Autor Tema: Formula 1 sezona 2010  (Pročitano 9613 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Korteza

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 429
  • Age: 38
  • Lokacija: Kikinda/Uzice
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Volfsburg
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #40 poslato: Jun 29, 2010, 12:09:56 posle podne »
nasao da ide iza kovalainena  blink blink blink neznam sta je covek mislio...
-Kraft durch freude-

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #41 poslato: Jul 26, 2010, 07:36:34 pre podne »
Novi skandal u F1, kontroverzna pobeda Alonsa u Hokenhajmu!

Vozač Ferarija Fernando Alonso pobedio je juce u trci Formule 1 za Veliku nagradu Nemacke u Hokenhajmu.

Alonso je do druge ovosezonske pobede došao vremenom od sat, 27 minuta, 38 sekundi i 86 stotinki. Drugo mesto zauzeo je njegov timski kolega Felipe Masa sa četiri sekunde zaostatka, dok je treći kroz cilj prošao vozač Red Bula Sebastijan Fetel sa pet sekundi zaostatka.
Fetel na početku trke nije uspeo da iskoristi prednost pol pozicije. On je loše startovao, pokušao je da spreči Alonsa da ga pretekne, što je iskoristio Masa i preuzeo vođstvo.
Masa je vodio do 49. kruga, kada ga je u šestoj krivini pretekao Alonso. Čini se da je Brazilcu naređeno da pusti Alonsa da ga pretekne, pošto su nekoliko trenutaka pre toga iz boksa Ferarija rekli Masi: "Alonso je brži. Da li možeš da potvrdiš da si shvatio poruku?".

Kada je Alonso preuzeo vođstvo Masa je dobio pohvalu iz boksa.
"Odlično urađeno. Dobar si momak. Ne pokušavaj da ga pratiš. Izvini".

Alonso je do kraja trke zadržao vođstvo i pobedio.
Vozači Meklarena Luis Hamilton i Dženson Baton osvojili su četvrto, odnosno peto mesto, šesti je bio Mark Veber iz Red Bula, a sedmi Robert Kubica iz Renoa. Bodove su još osvojili vozači Mercedesa Niko Rozberg i Mihael Šumaher, kao i Vitalij Petrov iz Renoa.
Hamilton je zadržao vođstvo u generalnom plasmanu vozača sa 157 poena, Baton je drugi sa 143, a Veber i Fetel dele treće i četvrto mesto sa 136 poena. Dvostruki svetski prvak Alonso je peti sa 123, dok je Masa osmi sa 85 poena.
Posle još jednog, ko zna kojeg u nizu skandala u Formuli 1, ostaje da se vidi da li će Međunarodna automobilistička federacija reagovati, ili će sve, kao obično, biti zataškano.
Na konferenciji za novinare posle trke Masa je rekao da veruje da je zaslužio pobedu.
"Vozio sam dobro, automobil je bio odlično pripremljen i mogao sam da pobedim, ali mislim da je najbolje da o svemu što se desilo ništa ne kažem", rekao je Masa.

Naredna trka u šampionatu Formule jedan vozi se 1. avgusta na stazi Hungaroring za Veliku nagradu Mađarske.

Rezultat trke za Veliku nagradu Nemačke:
1. Fernando Alonso (Španija, Ferari) 1:27,38,864
2. Felipe Masa (Brazil, Ferari) + 4,1 sekund
3. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) + 6,1
4. Luis Hamilton (V. Britanija, Meklaren) + 26,8
5. Dženson Baton (V. Britanija, Meklaren) + 29,4
6. Mark Veber (Australija, Red Bul) + 43,6
7. Robert Kubica (Poljska, Reno) jedan krug
8. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP) jedan krug
9. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP) jedan krug
10. Vitalij Petrov (Rusija, Reno) jedan krug
Generalni plasman
1. Hamilton 157
2. Baton 143
3. Veber 136
4. Fetel 136
5. Alonso 123
6. Rozberg 94
7. Kubica 89
8. Masa 85
9. Šumaher 38
10. Adrijan Zutil 35
Poredak konstruktora
1. Meklaren 300
2. Red Bul 272
3. Ferari 208
4. Mercedes GP 132
5. Reno 98
6. Fors Indija 47

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #42 poslato: Avgust 05, 2010, 12:36:43 posle podne »
F1 VN Mađarske - Webber pobedio i preuzeo vođstvo u šampionatu     01.08.2010

Pobednik trke za VN Mađarske je Mark Webber. Pilot tima Red Bull Racing zasluženo je osvojio svoju šestu pobedu u karijeri, ali i četvrtu u sezoni 2010, kojom preuzima vodeću poziciju u prvenstvu od Lewisa Hamiltona. "Crveni bikovi" su, zahavaljujući Australijancu, srećno proslavili svoj jubilarni, 100. nastup u Formuli 1...


Hungaroring je takmičare i publiku sačekao sa tipičnim uslovima, pri čemu se skala na termometru kretala oko 30 C stepeni. Slično kao u Hockenheimu, i u Mađarskoj je Ferrari zabeležio odličan start. Pobednik kvalifikacija, Sebastian Vettel (Red Bull), uspeo je da zadrži vodeću poziciju, ali njegov timski kolega, Mark Webber, nije mogao zadržati iza sebe Fernanda Alonsa u bolidu Ferrari. Sa startnog "grida" veoma dobro je krenuo Rubens Barichello iz Williamsa, koji se popeo do devete pozicije. Najbolji start imao je Kamui Kobayashi (Sauber), koji je sa 23. mesta uspeo da se probije do 16. pozicije.

