VW Klub

VW - Forum => Auto Gas => Temu započeo: ElMiki Decembar 25, 2017, 07:13:13 pre podne

Naslov: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: ElMiki Decembar 25, 2017, 07:13:13 pre podne
Pozdrav svima :)

Da ne bude kako se nisam informisao, prvo sam iščitao većinu poruka i tema slične sadržine.

Dakle zanima me ugradnja TNG-a u Golf 5, 1.4 - 75KS.

Auto odlično ide  :66, naravno u skladu sa snagom koju ovaj motor ima, bez ikakvog problema nakon 18 000 pređenih kilometara u mom vlasništvu (odrađena 2 mala servisa, veliki servis i neke sitnice).
Ovih 18kkm sam prešao za nekih godinu dana, tako da je to jedan od razloga zbog čega razmišljam o ugradnji TNG-a.

Čitajući poruke na forumu, može da se stekne utisak da ima i onih koji imaju problema sa ugradnjom TNG-a. Da li je to toliko izraženo ili su takvi slučajevi "najglasniji"?

Ne želim da dam novac na ugradnju TNG-a i još da imam dodatnih problema oko korišćenja, jer kao što sam pomenuo, auto ide fenomenalno i majstor kod koga održavam vozila je procenio da je ispravnost vozila odlična.

Koje su vaša iskustva i preporuke?

Dakle, prelazim dosta godišnje, moguće je da ću naredne godine prelaziti i preko 20 000 km-a.

Još bi pomoglo ako ima neko iz Niša u vezi preporuke gde ugraditi TNG u Nišu?
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 25, 2017, 04:22:20 posle podne
Kao vlasnik upravo takvog Golfa 5, moj odgovor bi ti bio DA, bez trunke razmisljanja ugradjuj. Auto mi ide apsolutno isto, a i kada odes na pumpu pa natocis pun rezervoar za 2-2300din osecaj je odlican.
Voznja 100% grad, potrosnja 12-13litara sada zimi bez da ga stedim, milujem i vodim racuna o potrosnji.
Ima male razlike gde se sipa plin, ali to ces vec da provalis u Nisu gde ti odgovara najvise.
Da napomenem, kada kazem grad, mislim na voznju gde posle 200-300m krecu semafori, centar i slicno..
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Nenad Petakovic Decembar 25, 2017, 06:06:29 posle podne
Sto se tice ugradnje,tu ide savremeni secvent sistem,koji ni po emu ne zaostaje za benzom sto se tice performansi..Al moj savet ti je da se raspitas kolko ce drzava da te rebne za atest i pm..jel to nije mala cena,a pare bukvalno dajes za papirologiju koja veze sa vezom nema,s obzirom da ces se voziti na ekoloski cistije gorivo od benze,al to se u ovoj lopovskoj drzavi ne racuna... :26
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 25, 2017, 07:17:39 posle podne
Cist racun - duga ljubav:
Plin: 100km - 13l - 960din
Benzin: 100km - 10l - 1450din
Na svakih 100km usteda oko 500din, 1000km 5000din, 10000km 50000din!
Na 12000km eto uredjaja i atesta u ustedi!
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: ElMiki Decembar 26, 2017, 05:29:37 pre podne
Da, tako sam i ja nešto računao.

Svakako da mi je mnogo draže da se vozim na benzin i da ne moram da održavam još jedan sistem za dovod goriva, ali je cena benzina duplo viša.

U gradskoj vožnji bi i bila najveća ušteda. I moja računica je slična tvojoj, tako da svakako će da se isplati.

Odlično, mogu da kažem da mi je malo lakše, kada znam da neko nema lošeg isksutva sa istim motorom i automobilom  :)

Cena atesta i ovih zajebancija je oko 10-ak 000 dinara, videćemo. Mogu i da napišem nakon ugradnje šta i kako.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: ElMiki Decembar 26, 2017, 05:36:09 pre podne
Kao vlasnik upravo takvog Golfa 5, moj odgovor bi ti bio DA, bez trunke razmisljanja ugradjuj. Auto mi ide apsolutno isto, a i kada odes na pumpu pa natocis pun rezervoar za 2-2300din osecaj je odlican.
Voznja 100% grad, potrosnja 12-13litara sada zimi bez da ga stedim, milujem i vodim racuna o potrosnji.
Ima male razlike gde se sipa plin, ali to ces vec da provalis u Nisu gde ti odgovara najvise.
Da napomenem, kada kazem grad, mislim na voznju gde posle 200-300m krecu semafori, centar i slicno..

