Autor Tema: Golf 4 - Senzor brzine, potrebna šema vezivanja (VSS senzor, G22)  (Pročitano 1199 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Filip Djusic

  • VW Početnik
  • Poruke: 57
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +6/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Golf 4 - Senzor brzine, potrebna šema vezivanja (VSS senzor, G22)
« poslato: Jun 27, 2023, 03:42:07 posle podne »
Pozdrav,

Na Golfu 4 1.6 16v mi već neko vreme sija check engine lampica, kod greške P0501 koji se odnosi na problem sa senzorom brzine.
Odlučio sam da ovaj problem rešim i krenuo sa zamenom senzora brzine. Kupljen nov senzor 1H0 919 149C, obrisana greška ali se opet pojvila.

Pretragom na internetu došao sam do nekih mogućih rešenja.
Neki kažu da postoji prekid na relaciji od VSS (senzor brzine) do kilometarsata, ali ako sat pokazuje brzinu onda taj problem otpada i greška treba da se traži na relaciji od kilometarsata do ECU-a.
Kako meni sat pokazuje brzinu zanči da je problem na drugoj relaciji, između sata i ECU-a, pa mi je potrebna šema vezivanja kako bi video gde i šta treba da proverim. Pa ako neko ima tu šemu mnogo bi mi pomoglo...

Dobro dodje i savet ili iskustvo sa sličnim problemom...

Van mreže danko67

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, Golf 6
Odg: Golf 4 - Senzor brzine, potrebna šema vezivanja (VSS senzor, G22)
« Odgovor #1 poslato: Jun 28, 2023, 10:06:45 posle podne »

Van mreže Filip Djusic

  • VW Početnik
  • Poruke: 57
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +6/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: Golf 4 - Senzor brzine, potrebna šema vezivanja (VSS senzor, G22)
« Odgovor #2 poslato: Jul 01, 2023, 02:30:42 posle podne »
Odličan sajt, ima mnogo korisnih tema... Potražiću da li ima i ovo što meni treba ☺️
Hvala puno na komentaru 🍻

Van mreže Filip Djusic

  • VW Početnik
  • Poruke: 57
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +6/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: Golf 4 - Senzor brzine, potrebna šema vezivanja (VSS senzor, G22)
« Odgovor #3 poslato: Jul 04, 2023, 12:26:33 pre podne »
Novosti vezane za temu...

Još nije rešen problem, ali sam napravio bar neki napredak.

Rečima ću se potruditi da objasnim, a nekom drugom prilikom i šemom uz slike kada budem imao više vremena.

Senzor brzine na svom izlazu signal salje sa pozicije 2 na konektoru. Odatle taj signal ide na 14opinski konektor kod akumulatora, crne je boje, a signal ide na poziciju 3. Odatle se signal kreće do bele kutije ispod delektora vode (ispod brisaca, sa vozaceve strane) i tu ide na konektor narandzaste boje, pozicija 6. Sa narandzastog konektora ide na plavi 32pinski konektor na brzinomeru, pozicija 28. Sa istog plavog 32pinskog konektora sa brzinomera isti signal ide sa pozicije 3 na plavi konektor u beloj kutiji ispod deflektora vode (ispod brisača, sa strane vozaca) na takodje plavi konektor, pozicija 5. Sa njega signal ide na ECU, pozicija 35.

*na istoj poziciji 32pinskog konektora na brzinomeru dolazi i signal sa radija i digitalne klime. Ko ima manualnu klimu signal sa nje ne ide na brzinomer.

*na deonicama koje sam ispratio svuda je bela žica sa plavom prugom.

 

Danas sam na mom automobilu uspeo da proverim nekoliko reklacija i sve su bile dobre, otpornost se kretala oko 1,5 oma.

Proverio sam trasu od senzora brzine do crnog konektora na akumulatoru, trasu od narandzastog konektora do radija i najtezi deo trase od plavog konektora u beloj kutiji ispod deflekotra vode do racunara vozila. Sve trase su bile dobre.

Kada budem imao vremena provericu i ostale.

Da napomenem, senzor brzine je kupljen nov prema kataloskom broju i zamenjen nekoliko dana pre ovog testiranja. Greška P0501 i dalje postoji...

Van mreže Filip Djusic

  • VW Početnik
  • Poruke: 57
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +6/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: Golf 4 - Senzor brzine, potrebna šema vezivanja (VSS senzor, G22)
« Odgovor #4 poslato: Jul 08, 2023, 11:13:02 posle podne »
Update!

Problem rešen!

Pretnodni komentar sa trasom kabla nije tačan. Danas sam skoro sve lepo ispratio i našao kvar.

Bio je prekid belo plavog kabla izmedju brzinomera i ECUa. Ukratko, signal sa senzora brzine prenosi se plavo belim kablom sa izlaza 2 sa konektora, zatim ide do konektora koji se nalazi sa desne strane akumulatora na poziciju 3. Taj konektor se sastoji iz muškog i ženakog dela. Pa trasa nastavlja dalje sa pozicije 3 sa ženskog dela konektora ali sada zeleno crvenim kablom direktno na plavi konektor na brzinomeru, pozicija 28. Sa istog konektora (plavi na brzinomeru) sa pozicije 3 ide na narandžasti konektor u kutiji ispod deflektora vode (ispod šoferšajbne sa strane vozača) na poziciju 6, kabl je opet belo plave boje. Sa narandžastog konektora trasa ide na ECU, pozicija 52 (ova pozicija se razlikuje u zavisnosti od motora i godista proizvodnje automobila).

Ono što može zbuniti i što je mene zbunilo je plavi konktor ispod deflektora vode. Na poziciji 5 postoji belo plavi kabl, identične boje kao i za senzor brzine. Medjutim, taj kabl ide sa konektora na papučicu gasa. Njegovu trasu nisam upamtio. Prvo sam mislio da je taj kabl za senzor brzine jer nije imao prekid kada sam prvi put radio neka testiranja.

To bi bilo to. Nije baš ukratko ali ću napisati još opširniji komentar sa šemom i po nekom slikom i sa još mogućih problema sa rešenjima koje sam našao dok sam istraživao da rešim ozloglašeni kod P0501. 😁