VW Klub

VW - Forum => Automobili Članova => Golf 4 / Bora / Jetta => Temu započeo: drfedja Jul 31, 2016, 12:30:14 pre podne

Naslov: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Jul 31, 2016, 12:30:14 pre podne
 Ima skoro dve godine da sam vlasnik ovog odličnog automobila. U pitanju je Golf Mk4 1.9 TDI 131KS, motor ASZ. Spisak modifikacija je sledeći:
Motor:
- GTB 1756VK turbo sa Audija A5 (2.3 bara boost-a, izmereno 215KS)
- aluminijumski intercooler sa alu cevima fi68
- downpipe fi63, izduv fi60, pozadi lonac sa rezonatorom, protočni fi60
- 3.5 bara MAP senzor
- Oil catch can, posuda za sakupljanje uljnih para
- ARL šrafovi glave motora
- stock ASZ/ARL injektori, sa reparirani, sa novim FIRAD ulošcima
- AEM ubrizgavanje metanola, dodatnih 15-20KS, čeka na montažu....
- mapiranje rađeno u Novaspeedu.

Trap:
- Silent blokovi S3/TT
- Koni STR.T amortizeri (narandžasti)
- Eibach Sportline opruge

Kočnice:
- ATE Power prednji 312mm S3/TT
- ATE Power zadnji standard 232mm

Ostalo:
- instrumenti - Boost, EGT, oil temp
- morimoto D2S Xenon projektori
- In Pro zadnja svetla
- letnji točkovi Ronal 225/45/17, zimski Ronal dual rim 205/55/16
- zadnji lip - 2.8 4 motion
- Nivo opreme - Highline

(http://i64.tinypic.com/2n8n769.jpg)
(http://i65.tinypic.com/2hfq3pv.jpg)
(http://i66.tinypic.com/157kv21.jpg)
(http://i63.tinypic.com/2je4rw2.jpg)
(http://i63.tinypic.com/15etyqb.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2nlwy2u.jpg)
(http://i66.tinypic.com/25gz71i.png)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Makoo Jul 31, 2016, 01:30:25 pre podne
Prelepa četvorka, lepa snaga za taj motor ☺

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Jul 31, 2016, 01:43:20 pre podne
Hvala, radilo se na njoj. Trebalo bi još malo da poradimo na mapiranju, da se smanje dimovi, možda se dobije još koja konjska snaga + WMI (ubrizgavanje vode i metanola) koji će poboljšati termalne karakteristike. Auto za sada veoma dobro ide, a trebalo bi još bolje. Za snage od 250+ KS potrebni su veći injektori, još veći turbo (2260), bregasta, portovanje glave...
Evo malo ubrzanja.



Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: cicero Jul 31, 2016, 09:41:18 pre podne
Koko se secam bilo je 208 na radilici,lep golf i lepa snaga,svaka cast za poduhvat
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Jul 31, 2016, 12:56:59 posle podne
Da, 208.5, zamenjena su neka problematična silikonska creva, pa je snaga skočila za 7 KS. :) Ima tu još par sitnica koje bi odradio, pa ćemo videti rezultate. Trenutno je na točkovima 203.5 KS.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: mboy87 Jul 31, 2016, 01:19:48 posle podne
Golf je vrh.  driving
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: MileSrb Jul 31, 2016, 03:24:01 posle podne
Svaka cast, golf odlicno izgleda a ispod haube nemam reci  :25
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Jul 31, 2016, 03:38:28 posle podne
Nabavio sam ovaj AEM Performance sistem za ubrizgavanje metanola dosta povoljno:
(https://s31.postimg.org/zbitke5w7/AEM.jpg) (https://postimg.org/image/zbitke5w7/)

To bi trebalo da doda još 15-20KS, 30-tak Nm i 100C niže EGT vrednosti. Posle toga sledi proba na NAVAK-u, čim bude neki track day. :)

Pumpa za tečnost ima pritisak od 200PSI, oko 100 Bar-a, u kompletu sam dobio kontroler, dizne za različite kubikaže, a kontrola ubrizgavanja može da se podesi od za start od 0-11PSI i za pun volumen ubrizgavanja do 34PSI...