Drugi krug doneo je prvi tehnički problem, kada je iz bolida Jaime Alguersuaria (Toro Rosso) počeo da izbija dim. Španas je bio prinuđen u ranoj fazi trke da odustane. Vodeći Vettel je, već posle nekoliko krugova, imao prednost od 4 sekunde, potvrdivši brzinu bolida Red Bull Racing. U petnaestom krugu, na stazu je izašao bezbednosni automobil, što je većina vozača iskoristila za odlazak u boks. "Safety Car" je na stazu izašao nakon sudara Roberta Kubica i Adriana Sutila, kao i zbog zalutalog točka Nice Rosberga. Nemac u službi Mercedesa bio je prinuđen da odustane, kao i njegov sunarodnik iz tima Force India. Kubica je uspeo da nastavi takmičenje, ali njegov zaostatak je bio veliki. Poljak je dobio i penalizaciju od deset sekundi "stop and go". Nakon odlaska bezbednosnog vozila, u krugu 18, vodeći je bio Mark Webber, jedini od vodećih koji nije posetio boks. Iza njega su bili Vettel, Alonso, Hamilton i Massa. Australijanac je počeo da pravi veoma brza vremena po krugu, trudeći se da ostvari prednost, koja će ga nakon odlaska u boks, vratiti na drugu poziciju, ispred Alonsa.

U 24. krugu, trku je završio lider šampionata, Lewis Hamilton! Pilota McLarena je izdala tehnika, i svoj bolid morao je da ostavi pored staze. Nedugo posle toga, svoj bolid u boks je "parkirao" Robert Kubica. Situacija je dramatizovana u 28. krugu, kada je Vettel dobio kaznu "prođi kroz boks", zbog nepravilne vožnje dok je na stazi bio bezbednosni automobil. Nemac se nakon što je "odradio" kaznu, na stazu vratio iza Alonsa, ali ispred Masse. Novonastali uslovi su išli na ruku Webberu, kome se smešila pobeda. Takmičar Red Bulla je pravio ultrabrza vremena krugova, boreći se za odbranu vodeće pozicije. I, u tome je uspeo. Nakon odlaska u boks, na stazi se vratio kao vodeći. Njegov timski kolega je vršio pritisak na Alonsa, i pripremao se za "napad".

U završnici trke, veliku pažnju je privukao pritisak koji je Barichello vršio na desetoplasiranog Schumachera. Dvojica bivših timskih kolega iz Ferrarija vodili su pravu borbu za poziciju, iz koje je kao pobednik izašao Rubens Barichello u sližbi Williamsa.

Trka za VN Mađarske, plasman:

1. M. Webber Red Bull-Renault 1:41:05:571
2. F. Alonso Ferrari + 0:17:821
3. L. Hamilton McLaren-Mercedes + 0:19:252
4. F. Massa Ferrari + 0:27:474
5. V. Petrov Renault + 1:13:192
6. N. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:16:723
7. P. de la Rosa MW Sauber-Ferrari + 1 krug
8. J. Button Red Bull-Renault + 1 krug
9. K. Kobayashi BMW Sauber-Mercedes + 1 krug
10. R. Barrichello Williams-Cosworth + 1 krug
11. M. Schumacher Mercedes + 1 krug
12. S. Buemi STR-Ferrari + 1 krug
13. V. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 krug
14. H. Kovalainen     Lotus-Cosworth + 3 kruga
15. J. Trulli Lotus-Cosworth + 3 kruga
16. T. Glock     Virgin-Cosworth + 3 kruga
17. B. Senna HRT-Cosworth     + 3 kruga
18. L. di Grassi Virgin-Cosworth + 4 kruga
19. S. Yamamoto     HRT-Cosworth + 4 kruga
20. L. Hamilton McLaren-Mercedes Odustao
21. R. Kubica Renault Odustao
22. N. Rosberg Mercedes Odustao
23. A. Sutil Force India-Mercedes Odustao
24. J. Alguersuari STR-Ferrari Odustao

Plasman vozača (12/19):

1. Mark Webber(Red Bull) 161
2. Lewis Hamilton (McLaren) 157
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 151
4. Jenson Button (McLaren) 147
5. Fernando Alonso (Ferrari) 141
6. Felipe Massa (Ferrari) 97
7. Nico Rosberg (Mercedes) 94
8. Robert Kubica (Renault) 89
9. Michael Schumacher (Mercedes) 38
10. Adrian Sutil (Force India) 35

Plasman timova (12/19):

1. Red Bull 312
2. McLaren 304
3. Ferrari 238
4. Mercedes 132
5. Renault 106
6. Force India 47
7. Williams 40
8. BMW Suaber 23
9. Toro Rosso 10

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #43 poslato: Avgust 05, 2010, 12:37:26 posle podne »
Formula 1 - F1 timovi i logistika

U motorsportskim krugovima se o Formuli 1 govori kao o "putujućem cirkusu". To nije slučajno. Pre svake trke ili testiranja, potrebno je sa jednog na drugo mesto premestiti veliku količinu materijala i ljudstva. Svaki F1 tim godišnje pređe oko 160.000 kilometara, što je približno četiri dužine ekvatora. Kristalno je jasno da je to izuzetno ozbiljan logistički posao. Top timovi imaju flotu od 24 kamiona, koja prevoze oko 300 tona materijala na svaku evropsku trku...

