VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Gall Decembar 15, 2017, 07:43:28 posle podne
-
Danas sam normalno palio auto i vozio. Trebao sam da odvezem popodne kevu na neku kontrolu kod lekara,dosao kod nje, parkirao auto i kad smo trebali da krenemo,normalno dao kontakt upalile se lampice,pogasile i kad sam trebao da zaverglam,nesto je caknulo,lampice se pogasile i nije bilo nikakvog otpora niti je kljuc hteo sam da se vrati na kontakt polozaj badmood . Vratio sam kljuc nazad,ponovo ga okrenuo,ne pali vise lampice....mrtav pop1. Zvao sam mehanicara,pretpostavlja da je ulozak brave pa mi rekao da trazim elektricara,a elektricar mi rece da moze biti taj neki elektricni ulozak a i mehanicki kvar pa onda to popravljaju autobravari,ali on ne izlazi na teren badmood. Sve u svemu bravu treba za pocetak skinuti,jel to neko radio,jel komplikovano,ako jeste da se ne upustam u te akcije nego da nekako odslepam auto do nekog elektricara za pocetak badmood.
-
Jeste komplikovano cak i za mnoge majstore.Prosetaj se do autoelktricara i vidi dali je voljan da ti ustedi slepanje.
-
Edit
Mislio sam da je u pitanju ulozak brave,u stvari mehanicar je sumnjao da je to u pitanju,ali nije badmood . Skinuo sam danas oblogu sa volana,izvukao ulozak brave i srafciger ubacio u otvor na ulosku,okrenuo i dobio kontakt,sve lampice se popalile i pogasile kako i treba,okrenuo jos malo i auto zaverglao. Ubacim kljuc u bravu ponovo dam kontakt i zaverglam i on upali driving. Zavucem prst u onaj metalni cilinadar gde stoji ulozak brave i izvucem polomljeno parce metala koje ulazi u ulozak badmood . To se zove vreteno. Odem kod onog autobravara Ristica u Zemunu :46 da pitam sta dalje i lik mi kaze da moze da mi zameni to vreteno i to kosta 7500,00 dinara lost006 :+ bicedobro badmood. Nisam pametan sta da radim,da li da trazim drugu bravu ili da popravaljam ovu :huh:
-
Mislim da sam pronasao resenje,trebalo bi da bude jeftinije nego kod gulivera Ristica,inace polovna brava sa kljucevima kosta 35-40 evra,a Ristic samo za vreteno (koje je u stvari parcence metala (odlivak manji od maca na kljucu koji ulazi u bravu) i rad trazi 7500 lost006.....6500 ako sam skinem i donesem bravu javljam sta sam uradio :)
-
a kad se zameni fabricka brava i kljuc moze li se auto upaliti ?
-
Moze,samo treba prebaciti cipove iz starih kljuceva u nove,ali mislim da ima jos jedna varijanta bolja,ako uspe javljam ovde
-
Problem resen alealeee clap . Evo ovako,kupio sam polovnu bravu kod lika koji rastura strance i kod njega sam i odradio zamenu - sam majstor1. Nije tesko,ima posla jedno sat dva. Covek mi dao gedoru i kljuc za skidanje volana i mali sekac,ostalo,srafcigere i torekse i imbuse sam imao.
1. Prvo i najvaznije posto se skida volan i air bag - skinite klemu sa akumulatora
2. Air bag- okrenete volan pod 90stepeni u odnosu na normalan polozaj i sa zadnje strane ima rupa u koju se ubaci srafciger i lagano povuce u vis,istovremeno drugom rukom lagano povucete sredisnji deo volana, u kom je air bag, samo malo u vis. Ispravite volan pa ga krenete na drugu stranu i ponovite postupak. Kad oslobodite air bag ispod ima dva dzeka koja raskacite i air bag je skinut
3.Odvrnete centralni sraf i skinete volan
4.Ispod volana su dva srafa koja drze oblogu volana,sad kad je volan skinut lako ih je odvrnuti.Jos tri se nalaze odozdo ispod stuba volana.Potrebno je skinuti rucicu za podesavanje visine volana,ne celu samo oblogu,drze je dva toreksa,odozdo,da bi mogli da skinete donji deo obloge volana.
