VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Razno => Temu započeo: dag81 April 28, 2010, 09:56:01 pre podne
-
Nisam uspeo da nadjem da se negde pisalo o ovom motoru nesto posebno, tj. o njegovim manama.
Posto uskoro menjm auto, lomim se izedju TDI PD i 1.8 T motora u Passatu b.5.5. Mnogo sam blizi TDIu jer ih vozim gotovo 10 godina i znam dosta o njima, ali sam naleteo na par primeraka 1.8 T koji dosta dobro izgledaju, a i 1.8 T kao motor mi se svidja zbog njegovog raspona Nm od 1500-4000rpm, a i ima prostora za chip, a + kazu da odlicno podnosi plin.
Ono sto znam, sto sam cuo je da su imali problema sa pumpom za ulje i da motor pravi problem ako se rade long life servisi, jer se nakupi mulja u samom motoru pa dolazi do problema, jer mu je uljana pumpa valjda malo manja nego sto treba da bude.
Druga stvar su bobine koje su poznata boljka za 2.0 benzinca, a koliko mi se cini idu iste i na 1.8 T. Koliko je jedna bobina?
Ako neko ima iskustava sa ovim 1.8 T zamolio bih ga da napise, i skrene paznju na par detalja na koje treba obratiti paznju, da li ima nekih losih serija i koje su ako ih ima(da napise prve tri slovne oznake).
Znaci ineteresuje me samo motor, posto oko ostalog znam dosta o Passatu.
-
Ja taj motor imam u svom pasatu i od kada sam ga kupio presao sam sa njim preko 100.000km driving i stvarno nema nikakvih problema, imam ugradjen sequent plin i super podnosi plin, a ubrzanjem i potrosnjom sam bas zadovoljan i jos je kod mene automatik. Kazu da su najbolji motori za passata 1.8T, 1,9TDI 130 i 105ks, sto verujem da je i stvarno tako, Ako uzmes ovaj motor neces se stvarno pokajati, a verujem da ces ocuvanijeg passata naci sa 1.8T motorom nego sa 1,9TDI zato sto ih je vecina sa dizelima vise presla i svi koji prave velike kilometraze uglavnom uzimaju dizela, osim mene lollol
-
Ti problemi koji su se javljali na prvim modelima 3B su iskljucivo zbog slabog odrzavanja kod nas. Moj Passat je kupljen nov '98. god. i presao skoro 140.000km i nisam imao problema sa muljem niti sa pumpom. Ne stedim na ulju i mijenjam ga na 10.000km i to je to. A to za bobine prvi put cujem, kod njega to nije boljka.
-
Ja isto cujem prvi put to sa pumpom i za bobine, a ulje menjam svakih 10.000 - 15.000km i nema stvarno nikakvih problema
-
Hvala na odgovorima, to se ceni iz licnog iskustva. ;)
Za pumpu i ''mulj'' sam citao da je problem kad se radi long life servis na 30.000km.
Sto se tice bobina, to sam onako sam povezao jer na 2.0 motorima 130KS crkavaju, pa reko mozda je i ovde problem.
Uglavnom, pouzdana makina-sto sam u principu i predpostavio i vecina ima reci hvale za taj motor. Videcu jos sta i kako, gledacu i 1.9 TDI 130KS i 1.8 T, pa sta mi se u tom trenutku bude vise svidelo.
Koliko Vam trose plina, pratite li taj podatak?
-
Meni trosi gradske voznje, znaci kada je guzva stani-kreni i semafori stalno oko 12 - 12,5 litara a na otvorenom oko 8 - 8,5 litara, s obzirom da moras viditi racuna da imam malo jacu nogu na gasu driving
-
brate trosi ti manje i od tokai upaljaca i od kandila.