Evo šta kažu:



Ubrizgavanje metanola pojačava maksimalni pritisak u cilindru, a paljenje metanola se događa tek nakon paljenja dizela, što čini da dizel izgori u potpunosti nakon paljenja alkohola. Ubrizgavcanje vode u kombinaciji sa metanolom čini efekat parne mašine, pa dodatno povećava pritisak, ali i ima efekat čišćenja, dekarbonizacije.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: DuleC Jul 31, 2016, 04:05:24 posle podne
Bravo majstore, pratim temu  :26
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: mikula Jul 31, 2016, 04:52:35 posle podne
Svaka cast za kola, garant golf leti sa takvim motorom
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Figo Jul 31, 2016, 08:56:29 posle podne
Preozbiljan auto, svaka cast
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Dragicevic Avgust 01, 2016, 12:22:08 pre podne
Jbt  do stotke za 6,3  :9 Svaka cast i bravo za poduhvat! Pratim i ja ovu temu.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Fred Peric Avgust 01, 2016, 02:42:19 posle podne
Svaka čast za projekat, daj malo više slika ! mahac
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 08:09:26 posle podne
Rešio sam malo da kultivišem izduvni sistem. Deo cevi je ostao orginalna fi55, krivina koja ide iza zadnjeg mosta do zadnjeg lonca. Danas je promenjen i sad je ceo  izduv fi60, a ubačen je još jednan protočni lonac dužine 40cm, fi60 takođe, čime je postignut niži nivo buke, tj. brujanja na određenim obrtajima. Zvuk je gotovo identičan, ali više nema zaglušujućih vibracija "drone" efekta.

Cev fi55 zamenjena novom fi60:
(http://oi65.tinypic.com/2a7zi9i.jpg)

(http://oi68.tinypic.com/34zj2h3.jpg)

Zadnji rezonator fi60:
(http://oi64.tinypic.com/iel5wy.jpg)

Vrag  driving na dizalici:
(http://oi67.tinypic.com/ega62f.jpg)

Dodatni lončić:
(http://oi68.tinypic.com/se4svr.jpg)

(http://i66.tinypic.com/jk7k86.jpg)

Testiranje uz "Doboš potok" pun gas do 170 uzbrdo, EGT 670C. Čekamo AEM Wather/Meth pa da vidimo 100C  niži EGT. EGT nije nije povećan ni malo zbog dodatnog lonca, a buka je smanjena osetno, dakle, nije fabrički, ali nije ni neprijatno kao npr. straight pipe, zvuk podseća dosta na staru dobru dvojku GTI. :)

Ako mene pitate, dobro uloženih 6000 RSD.  majstor1



Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 08:19:09 posle podne
Evo kako izgleda unutra ovo sa satovima:
(http://i66.tinypic.com/2mxpykj.jpg)

(http://i63.tinypic.com/2igyues.jpg)

(http://i63.tinypic.com/4jugjo.jpg)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: mboy87 Avgust 01, 2016, 08:21:56 posle podne
Sipaj gorivo ugasice ti se auto.  biggrin
Mogao bi da snimis telefonom kako se cuje.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 08:36:37 posle podne
Sigurno vas zanima kako sam nabudžio turbo od 2.7 TDI u četvorku ?

Evo kako izgleda GTB1756VK:
(http://oi67.tinypic.com/j8meq9.jpg)
(http://oi64.tinypic.com/1zztd1w.jpg)
(http://oi64.tinypic.com/6i6wb9.jpg)

Da bi se ovaj turbo montirao uopšte potrebne su flanšne koje odgovaraju. Kod metalostrugara sam odneo parče gvožđa koje je poravnato na mikronsku vrednost, tako da dihtung nije potreban uopšte:
-flanšna za turbo
(http://oi65.tinypic.com/jhrg52.jpg)
-flanšna za downpipe
(http://oi66.tinypic.com/2wh4hm8.jpg)

-ravnanje na mašinskoj obradi
(http://i66.tinypic.com/2wowtaa.jpg)

Turbo je detaljno pregledan u turbo servisu Kunić na Banjici i nema nikakve potrebe za bilo kakvim balansiranjem. Konverzija na vakuum je odrađena.
Operacija nije preterano zahtevna, ali je potrebno da to uradi neko ko zna kako se servisiraju turbo punjači. Da bi ovo radilo kako treba, neophodno je promeniti ugao polugice aktuatora.
Za to je morao da radi C02 aparat za zavarivanje i brusilica.  Polugica je sada u drugom položaju pogodnom za kontrolu preko vakuumskog aktuatora i otprilike je podešen VNT za funkcionisanje, ali preciznija podešavanja se vrše na automobilu:

(http://i68.tinypic.com/2vn17vt.jpg)

(http://i68.tinypic.com/dyr80y.jpg)

Izgled kompletnog sklopa turbopunjač - izduvna grana:

(http://i63.tinypic.com/25poikx.jpg)

Izduvna grana je uzeta sa 1.9 VP motora, stari tip, sa turbopunjačem na šrafljenje. Prečnik cevi je identičan kao na PD motoru, sve pasuje šraf na šraf.

Da bi prečnik turbinskog dela GTB1756VK pratio prečnik izduvne grane, neophodno je bilo da se rupa na izduvnoj malo proširi:

(http://i65.tinypic.com/23ia1wo.jpg)

Turbo je montiran, crevo sa šelnom je namešteno "fabrički", bilo kakav boost teško da će uspeti da "ispali" crevo.

(http://i65.tinypic.com/10hq0bm.jpg)

Instalirano je "custom" odlivno crevo od teflona, ojačano metalnom oplatom, a tu je i nosač za turbo koji ima funkciju da spreči pucanje izduvne grane:

(http://i66.tinypic.com/1zggt2c.jpg)

Pravljenje downpipe-a, sa flanšnom koju sam malopre spomenuo:

(http://i68.tinypic.com/wainio.jpg)

(http://i68.tinypic.com/2ywbwd1.jpg)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 08:39:42 posle podne
Sipaj gorivo ugasice ti se auto.  biggrin
Mogao bi da snimis telefonom kako se cuje.

Evo sa dyno-a zvuk i dimovi   driving :


I jedan u leru:


Mada zvuk na videu ne dočarava pravo stanje stvari. :D

P.S. Obično uvek sipam pun, baš si me tu uhvatio na rezervi. :P  bleh
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: mboy87 Avgust 01, 2016, 08:49:00 posle podne
Mnogo baca dima.  :rolleyes:
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 09:37:05 posle podne
Dim se desi na 2000-2500 rpm... jer je podešen da smanji turbo lag na tim obrtajima. Verujem da mogu dimovi da se smanje rapidno bez gubitka vozljivosti. Poradiće se još na ekologiji sledeće nedelje. ;-)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: mboy87 Avgust 01, 2016, 09:40:11 posle podne
Bilo kako bilo...auto ti je raketa.  driving
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Fred Peric Avgust 01, 2016, 09:43:38 posle podne
Da ti ne pametujem jer znas auto u sitna creva, u kalvom je stanju egr ?
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 09:54:40 posle podne
Da ti ne pametujem jer znas auto u sitna creva, u kalvom je stanju egr ?
Ne postoji EGR... ;-) Samo cevka. EGR je bio ispravan, eno ga u podrumu.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Fred Peric Avgust 01, 2016, 09:57:05 posle podne
Hahaha, izvini  :26
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: PaulGT Avgust 01, 2016, 10:33:26 posle podne
svaka cast na uradenom :25


hoces li podjeliti sa nama i kada ti pukne tako napregnut motor ili ces se usutit kao ostali kojima su turbine i chipovi razbili motor :28
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 10:42:46 posle podne
Neće pući. ;-) GTB turbina je na njemu već 18.000 km, za sada radi bez ikakvog problema, trudim se da ne preopterećujem motor bez preke potrebe. Autoput i VMax mogu da ga ubiju, dakle, 10 minuta WOT uništava sigurno turbinu, a možda i još nešto.

Pre ovoga je bio remapiran na 170KS i 440Nm sa fabričkim turbom i intercoolerom. Gaženje na autoputu je rezultovalo progorevanjem dihtunga glave pre nekih 50.000 km. Tada sam stavio komplet remontovanu glavu, nov dihtung, remont dizni, nove jače šrafove za glavu, nove ležajeve bregaste, svih osam novih podizača, nove šrafove za dizne. Dakle motor je u potpunosti spreman za tuning. Za 50.000 nije potrošio ni ml vode, a ne troši ni ulja.