I jedno pitanje  :)

Da li imaš točak bocu i ako je odgovor da, kojih je dimenzija?

Verujem da je sličan slučaj kao i kod mene. Pošto je dubina dela za rezervni točak manja od visine točak boce. Svakako ću morati da dodajem neki stirodur ili tako nešto, kako bih nivelisao prtljažni prostor. E sada, da li je pametno umetnuti točak bocu visine 180mm i nivelisati za nekih 50 mm ili bocu visine 200mm, s tim što bi onda visina patosa bila dosta podignuta. Razlika u zapremini gasa bi bila oko 4l što možda i nije neka razlika u odnosu na dodatni gubitak prtljažnog prostora.
Naslov: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 07:52:43 pre podne
Nije ti to neka razlika, ja sa "punom" bocom zapremine 32l ( u koju staje 28-29l) predjem oko 260km po gradu, a sa tom vecom verovatno jos 40-ak km. Istina je da je tocak boca malo viša od samog prostora za rezervni tocak, to ti bode oci u pocetku, ali iznivelisi stirodurom i veruj da ces da zaboravis na taj detalj, a ne gubi se previse od gepeka.
I da, jedan savet ( makar ja tako radim), kada ugradis gas, nemoj da dozvolis da ti nivo benzina pada na neki minumum, plus ja uvek sipam benz sa aditivima ( g drive), kad vec trosim malu kolicinu benzina, neka makar bude kvalitetan!
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Desmo Decembar 26, 2017, 09:56:51 pre podne
Jel jos uvek moze boca u prostor za rezervni tocak?
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 10:49:06 pre podne
E to je pravo pitanje...?!?!?! Ja sam stavio, moglo je, da li sada moze...?!?!
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Wele Decembar 26, 2017, 11:17:05 pre podne
Ja sam radio reatest pre par meseci na tastovom koreancu (5000din) i tocak boca je u pitanju. Taj auto je toliko mali da ne znam gde bi drugo moglo da se stavi boca. Naravno ono sto je na proslom atestu bilo idealno uradjeno, sada to puj pike vise ne vazi. Izmene su kostale 2 dana jurenja po zvanicnim TNG majstorima i jos 8000din. Po zakonu! Dok sam ja cekao da mi zavrse papirologiju u jedinoj firmi kojoj je dozvoljeno da radi atest i koja za 15min svog rada naplati 5000din, a po cenovniku radni sat im je 900din, jedno 5 ljudi je doslo da se raspita sta je potrebno da se izvadi plin iz kola. Naravno i za to treba atest i 5000din :) Koliko je sistem oterao TNG korisnika potrazite po netu. Jedinstven slucaj u svetu da drzavni aparat sam sebi puca u nogu i smanjuje konzumaciju energenta na kojem ima najvecu zaradu. Ili pogledati servise tng koji se redom zatvaraju ili se specijalizuju za druge delatnosti.
Usteda u novcu je definitivna, ali ja nakon 17 godina voznje na plin sam se zakleo da ga necu vise nikad voziti jer se sistem izivljava preko beskonacnih pravila koje svake godine donose. Umesto da stimulisu voznju na gas, oni ponizavaju te korisnike. Na kraju vise nisam gledao ni ustedu vec samo da me neko ne pravi budalom i to "po zakonu."
Plin se pre otplacivao na 8000km bez skrivenih troskova, a sada na 12000 sa dosta skrivenih troskova. 13L plina je oko 6.5L dizela sto opet ako se pogleda nije neka velika razlika u ceni.
Autonomija od 260-300km i nije neko srecno resenje, pogotovu ako se ide na duzi put. Usteda postoji, ali postoje i ove druge stvari koje ne mogu da se proracunaju.