-
problem sa bobinama imaju serije posle 2000god koje nemaju odvojen komutator tj komutatori su u sastavu bobina. prost razlog, ogranicen radni vek jer se nalaze na dekli i komutatori nemaju adekvatno hladjenje. kod serija do 2000god umesto bobina crkavaju komutatori a to se uglavnom desava kad se skine OEM kuciste filtera na koji je zakacen komutaror sa hladnjakom pa isti onda visi onako u vazduhu u motornom prostoru i nema adekvatno hladjenje. gzthe i njegov golf su pravi primer. generalno nije neka boljka da bi sad lomili glavu ili da bi zbog toga odustali od kupovine jer jedna OEM bobina sa lulom kosta 35e i dobro je imati bar jednu u kolima kao rezervu a ja znam neke koji uvek imaju sve 4 biggrin. problem sa LL servisom nije zbog podimenzionisane uljene pumpe vec samog koksa koji zacepi kanale pa zbog toga dodje do pada pritiska ulja u motoru i onda... zna se sta sledi. generalno savet je s vremena na vreme ili svaku petu zamenu ulja uraditi jedno ispiranje motora pre zamene ulja i naravno, samo sintetika a za one koji vole da jare takodje sint ali u 10w-60 ili 5w-50 gradaciji (castrol edge ili mobil 1). i naravno, nakon svakog jarenja ostavite motor da radi u leru 2-3 minuta pre gasenja da provrti ulje kroz turbo i ohladi se malo.
-
ja sam jo
-
Ja nemam plin i ne namjeravam da ga ugradjujem.
-
ja sam jo
-
ja sam jo
-
samo jednom sam se vozio na motoru, video smrt kako ostri kosu u krivini i nikad vise nisam seo na motor.
elem, stavi na papir 1.8T+plin daleko bolja kupovina od bilo kojeg dizelasa.
po ceni, performansama, habanju motora... ako neko zna neki argument na strani dizela nek kaze.
ja sam dao odresene ruke zverku, radim sta mi kaze, kako mi finansije dozvoljavaju, tako da ocekujem u sledecih 15-20 dana mogu da raportiram kako je proslo.
-
i obavezno posle da se lakira poklopac motora, svakako ti je ostecen i ishaban
kad je bal, nek je ...
-
vis to nam je promaklo lollol
-
...Moj Passat je kupljen nov '98. god. i presao skoro 140.000km...
Ja nemam plin i ne namjeravam da ga ugradjujem.
Ako sam dobro shvatio, od '98 do '10 si presao 140k ili si ga kupio sa toliko ?
Druze, sa toliko kilometara za toliko godina, i ne treba ti plin...
-
http://www.lovatogas.co.rs/kalkulator-ustede.php
ako bi popunio ovaj kalkulator video bi da si imao plin (sa danasnjim vrednostima) ustedeo bi sa svojom kilometrazom skoro 10.000evra
Stvarno mu se nije isplatilo da stavi plin wacko
-
Kupljen je sa 0 kilometara. E bas je 10.000. Pa ne mozes uzeti u obzir sadasnje cijene, jer su se promijenile za 100%.
-
pa neka bude onda pola, malo li je na ovu glad...
-
pa promenile su se u nepovoljnijem odnosu za plin, a ne za benzin.
1400e bio sekvent davno i to u BRCu
ali ajde da je taj najskuplji
razlika izmedju plina i benzina je bila i do 4x, a ne 2x kao sad (koliko me secanje sluzi 16-22-32din...)
tako da ja ne verujem da bi razlika bila manje od ove gorenapisane
-
Cena TNGa se poslednjih godina kod nas u zemlji formira tako da bude upola cena benzina, racunajuci i povecanje potrosnje TNGa u odnosu na benzin. Za 140.000 km i 12 godina koriscenja se sigurno ustedi za jos jedan odlican automobil, pogotovo sa novim tipovima sekvencijalnih sistema za ubrizgavanje gasa gde potrosnja bude jedva 5% povecana u odnosu na benzinsku.
Dobra stvar za buduce korisnike, kao i za sadasnje je ta sto ce od 01.10.2010 postojati obaveza da na gasnim pumpama tocimo TNG EN 589, koji ce biti standardizovan sa EU kvalitetom i razlicitim odnosima propana i butana u zimskim i letnjim mesecima. Nakon toga turbo motori ce i u zimskim mesecima uzivati u koriscenju TNGa. ;)
-
Danas pada... driving
(http://img532.imageshack.us/img532/9490/18tg.th.jpg) (http://img532.imageshack.us/i/18tg.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Osetim sitne vibracije na leru, dijagnostika nista ne izbacuje.
Da li je do klapne gasa, cuo sam da to zna da pravi slicne probleme?
-
mora da se skine cela klapna tj DBW i lepo da se ocisti a onda da se uradi adaptacija... wele ima isti problem na golfu. cistili smo ovako na licu mesta ali nije to to, mora se skine. drugo, mora takodje da se eliminise EGR kao i iberlauf koji direktno uticu na prljanje usisa tj IC-a i klapne a sluze iskljucivo i samo zbog radi ekologije.