Svaki tim ima sopstveno odeljenje za logistiku, koja za svaki GP vikend mora obezbediti preko 100 hotelskih smeštaja. Treba istaći da se razlikuje organizacija nastupa u Evropi i van nje. Ukoliko je sedište tima na Starom kontinentu, kao i trka, oprema za takmičenja se prevozi kamionom. Top timovi imaju flotu od 24 kamiona, koja prevoze oko 300 tona materijala na svaku evropsku trku. Pored F1 bolida, na trku se nose i rezervni delovi, motori, alati, kompjuteri i ostala oprema. Veoma važan deo je i oprema za telemetriju i mnogo drugih komponenti koji se koriste za analizu podataka i za njihov transfer u matičnu fabriku.

Poseban deo predstavlja i odeća za članove tima. Samo pilotima je tokom sezone potrebno 25 primeraka trkačkih kombinezona, a specijalnu opremu nosi i ostatak tima. Ali, podsetimo, odeću ne predstavljaju samo obuća, košulje i kombinezoni. Tu su i kacige i specijalna oprema za mehaničare. Najpopularnije su majice, kojih je u sezoni potrebno oko 600 primeraka. U prošlosti su timovi u toku jednog vikenda angažovali oko 95 ljudi, na nekim evropskim trkama i do 135. Sada je FIA ograničila broj predstavnika timova na 45. Timovi na raspolaganju imaju i avionski transport, sa najvećim centrima u Londonu i Minhenu. Svaka ekipa vazdušno može prevesti 30 tona materijala za jedan trkački vikend, ali to je samo desetina potreba jedne ekipe. Ako vreme dozvoljava, posle svake trke bolidi putuju u svoje matične fabike, gde se opremaju unapređenim komponentama i šalju na sledeću trku. Ako je sledeća trka u nekoj udaljenoj državi, onda se timovi pakuju i direktno putuju na novu destinaciju.

Kao što smo napomenuli, svaki tim godišnje pređe minimalno 160.000 kilometara. Piloti su još aktivniji, i oni prelaze daleko veće distance, jer se često vraćaju svojim domovima, a zatim idu na sledeće takmičenje. Pored toga, piloti prelaze dodatnih 5.700 kilometara samo tokom trka (19 x 300 km).

Odela za mehaničare

Rad mehaničara u Formula 1 timovima sa sobom donosi veliki rizik. Požari u boksovima nisu nikakva retkost, a protekle sezone zabeleženo je i nekoliko preloma. Zbog surovih uslova rada, mehaničari u F1 timovima moraju biti posebno obučeni. Odelo mehaničara izrađeno je od istih materijala kao i odelo pilota Formule 1. U toku zaustavljanja, u boksu se nalazi ukupno 26 osoba u jednom timu, koji tokom celog trkačkog vikenda moraju koristiti odelo izrađeno od materijala otpornog na visoke temperature i vatru - Nomex. Ovo odelo mora izdržati sve ono što izdrži odelo vozača.

Svaki član mehaničarskog tima mora imati Nomex potkošulju sa dugim rukavom, kao i kompletno odelo. Većina članova tima nosi ispod kacige zaštitnu "potkapu". U njihovom slučaju, koriste se standardni modeli potkape, sa velikim otovorom za oči i usta, a u upotrebi su i modeli za otvorom za nos i dva manja otvora za oči. Izbor "potkape" je u potpunosti prepušten mehaničaru. Takođe, mehaničari su dužni da nose posebne rukavice i specijalnu obuću. Neki mehaničari dodatno su obezbeđeni. Mehaničar sa tablom (obično je to šef tima mehaničara) i mehaničar koji je zadužen za podizanje zadnjeg dela bolida, moraju imati duplo pojačanu potkapu. Četvorica mehaničara, koji u toku zaustavljanja bolida menjaju točkove, nose specijalne graničnike za kolena. Svi mehaničari (osim šefa mehaničara, koji drži tabli sa obaveštenjem za pilota) moraju nositi zaštitne kacige. Šef mehaničara na glavi ima specijalni "head-set" sa mikrofonom, preko kojeg komunicira sa timom. Često se dešava da mehaničar koji opslužuje zadnji deo bolida ne nosi kacigu, ali iz drugog razloga. Gasovi iz izduvnog sistema mogli bi se skoncentrisati u unutrašnjost kacige, što može biti izuzetno opasno. Svi ostali mehaničari nose zaštitne kacige iz jasnog razloga. Bolid u boks ulazi brzinom od 60 km/h, ali na veoma ograničenom prostoru. Uz sve to, pilot se trudi da koči u poslednjem deliću sekunde, što se često završava proklizavanjem.

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #44 poslato: Septembar 28, 2010, 05:35:24 posle podne »
F1 VN Singapura - Pobednik Alonso, lider i dalje Webber

Pobednik trke za Vn Singapura je Fernando Alonso. Pilot tima Ferrari osvojio je svoju jubilarnu 25 pobedu u karijeri i tako u ukupnom plasmanu šampionata napredovao do druge pozicije, ispred Lewisa Hamiltona. Španac je zahvaljujući najbržem krugu u trci i pobedi u kvalifikacijama, stigao do svog petog hetrika u karijeri...

