VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: svrle Oktobar 21, 2008, 02:18:58 posle podne
-
U zadnje vreme mi se desava da se trese volan kada kocim,i to samo kada se krecem vecim brzinama.Sto jace stiskam sve jace trese i vibrira mi bas jako na volanu.Sta to moze biti.Primetio sam da auto vuce malo u desnu stranu od kada je kupljen,ne znam da li je to problem.Znaci ako vozim do nekih 80 km/h sve je ok,ali sve preko toga izaziva vibracije volana i uopste celog auta.
-
Krivi diskovi. Imao sam isti problem i rijesio ga zamjenom :)
-
kako je moguce da se iskrive diskovi?to mi nije jasno?jel zna neko kako se krecu cene diskova i gde mogu da ih nabavim?
-
Ako su loseg kvaliteta iskrive se od naglih promjena temperature, kad je zagrijan disk, pa uletis u baru...ili kad se auto dugo ne vozi, pa ostanu tragovi od plocica po disku (sto je bio moj slucaj).
Koji je auto u pitanju?
-
U pitanju je Polo 1.2 2004 god.Auto je presao 64000 km,trebalo bi da su fabricki diskovi na njemu,a samim tim i dobrog kvaliteta,zar ne?
-
mozes da ides na obradu ako nisu puno iskrivljeni. a jbg mozda si vozio malo ostrije pa kocio i usao u neku baru kao sto rece turbo.
-
To je tacno, ali meni se na oko 80.000km otkinuo fabricki disk prilikom kocenja, sto niko nije mogao da povjeruje, ali je tako. I posle toga sam stavio neke diskove iz radnje koji su ubrzo poceli da tresu i na kraju uzeo original, sto i tebi predlazem.
-
ma kakvi,ovaj auto mi zao da vozim brze od 100 km/h,nisam nikada naglo kocio sa njim,niti sam upao u neku ozbiljniju baru.Mozda je problem sto vuce malo na desnu stranu,pa kad kocim onda vibrira neki od tockova,verovatno desni prednji.Jel moze to da bude uzrok.
-
Pa idi na reglazu trapa i provjeri gume, mada ne vjerujem da je to uzrok. A vuce li na stranu kad kocis?
-
gume su kupljene skoro nove. Trap cu da centriram prvom prilikom. Koliko sam ja primetio,ne vuce u stranu,samo uzasno vibrira.Na primer kada idem 100km/h i kada krenem da kocim polako sve je ok, i kako se povecava sila kocenja pocne uzasno da trese, nekada imam osecaj da ce volan da mi otkine koliko su to jake vibracije.
-
Provjeri trap, ali garantujem da su diskovi. Pokusaj prstom preci preko povrsine diska, vidi da se nisu napravili brezuljci i pregledaj ih malo, iako je tesko vidjeti ako su krivi.
-
Kocioni diskovi su ti jako losi cim auto trece pri kocenju,ali bi sada na nove diskove ako ih dupujem moras i staviti nove plocice.cene diskova prednjih ventilirajucih iz feroda je oko 3600 idn par a plocice su 4200 din i 3700 din ima dva modela.probaj sa struganjem diska ako su debeli i ima materijala.Nemoj ni bilo gde da ih nosis na struganje jer ako ih krivo obrade opet ces imati problema.
-
Moj burazer je imao istih problema samo na toyoti yaris, odradio je struganje diskova i sve je bilo ok...naravno bilo je materijala za struganje, nisu bili tanki diskovi...i meni na brzinama preko 80 kad kocim 'oce da ispadne volan iz ruke....i mene ceka isto.... coilleo2tj
-
najbolja varijanta je kupovina novih diskova i plocica.auto moze da trese i od zadnjeg koc.sistema pretpostavljam da imas i pozadi diskove.kombinacija tresenje prilikom kocenja i blagog vucenja u stranu nevezano za tresenje ti govori da ipak odes do majstora da pregleda trapove i proveri gde je uzrok tresenja-kod prednjeg kocionog sistema ili zadnjeg jer je to malo teze ustanoviti posto se tresenje prenosi na ceo auto,a i da nemenjas bezveze nesto sto netreba----svaki ozbiljan majstor ce da ti odnese diskove kod strugara na proveru da tacno ustanovi koji diskovi tresu i da onda vidis da li ti se isplati da obradjujes ili ne.mada opet napominjem naj-solucija je zamena.normalno da treba i plocice da zamenis,jer kod zamene diskova je to i vise nego pozeljno.