-
Kakva adaptacija!? blink
Kod mene nije strasno ali nervira me jer osetim kad obratim paznju. angry2
Nisam razumeo samo ovo za iberlauf, kako mislis da ga eliminisem?
Jel ovde klapna?
(http://img690.imageshack.us/img690/6537/pa7t.th.jpg) (http://img690.imageshack.us/i/pa7t.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ako znas,gde se nalazi EGR obelezi na slici.. Nisam zagledao, nervira me motorni prostor, ne mozes nicemu prici.
-
Sad me zabrinu, da li moj AEB ima EGR? Svi ovozemaljski majstori su rekli da nema, a i nisam ga nasao.
-
haha to za ler gas isto kod mene! tripujem se i kad se ne pomera biggrin
ta ekoloska sranja imaju valjda samo euro3 motori
valjda ce uskoro seciranje svega toga blow
-
Javite pa dok budete u kondiciji da vam doteram i ovaj moj. beer
-
@Turbo: ako ga nisi naso nema ga. biggrin
@dag81: da tu je klapna tj cela ta budza je taj motor tj Drive By Wire. Kada se skida DBW ili ECU ako se skida nakon ponovnog vracanja mora da se uradi adaptacija putem VCDS-a. Sto se tice iberlaufa tj oduska uljnih para on nicemu ne sluzi a posto motor nije pod vakumom moze slobodno u atmosferu, eventualno da se na vod stavi neki filter za LPG. On sad sa dekle ide u ventil za recirkulaciju tj separator (plasticna pastetica na usisnom crevu ispod blowoff-a) gde se ulje odvaja satro od vaduha i povratnim vodom vraca u kuciste uljnog filtera ili karter, nisam siguran kako je kod njega reseno ali mislim da je ovo prvo. e sad, te uljne pare u kombinaciji sa onim sto EGR propusti i vrati u usis prave haos, prljaju leptir gasa i inter cooler.
EGR se ne vidi na ovoj slici a nalazi se sa zadnje strane motora ka pozarnom zidu.
(http://www.autorepairez.com/attachment.php?attachmentid=674&d=1266182844)
pod brojem 6
za pocetak se ne mora ukloniti fizicki dovoljno je izvuci vakum crevo sto ide u njega a crevo zapusis nekim srafom. a ako se odlucis da skidas sve evo ti slika gore sve sto je crveno moze da se skine.
-
Nikad vise crevca i vakuma i ventila boodala. Uf nadam se da nece biti tu problema, jer ako ih bude nikad vise benzin, zato ga u stvari najvise i ne volim.
Zverko, hvala puno na korisnim informacijama.
-
Drugare, sve je ekologija i sve je oko motora nista unutar njega. dakle, ko sto sam napisao, motor ne radi pod vakumom tako da slobodno moze da se skine sve to sa njega. i evo kako onda to moze da izgleda bez svih ti creva i cuda
(http://farm4.static.flickr.com/3277/3099290753_4c963f3b71_o.jpg)
-
A ovaj motor u A4 mi se vec svidja kako je ocarupan, kao moj bivsi dizel sus Bosch pumpom. lollol
Ovaj leptir cu ocistiti kad odem na odmor, e sad EGR i iber ne znam, nekako ne bih tu nista dirao za sad. Jedino ako bude bas toliki problem da se prlja na 10.000km i manje, ali mislim da nije tako cesto potrebno ciscenje.
-
veruj mi da jeste i nisi ni svestan na sta ti lici recimo intercooler iznutra a saznaces samo kad upece zvezda i kad bude krenuo da se vuce ko mrtav konj. ko sto rekoh, za pocetk izvuci crevce koje ide na EGR, ono malo tanko, i zapusi ga nekim srafom cisto da ne vuce falsh vazduh. auto ce lepse da radi pogotovo sto je ova nasa corba takva kakva jeste pa je sagorevanje katastrofa a nusprodukt je cadj koju EGR vraca u usis. sto se klapne tice mozes i na licu mesta da je ocistis. skini crevo sa ulaza u plenum, neka neko sedne u auto , da kontakt i stisne pedalu do kraja a ti uzmi CARB CLEANER i doobro naspricaj leptir gasa. mozes cak i krpicom da prebrises ako je bas zapeklo sa unutrasnje strane. problem sa iberom je taj sto je na tim motorima preko uglavnom radjen LL servis na 20-30k km i sto su unutra malo zakoksali pa kad sveze sipana seintetika i deterdzenti u njoj odrade svoj posao i dignu malo taj mulj iz kartera i kad ulje pocrni onda su njegova isparenja daljeko prljavija nego kad se ulje menja cesce. plus na to dodaj ono sto EGR ubaci na dogorevanje i eto djubreta u usisu. jos jedan savet je da odradis ispiranje pre zamene ulja i da prve dve zamene uradis pre vremena tj recimo na nekih 5000km ako ti to finasije dozvoljavaju cisto da isperes motor unutra od naslaga i posle mirno spavas i menjas ulje na 10 do 15k u zavisnosti sa sipas.