Društvo mu je na podijumu pravio dvojac Red Bull Racinga, Sebastien Vettel i Mark Webber. Australijanac je osvojio dragocenih petnaest bodova, i tako zadržao vodeću poziciju u šampionatu. Četvrto mesto zauzeli su Jenson Button iz McLarena, a njegov kolega Lewis Hamilton, nakon kolizije sa Webberom, bio je prinuđen da odustane.

Nove bodove u šampionatu osvojili su i Nico Rosberg (Mercedes), Rubens Barrichello (Williams), Robert Kubica (Renault), Adrian Sutil (Force India), Nico Hulkenberg (Williams) i Felipe Massa (Ferrari).

Večernju trku na ulicama Singapura nije završilo devet vozača, a najspektakularnije odustajanje imao je Heikki Kovalainen, koji je na startno-ciljnom pravcu parkirao zapaljeni Lotus, kojeg je sam ugasio.

Trka VN Singapura, plasman:

1. F. Alonso Ferrari 1:57:53:579
2. S. Vettel Red Bull-Renault + 0:00:293
3. M. Webber Red Bull-Renault + 0:29:141
4. J. Button McLaren-Mercedes + 0:30:384
5. N. Rosberg Mercedes + 0:49:394
6. R. Barrichello Williams-Cosworth + 0:56:101
7. R. Kubica Renault + 1:26:559
8. A. Sutil Force India-Mercedes + 1:52:416
9. N. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52:791
10. F. Massa Ferrari + 1:53:297
11. V. Petrov Renault  + 1 krug
12. J. Alguersuari STR-Ferrari + 1 krug
13. M. Schumacher Mercedes + 1 krug
14. S. Buemi STR-Ferrari + 1 krug
15. L. di Grassi Virgin-Cosworth + 2 kruga
16. H. Kovalainen     Lotus-Cosworth Odustao
17. T. Glock Virgin-Cosworth Odustao
18. N. Heidfeld BMW Sauber-Ferrari Odustao
19. L. Hamilton McLaren-Mercedes Odustao
20. C. Klien HRT-Cosworth Odustao
21. K. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari Odustao
22. B. Senna HRT-Cosworth     Odustao
23. J. Trulli Lotus-Cosworth     Odustao
24. V. Liuzzi Force India-Mercedes Odustao

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #45 poslato: Oktobar 11, 2010, 03:36:20 posle podne »
F1 VN Japana - Double Red Bulla, pobeda Vettela

Pobednik trke za VN Japana, po sistemu "start-cilj" je Sebastian Vettel. Za double Red Bull Racinga postarao se Mark Webber, koji je osvajanjem drugog mesta zadržao vodeću poziciju u šampionatu. Australijanac sada ima 220 bodova, 14 bodova više od Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela...
Vettel se pobedom u Japanu izborio za svoj treći trijumf u sezoni i osmi u karijeri. Mark Webber je u poslednjem krugu trke uspeo da zabelež i najbrži krug na trci (1:33:474), a osvojivši drugo mesto, on je zadržao vodeću poziciju u prvenstvu. Na podijumu je bio i pobednik dve prethodne trke - Fernando Alonso iz ekipe Ferrari.
Četvrtu i petu poziciju su osvojili Jenson Button i Lewis Hamilton, koji brane boje McLarena, a iza njih se plasirao Michael Schumacher u bolidu Mercedes. Junak trke sigurno je sedmoplasirani Kamui Kobayashi iz Saubera, koji je domaću publiku počastio sjajnim performansom. Nove bodove su osvojili i Nick Heidfeld (Sauber), Rubens Barichello (Williams) i Sebastien Buemi (Toro Rosso).

Trku nije završilo osam vozača. Lucas di Grassi odustao je već u krugu za zagrevanje, nakon što je izleteo u krivini 130R i oštetio bolid. Na samom startu, odustali su Vitalij Petrov i Nico Hulkenberg, kao i Felipe Massa i Vitantonio Liuzzi. Nekoliko krugova kasnije, iza sigurnosnog automobila odustao je Robert Kubica, sa čijeg bolida je otpao zadnji desni točak. Sličnu situaciju imao je i Nico Rosberg, nekoliko krugova pre kraja. Nemcu je pri visokoj brzini otpao zadnji točak.


Trka za VN Japana:

1. S. Vettel Red Bull-Renault 1:30:27:323
2. M. Webber Red Bull-Renault + 0:00:905
3. F. Alonso Ferrari + 0:02:721
4. J. Button McLaren-Mercedes + 0:13:522
5. L. Hamilton McLaren-Mercedes + 0:39:595
6. M. Schumacher     Mercedes + 0:59:933
7. K. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari + 1:04:038
8. N. Heidfeld BMW Sauber-Ferrari + 1:09:648
9. R. Barrichello Williams-Cosworth + 1:10:846
10. S. Buemi STR-Ferrari + 1:12:806
11. J. Alguersuari STR-Ferrari + 1 krug
12. H. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 krug
13. J. Trulli Lotus-Cosworth     + 2 kruga
14. T. Glock Virgin-Cosworth + 2 kruga
15. B. Senna HRT-Cosworth     + 2 kruga
16. S. Yamamoto HRT-Cosworth + 3 kruga
17. N. Rosberg Mercedes Odustao
18. A. Sutil Force India-Mercedes Odustao
19. R. Kubica Renault Odustao
20. N. Hulkenberg     Williams-Cosworth Odustao
21. F. Massa Ferrari Odustao
22. V. Petrov Renault Odustao
23. V. Liuzzi Force India-Mercedes Odustao
24. L. di Grassi* Virgin-Cosworth nnije startovao

