Problemi na ovu temu su nastavljeni, ali se nadam da su sada napokon završeni, pošto sam sve izmenjao....
Pukla mi je velika aluminijumska račva za vodu sa zadnje strane glave motora. Kataloški broj
038 121 133 A. Opet pre mesec dana primetim da mi gubi antifriz, odnosno upalila mi se lampica na tabli da fali. Bare ispod kola nema. Dolijem tečnost, vidim da ne opada, ali posle 10 dana opet otvorim posudu za antifriz, vidim da je opao nivo na minimum, možda i malo ispod, znači nedge curi. I krenem da trazim gde, primetio sam da kaplje sa senzora za temperaturu na alimunijumskoj račvi. Skinem senzor, zamenim gumicu, jeste propala, plastificirala se, ali curi i dalje, tu se samo slivalo, pa kapalo sa tog mesta. Mala plastična račva, koju sam već menjao, a šrafi se u tu alimunijumsku, nije, pregledao sam i nju. Pregledao sam i sva creva da ih šelne nisu usekle, pa da ne curi na njima, kratko debelo sa leve strane motora i tanje sa donje strane račve, koje ide ka hladnjaku za ulje. Oba u redu. I mislim, nema šta, gumica je između aluminijumske račve i glave motora. Kataloški broj
037 121 688.
Skinem račvu i zamenim gumicu. Inače pre skidanja račve, moraju da se skinu poklopci motora i kućišta filtera za vazduh, plastično crevo sa zadnje strane motora, koje sa dva gumena creva (od kojih mora da se otkači, to nije strašno, na jednoj strani je puž-šelna, a na drugoj brza spojka), čini vezu usine grane i interkulera, a na njemu su i dve plastične štipaljke koje drže vakum creva(vrlo su krte), dva ležišta držača za creva goriva, nosač jednog od vakum ventila i šraf koji drži cev. Sve to mora da se otkači, da bi se ta cev skinula sa motora, da ne smeta, a vrlo pažljivo, ako ne mislite da slomite nešto, a čemu je vrlo podložno. Ja sam uspeo da ništa ne slomim.
Onda je na red došlo i skidanje tandem pumpe. Ona ima tri creva, dva od goriva koja su pričvršćena šelnama j jedno za vakum, ono čuveno što ima luft. To se otkači na požarnom zidu i maloj t-račvi, a ova dva za gorivo, jedno je pristupačno, a drugo je malo zeznutije. Ali tu su bila dugačka spicasta klešta da reše problem. Onda šrafovi, ima sa leve i desne strane po imbus 6, a sa leve su još dva imbusa 5. Gornji je pristupačan, a za donji šraf sam morao da koristim onaj imbus ključ koji je na svom dužem kraju usečen, pa može da ,,šeta", a na kraći kraj sam navukao gedoru 5 i prudužetak da bi imao polugu. I konačno, vidim račvu.
Prvo skinem sa te velike račve, malu plastičnu, dva šrafa 10, a na jednom je dodatna matica koja drži omču koja pričvršćuje neki snop kablova, pa onda veliku račvu na takođe dve 10-ke, a na jednom od ta dva je opet dodatna matica koja pričvrćuje omču koja drži cev koja dovodi ulje u turbinu. Pritom prostora ima više-manje kao u du..tu i morate da vodite računa da vam ne ispadne neki šraf, pa posle morate da tražite gde je i da ga ,,pecate" magnetom.
Zamenim gumicu, vratim ovo sve, rashladna tečnost nigde nije curela, ali kada sam upalio auto i kada se malo zagrejao motor, opet je rashladna tečnost krenula da curi. Ponovo skinem ovo sve, da bi došao do račve i imam šta da vidim, račva je pukla. Čudio sam se kako, pošto vodim računa da ne pretežem šrafove, posebno što je tu sve aluminijumsko. Ali kada sam skinuo račvu, video sam da je već bila napukla na jednom mestu i tu je curela, pa je sada pukla skroz. Vidi se da je jedan deo pukotine stariji.
Inače, ne znam da je ikome pukla ta račva. Jeste ona mala plastična, ali za ovu veliku aluminijumsku nisam čudo nikad. Inače ne pravi se u kopiji, tražio sam u nekoliko radnji. Original, prava sitnica 13800 dinara. Naravno otišao sam na otpad, gde je cena bila 6 puta niža. Vratio se, namontirao račvu, vratio sve i konačno, voda nigde ne curi. Diht masu nigde nisam stavljao, to izbegavam. Samo očistim deo gde naleže gumica. Sada su promenjene obe račve i sve diht-gumice nove.
Baš gde curi na ovom klipu, tu je pukla račva.
Kod ovog Audija A4, je i druga manja račva aluminijumska, pošto on ima dodatne grejače za antifriz, moj Passat B5.5 nema, kod njega je plastična. Čovek sa klipa je skidao filter za vazduh, tandem-pumpu nije. Hajde nekako bi i skinuo račvu bez skidanja tandem-pumpe, ali vraćanje bi bilo teško.