-
A koje marke su gume koje si skoro menjao i dali su dobro izbalansirane?
-
@kosta
pa nesto sumnjam da su gume u pitanju,jer kod guma kad su lose obicno tresu bez kocenja mada opet to je moje skromno misljenje
-
slazem se. krivi diskovi. a to sto nosi moze da bude do reglaze trapa. da se uradi reglaza pa onda da vidis.
reglaza nije skupa oko 1000 dinara
-
e diskove imas diskove na b potoku,samo ne znam kakvog su kvaliteta!cale je pre uzimao tamo i dobro su sljakali, e ali ne znam kakvi su sada!trebalo bi da su ok!
-
kakvi diskovi na bubanj potoku, ne nikako, to je sve mala privreda
-
na bubnju imas likove iz novog sada koji rade sachs setove kvacila i ate plocice i diskove. uzimao sam od njah za a6, a8 i g4. dobri su.
nije da su bas jeftini ali kolko para... uzgred ne bi bilo lose da vidis i trap posto je 9n u pitanju. moze biti da imas i neku falinku na trapu.
-
sachs prave i kod nas. i samo stave nalepnicu made in (koju oces zemlju).
-
znam ja to druze, ali opet ponavljam ja koristim te delove vec dugo tako da ne bih pisao nebuloze. o kvalitetu delova se moze pricati do sutra i vecina ljudi krivi delove a opet kupuju u gestu i tako tim radnjama gde se zna da je sve bez veze. tako da ?????
-
NEMA TU PUNO MUDROSTI ILI DISKOVI ILI TRAP,A TRAP SE BAR LAKO PROVERI:KUGLE,SPONE ..
-
Xm,xm. Velika slova. Obratite paznju dok jos nije kasno.
-
Ja mislim da mu je samo do trapa, ali nek i balansira gume.
To su mu najeftinije varijante, nek krene prvo od ovoga, pa ako nije to, nek se konsultuje sa njegovim mehanicarom ili serviserom
-
Imao isti problem na golfu.....kada predjem 80 km trese volan do nekih 120 km pa prestane....to sam resio sa novim gumama....e posle toga mi je treslo kada sa velikih brzina pocnem da kocim......imao sam nove disk plocice, zamenim ih opet novim i dalje trese....otisao kod majstora i video da su mi otisli silen blokovi...zamenio ih i nema vise da trese!!!
-
Mo
-
Cao. Kao sto sam napisao i u naslovu imam problem sa volanom, tacnije kad kocim volan mi se trese strasno.
Znam, svi ce te reci da su upitanju diskovi, i majstor mi je rekao isto. Ja sam zamenio diskove i bio sam miran 20-tak dana i ponovo mi je pocelo da trese.
Zanima me sta moze da bude uzrok krivljenja diskova i moze li biti nesto drugo u pitanju?
P.S. Gume izbalansiram i posle predjenih 100-200 km debalansiraju se od toga koliko trese. HVALA U NAPRED I IZVINJAVAM SE AKO OVAKVA TEMA VEC POSTOJI.
-
Jesi li promenio disk plocice kada si menjao diskove, da ti nisu mozda ostale stare (iskrivljane) disk plocice pa da ti one nisu pokrivile nove diskove?
-
Dakle, tockovi ne mogu nikako da se debalansiraju, osim ako sa njih nije spao neki teg, sto maltene ne moze da se desi.