Auto odlično ide  :66, naravno u skladu sa snagom koju ovaj motor ima,
I puz odlicno ide po tom kriterijumu :)
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 01:14:02 posle podne
@Wele...uglavnom si u pravu sto se tice papirologije i zelje nase drzave da se uzme sto vise od naroda. Sve ostalo manje-vise gresis...potrosnja 13l je paralela dizelu koji trosi 6.5l, pokazi mi tog dizela koji trosi toliko po gradu, da ga ne milujes i da nije G2?!
Plus ono sto mene strasno nervira, gore pomenuta snaga auta i poredjenje sa pužem...nemamo svi afinitete za brzu voznju, para za odrzavanje skupih agregata i slicno. To bi bilo kao kada bi rekao da je Audi 2.0 ili 3.0 slab motor samo zato sto postoji i 4.2!
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: cicero Decembar 26, 2017, 04:24:45 posle podne
A gde je potrosnja benzina pored plina, to niko ne racuna,koliko se potrosi benzina realno za mesec dana povotovo u zimskom periodu,ja od 2010 kad sam presao na dizel nikad se na plin vise vratio ne bih
Naslov: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 04:33:49 posle podne
Potrosi mozda i 1000din benzina na 1000km predjenih.
Evo ti mog konkretnog mesecnog troska za gorivo:
predjem oko 250-300km nedeljno, sam grad ( centar), sipam nedeljno rezervoar plina za 2000din  i jednom mesecno dodam i benz za 1000din.
2000x4=8000 + 1000 = 9000din
Pre toga samo na benzin nisam mogao bez 12000din iste relacije 100%.
Dakle 3000din mesecno usteda.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Wele Decembar 26, 2017, 05:10:32 posle podne
To onda nije 13L već je 14+. što je oko 7L dizela. I to je ušteda gledajući benzin i potrošnju tog motora. Kod mene B7 kada sam ga mazio izvlači 6L prosečne potrošnje. To je najmanje što sam se trudio da napravim prosečnu realnu potrošnju mereći po rezervoaru. Ono što po bordu vidim najčešće je potrošnja između 6.5-7. Vozim ga lagano jer je takav auto. Start stop koji značajno utiče na potrošnju mi je uvek uključen. Znam, nije pošteno porediti 2.0CR i 1.4 motor koji se razlikuju i po generaciji i po ceni i tehnologiji. Ja ne mogu da tvrdim koja je potrošnja kod drugih modela, ali kod ovog mog je to moguće.