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #46 poslato: Oktobar 24, 2010, 01:37:49 pre podne »
F1 VN Koreje: Red Bull u prvom startnom redu!   23.10.2010

Tokom kvalifikacija za VN Koreje, izgledalo je da će pole poziciju osvojiti Fernando Alosno (Ferrari). Ali, u završnici kvalifikacionog treninga, najveći potencijal ponovo je pokazao Sebastian Vettel (Red Bull Racing), osvojivši devetu pol poziciju sezone...
Sebastian Vettel i Mark Webber opet nam pokazuju da je Red Bull ove sezone nadmoćan. Nemac je osvojio devetu pol poziciju ove sezone, a Red Bull čak četrnaesto prvo startno mesto. Do poslednjih trenutaka treninga, vodeći je bio Alonso, ali na kraju se morao zadovoljiti trećim startnim mestom, iza Webbera. Ali, u ovom slučaju, treće startno mesto može biti bolje od drugog. Webber će startovati sa prljavog dela staze, što u Koreji može biti značajan problem.

Četvrto startno mesto osvojio je Lewis Hamilton. Britanac može biti zadovoljan ovim rezultatom, jer je mogao svoj McLaren da pošalje u zaštitnu barijeru, što bi sigurno bilo mnogo gore. Peti je bio Nico Rosberg, ispred Felipe Masse u drugom Ferrariju. Jenson Button je tokom kvalifikacija imao problem sa temperaturom pneumatika, i zato je zauzeo sedmu poziciju, ispred Kubice, Schumachera i Barichella.

VN Koreje - kvalifikacije:

1. S. Vettel Red Bull-Renault 1:35:585
2. M. Webber Red Bull-Renault 1:35:659
3. F. Alonso Ferrari 1:35:766
4. L. Hamilton McLaren-Mercedes 1:36:062
5. N. Rosberg Mercedes 1:36:535
6. F. Massa Ferrari 1:36:571
7. J. Button McLaren-Mercedes 1:36:731
8. R. Kubica Williams-Cosworth 1:36:824
9. M. Schumacher Mercedes 1:36:950
10. R. Barrichello     Williams-Cosworth 1:36:998
11. N. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:37:620
12. K. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:37:643
13. N. Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 1:37:715
14. A. Sutil Force India-Mercedes 1:37:783
15. V. Petrov Renault 1:37:799
16. J. Alguersuari STR-Ferrari 1:37:853
17. S. Buemi     STR-Ferrari 1:38:594
18. V. Liuzzi Force India-Mercedes 1:38:955
19. J. Trulli Lotus-Cosworth 1:40:521
20. T. Glock Virgin-Cosworth 1:40:748
21. H. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:41:768
22. L. di Grassi Virgin-Cosworth 1:42:325
23. S. Yamamoto     HRT-Cosworth 1:42:444
24. B. Senna HRT-Cosworth     1:43:283



Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #47 poslato: Oktobar 27, 2010, 12:05:42 pre podne »
F1 VN Koreje: Alonso pobednik, katastrofa tima Red Bull

Pobednik premijerne trke za VN Koreje je Fernando Alonso u bolidu Ferrari, koji je, najviše zahvaljujući odustajanju pilota Red Bull Racinga, stigao na čelo šampionata vozača. Španac je osvojio svoju 26. pobedu u karijeri i petu pobedu u sezoni 2010. Na drugom mestu, završio je Lewis Hamilton (McLaren), ispred Felipe Masse (Ferrari)...

Ogroman udarac za šampionske ambicije pretrpeli su vozači Red Bull Racinga, koji nisu stigli do cilja. Mark Webber je odustao zahvaljujući sopstvenoj grešci, a Sebastiana Vettela je izdao motor. Alonso je sada vodeći u plasmanu vozača, sa 11 bodova prednosti ispred Marka Webbera.

Svoj najlbolji rezultat nakon povratka u Formulu 1, zabeležio je Michael Schumacher iz Mercedesa, a iza njega su se plasirali Robert Kubica (Renault), Tonio Liuzzi (Force India), Rubens Barichello (Williams), Kamui Kobayashi i Nick Heidfeld (oba iz Saubera) i Nico Hulkenberg iz Williamsa. Trku na stazi Jeongam obeležilo je i kašnjenje starta, zbog jake kiše koja je padala. Nakon uvodna četiri kruga iza sigurnosnog automobila, trka je zbog jake kiše prekinuta punih sat vremena.

Popis odustalih vozača na ovoj utrci je veliki: Nico Rosberg, Mark Webber, Jarno Trulli, Lucas di Grassi, Sebastien Buemi, Timo Glock, Vitalij Petrov.