Instrumenti su ugrađeni baš da bi se znalo kada treba podignuti nogu sa gasa.

Bilo kakvi radovi ovog tipa nisu ta preporuku ukoliko nije sve u top stanju.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: PaulGT Avgust 01, 2016, 10:43:56 posle podne
postujem :26
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 01, 2016, 10:58:15 posle podne
ASZ i ARL motori imaju prilično snažne interne delove. Stock delovi su u stanju da istrpe 550Nm i 300KS. Kritična stvar je ovde turbo koji je blizu svog maksimuma. Ako bude nekog problema sa njim, gledaću da nadjem GTB2060VKLR sa kugličnim ležajem. Mali turbolag, još veći kompresor, turbinski deo nije prevelik, dobar je za do 270KS. 230KS mu neće predstavljati nikakav problem. :-) Problem je što je GTB2060VKLR teško naći i malo je skuplji turbo.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: pekar Avgust 02, 2016, 12:06:22 posle podne
svaka cast druze na radove  thumbup
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 08, 2016, 12:07:03 pre podne
Danas smo ubudžili diznu za Watermist....

(http://i64.tinypic.com/2j1ldi0.jpg)

(http://i65.tinypic.com/xazbj8.jpg)

(http://i66.tinypic.com/33yoshx.jpg)

(http://i67.tinypic.com/2dbjlvk.jpg)

Ovih dana bi trebalo da se to upakuje i da se farovi dovedu u red. Juče sam remontovao sve četiri brave, sada konačno radi u full-u zaključavanje iznutra i brave više nisu u problemu.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Nikola Calasan Avgust 08, 2016, 07:18:19 posle podne
Svaka cast na ulozenom trudu, a i novcu :)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 22, 2016, 06:23:47 posle podne
Konačno smo ugradili i taj metanol. Kanister je smešten iza branika, postavili smo tu i pumpu, a rešenje protiv vibracija je nosač od CD-a. Kroz rupu pored fara je sprovedeno plastično crevo, pa je moguće sipati vodu i alkohol najnormalnije kao tečnost za brisače.

(http://oi63.tinypic.com/dpah45.jpg)

(http://i66.tinypic.com/10r67fs.jpg)

Diznu smo realocirali na alu cev, pošto je na EGR cevi pravila problem, dešavalo se da posle nekog vremena počnu kapljice da uleću u motor, što je rezultovalo trokiranjem i rizikom za hidroudar. Nakon realokacije na cev, raspršivanje smeše metanola i vode je daleko bolje, pa je i odziv na gas bolji. Sa diznom na EGR cevi je razlika nekih 5% u ubrzanju, realno je to nekih 10-12KS razlike, dakle vrlo sličan rezultat kao što je postignut i na JTD 16V agregatu na kojem je ranije vožen ovaj uređaj. Kada se dizna malo udalji od usisa porast snage je oko 20KS sa ovim pritiscima turba.

Kontroler smo montirali u kabinu, pa je  vrlo jednostavno moguće odrediti kada meth počinje da prska, a kada ima pun potencijal. Kada se postavi da ranije kreće, motor deluje dosta živahnije od samog starta.
(http://i63.tinypic.com/zx4mdc.jpg)

Temperatura izduvnih gasova je oko 100C niža. Ugrađen je i prekidač u slučaju da nešto krene po zlu, uređaj se jednostavno isključi i sve radi normalno bez njega.

(http://i67.tinypic.com/334nsky.jpg)


Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: PaulGT Avgust 22, 2016, 08:16:20 posle podne
 formidable svaka cast
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 22, 2016, 08:32:46 posle podne
Definitivno imam neki problem sa ovim AEM WMI uređajem. Kada je duže opterećen motor nakon uzbrdice, kad se podigne noga sa gasa uređaj hoće da nastavi da ubrizgava, umalo da iskusim hidrolok danas. Poslao sam mail amerima, a uređaj isključujem do daljnjeg dok se ne reši taj problem. :(