Meni nije jasno šta treba da znači auto odlično ide, a da se ne odnosi na brzinu? Taj auto ide odlično samo ukoliko se neko nije vozio u drugom autu. Ako ovaj ide odlično, koji ide loše? Samo da ne krene priča kao sa čipovanjem 1.4 atmo motora, pa je evoluiralo do toga kako je brži od S3 na autoputu čim mu je nalegla mapa. Po meni taj motor je slab i za svoju šasiju što mu njegova potrošnja govori. Taj auto može povoljno da se kupi, jefino da se održava za razliku od dizela kada upadne u negativnu fazu, a ako je već takav motor onda naravno da je bolje staviti plin. Poenta ove rasprave jeste da ukoliko neko planski kupuje auto da troši malo po broju kilometara onda ima i boljih rešenja od tog 1.4 atmo motora.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Nenad Petakovic Decembar 26, 2017, 05:36:11 posle podne
Da nije drzave i haraca na konto tng sistema,plin bi bio isplativ neopisivo,a ovako nema blede veze,jbt pre par godina reatest je mene izasao 40 000 din za obican vakumski tng na g2 i to mi izvadise tocak bocu i zviznuse onaj bojler,pri tom izbusise koseve,koji su nakon dve zime pokazali poo rupama,a nisu za 25 godina pre toga...Sad plin ne bih ugradio da mi plate..a sledeci auto ce biti na cist benzin ili eventualno neki g4 tdi,a na tng vise ni u ludilu,samo zbog otimanja para od strane Vucicland-a...
Naslov: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 05:36:35 posle podne
@Wele
Ja tebe bas i ne razumem, sta znaci dobro ide pitas...evo konkretno, pre mesec dana se meni "ubaci" neki mercedes kompresor ispred na semaforu, a mene to kurcenje strasno nervira.
Vidim ja da on gleda u retrovizor i u mene, ne uspem da se uzdrzim i malo ga pocastim. Pali se zeleno on po gasu, kao da bezi, ja kao da ga jurim takodje po gasu...i pitanje je da li mi je pobegao?!?!
Da, ali ne onako brzo i lako kako ti mozda ocekujes ( a ni on) jer je ovo zaboga 1.4 motor.
Gde se vidi razlika u nasim motorima, u krajnjoj brzini ( jer ja isto ovog vozim auto putem 170-180 bez problema) i u preticanju ( gde je po mom misljenju i najbitnije)...a to je vec druga tema.
I da, ja kada sam kupovao Golfa zelja mi je bila 1.6fsi ili 1.9tdi, toliko sam ih pogledao, sve lom do loma...i natrcim na ovog.
Sta je trebalo, da ne uzmem da me ne bi neko prozivao na forumu?!?! Komplekse nemam, vozio sam i Juga sa 18godina , i to lepo ide takodje!!!
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Wele Decembar 26, 2017, 07:11:08 posle podne
Polako Nede, mnogo se nerviraš oko gluposti.  beer Što bi Gvarana rekao placebo efekat. Koliko koji auto ubrzava i kolika mu je maksimalna brzina su konkretni podaci i ne zavise od jake želje vozača. Pitanje je koji je kompresor i koliko je on stvarno hteo da se trka i koliko dugo ste bili u tom stadijumu uličnog natezanja, ali teško mogu da se porede performanse ta dva auta. Najvažnije je da si ti zadovoljan. Čudi me da nisi mogao naći dobar 1.6 ima ih dosta. Ja dugo nisam mogao naći dobru 6icu GTI po razumnoj ceni, pa sam završio na dizelu  boodala
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Figo Decembar 26, 2017, 07:49:51 posle podne

Gde se vidi razlika u nasim motorima, u krajnjoj brzini ( jer ja isto ovog vozim auto putem 170-180 bez problema) i u preticanju ( gde je po mom misljenju i najbitnije)...a to je vec druga tema.


Totalna glupost  biggrin
Naslov: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 08:10:12 posle podne
@Wele
Ma opusteno, znam ja sta je bolje , samo tvrdim da i ovo nije lose kako mnogi predstavljaju.
Ja sam pre ovog imao C4 bas sa istim motorom i kada sam ga prodao rekao sam nikad vise slabiji motor...e to je boodala.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Bocko88 Decembar 26, 2017, 09:37:50 posle podne
Pametna je stvar ugraditi plin u 1.4 motor, on svkako nema dusu pa kad se ugradi taj plin mozes da trazis da te poguraju na uzbrdici... ali svakako ako se odlucis na taj potez izacice ti na nos ta usteda od ~2000, 3000din mesecno od peripetija oko zakona...
Naslov: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ned Decembar 26, 2017, 09:53:20 posle podne
Vidis Bocko, ja sa tim plinom uz brdo izlazim cetvrtom, mada ne ocekujem da poverujes...
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ivan Decembar 26, 2017, 10:59:41 posle podne
Ne znam zasto ljudi misle da auto na plin ide losije nego na benzin.
Ako je sve odradjeno kako treba razlike ne bi trebalo da bude uopste ili je to neka zanemarljiva razlika koju vecina ne bi ni primetila.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Wele Decembar 26, 2017, 11:08:11 posle podne
Ako se ugradi sekvent (ja mislim da drugi ni ne moze) nece imati razlike u snazi, vozio sam vise vozila na plin, pa mogu to da kazem. Ovo oko ustede je individualna stvar. Ja sam se tako bio iznervirao oko raznih atesta i pobesnim ispred drugara i kazem NIKAD VISE PLIN da me drzava jebe sa izmisljotinama, a on kaze Pa jebe te i sa dizelom i sa benzinom i sa racunom za struju i registracijom... i jeste u pravu. Kako kod se okrenes dupe ti pozadi.
Njemu ne smeta ono sto i meni smeta.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: zorancile Decembar 27, 2017, 12:24:53 pre podne
Ne znam zasto ljudi misle da auto na plin ide losije nego na benzin.
Ako je sve odradjeno kako treba razlike ne bi trebalo da bude uopste ili je to neka zanemarljiva razlika koju vecina ne bi ni primetila.