VN Koreje:

1. F. Alonso Ferrari 2:48:20:810
2. L. Hamilton McLaren-Mercedes + 0:14:999
3. F. Massa Ferrari + 0:30:868
4. M. Schumacher     Mercedes + 0:39:688
5. R. Kubica Renault + 0:47:734
6. V. Liuzzi Force India-Mercedes + 0:53:571
7. R. Barrichello Williams-Cosworth + 1:09:257
8. K. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari + 1:17:889
9. N. Heidfeld BMW Sauber-Ferrari + 1:20:107
10. N. Hulkenberg     Williams-Cosworth + 1:20:851
11. J. Alguersuari STR-Ferrari + 1:24:146
12. J. Button McLaren-Mercedes + 1:29:939
13. H. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 krug
14. B. Senna HRT-Cosworth     + 2 kruga
15. S. Yamamoto     HRT-Cosworth + 2 kruga
16. A. Sutil Force India-Mercedes Odustao
17. S. Vettel Red Bull-Renault Odustao
18. V. Petrov Renault Odustao
19. T. Glock Virgin-Cosworth Odustao
20. S. Buemi STR-Ferrari Odustao
21. L. di Grassi Virgin-Cosworth Odustao
22. J. Trulli Lotus-Cosworth Odustao
23. M. Webber Red Bull-Renault Odustao
24. N. Rosberg Mercedes Odustao

Plasman u šampionatu vozača (17/19):

1. Fernando Alonso  231
2. Mark Webber 220
3. Lewis Hamilton    210
4. Sebastian Vettel 206
5. Jenson Button 189
6. Felipe Massa 143
7. Robert Kubica 124
8. Nico Rosberg 122
9. Michael Schumacher 66
10. Rubens Barrichello 47
11. Adrian Sutil 47
12. Kamui Kobayashi 31
13. Vitantonio Liuzzi 21
14. Vitaly Petrov 19
15. Nico Hulkenberg 18

Plasman u šampionatu timova (17/19):

1. RBR-Renault 426
2. McLaren-Mercedes 399
3. Ferrari 374
4. Mercedes GP 188
5. Renault 143
6. Force India-Mercedes 68
7. Williams-Cosworth 65
8. BMW Sauber-Ferrari 43
9. STR-Ferrari 11
10. Lotus-Cosworth 0


Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #48 poslato: Oktobar 30, 2010, 12:16:37 pre podne »
Formula 1 - Neuspešna prva trka za VN Koreje

Iza nas je premijerna F1 trka u Korejskoj republici, koja nam je donela mnoštvo zanimljivosti. Počela je u 15:00 po tamošnjem vremenu, a do cilja smo stigli u 17:58 sati, gotovo u sumrak. Fanovi ispred televizijskih ekrana su se načekali, jer je start trke zbog kiše odlagan...
"Nadam se da se ovo neće dogoditi sledeće godine." - izjavio je vodeći čovek iz organizatorske kompanije KAVO, Jung Čo Čung. Prema dostupnim informacijama, u koloni dužine nekoliko kilometara, koju su činili automobili gledalaca trke, bilo je preko 2.000 automobila, što je bio novi problem organizatora. Prijatan nije bio ni odlazak sa trke, jer su se parkinzi pretvorili u klizališta, slično kao na VN Velike Britanije pre desetak godina (Silverstone). Zanimljivo je da su najskuplje ulaznice za tribine koštale su i do 600 Evra.

Oficijelno saopštenje govori o tome da je na stazi u Jeongamu bilo 80.000 fanova, iako se očekivalo oko 100.000. Subotnje treninge videlo je oko 60.000 ljudi pored staze, a u petak se pojavilo 42.000. Gledaoci su u nedelju, prvih 18 krugova gledali samo kruženje bolida, a zatim je krenula akcija, koja se završila gotovo u sumrak. "Neki su me pitali već na početku trke, da li je to sve za novac koji su dali. Kada je trka posle tri kruga bila prekinuta, bio sam veoma uplašen. Ljudi su do nas putovali iz Seula pet sati, a zatim su tri sata čekali i sedeli u kišnim uslovima. Srećam sam što su na kraju videli trku." - izjavio je Čung.

Nova neprijatnost bila je i činjenica da su neki fanovi, koji su bili u petak pored staze, morali napustiti svoja mesta koja su zakupili, jer neke tribine još uvek nisu bile gotove. U noći između petka i subote, bilo je angažovano dodatnih 200 vojnika i 1.200 lokalnih volontera, koji su činili sve što su mogli. Sledeći skandal bile su besplatne ulaznice, koje su dobili neki Korejanci. Međutim, one nisu bile važeće, pa se veliki broj ljudi morao vratiti kući. Provincija Jeollanam podelila je nekoliko stotina ulaznica po školama, ali nažalost, to nije imalo ništa zajedničko sa organizatorom trke, a ulaznice nisu bile plaćene. "Ja sam lično delio ulaznice, i zbog toga sam veoma nesrećan i besan. Bio je plan da što više ljudi oseti atmosferu u petak i subotu, ali to nije uspelo. Znam da imamo mnogo slabosti, koji za sledeću godinu moramo izlečiti. Prvi korak biće završetak tribina, a nakon toga ćemo se pobrinuti za drveće i travnjake. Zatim ćemo rešavati problem hotela i pristaništa za jahte.

Novi problem bili su hoteli. Kapaciteti su nedovoljni, a kvalitet na minimumu. Neki članovi F1 timova su za noć u običnom hotelu, u kojem je nedostajao čak i toalet papir, morali platiti 160 Eura za jednu noć.

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #49 poslato: Novembar 07, 2010, 04:03:12 posle podne »
Formula 1 - Hülkenberg kralj kvalifikacija u Brazilu!