Šteta, prima gas ko mutav sa ovim.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: PaulGT Avgust 22, 2016, 08:37:56 posle podne
da ti ne povlaci pritisak iz usisne  metanol i kada ugasi pumpu.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: raca1 Avgust 22, 2016, 08:58:37 posle podne
Na koliko bara otvara ta dizna? Možda je podiže pritisak iz usisne?
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 23, 2016, 01:51:29 pre podne
Zavisi na koliko navijem... :) Ovde je bilo podeseno na 6 PSI a puno prskanje na 35PSI. Probleme sam imao i kada stavim na 11 PSI da krece. Sumnjam da nesto kontroler nije u redu ili da jednostavno ne trpi overboost-ove koje dobija na punim gasovima. Ima verzija kontrolera koja tera do 40PSI, što bi bilo više nego dovoljno. Request je u mapi zadat na popriličnih 2.3 bara (33PSI), a u overboost-u to može lako da bude i više. Jedina opcija bi bila da se smanji boost u mapi, pa da onda probam. U suštini dovoljno bi mu bilo oko 2.1 - 2.2 bara za ovu snagu.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: raca1 Avgust 23, 2016, 11:02:46 posle podne
Koliko sam ja shvatio u zavisnosti od pritiska ide količina ubrizgavanja. Malo sam nešto čitao, ali da bi bio sigurniji za hidrolok trebalo bi da diznu pomeriš što dalje od usisne grane da mogu kapljice, ako ih ima, da se što bolje razbiju, možda čak odmah iza interkulera. Ne bi se ja igrao da upropastim dobro odrađen motor. Ako ti nije teško opiši sistem malo detaljnije, senzori, elektronika, pumpa... Moguće i da pumpa nastavlja da brizga i kad ne bi trebalo.
Jedina zamerka je EGT senzor kinez, ne bi mu verovao i kad tačno pokazuje.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 24, 2016, 12:14:52 pre podne
Jbg... svi EGT senzori... dobro skoro svi su kinezi. Najbolje bi bilo da imam EDC 16 i fabrički BOSCH EGT senzor, ali recimo da je ovo dosta tačno. Poklapa se otprilike sa temeperaturama za taj nivo tjuninga.

Pumpa je regulisana naponom, preko kontrolera, koji je povezan na račvu od usisne grane i boost sata. Dakle, kontroler meri pritisak iz usisne grane, ima praktično sopstveni MAP senzor i dva točkića, jedan za početak  prskanja, drugi za pritisak na kojem daje pun potencijal. Pumpa je povezana sa kontrolerom od kojeg dobija struju i u zavisnosti od pritiska koje je izmeren radi i pumpa. Pumpa obično nije problem na ovim sistemima, ali kontroler može biti. Najverovatnije je da prska kad ne treba jer kontroler ne radi kako treba.
Što se tiče senzora, tu je još i senzor za nivo tečnosti, koji signalizira crvenim svetlom da je kanister prazan i prekida rad pumpe.

(http://www.aemelectronics.com/sites/default/files/aem-hd-water-methanol-injection-controller.jpg)

Moj kontroler je do 35PSI, ovaj na slici je do 40. Poseduje dugme TEST koje služi da se sistem isproba.

Slao sam mail amerima u vezi ovog problema i dobio sam odgovor koji znam, a to je da dizna prska kad ne treba. Navodno to se dešava kada su kanister i pumpa iznad nivoa motora, ali to nije slučaj kod mene.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: cicero Avgust 24, 2016, 07:12:16 pre podne
Konacno i jedan ozbiljniji tdi projekat,za koji dan bice i jos jedan,svaka cast
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Avgust 24, 2016, 10:10:54 pre podne
Ne pokušavaj ništa bez ARL šrafova za glavu. :-)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Septembar 29, 2016, 08:08:23 posle podne
Izbegoh ovog leta jedno dve havarije na motoru! Motor kao motor trpi bez problema sve, međutim interval zamene zupčastog kaiša je skraćen. Krenuo ja letos u Grčku na more, i tamo negde iza Niša nagazim ja 200-210-220, i odjednom se ugasi motor... Prvo mi palo na pamet, senzor položaja radilice, pa onda motor nije u fazi... Zvao ja šlep, AMSS, došli za 20tak min, odšlepovali me do Niša i sutradan u BMW Servisu Mitić Co mi odradili defektažu. Bio sam lično prisutan kad su momci skinuli poklopac, falilo je svega 25 zuba! :D Međutim, kaiš je bio jako zategnut, pa je preskočio samo jedan zub, tako da nije uzrokovao nikakvu štetu na motoru. Auto smo upalili najnormalnije, ništa nije zveketalo i tandrkalo, prešao sam posle 4000 km na moru, bio do Lefkade, Kefalonije, Atine itd... sve prošlo u najboljem redu. Zamenjen je set za zupčenje, stavljen Contitech i nova INA vodena pumpa, kasnije sam u BG-u zamenio i PK kaiš, ali i ulje u menjaču koje nije menjano do sada nikada.