-
Ajde cem da odradim tako i zacepim EGR, samo da ne pocne da sija check lampica.
Sto se tice LL servisa i zakoksalog motora, veruj odmah sam to pogledao tj. skinuo cep, ali na srecu nema tog sloja masti koji sam vidjao na drugim ranije. Sad bas listam servisnu, i vidim da je ulje menjano na oko 10-12.000milja, jedino je na oko 50.000milja menjano na 14-15k milja
Nego ima neki sloj u boci za rashladnu tecnost, nije ulje koliko sam prstom gledao, vec kao ...kakako da opisem, kao da je ispario antirfiz a ostala njegova masnoca na zidovima. Jel ima nekos redstvo za ispiranje sistema hladjenja, ili da mozda probam da isperem vrelom vodom. Jer mutan je antifriz, a pise da je menjan pre 2 godine.
-
Uradi ti ispiranje nece da mu skodi. Sredstvo za ispiranje rashladnog sistema takodje postoji pa biraj neki Sonax ili Liqui Moly. Check lampica ne bi trebalo da se pali zbog EGR-a tj moze da se upali kad se ikljuci EVAP ali ni to nije nista sto ce remetiti rad motora.
ulje menjano na oko 10-12.000milja, jedino je na oko 50.000milja menjano na 14-15k milja
ovaj deo nisam bas najbolje razumeo :huh:
-
Da da, svakako planiram ispiranje, ali necu menjati ulje jos, jer je skoro promenjeno.
Prva zamena ulja je bila na 9.500milja, druga 20.775, pa 33.000, onda na 49.000, pa na 62.000, 74k, 90k, 99k u miljama su brojke. Znaci nije se islo na LL servis, sto je mislim dobro.
-
pa onako... 12000milja je skoro 20000km...
-
Hmmm, prestalo blagi podrhtaji na leru. Ne znam da li je do goriva, jer sam u subotu sipao na EKO, a juce na MOLu... Pitanje je sad.
Skinuo sam malopre crevo sto ide na usisnu-klapnu, i pod prstom nema masnoce, prilicno je cisto.
-
Gorivo nam je uzas , i ja imam ponekad te male drtavice na leru, i primetio sam da ima veze gde sipam gorivo
-
Adaptacija klapne, stanje EGRa, najmanji fals vazduh bilo gde na usisu.....i jos puno razloga koji prouzrokuju sitna podrhtavanja na leru. VCDS(dodati 50-100rpm) i kontrola svih komponenata na "periferiji" su jedino ispravno resenje, jer VW-Audi motori verovatno imaju najbolju adaptaciju na lose gorivo, pa tako mogu da rade normalno i sa nisko oktanskim kao i visokooktanskim gorivima. ;)
-
a TRIONIC ? biggrin
-
Odlican je , ali u VW-u i npr. BMW-u koriste neke druge sisteme... lollol bleh .... i zamisli da i oni znaju sta je jonizacija. ;)
-
ajde demistifikujte izraz "adaptacija klapne"
-
zar BMW nije uzeo TRIONIC od prosle godine kad je SAAB-u isteko monopol na patent ?
adaptacija ili kalibracija, automatsko setovanje na fabricke parametre za rad.
-
ajde demistifikujte izraz "adaptacija klapne"
This procedure details how to perform a Throttle Body Alignment (TBA) on many VW/Audi vehicles. This procedure cycles the motorized throttle body through various states (idle, part throttle, WOT) to relearn their positions. Some examples of reasons to perform a TBA:
*
The vehicle's battery has been disconnected and re-connected
*
The ECU has been removed and reinstalled
*
The Throttle Body has been cleaned or removed and reinstalled
*
The Accelerator Pedal has been removed and reinstalled
In some vehicles, the car will not run correctly, or may not run at all without performing a TBA after one of the above operations. The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. Typically, '96-'99 VW/Audi have motorized Cable-throttle, and '00+ VW/Audi have DBW.