Sam si odgovorio. Ako je ugradjeno kako treba (i ako ti neki komšija nije štelovao da ti manje troši) onda nema problema u radu. Znam ljude koji redovno rade servise i nemaju nikakvih problema.
Takodje nije ni neki strašan problem da se doradi i atestira na svakih 5 godina, a nije ni neki trošak, za tih 5 godina bi na dizelašu sigurno menjao na primer turbinu ili pumpu a to bi još više koštalo i vremena i novca.
Ovaj atest je problem ako imaš juga koji košta 200-300 evra pa ne znaš da li da ga atestiraš ili prodaš na otpad jer zamena boce i atest koštaju kao i jugo...
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Madison Decembar 27, 2017, 03:06:10 posle podne
Cenim da se ugradnja plina i dalje isplati, usteda cene ugadnje nakon 12-15000 km je sasvim korektna, poredim sa ostalim zemljama koje imaju regulasinu ugradnju TNG-a. (U Ceskoj recimo gorivo kosta isto, ali je ugradnja dosta skuplja). Ne znam koje to ulaganje u bilo sta se isplati za manje od godinu dana? Najveci problem kod atesta nije cena nego sam sistem, ali to je generalan problem kod nase drzave i birokratije, od vadjenja licne karte, promene prebivalista itd, sve je komplikovanije i traje 3 puta duze nego u razvijenijim evropskim zemljama.

Sto se tice same cene atesta, mislim da izadje vise od tih 5000, ali koliko se placaju pojedine druge takse, nije to velika cifra da se ne lazemo za nesto sto se placa jednom u 5 godina. Veci je problem sto drzava nece da ovlasti plindzije da sami rade ateste, kad vec svi mogu da rade tehnicki pregled, ne znam zasto je plin toliko razlicit. Ali to je prica za sebe...

Elem, kapiram ljude kojima je prekipelo i nemaju vise vremena da se bakcu oko atesta, ali sto se tice novcane isplativosti, mislim da i dalje ima racunice, za nekog ko prelazi vise od 10 000km godisnje.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Bocko88 Decembar 27, 2017, 04:42:19 posle podne
Svakako sumnjam u snagu za to nekako sam uvek imao utisak da auto gubi 10% snage kada se ugradi plin, iz raznoraznih prica moje okoline, i opet ne znam coveka koji ugradjuje plin i kaze majstore odrvni tu slavinu da trosi i da ide, ne bas je suprotno, pa se tu snaga gubi... sto se tice o brzini na auto putu, zgasis gas svaki auto ide 120 da li je na plin, benzin ili dizel... pricamo o ubrzanju koje je na dasnjim putevima jako bitno, i to ne radi kurcenja nego za ne daj boze treba ti auto koji kad das gas ce da ti spase glavu i izvuce...

Sto se tice ustede i zakona to je haos,a uskoro krece zakon da automobili stariji od 15godina idu 2 pute godisnje na tehnicki pregled kontam taj golf o kome pricamo ce uskoro da ima 15, pa verovatno ce i tu da izmisle nesto ako vec nisu za automobile koji imaju plin...
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Ivan Decembar 27, 2017, 06:25:14 posle podne
To odvrtanje i zavrtanje slavine vazi za starija vozila sa vakuumskim sistemom.
Kod novijih sekvent uredjaja kompjuter regulise ubrizgavanje gasa u cilindre.

I opet kazem ako je sve ugradjeno kako treba razlike nema ili je neosetna.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: ElMiki Decembar 27, 2017, 07:55:08 posle podne
Upravo, kao što kažeš, to mi je majstor i preneo. Nema on tu šta da zavrće/odvrće slavinu, sistem sam dozira količinu gasa.

E sada, da li neko misli da auto može da ide dobro, samo kada se vozi na višim obrtajima i višim brzinama  driving, je pre svega filozofsko pitanje, kojem ne bih da se bavim. :)

Takođe, birokratija u nas, mi je dobro poznata. Tako da sam se o tome već pre same ideje da zapravo ugradim TNG raspitao i ne ulazim ni u kakve avanture bez ovog "detalja".