Pobednik kvalifikacija za VN Brazila je Nico Hülkenberg iz Wiliamsa, što je rezultat koji se pre početka kvalifikacija graničio sa neverovatnim. Mladić iz Nemačke iza sebe je ostavio Sebastiena Vettela i Marka Webbera (Red Bull Racing)...

Četvrto vreme u kvalifikacijama ostvario je Lewis Hamilton, ispred Fernanda Alonsa. Drugi pilot Williamsa, Rubens Barichello, završio je na šestoj poziciji, a iza njega startovaće Robert Kubica. Michael Schumacher morao se zadovoljiti osmom startnom pozicijom, a iza njega se nalazi Felipe Massa. Prvu "desetorku" zatvara Vitalij Petrov. Najveće razočaranje treninga je Jenson Button, koji nije uspeo da se plasira u završni deo kvalifikacija, što nije uspeo ni Nicu Rosbergu.

Maksimalne brzine: Kubica - 308 km/h, Hamilton - 307, Massa i Buemi - 306, Sutil, Hamilton, Vettel, Schumacher - 305.

VN Brazila, kvalifikacije:

1. N. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:14:470
2. S. Vettel Red Bull-Renault 1:15:519
3. M. Webber Red Bull-Renault 1:15:637
4. L. Hamilton     McLaren-Mercedes 1:15:747
5. F. Alonso Ferrari 1:15:989
6. R. Barrichello Williams-Cosworth 1:16:203
7. R. Kubica Renault 1:16:552
8. M. Schumacher Mercedes 1:16:925
9. F. Massa Ferrari 1:17:101
10. V. Petrov Renault 1:17:656
11. J. Button McLaren-Mercedes 1:19:288
12. K. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:19:385
13. N. Rosberg Mercedes 1:19:486
14. J. Alguersuari STR-Ferrari 1:19:581
15. S. Buemi     STR-Ferrari 1:19:847
16. N. Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 1:19:899
17. V. Liuzzi Force India-Mercedes 1:20:357
18. A. Sutil     Force India-Mercedes 1:20:830
19. T. Glock     Virgin-Cosworth 1:22:130
20. J. Trulli Lotus-Cosworth 1:22:250
21. H. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:22:378
22. L. di Grassi Virgin-Cosworth 1:22:810
23. C. Klien HRT-Cosworth 1:23:083
24. B. Senna HRT-Cosworth 1:23:796

Van mreže Zgubidan

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 6852
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +138/-28
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Ibiza 6L & Ibiza 6J FR TDI
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #50 poslato: Novembar 07, 2010, 08:30:14 posle podne »
Slavlje Fetela u Brazilu



Vozač Red Bula Sebastijan Fetel pobednik je pretposlednje trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velike nagrade Brazila.


Mladi Nemac je do četvrtog trijumfa ove sezone, a devetog u karijeri, došao u vremenu od 1:33:11.803 sata na stazi „Interlagos“, ispred timskog kolege Marka Vebera.

Fetel i Veber su tako austrijskoj ekipi doneli titulu u poretku konstruktora, dok je zahvaljujući trećem mestu vozač Ferarija Fernando Alonso zadržao vođstvo u generalnom plasmanu, a njih trojica imaju pravu šansu za osvajanje titule.


Rezultati trke za Veliku nagradu Brazila:
1. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul 1:33:11.803
2. Mark Veber (Australija) Red Bul + 4.243
3. Fernando Alonso (Španija) Ferari + 6.807
4. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren + 14.634
5. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren + 15.593
6. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes GP + 35.300
7. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes GP + 43.400
8. Niko Hilkenberg (Nemačka) Vilijams + jedan krug
9. Robert Kubica (Poljska) Reno + jedan krug
10. Kamui Kobajaši (Japan) Zauber + jedan krug
11. Haime Algersuari (Španija) Toro Roso + jedan krug
12. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + jedan krug
13. Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso + jedan krug
14. Felipe Masa (Brazil) Ferari + jedan krug
15. Vitalij Petrov (Rusija) Reno + jedan krug
16. Rubens Barikelo (Brazil) + jedan krug
17. Nik Hajdfeld (Nemačka) + jedan krug
18. Heiki Kovalainen (Finska) Lotus + dva kruga
19. Jarno Truli (Italija) Lotus + dva kruga
20. Timo Glok (Nemačka) Virdžin + dva kruga
21. Bruno Sena (Brazil) Ispanja rejsing + dva kruga
22. Kristijan Klien (Austrija) Ispanja rejsing + šest krugova
odustali:
Lukas di Grasi (Brazil) Virdžin
Vitantonio Liuci (Italija) Fors Indija

Najbrži krug:
Luis Hamilton (Meklaren) 1:13.851

Generalni plasman vozača:
1. Fernando Alonso 246
2. Mark Veber 238
3. Sebastijan Fetel 231
4. Luis Hamilton 222
5. Dženson Baton 199
6. Felipe Masa 143

Generalni plasman konstruktora:
1. Red Bul 469
2. Meklaren 421
3. Ferari 389
4. Mercedes 202
5. Reno 145
6. Vilijams 69
Slobodni smo za svaku istinu,odgovorni pred njom i obavezni da je cuvamo od lazi.