Ako si, posle zamene diskova uocio promenu na bolje, pa makar to bilo i na 20 dana, znaci da je tu problem.... E sad logicno, kad menjas diskove promenis i plocice.... Ono sto je najbitnije je da na upravljackom i kocionom sistemu ne smes da stedis.... Znaci kupi ATE diskove i ATE plocice i resen problem. Ovo ti kazem zato sto postoje diskovi losijeg kvaliteta, koji se pri naglim promenama temperature ili pri ekstremno visokim temperaturama krive (uletanje u bare, sneg nakon dugotrajnog kocenja, cesto ostro kocenje, voznja dugim nizbrdicama a da pri tom ne kocis motorom, nego kocnicom itd..)
Takodje je jako bitno, a to ti pise na kutiji svih plocica, je da izbegavas ostra kocenja u narednih 200-300 km, kako bi plocice legle na disk celom povrsinom.
-
Ugrejao kocnice, prosao kroz baru i aj zdravo diskovi, odma se iskrive, meni tri dana posle montaze diska se to desilo i sad malo trese kad se koci. Treba da se ide na strug da ih poravnaju ako nisu previse krivi.
-
Menjao sam sve i diskove i disk plocice. A koliko kostaju ti ATE diskovi i plocice?
-
prvo pitanje koliko si presao od zamene diskova i plocica? drugo nemoras bacati pare na nove diskove, izmeri kolika je debljina ako je u okviru specifikacija mozes ih obraditi i samo staviti nove plocice. da kupis i najkvalitetnije diskove koji postoje desice ti se isto ako: 1.pri vecim kocenjima uletis u baru
2. ako pocnes da peres kola momentalno posle zesce voznje.
iz mog iskustva svi peraci u bilo kojoj perionici prvo puskiraju tockove cim auto uleti sa ulice bonk. jbg et ti malera.
-
Pa nisam presao puno od zamene, nekih 10 000 km najvise. Koliko kosta obrada i gde da to uradim a da budem siguran da je kvalitetno uradjeno?
-
Pa nisam presao puno od zamene, nekih 10 000 km najvise. Koliko kosta obrada i gde da to uradim a da budem siguran da je kvalitetno uradjeno?
Ko god ima strug... Valjda je toliko sposoban da ucentrira nesto sto je okruglo... blink
Nije to nikakva vasionska nauka . . . Vec los kvalitiet diskova... Obradis ih, pa kad padne prva kisa ono opet, pa opet pare za obradu (kvalitetnu) . . . Kupi prave diskove i nemas problema vise . . .
-
samo novi diskovi.
-
Ista prica...
Prvo sam obradio diskove koji su imali dosta `mesa`. Posle laganih 250-300k opet isto. Zatim zamenim silen blokove (koje sam svejedno trebao da menjam), diskove i plocice. Posle toga 1000km ne kocim naglo, vodim racuna kod pranja i sl. i posle opet isto!
Reklamiram diskove, zamene mi, posalju nove, i evo posle par hiljada bez naglog kocenja opet isto...tj ne bas jako ali ni ne kocim extremno kao pre ali osetim pred stajanje (semafor ili bilo koje stajanje a ima ih 1000 dnevno) da mi neravnomerno koci I MNOOOGO ME NERVIRA...
Da li neko zna nesto o ovom problemu? Sta bi moglo biti? a? lollol
da nije mozda trebala nova tema? batine bonk
-
Kupi kvalitetnije diskove. U tome je problem.
Npr. Bosh. Vrlo dobra cena za odlican kvalitet.
-
ja sam na polu isto imao problem da mi se ceo auto jako trese kad kocim. Odem ja kod majstora i on odma kaze krivi diskovi i ja sta cu kupim nove diskove (jurid) i plocice (trw lucas) i zamenim. Samo sto sam krenuo od majstora auto i dalje trese. Vratim se kod majstora i na kraju se ustanovi da su stari diskovi bili ok nego da je kriva glavcina na levom tocku. Kad sam nju zamenio auto je prestao da se trese
-
ja mislim da nisu diskovi jer su ovo prakticno treci?!?!?!! znaci nije to nego nesto drugo...