Kada se dobije papirologija od onoga ko vam ugrađuje plin, automobil vozite na atest (ide taksa republičkoj agenciji i taksa za atestiranje sve oko 8000), nakon toga tehnički pregled i zamena saobraćajne.

Što se tiče točak boce, upravo tu bocu će i ugraditi. Verujem da je čovek u potpunosti informisan šta može, a šta ne, jer svakoga dana ima mušterije koje ugrađuju TNG.

A sama isplativost ugradnje, zavisi i od toga koliko se km-a pređe u tih godinu dana. Dakle, nekome će se isplatiti nakon godinu ili dve, nekome pak kraće. Po nekoj mojoj uprošćenoj računici, trebalo bi da se isplati nakon 12-13 000 km-a. S obzirom da sam prethodne godine prešao oko 18 000 km-a, to je glavni razlog ugradnje TNG-a.

Da se razumemo, da imam dovoljno novaca i auto sa pristojnim motorom, ni sam ne bih ugrađivao, ali sam mislio da se podrazumeva koji je glavni razlog ugradnje TNG-a.  ;)
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Wele Decembar 27, 2017, 08:30:16 posle podne
Bocko ti si slušao priče, a čuo si ono što si hteo i eto internet mišljenja bez dana ličnog iskustva. Ima tema o oktanskoj vrednosti plina i benzina i konkretni primeri sa ulice koji plinko kako ide, tako da nema potrebe za pogrešnim teorijama.
nego za ne daj boze treba ti auto koji kad das gas ce da ti spase glavu i izvuce...
Taj gas je daleko više glava upropastio nego sačuvao. Ako je do sačuvavanja glave, zašto niko ne uradi nadogradnju kočionog sistema umesto masovnih čipovanja motora? Odnos je verovatno 1:1.000.000 u korist čipovanja. Koliko glava sačuva papučica kočnice, a koliko papučica gasa? Meni deluje da snaga ipak nije toliko tražena kako bi bio neko bezbedan već naprotiv.

Posebna prevara je datum proizvodnje boce. Tu se ukrade najmanje jedna godina atesta. Npr Miki ugradi plin 10.jan 2018., boca je naravno proizvedena pre toga, recimo 2 dana ranije 8.jan 2018. (a često je i nekoliko godina ranije što se neprijatno sazna na nekoj registraciji kasnije). Rok trajanja boce je 5 godina ili 10 svejedno je ionako će to da promene do sledećeg atesta zajedno sa još gomilu pravila. I onda 10.jan 2022. Miki ode da registruje kola, a oni mu kažu NE MOŽEEEE rok trajanja boca ti ističe PRE punog registracionog ciklusa tj 8.jan 2023. godine i oni ne smeju da ti registruju auto već moraš da zameniš bocu, uradiš reatest i opet imaš jednu godinu manje od one što stoji u zakonu jer je boca opet proizvedena PRE nove ugradnje. E sad niko od tih retarda nije nigde napisao za šta se računa rok boce tj nije isto da li boca stoji u magacinu ili se rok odnosi na vreme eksploatacije što je sasvim normalno jer kada mi kupimo nov auto ili frižider garancija i uslovi korištenja kreću od trenutka kupovine, a ne od trenutka kada je stavljen zadnji šraf na proizvod. Šta mene kao korisnika boli penis kada je boca ili frižider proizveden? Ja ga koristim od trenutka kupovine. Rok trajanja korištene i nekorištene robe nikako ne može biti isti.
To je samo jedan od gomilu pokazatelja da u sistemu sede retardi kojima radni dan prođe u razmisljanju kako da zajebu ovce i da to bude po zakonu. I tome nema kraja. Ja to ne mogu da merim nikakvom uštedom u novcu.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Bata83 Decembar 27, 2017, 08:55:56 posle podne
Trenuto cetvrti auto po redu sa ugradjenim tng-om i dok god budem imao auto na benzin bice i gas. 1000 din u proseku mesecno,atest i odrzavanje oko sistema za ubrizgavanje vise godina pokriva plivajuci zamajac kod dizela a gde su dizne pa pumpa,grejaci...
Sama razlika u ceni vozila benz.- dizel oko 1000e