Obviously, there are some exceptions. This should be obvious but TDI's do not have throttle bodies.
zar BMW nije uzeo TRIONIC od prosle godine kad je SAAB-u isteko monopol na patent ?
adaptacija ili kalibracija, automatsko setovanje na fabricke parametre za rad.
ne konkretno...vec su bosch i siemens implementirali jonizaciju u motronic tj. simtec
-
I ja cu sledece nedelje kod cika Ivana na operaciju. clap (@IvanT,Zovem te sutra)
@Wele,
Jel se ti salis ili sta je u pitanju, kako bre 6.1l pri 140km/h??
Ja jos nisam izasao van grada, u subotu cu na jedan put od 200km pa cu videti, ali ovo mi je nekako malo, dizelska potrosnja. Meni po gradu za ovih 2xxkm prosecna 13.6l po bordu, dobro tek sam ga uzeo pa ne mogu da mu odlim da ga ne stiskam. lollol
Sto se tice poslednje recenice, izgleda da cu i ja ovim stopama dalje. Ako me ne nasekiraju senzori, lamde i ostala cuda.
-
Meni najnize sto trosi bezolovnog je pokazao oko 6l +/- 0,5l na 2000 o/min pri 80-90 km/h konst.brzina, inace u proseku na otvorenom mi trosi izmedju 7 i 8l. Po gradu mi tosi izmedju 11-15l. Pretpostavljam da bi sa pilinom bilo priblizno isto.
-
nece te sikirati ni lambda zonde ni nikakvi senzori druze, ono gore sto ti je zvjerka napisao je od-do sve apsolutno tacno i istinito ;) imas par tih sranja kao sto su iber egr itd koji su u principu zaduzeni da prave probleme na tom motoru. njihovom eliminacijom ima da se navozas tog auta ;)
-
samo promenite stil voznje i videcete kako pada potrosnja. vozite auto na vrh gasa i u sto visim brzinama, naravno na optimalnim obrtajima a ne da se auto gusi. poenta je da i on moze da se vozi kao dizel na 1500 do 2500rpm bez ikakvih problema.
a ovo sto kaze gedora... iz dana u dan kapiram da je ovo stvarno jedan od najboljih ako ne i najbolji motor koji je AUDI ikad napravio, ne racunajuci sestake i osmake atmosferce i sada ovaj novi petak turbo za TT.
-
Odnos performansi i potrosnje kod ovog motora je odlican, mada BGD treba da "odskace" sa potrosnjom od ostalih gradova. U kombinaciji sa chipom i gasom dobija se motor od oko 200kS koji po kilometru trosi daaaaaleko manje novca od bilo kog TDI-ja, a o performansama da ne pisemo biggrin uostalom turbo benziski motori postaju polako najprodavaniji u Evropi, a atmosferci lagano padaju u zaborav....
-
tacno tako, BGD nije merilo jer ima dosta semafora i guzve pa se voznja svede na stani kreni a takva voznja najvise corbe jede kao i zaletanja na velikom gasu pa naglka kocenja. da je samo rad u leru pa ne bi trosio toliko jer na sat taj motor trosi 800gr a sa klimom i svetilima jedva prelazi litar, jel tako bese Ivane?
-
Upravo tako....bez potrosaca je to oko 0.7-0.8l/h a sa svim potrosacima oko 1.2-1.3l/h...jako ekonomican motor. ;)
-
Jeste ekonomican, ekonomican, a ja dao za 5 dana 50e na gorivo, a sa dizelom se za te pare vozio mesec dana skoro. boodala lollol
-
ja lepo rekoh, probaj da ga ne stisces a i kad ga stisces ono najstrasnije nece preci 13.5L
-
Ma zezam se. ;)
Probao sam i tu voznju, 10,5-11l, ali nije zanimljivo. driving
-
E sada napravi racunicu sa gorivom koje kosta 50-55 din/l i stavi biggrin na lice ;)
-
ma i ja sam svake sedmice na pumpu isao sa shpilovima crvenih novcanica
a onda plin i krenes da uzivas