-
ja mislim da nisu diskovi jer su ovo prakticno treci?!?!?!! znaci nije to nego nesto drugo...
Kakav ti je trap? krajevi letve, spone?
-
poneked nesto zamenim ali u svakom slucaju je ok...nema da se nesto cuje da lupka da lomi da grmi :D ne trese nikad ni na jednoj brzini ... ne vuce u stranu ma nista! SAMO KAD KOCI! znaci diskovi jesu krivi verovatno ali zasto? ne krive se sami niti od siline kocenja nego iz nekog drugog razloga... jel moguce da je zbog te glavcine?
-
Kazem ti da je meni bila glavcina kriva i da se zato auto tresao. Ti mozes da stavis novi disk,a li ako je glavcina kriva to ti nista ne znaci jer taj disk leze "na kivo" i kad se kriva glavcina nepravilno okrece ona to prenosi na disk pa na tocak to se bas oseti i zato ti trese auto. Uostalom proveri sam da li ti je glavcina problem. Podigni dizalicom jednu starnu i skini tocak. Sedi u auto upali ga, ubaci u prvu i salo lagano pusti kvacilo bez dodavanja gasa, videces da ce ti se okretati polako taj disk gde si skinuo tocak. E sad uzmi metar i nasloni ga na povrsinu gde nalezu plocice tako da ti pocetak metra bude ka centru glavcine.Dok se disk okrece treba uvek da ti bude ista duzina npr 3.2cm, ako ti varira cas bude 3 cm ili 3.4cm znaci da ti je glavcina sigurno kriva
Eto toliko od mene nadam se da sam bio od pomoci
-
nemoj da kupujes nove diskove nego idi na masinsku obradu starih, pa vidi dal onda trese, dzabe ces potrositi pare na nove diskove, dok je masinska obrada fazon 600 dinara za oba diska.
-
Samo diskovi, zameni ih i teraj.
-
HAHAHHAA
Sta pricate ljudi? Procesljajte jos malo temu...
Vec sam i obradjivao i kupovao diskove...
-
Brate, ja mislim da je najbolje da nadjes nekog jako dobrog i pouzdanog majstora da ti resi ovaj problem, u ovom trenutku ja mislim da si ti u fazonu jebo pare samo da se ovo resi
-
pa pazi jesam jer me jako nervira...
inace cim nesto cujem menjam jer bolje odmah jedan deo zameniti nego posle kad od toga krene dalje odeeeeeee :D ...u...nedogled :D
vidi, majstor mi je BIO jako dobar i pouzdan.servisiram kod njega vec skoro 10 godina. samo radi vw program. nikad ni jedna zamerka na kvalitet brzinu i cenu...al sad me za ovo iznervirao jako...jos mi kaze nemoj naglo da kocis :D (ne ono kao na pocetku, formiraju se plocice dok nalegne ovo ono-nego uopste alooo :D)
ne znam...moram proveriti te glavcine pa javljam sta je u pitanju
btw...ako neko ima da preporuci coveka da koji moze ovo da resi - cheers ...jos da je iz ns ili okoline do jaja
-
Ako se setim pitacu ja mog majstora sta bi to moglo da bude, posto idem sutra nesto kod njega
-
pa prvo isprovjeravaj sve:spone,krajeve spona,letvu volana,ali prvo idi na reglazu trapa,tamo ce ustanoviti ima li odstupanja,jer i da imas problema sa diskovima,nesto je moralo prouzrokovati te probleme,otkloni primarni problem,ne saniraj posljedice
-
E nek si im rek'o . . .
Zaboravio si da kaes da ide i kod doktora da proveri da neka neku boles' drhtanja ruku . . .
lollol
Elem diskovi se SIGURNo nisu iskrivili zbog :spone,krajeve spona,letvu volana,ali prvo idi na reglazu trapa
biggrin
-
E nek si im rek'o . . .
