E ovako, posto ima puno tema o gubitku snage i turbini, ovde bi izneo svoj primer(mozda bude nekom od pomoci).Odmah da kazem da sam laik i nisam dugo vozac (7 g),ali znam gde se sipa ulje,gorivo,rashladna tecnost, voda za vetrobran,znam da izemrim ulje,da promenim sijalicu....i to je to,ostalo prepustam onome koga procenim da razume i zna.
vw polo 1.9 tdi 74/100 imam godinu dana, osim centriranja trapa i balansiranja, nisam imao nikakve investicije (el motor zadnjeg brisaca zamenjen posle kupovine,jer je stari crkao usled nemara prethodnog vlasnika).
U avgustu pri voznji na otvorenom putu auto je pri brzini od 120 km izgubio snagu,gas do poda on 120km i to je to....posle nekog vremena mi se upali lampica za gresku na motoru...Odem kod ''mog'' majstora on ocita,greska na turbini,zaglavila,kaze on, zbog gradske voznje, trebao bi jednom nedeljno da odem na ovoreni put....Od tada prodje 2 meseca i prosli vikend, meni se dogodi ista stvar...Polo na 120km izgubio snagu,posle nekog vremena upalio zutu lampicu i odem ,sta cu pravac kod majstora...On ocita greska pri punjenju,prepunjava,pa se gasi turbina,proveri onako usput jedno crevce,kaze crevo ok i pocne pricu 300 e, 500 e, reparacija i ciscenje, 60 e demontaza/montaza turbine, to ne radim ja,to ja nosim,nema garancije... meni se sve vrti u glavi,polako se mirim....Znam toliko da je turbina precizna mehanika i da ne moze to svako da radi,nije to tek tako i kad se skine razmontira koliko god da se odradi profi nije kao sto je fabrichki bila odradjena...Ovde pojedini clanovi vidim savetuju ciscenje,tek tako,kao da je turbina filter klime...I onda odem u ponedeljak kod Draska u ZP, covek elektricar,radi dijagnostiku.Prvo na velikom aparatu procita gresku pri punjenju.Onda sedne u kola sa mladjim kolegom i onim portabl aparatom i napravi jednu kracu voznju.Kada se vratio kaze sta je u pitanju i legne pod kola...gledaju on i taj momak sa kojim radi i snime da se odbondovao jedan deo na vakum ventilu i da on zablokira, da ne pravi vakum i zablokira turbinu.Razmontirao sa turbine vakum ventil on kaze (nisam prisustvovao) sav truo,limar morao da ga ''odradi'',on ga zabondovao,ocistio sve sta treba...Kad sam seo auto se odaziva na gas u sekundi, famoznih 120 km nisam ni primetio,stgao sam do 160 km bez problema,posle nisam forsirao zbog gustine saobracaja i licne bezbednosti...Jos mi kaze Drasko da 2-3 puta nedeljno razvucem u drugoj brzini 3,5 do 4 hiljade obrtaja,slobadno,i posle nastavim u trecoj brzini normalnim gasom,da bi turbina izduvala eventualne necistoce i garez sa peraja turbine,zbog lose nafte kod nas...Ovom postom nikog ne reklamiram samo zelim da prenesem svoje iskustvo i da zakljucim da je dobra dijagnostika i dobar (entuzijasta) majstor kljuc brzog i kvalitetnog otklanjanja kvarova (i usteda u novcu i zivcima neprocenjiva)...
Toliko od mene.