Da se javim ponovo u temi. Osecam da tako treba, jer sam izasao sa problemom, pa da izadjem i sa resenjem.
Ustanovljeno je sta je problem sa autom. Problem je tako podmukao, da sam potrosio dosta zivaca i para da ga otkrijem.
Naime, kako naslov teme kaze, mesao ulje i naftu, tj. dizel.
Promenio gumice dizni, after market, isto, servisirao tandem pumpu, isto. Promenio majstora, promenio tandem pumpu, isto. Stavio gumice dizni iz originala, i originalne srafove i bingo!!!
Srafovi su problem! Taj neko, koji je nekada menjao dizne nije menjao i srafove. Srafovi se izduzili, a navoj-loza srafova pojela. Dizne su mrdale iz kucista i upravo tu je gorivo ulazilo.
Kada se menjaju dizne, ili gumice dizni, obavezna je zamena i srafova!!! Ne mogu da razumem, da ljudi menjaju dizne koje su preskupe, i gumice, a ne daju jos 2.500 dinara za zamenu srafova.
Na zalost, mene ovo saznanje kvara kosta previse. Na srecu, desilo mi se 20-tak km od kuce (krenuo na put od cirka 500 km), i nije "povuklo" lezajeve radilice.
U novcu, ovo dijagnostika kvara me kosta 5 zamena ulja (svako paljenje, novo ulje, da ne bih ostetio radilicu i lezajeve), jedan set gumica dizni, servisiranje tandem pumpe, drugi orig set gumica, srafovi, dva slepovanja i tooooona zivaca sa prvim nepismenim majstorom, sto je cirka 400e samo da se pomakne od pocetne tacke.
Tu je i nesreca...
Problem sto moram da menjam glavu motora. Ovde se navoji pojeli, a urevinje novih nije moguce jer su zidovi tanki, a sa druge strane je antifriz.
Nova glava ne znam koliko kosta, a polovne na trzistu skoro i da nema. Pozvao sam sve moguce otpade i servise i cena je oko 400-500e, plus obrada i ispitivanje. Tu lezi zec. Niko ne daje garanciju, jer je kod 90% njih na otpadu i u ponudi, pukla glava.
Odem ja do placa gde sam ga kupio, i ne pretim sa tuzbom i batinanjem, jer mi se auto jako posvidjao, i samo hocu da resim situaciju. Prodavac pronadje glavu u Pozarevcu, koja testirana i obradjena moze biti poslata meni. Uz debelo ubedjivanje pristane da povuce deo stete, odnosno cenu glave motora. Meni ostaje da platim i zamenu i sve sto ide uz to.
Ova ekskurzija me kosta mnogo zivaca, i prevazici ce 1000e. Zbog nekog ko nije zamenio srafove od 20e.
Avantura nije zavrsena, i napisacu, nadam se pozitivan zakljucak, kada se ovo resi. Nece skoro, jer treba vreme da stigne glava, pa majstoru slava... Ali mi je sada puno lakse. Jbg, ostao sam bez auta zimi, kada mi je najvise potreban.
p.s
Izvinite na slovnim greskama, pise preko mobilnog, a poruka je duga....