Jesi li vidljiv drugima ili ih zaslepljujes, je l imas projektore ili si na obican far stavio xenone? Za to je makar zakon jasan i ima smisla.
Izvini što ti odgovaram tek sada, zaboravio sam onda, a sada sam slučajno naleteo na ovu temu. Imam sočiva za kratka svetla na kojima sam naknadno ugradio ksenone. Naštelovani su dobro i nikoga ne zaslepljuju.
Ni naknadno ugrađeni ksenoni na kolima čiji farovi nemaju sočiva ne zaslepljuju toliko koliko oni sa halogenim sijalicama, nebitno da li imaju sočivo ili ne, a koji su raštelovani. Ali to je opet moje mišljenje i subjektivan osećaj.
Registrovao sam Passata. Odmah su me pitali da li imam zatamnjena stakla ili pukotinu na istim...Rekao sam da nemam. Gledali su da li su mi sve gume istih dimenzija, naravno kočnice, signalizaciju, zakačili su sondu za izduvne gasove, pogledali broj šasije, slikali nekoliko slika,...Za naknadno ugrađene ksenone mi ništa nisu rekli.
Dva moja drugara koja su skoro registrovali automobile...Prvi je imao problem, jer nije imao zadnji brisač, a drugi je imao gume koje nisu po standardu na njegov auto (on ima 205 / 50 / 17, a treba 225 / 45 / 17).
A sto se tiče mog auta, mogao sam da odem i na tehnički pregled sa luftom u kraju spone, ramenu, zadnjem silen bloku ili tako nešto, a to se ne gleda...I sada ja pitam vas da li je nebezbedniji takav auto ili onaj koji ima ksenone bez sočiva, nema zadnji brisač ili ima nestandardne gume, a imaju ispravne trapove?
Ja sam prvi za to da sve bude ispravno, ali da se ide nekim redom.
Ne mora da se zacepljuje toliko da vozilo ne prolazi tehnički pregled, ako nedge na limariji ima po malo rđe, ali ne da to bude rupa ili trulež koji prstom može da se probije. Ili ako na neki auto fabrički idu felne 17-ice, a gume 225 / 45 / 17, a na njemu su 205 / 50 / 17. U redu da ne prođe, ako su felne 20-ice, a fabrika je propisala da maksimalno mogu 17-ice. Da smo 100 puta veći pašaluk nego što jesmo, neki standard za tehničku ispravnost vozila mora da postoji. Ali ovo je previše za naš standard i naglo pooštrenje.