Sad malo o onom o čemu uglavnom niko ne želi da govori. Kvarovi, problemi, i tako to.
28.4. konstatujem da klima ne radi. Poludeo sam. Auto star 3,5 god i prešao 47000 km. Garancija je tada bila 2 god, da sam ga kupio 1,5 mesec kasnije garancija bi bila 4 god. Zakačim VCDS i sve je OK, nikakva greška.
29.4. (ponedeljak) odem do čoveka koji radi klime na kolima, zakači manometre i kaže mi da kompresor ne radi, ne razume se u elektroniku, ne zna zbog čega, ali je siguran da ne radi, savetu je mi da odem kod nekog dobrog elektroničara.
Očajan sam. Razočaran u marku vozila koje vozim 15 god. Na G2 nikakav problem iako je bio 13 god. star, ćale imao feliciju za 9 god samo ulje i filteri, ni jedan jedini kvar, na G3 sam menjao samo protokomer, na G4 već je bilo kojekakvih gluposti. Ali da klima crkne na ispod 50k km, to nisam verovao da može da se desi.
Po podne provodim na nemačkim forumima i saznam za česte probleme sa kompresorima, prepoznaje se po nekom šrafu na remenici koji ispadne, pogledam kod mene, viri malo ali nije ispao. Rešenje zamena kompresora, nema popravke. Još očajniji, guglam dalje i dalje, i nalazim sve više podataka, između ostalog nađem i zvaničan TPI koji opisuje ovaj problem, i nalazim ljude širom evrope kojima je kompresor besplatno menjan i van garancije. Odlučujem da odem u Porsche Novi Sad.
30.4. Razgovaram u Porscheu sa servisnim savetnikom koji me blago rečeno otresa. Priča tipa, da je fabrička greška mi bi vas zvali, to bi bilo sređeno, nudim mu TPI broj, ne želi da proveri... jedino da zakažem dijagnostiku pa ako je to, mogu pisati molbu, bla, bla, da li možete odmah da pogledate, ne, mora da se zakaže, dobro da zakažemo, za kad može, prvi slobodan termin 13.5. Ma jeste li vi normalni, dve nedelje da čekam... Popizdim i odem do prodavca koji mi je prodao auto i sedi 10 m dalje, ukratko mu objasnim o čemu se radi, on pozove direktora postprodaje, dođe on, pita u čemu je problem, ja mu kažem klima ne radi, pita me da li ne duva ili duva toplo, kažem duva toplo, odgovara mi to je kompresor, to im je mana, bla,bla, sad će majstor da pogleda trebamu tri minuta da proveri ako je to, ali samo da sačekam da završi auto koji radi.
Čekao sam malo duže, nije bitno, ali posle 15 min. pre nego što je majstor pogledao dolazi do mene taj diša i kaže mi da je obavio neke razgovore i da ako je kompresor u pitanju dobiću novi od fabrike i da je doša da proveri da li sam sve servise (i one van garancije) radio u ovlašćenom servisu jer to je uslov. Sreća da sam bio dovoljno lud da i taj jedan mali servis van garancije uradim kod njih.
Majstor je pogledao, konstatovao da je kompresor u pitanju, i u poverenju mi je rekao da je to četvrti koji se javio od kad je krenulo toplo vreme...
Napisali smo zahtev fabrici... Juče su me zvali i javili da je odobreno delovi 100%, ruke 50% tj. plaćam samo ruke 50% i zakazali su mi za 17.5. Videćemo šta će biti.
Ono što mene čudi u celoj prči je taj problem koji se javlja samo sa Dephi komresorima za koji se zna već više od 5 godina. Čudi me da to nisu već nekako rešili. Doduše ima i onih koji su prešli i više od 300k km bez ikakvih problema.
Dalje, listajući forume, nađem da ima velikih problema i sa EGR hladnjacima na 1,6 TDI koji cure, ljudima su ih menjali i na 20-30k km, ili i po dva puta u garantnom roku. Ovaj problem takođe priznaju i van garancije.
Meni je prosto neshvatljivo sve ovo, sam sebi postavljam pitanje da li je VW zaista bolji od drugih kao što sam do sada mislio.