Ulje ima sa freonom, ne menja se...
Freon nigde ne isparava, ne može jer je sistem zatvoren naravno, može da gubi ali mora da se odmah otkrije i otkriva se UV-lampom. A onda na popravku...
Freon ipak isparava . . . Ali u isparivacu
Ulje u kompresoru traje ZAUVEK i menja se jednino ako crkne neka komponenta sistema i u sistem udje vazduh (zrak). A menja se zato sto ulje koje se koristi u sistemima za rashladu formira kiseline u dodiru sa vlagom iz vazduha.
Po pravilu nakon otvaranja sistema i instalacije novih komponenti (nebitno koja je komponenta), uvek se MORA zameniti filter susac i sistem mora biti produvan cistim azotom (dusikom), pa onda naduvan na 20 bara i proveren da li curi (pressure test), pa onda evekuisan pomocu vakuum pumpe.
Vakuum mora biti stabilan i u zavisnosti od velicine sistema zavisi koliko dugo se drzi u vakuumu.
Potom se sipa freon i ulje
Sistemi na friziderima su hermeticki, kompresor je u onoj crnoj, bem liga sad, kutiji zajedno sa motorom koji ga pokrece, a na kolima je polu hermeticki sistem jer kompresor dobija pogon preko remenice i kaisa, tako da ima slabu tacku na samoj pogonskoj osovini, a gde je moguce da u duzem periodu koriscenja (par godina) doce do migracije gasa u atmosferu.
Noviji auti mogu neke parametre da ocitaju preko dijagnostike, ali nasigurnije je zakaciti freon manometre na potisnu i povratnu liniju i proveriti pritiske i po potrebi dodati freona . . .