5.Sad skidate rucice migavaca i brisaca,otkacite dzekove i treba sa gornje strane malo otpustiti jedan sraf i samo svuci prsten sa rucicama.
6. Treba skinuti i jednu plasticnu oblogu,koja se nalazi odozgo preko samog cilindra,kad sam je vadio polomio sam sa leve strane neku zabicu.
7.Eeee sad se skida cilindar brave. Sa donje strane se otkaci dzek sa uloska brave.Bravu drze dva srafa kojima je otkinuta glava i mora se pazljivo sekacem zaseci i odvrnuti. To je najtezi deo posla,jedan sam vrlo lako skinuo a sa drugim je bilo sex ali skinuo sam i njega. Ostalo je jos da se otkaci dzek od imobilajzera,nalazi se bocno uz bravu.
Nije bas sve isto kao na snimku
8. Sad se vadi ulozak brave,drze je dva srafica,premazani su nekom crvenom masom,to treba skinuti da bi mogli da ih odvrnemo i ne treba ih skroz odvrtati. Izvucete ulozak napolje.
9. Sad treba izvuci cilindar sa kljucem napolje,jednostavno je,da ne objasnjavam mnogo, to se radi ovako
Sad sve vracate nazad obrnutim redom :)
Kluc je naravno ostao isti,nema nikakvog kodiranja
Ko ima fabricki radio mora da ukuca kod.
Sve sam vratio nazad,vratio kleme na akumulator,upalio i driving
Sve u svemu cela operacija me je kostala 25 evra,koliko sam platio polovnu bravu,koju sam takodje sam skinuo sa stranca lollol nije bilo tesko jer je sve vec bilo skinuto,samo sam morao ona dva srafa sekacem da odvrnem. Ristic mi je trazio 7000 da mi zameni polomljeni deo u bravi,zvao sam i druge kljucare, sa zamenom brave,"podesavanjem" cilindra brave na moj kljuc (da ne bih imao jedan kljuc za paljenje a drugi za otkljucavanje vrata) trazili su i po 100 -120 evra. "Podesavanje" bi odradili kao sto sam i ja,izvadili bi moj cilindar i ubacili ga u taj drugi ;) i to bi bilo "podesavanje brave na moj kljuc" bleh
clap mahac driving
-
Odlicno uradjen posao, podcenio sam te izvini. Sve ovo sam radio i sam, ali sam mislio da neces svatit i da nevredi obijasnjavat.
-
enkob @ Svako ko ima volju i alat moze dosta stvari sam da odradi i u kuci i oko kola :) samo treba znati kako,a ako ne znas,tu je you tube,samo treba znati pronaci. Najvise me plasilo skidanje er-bega a to je mozda i najprostije u celoj ovoj akciji. Svakako najteza stvar je skidanje onih srafova sto drze bravu.
(https://s10.postimg.org/496c6llgl/20171224_080516_1.jpg) (https://postimg.org/image/496c6llgl/)
a evo ovo parce sto se polomilo
(https://s10.postimg.org/yduss6gbp/20171224_080544_1.jpg) (https://postimg.org/image/yduss6gbp/)
(https://s10.postimg.org/mbzey29o5/20171224_080552_1.jpg) (https://postimg.org/image/mbzey29o5/)
Sve u svemu zavrsio sam posao,nisam menjao kljuc, niti morao da ga kodiram,a bogami i ustedeo lepe pare,a ako neko bude imao ovakav problem moze ovo da pogleda pa da eventualno kao i ja, sam ili uz pomoc drugara odradi posao.
-
I ja sam se nekad plasio er-bega, sad ga skidam bez skidanja kleme. A kad razmislis malo sta ga aktivira onda je jasno da taj senzor nije u samom er-begu.
-
Ma znam da nije u er begu biggrin ali ovako sam opusteniji biggrin