Van mreže Boban

  • Auto Union
  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 8189
  • Age: 39
  • Lokacija: BGD
  • Karma: +68/-13
  • Pol: Muškarac
  • Vorsprung durch Technik
    • vw club serbia-forum
  • Auto: Comfort Coupe
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #51 poslato: Novembar 15, 2010, 12:06:22 pre podne »
Sebastian Vettel najmlađi šampion u istoriji Formule 1!



Veliko finale na stazi Abu Dhabi donelo nam je najmlađeg šampiona u istoriji Formule 1! Sebastian Vettel iz Red Bull Racinga osvojio je jubilarnu desetu pobedu u karijeri, petu u sezoni 2010 i postao najmlađi šampion u istoriji Formule 1. Vettel je drugi Nemac u istoriji F1, koji je uspeo da osvoji titulu F1 šampiona. Društvo na podijumu pravili su mu vozači Mclarena, Lewis Hamilton i Jenson Button...

"Ne znam šta da kažem! Bila je ovo neverovatno teška sezona za sve nas. Ne samo fizički, već i sa aspekta psihičkog pritiska. Danas smo imali izuzetan dan. Hteli smo da pobedimo i usredsredili smo se na to. Bolid je funkcionisao fantastično. Ključan detalj za ceu trku bio je start, gde sam imao tešku borbu sa Hamiltonom." - izjavio je Vettel.

Vicešampion sveta postao je Alonso, koji je pred trku u Abu Dhabiju vodio u poretku. U Abu Dhabiju je Španac bio veliko razočaranje. Ferrari i Alonso su "uprskali" celu trku, jer su se odlučili za defanzivnu taktiku. Najpre je Alonso na startu izgubio poziciju, kada je pretekao Button. Zatim je Alonso u 16. krugu otišao po nove gume, što je bila velika greška, jer je to bilo prerano. Sve ono što se događalo u narednih 39 krugova, Alonso i Ferrari će želeti što pre da zaborave. Alonso je na stazu izašao pre Webbera, što je s obzirom na prilično anemičnu vožnju Australijanca, bilo veoma negativno. Alonso je na cilj stigao sedmi, a za titulu je bilo potrebno najmanje četvrto mesto. Treći u prvenstvu je Webber.

Vettel je postao šampion sa 23 godine i 134 dana, što ga čini najmlađim šampionom u istoriji Formule 1. Pre njega, najmlađi šampion bio je Hamilton, koji je osvojio titulu sa 23 godine i 300 dana. Vettel je, nakon Michaela Schumachera, drugi Nemac koji je osvojio šampionsku titulu u F1. Četvrto mesto u Abu Dhabiju pripalo je Nici Rosbergu, ispred Roberta Kubice i Vitaija Petrova. Veliki sudar svmo videli između Michaela Schumacherai Vitantionio Liuzzija, što je izazvalo izlazak sigurnosnog automobila.

 

Abu Dhabi 2010 - plasman:


1. S. Vettel Red Bull-Renault 1:39:36:837
2. L. Hamilton McLaren-Mercedes + 0:10:162
3. J. Button McLaren-Mercedes + 0:11:047
4. N. Rosberg Mercedes + 0:30:747
5. R. Kubica Renault + 0:39:026
6. V. Petrov Renault + 0:43:520
7. F. Alonso Ferrari + 0:43:797
8. M. Webber Red Bull-Renault + 0:44:243
9. J. Alguersuari STR-Ferrari + 0:50:201
10. F. Massa Ferrari + 0:50:860
11. N. Heidfeld BMW Sauber-Ferrari + 0:51:551
12. R. Barrichello Williams-Cosworth + 0:57:606
13. A. Sutil Force India-Mercedes + 0:58:325
14. K. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari + 0:59:558
15. S. Buemi STR-Ferrari + 1:03:178
16. N. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:04:763
17. H. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 krug
18. L. di Grassi Virgin-Cosworth + 2 kruga
19. B. Senna HRT-Cosworth + 2 kruga
20. C. Klien HRT-Cosworth + 2 kruga
21. J. Trulli Lotus-Cosworth + 4 kruga
22. T. Glock Virgin-Cosworth Odustao
23. M. Schumacher Mercedes Odustao
24. V. Liuzzi Force India-Mercedes Odustao

Poredak u šampionatu:

1. S. Vettel Red Bull-Renault 256
2. F. Alonso Ferrari 252
3. M. Webber Red Bull-Renault 242
4. L. Hamilton McLaren-Mercedes 240
5. J. Button McLaren-Mercedes 214
6. F. Massa Ferrari 144
7. N. Rosberg Mercedes 142
8. R. Kubica Renault 136
9. M. Schumacher Mercedes 72
10. R. Barrichello Williams-Cosworth 47

Van mreže Zgubidan

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 6852
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +138/-28
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Ibiza 6L & Ibiza 6J FR TDI
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #52 poslato: Novembar 15, 2010, 12:20:19 pre podne »


 champ1 skaciga  alealeee  alealeee  alealeee

Svaka cast ....Zasluzio je .....
« Poslednja izmena: Novembar 15, 2010, 02:45:11 posle podne od strane lolazoca »
Slobodni smo za svaku istinu,odgovorni pred njom i obavezni da je cuvamo od lazi.

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4509
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: Formula 1 sezona 2010
« Odgovor #53 poslato: Novembar 15, 2010, 01:17:14 posle podne »
 tapsac Slazem se da je zasluzio  tapsac