Zaboravio si da kaes da ide i kod doktora da proveri da neka neku boles' drhtanja ruku . . .
lollol
Elem diskovi se SIGURNo nisu iskrivili zbog :spone,krajeve spona,letvu volana,ali prvo idi na reglazu trapa
biggrin
, a zbog cega drugo doktore masinstva!_ bonk
-
pa cilj je pomoci covjeku,sto vise savjeta,da obrati paznju na sto vise faktora koji mogu dovesti do defekta ,A NE UBACIVATI OVAKVE bonk bonk bonk KOMENTARE!
-
Pa ako su krivi diskovi, zasto da se reglira trap? Ako su krivi diskovi zasto menjati spone? Verovatno da ga kosta vise?
Primarni problem koji uzrokuje krivljenje diskova je kocenje i uletanje u baru i to diskova koji su blizu servisnog limita sto se debljine tice, naravno, veliki faktor je kvalitet diskova, jer sa nekim novim krsevima od diskova ovo moze da se desi i posle par predjenih hiljada...
Elem...
Ako auto vuce na pravcu levo ili desno, ni onda se ne ide na reglazu, vec kod vulkanizera ili na pumpu, da se proveri pritisak u gumama, a ako ponovo svlaci, onda je za reglazu...
Po tebi je trebao da zameni i lamelu, prepakuje letvu, ugradi filter za vazduh, reglira trap, promeni tapacirunge, izbalansira nove gume, a diskove da ne dira :huh:
BTW hvala sto si me napomenuo da se ovde dele saveti... ;)
-
kao sto Pimbe kaze mozda je i do guma, a ako nije ni to mozda je i do felne, jer sad sam se setio da se nesto slicno desavalo na BMW kog sam imao i uzrok je bila malo iskrivljea felna, ispravili je i nerviranje reseno
-
clapPrimarni problem koji uzrokuje krivljenje diskova je kocenje i uletanje u baru clap !?!?!?,vidi bogati ?! samo u baru......pa ako nisi znao,kod nas dodes kod vulkanizera kazes hocu reglazu trapa,a on kaze ok, proba i vidi da imas lufta ,i ako ima imalo pojma,kaze ti odprilike sta moze biti,i jos ti pazi ovo NE NAPLATI!
-
e i nema na cemu B)
-
Ma vi Crnogorci ocigledno vise uopste ne razumete Srpski jezik ili mi ja ne razumem taj vas najnovokomponovaniji jezik na kugli zemaljskoj, ne znam ni kako ga zovete...
Ili ste mozda toliko napredniji od nas, jer kod nas odes kod vulkanizera da krpis, duvas i balansiras, a kod vas i regliras trap...
Mozda i generalnu mozes da sredis...
Ili pljin da ugradis...
I verovatno sljadoljed dobijes gratis ako ceckas duze od 15 mindzi?
Ako je covek rekao da mu trese auto SAMO kad koci, zasto bi reglirao trap? Ako ima ikakvog lufta na selen blokovima ili sponama, klaparao bi cukarao, a ne bi tresao, vec bi vukao u neku stranu kad koci jbga...
Glupo je ovo prepucavanje, ocigledno da nije sve isto ovde, u Srbiji i u ekoloskoj drzavi
mahac
-
prvo ja sam bosanac na privremenom radu u cg lollol,a drugo ko je pomenuo selen blokove!?
-
Pa sto ne kazes... lollol
Sad mi je sve jasno, jer bosanac nije nacionalnost, vec dijagnoza mahac
-
opa,pa ti si lafcino jos i humorista lollol lollol tapsac tapsac
-
Dokazano lollol
Banovan preko nekoliko puta biggrin
mahac
-
pusti da te drugi hvale...... bicedobro
-
I resenje problema coveku oko tresanja volana kad koci bi bilo ....