(https://s11.postimg.org/3sy40zrr3/zubchasti.jpg) (https://postimg.org/image/3sy40zrr3/)


Ovih dana mi đavo ne da mira, pa sam malo čeprkao jer me je bunio zvuk prilikom gašenja, kao metal o metal da udara. Cev za usis je bila naslonjena na nosač N75 ventila, tako da je nosač uspeo vremenom da obrusi usisnu cev tako da je bukvano probio, a na rupi je visio komad metala, koji je čekao da upadne u kompresor. Srećom, sve je ok, pregledao sam turbo, sve je u istom stanju kao i pre 27.000 kad je ugrađen. Cev sam zakrpio parčetom boost creva, lepkom i vezicom, a možda kupim drugu cev ili je zavarim argonskim aparatom.

(https://s16.postimg.org/rv9drm3gx/20160929_122548445_i_OS.jpg) (https://postimg.org/image/rv9drm3gx/)

Sitna oštećenja koja se vide na sečivima kompresora su potojala i ranije, praktično nema nikakve razlike u odnosu na period kad je turbo nabavljen. Proverio sam da li ima aksijalni i radijalni luft, radijalnog vrlo malo, koliko treba, aksijalni ni malo. Problem koji imam je kada se duže vremena vozi na autoputu, izduvna grana se usija, adapter flanšna na koju je turbo okačen počne da pušta izduvne gasove, jer dihtung ne postoji. Za koji dan bi trebalo da skinem turbinu pa da se naprave dihtunzi za flanšnu, što bi trebalo da reši problem. Problem se u vožnji ogleda u tome što na određenim obrtajima od 2000-2500 turbo postane lagovit, treba mu dugo vremena da odreaguje na gas i to se dešava posle sasvim normalne vožnje na autoputu, npr. 150-160 Kmh neki malo duži vremenski period, pa nakon toga kad dođe do smanjenja brzine, smanji se i broj obrtaja i tada upadam u zonu gde turbu treba duže vremena da odradi spool. npr. 6-ta pri 120-130. Zbog negativne devijacije, gde je ostvareni boost manji od zadatog, dešava se limp mod, gašenje turbine, nakon čega ide okretanje ključa pa ajmo nanovo. Prvo sam mislio da je problem sa ovim do mape, pa smo menjali mapu jedno 3x, ali nije do toga. S obzirom da je blok začađavljen sa zadnje strane, jasno je šta je. EMP je u tim situacijama niži nego što je potrebno i dolazi do povećanog laga. U gradskoj vožnji mi se nije nikada desilo da uleti u limp.

(https://s16.postimg.org/4ibc93ndd/20160929_124129817_i_OS.jpg) (https://postimg.org/image/4ibc93ndd/)

(https://s9.postimg.org/9hoq3x6cb/20160929_130019911_i_OS.jpg) (https://postimg.org/image/9hoq3x6cb/)

Problem sa metanolom, t.j. vodom koja se ubrizgava ponekad i kad ne treba može da se reši na dva načina:
1. Sipam samo metanol
2. Ugradiću elektroventil, t.j. solenoid koji prekida brizganje kad nema boost-a.

Solenoid ima da se nađe kod plinadžija.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Nikola Calasan Septembar 29, 2016, 10:41:31 posle podne
Skoro su se odrzale trke brzih tdi masina, steta sto nisi ucestvovao i ti :)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Joca Septembar 29, 2016, 11:37:22 posle podne
Pratim brate   kava  mnooogoo truda je uloženo
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: cicero Septembar 30, 2016, 02:45:10 posle podne
dobro je da nije doslo do havarije
jesi li menjo kvacilo tj pojacavo
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Septembar 30, 2016, 08:00:01 posle podne
dobro je da nije doslo do havarije
jesi li menjo kvacilo tj pojacavo

Ne, kvačilo je stock i za sada drži ok, ponekad hoće da klizne, bilo bi dobro da je pojačano, ali još uvek neću da ga diram, dokle god je na većim obrtajima ok. Desi se ponekad da na oko 2500-3000 prokliza, jbg...treba zadržati 460 Nm obrtnog momenta.

