobar, drzao temperaturu gde treba vrati ga, a ako nije zameni ga novim.