-
diskovi naravno, a ako ima viska para moze i da reglira, a i ne mora biggrin
-
on je rekao da je menjao diskove ali da i dalje trese sto je nemoguce. biggrin
-
Ako je glavcina kriva ima da trese cim krene, jer kroz nju prolazi kineticki i ona lezi u lageru, stoga da je glavcina sve bi treslo ko vrsalica ... big_boss
-
meni kad je bila glavcina kriva tresao je samo kad kocim, jer se vibracije prenose tek kad plocice stisnu disk
-
meni kad je bila glavcina kriva tresao je samo kad kocim, jer se vibracije prenose tek kad plocice stisnu disk
Onda ti nije bio zasrafljen tocak lollol lollol lollol
Salu na stranu, ali kad je glavcina kriva, onda ni tocak ni disk ne idu po svojoj osi nego krivudaju. Iz toga se moze zakljuciti da ce da trese i sa kocenjem i bez. Naravno sa kocenjem je tresenje vece.
A sto se tice ovog problema, moze disk menjati i 100 puta. Dok ne kupi kvalitetan disk, nista. Cak se i sa skupim i markiranim diskovima to moze desiti (ATE Power Disc), a kamoli sa nekim Turcima.
-
Ma nemoj da kupujes diskove ako ne moras. Bolje odnesi na obradu. Najbolje resenje kupi novo, nemoj da stedis na tome.
-
jesi li isao kod majstora!?
-
Дешавало ми се када су разбалансирани точкови да тресе приликом кочења...
Имао сам летње и зимске фелне-гуме, с`тим што су зимске мало лошије и вибрирало је приликом кочења,
а са летњим фелнама и гумама нисам имао тај проблем.
Још нешто, ако се јављају вибрације при кочењу при било којој брзини, онда су вероватно дискови у питању или главчина,
а ако приликом кочења вибрације примећујеш на одређеној брзини, или се јављају нпр. на 120 140,
онда је могуће да је фелна-гума деформисана или да точкови нису у балансу.
И чуо да аутомобили са ABSом могу да деформишу гуму након одређеног времена па да због тога тресе.
А ово да се дискови деформишу када се вози кроз воду први пут чујем,
не загреју се толико да би се деформисали јер је асфалт мокар па и не можеш много да кочиш?
Сигурно постоји термичка обрада материјала, каљење и остали трикови на температурама од 1000 2000 степени?
Заштитни "шус плех" испред диска?
Вода кључа и претвара су у пару приликом сусрета са диском који сигурно у том тренутку има преко 200 степени?
Хиљаду пута сам намерно возио по води и никад нисам покривио дискове за ових пет година од како сам купио нове.
-
pa to samo moze ovaj da lupeta boodala,pa normalno da ima ,zove se termicka obrada materijala,sta je za celik 150 stepeni, nista,
-
pa to samo moze ovaj da lupeta boodala,pa normalno da ima ,zove se termicka obrada materijala,sta je za celik 150 stepeni, nista,
i vi sad kazete da disk ne moze da se iskrivi od kocenja samo(pregrijavanja)?? i jos naidjes na neku finu lokvicu i ohladis ih boodala??
-
pa citaj sta covjek pise kaze da moze,a pogotovo ako ima abs bicedobro
-
Imam samo jedno pitanje... Jel kad kocis jel te vuce u jednu stranu malo??? Ako te vuce u jednu stranu malo onda idi prvo na reglazu trapa... pa posle proveri plocice... jer moguce je da su pri kraju... pa kada malo jace kocis on trese... Bare nemaju veze sa krivljenjem diskova... ne moze disk da se iskrivi od naglih promena temperatura... on moze da pukne samo... a ako da bi ga iskrivio moras da ga udaris negde...
-
Lele Mixe koj je jos pa lud da gi bije diskovi sas ceckic ili z buzdovan, leba ti? Kako mozes drugacije da udaris disAk ako ne namerno, osim da nestucas komplet felnu i gumu, pa tek onda felna da udari u disk :huh:
A u pravu si 200% ;)
-
eee ali ako imas gremline u autu lollol
-
Ma ne znas ti nasta su sve ljudi spremni biggrin lollol i posle kazu da imaju gremline u autu lollol