VW Klub
Audi - Forum => AUDI Svet => Temu započeo: Fitipaldi Februar 17, 2013, 08:54:34 pre podne
-
Nisam našao pretragom sličnu temu. Zanima me princip rada quattro pogona, naročito da li je pogon na sva 4 točka na vozilu konstantan ili se zadnji uključuju po potrebi ( kada dođe do proklizavanja prednjih )? Ima li neke razlike između quattra i $motiona ( na passatu B 5.5 na primer )?
-
Na većini Audi-ja motor stoji uzduž, snaga se iz menjača prenosi u centralni diferencijal (Torsen) koji je odma iza menjača, pa iz njega dalje ide na prednju i zadnju osovinu koje opet imaju svaka svoj diff.
Mehanički sam reguliše koliko će snage ići na koju osovinu, čini mi se da može prebaciti do 80% pozadi i do 70% napred. Elektronski je moguće 100%.
Kod VW prednji točkovi su uvek 100% zaključani + što se snaga dodatno prenosi preko Haldeksa na zadnje točkove.
-
Evo nešto malo animacije
Quattro with sports differential (http://www.youtube.com/watch?v=rQowh2Kr38s#ws)
-
Čekaj. Znači na Audiju manje-više, raspodela snage je konstantno na svim točkovima. Na Pasatu nije, jel tako?
-
syncro radi stalno 60:40
4motion stalno prva a zadnja se pali po potrebi
quattro radi stalno ali prebacuje snagu sa prednjeg na zadnje po potrebi
-
Evo ti slika kako izgleda syncro pogon na passatu B2.
To je ustvari quattro pogon ali zbog brendiranja moralo je da ide syncro.
Inace, syncro na B2 i syncro na G2 nemaju nikakvih slicnosti.
Malo je veca slika ali da sam je smanjio ne bi se lepo videlo.
(http://www.awdwiki.com/images/volkswagen-passat-b2-transmission-layout.jpg)
Na ovom sajtu imas sve o VAG 4x4 pogonima .
http://www.awdwiki.com/en/home/#.T-YFo5FP3CM (http://www.awdwiki.com/en/home/#.T-YFo5FP3CM)
-
Synchro na Mk2 je najsličniji 4Motion-u. Koliko se meni čini jedina razlika je što sinhro ima Visko a 4Motion Haldeks.
Sama fabrika je napravila zabunu oko naziva. Audi A3,TT,Q3 koriste isti sistem kao Mk4 4Motion a naziv im je Quattro.
Passat B2 je nazvan Synchro a ustvari je čistokrvni Quattro kao što Ivan reče i nema nikakve veze sa Sinhrom.
Suštinska razlika je da pravi Quattro ima uzduž postavljen motor i menjač, zatim centralni diferencijal iz koga ide kardan ka zadnjoj osovini i kardan ka prednjoj osovini.
4Motion i Synchro, popreko postavljen motor, poluosovine direkt iz menjača i difa idu na prednju osovinu i dodatna kardanska veza iz menjača za zadnju osovinu koja vodi na Visko ili Haldeks.