A što se tiče havarije, imao sam više sreće nego mozga...


Skoro su se odrzale trke brzih tdi masina, steta sto nisi ucestvovao i ti :)
Hehe..nije još sve gotovo... mada kada se ovako nešto radi, uvek imaš nešto što bi mogao da dodaš. :)

Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Nikola Calasan Septembar 30, 2016, 08:25:07 posle podne
Znam, nego tu si sad u konkurenciji sa njima, ako odradis jos nesto, bices dosta jaci :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: cicero Septembar 30, 2016, 08:39:12 posle podne
Nema vise rabote bar kod mene😃😃😃
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: milan_b mk1 Oktobar 01, 2016, 12:34:00 pre podne
 majstor1 thumbup
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Oktobar 01, 2016, 10:14:51 posle podne
Znam, nego tu si sad u konkurenciji sa njima, ako odradis jos nesto, bices dosta jaci :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk


Biće možda, npr. veće dizne, druga bregasta, ojačano kvačilo, ali ne u skorije vreme. Za sada ima par sitnica da se ispravi i sa metanolom će imati dobrih 235KS, što je više nego OK.  driving
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Oktobar 11, 2016, 12:39:42 posle podne
Konačno sam rešio lag sa niskih obrtaja, napravljeni su dihtunzi, bakarni i to radi posao odlično. Naime, dešavalo se da se flanšna između turba i grane izdeformiše od toplote i da počne da propušta izduvne gasove, zbog čega je turbo postajao lagovit i često se na autoputu dešavalo da prijavi underboost i isključi turbinu na nekih 2100-2400 rpm. Taj problem se dešavao od početka, a naročito je izražen posle duže vožnje autoputem, kada se sve lepo ugreje, zatim posle vožnji na dugačkim uzbrdicama.

Dihtunzi su postavljeni između flanšne i grane, kao i između flanšne i turba i stavljena je "diht masa" za auspuhe i rezultat je izvanredan. Odziv na gas je skoro identičan kao sa fabričkim turbom sa 2100-2500rpm, ali je kasnije daleko jači. Osim toga, pritisak turba je sada daleko stabilniji. Usput smo prekontrolisali stanje turbine i posle 27.000 km vožnje sa mapom od 2.3 bara sve je u top stanju, ležaj nema luft, VNT je u odličnom stanju.
Sada mogu da kažem da su sve dečije bolesti preležane. :)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: cicero Oktobar 11, 2016, 12:48:31 posle podne
Odlicno
Kod mene nema flanse grana mi je od gtd i poklapa se
Malo je bilo vibracija oko inoxa  ali napravljeno je kao sto kazes voznja je kao sa starim turbom
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Oktobar 13, 2016, 09:04:55 posle podne
Ma da, video sam ti peticu kod Raleta, odlična je. Elem... flanšna radi posao sada, ali može GTB1756VK da se bez problema upakuje u izduvnu granu od petice. :)

Nego...ovih dana me zajebavao cilindar kvačila, krenuo da propada, promenio sam prvo glavni, onaj kod pedale, međutim isti đavo, morao je menjač dole. Zamenjen je sada i sekundarni kod kvačila, a kvačilo i zamajac su u extra stanju. Ja do sada nisam menjao kvačilo, a auto je kod mene 82.000 km, od toga 27.000 sa preko 210KS i 450Nm, a pre toga 170KS i 440Nm. Sve zavisi od vozača, a to kvačilo ima bar 100.000 km iza sebe, posle slušam priče o dizelskim kvačilima od onih koji nisu nikada probali ovo.

Zamenio sam i španer PK kaiša, pošto je tandrkao ujutru, ali je ostalo da se promeni i remenica serva i onda je mehanički gledano četvorka u tip-top stanju.

Danas sam otkrio da mi se od boost-a raspao senzor za boost sat. :D Ladno je otpala sisica koja ulazi u plastiku, jer se plastika rastočila. Kinesko govance. Videću drugi da naručim ali ću da ga sklonim iz motornog prostora, očigledno da mu je toplota napravila haos. Do daljnjeg mi ne radi boost sat.

Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Decembar 01, 2016, 12:16:55 pre podne
Pošto su mi stare Wintere 205/55/16 skoro potrošene, a i realno, smorio sam se kada sam sa letnjih 17tki prešao na zimske 16, rešio samda pazarim AEZ Simas felne 17x8J za 130 evra. Vrlo lep model felne, u pitanju je "deep dish" dizajn:

Ovako su izgledale kada su uzete:

(http://i65.tinypic.com/wlvr5s.jpg)

Odradjen je falc i sada izgledaju ovako:

(https://scontent.fbeg1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/15107431_10211531367822124_6005519870823613394_n.jpg?oh=af40a0e7f45eddca75925199da4de894&oe=58D29D34)

(https://scontent.fbeg1-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15137632_10211531368462140_3027857570854490540_o.jpg)

Za zimsku varijantu ide Sava Eskimo HP2. U pitanju je nova guma, novi tip šare. Vozljivost je fantastična za tako pristupačnu gumu, ali imaju i odličnu trakciju.

(http://i68.tinypic.com/jr64o6.jpg)

Osim ovoga natrčala su mi i OEM Recaro sedišta od Bore 2.8 4 Motion:

(http://i66.tinypic.com/293kp6u.jpg)

Stanje...ko nova! Doplata za moja od highline-a 120e, taman cifra za koju sam prodao stare 16-tke zimske.
Evo kako je izgledao auto sa starim Ronalovim 16-tkama:

(http://i67.tinypic.com/28861qg.jpg)

Rekao bih... neprimereno... .a sada:

(http://i67.tinypic.com/20gcrgy.jpg)

Stara sedišta:

(http://i67.tinypic.com/mvkiza.jpg)

nova:

(http://i63.tinypic.com/34nnm8p.jpg)

Celokupno ulaganje ... 180e!!! :)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Joca Decembar 01, 2016, 12:41:13 pre podne
Bez greške!  :25
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Nikola Calasan Decembar 01, 2016, 01:51:14 pre podne
Odlican potez :)
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Simma Decembar 01, 2016, 08:00:47 pre podne
Ovo super izgleda,a sad jos samo taj naslon za ruku da sredis.  :46
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: cicero Decembar 01, 2016, 10:17:36 pre podne
Felne su mi lose izgledale ovako ali sad kad su na autu je druga prica
Sedista odlicna
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Decembar 01, 2016, 01:14:34 posle podne
Bilo bi idealno da su 18 sto se tice izgleda...ali ne bi bile previse prakticne, narocito ne kao zimski set.

Evo kako čuče 18tke ovakve iste na Golfu IV:

(http://www.fotem.pl/data/mini/male_c7a17d7b9dc9149164c2465d15ec4.jpg)

Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: BladeBG Decembar 01, 2016, 01:18:55 posle podne
Mogu samo da kazem...Svaka cast! :46
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Fred Peric Decembar 01, 2016, 10:11:35 posle podne
Sedista pun pogodak, felne dobre, taman da ukazu na temperament cetvorke! driving
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: drfedja Decembar 03, 2016, 04:30:34 posle podne
Jedno središ drugo rikne.... i dalje imam probleme sa metanolom. Izgleda da je pumpa riknula. Sipao pun kanister, vozio se 3-4 dana, nije potrošio ništa. Kontroler ima TEST dugme, kad izvučem crevo iz dizne, ne prska ništa, ali se pumpa čuje. Probao sam sa nabijanjem pritiska u kanister i tada krene metanol da curi iz  creva, ali samo zbog pritiska, što dovodi do zaključka da pumpa ne želi da sarađuje.

Najgore od svega je što kit nisam ni koristio od letos, kada mi je pravio probleme sa nalivanjem. Ovih dana ću da skinem pumpu pa ću da vidim šta joj je. Mislim da to može da se sredi, ako ne... spremiću 135$ za novu.
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: Figo Januar 21, 2017, 11:09:57 posle podne
Radi li se ovde nesto?  :26
Naslov: Odg: Golf Mk4 TDI GTB17
Poruka od: demi Januar 07, 2019, 01:57:03 posle podne
ima li kakvih novosti u vezi golfica? jeli resen problem sa metanolom?