Послато из Северне  Кореје уз помоћ Ким Ђон Ун

Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Bocko88 Decembar 27, 2017, 09:44:42 posle podne
Nikada nisam vozio auto na plin, vozim benzinca sa 130ak konja i vozim tdi 140 konja, inace zato smo ovde na forumu zar ne ? da razmenimo misljenja, ne treba meni ni dan iskustva sa plinom jer me to i ne interesuje a ovde sam se ukljucio eto iz radoznalosti, i saznao nesto novo...

Sto se tice cipovanja automobila, ja iskreno ne bih u zivotu cipovao auto, u srbiji se to radi jer ljudi nemaju para da kupe jaci ili plate vecu registraciju pa se dovijaju sa cipovanjem (80% je to u pitanju) ostali 20% cipuju iz drugih razloga, ja ne vidim razlog zasto bi neko cipovao auto? ukoliko ti treba jaca masina kupis auto sa  jacim motorom i to je to, veoma prosto bar po mom misljenju, a verujem da ce mnogi da se sloze samnom i mnogi nece ali ok svako ima pravo na svoj izbor...
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: ElMiki Decembar 27, 2017, 10:24:15 posle podne
Posebna prevara je datum proizvodnje boce. Tu se ukrade najmanje jedna godina atesta. Npr Miki ugradi plin 10.jan 2018., boca je naravno proizvedena pre toga, recimo 2 dana ranije 8.jan 2018. (a često je i nekoliko godina ranije što se neprijatno sazna na nekoj registraciji kasnije). Rok trajanja boce je 5 godina ili 10 svejedno je ionako će to da promene do sledećeg atesta zajedno sa još gomilu pravila. I onda 10.jan 2022. Miki ode da registruje kola, a oni mu kažu NE MOŽEEEE rok trajanja boca ti ističe PRE punog registracionog ciklusa tj 8.jan 2023. godine i oni ne smeju da ti registruju auto već moraš da zameniš bocu, uradiš reatest i opet imaš jednu godinu manje od one što stoji u zakonu jer je boca opet proizvedena PRE nove ugradnje. E sad niko od tih retarda nije nigde napisao za šta se računa rok boce tj nije isto da li boca stoji u magacinu ili se rok odnosi na vreme eksploatacije što je sasvim normalno jer kada mi kupimo nov auto ili frižider garancija i uslovi korištenja kreću od trenutka kupovine, a ne od trenutka kada je stavljen zadnji šraf na proizvod. Šta mene kao korisnika boli penis kada je boca ili frižider proizveden? Ja ga koristim od trenutka kupovine. Rok trajanja korištene i nekorištene robe nikako ne može biti isti.
To je samo jedan od gomilu pokazatelja da u sistemu sede retardi kojima radni dan prođe u razmisljanju kako da zajebu ovce i da to bude po zakonu. I tome nema kraja. Ja to ne mogu da merim nikakvom uštedom u novcu.

Da, sa ovim se u potpunosti slažem, kao i sa svim navodima u vezi manjkavosti i zakona i načina atestiranja kako ugrađenih TNG uređaja i boca, tako i reatestiranja istih.

Mislim da se u većini ostalih zemalja atestiranje ovih boca vrši na 10 godina, uz obaveznu zamenu ventila, ali je svakako moguće koristiti tu istu bocu, ne kupovati novu, ako nije potrebno.

Ovde imamo veoma istaknutu "poziciju sile" ovlašćenih organa, gde se na primer u ovom slučaju ne poštuje deklaracija proizvođača da je uređaj (boca) atestirana na period od 10 godina, dok se na primer radar za merenje brzine vozila u saobraćaju računa 100% tačnim. Pa imamo neke smešne kazne prekoračenja od 1-2-3km/h, što se uklapa u moguću mernu grešku i ovo je lako dokazivo, samo ako neko želi da se upusti u pravnu zavrzlamu u našem pravosudnom sistemu.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: raca1 Decembar 27, 2017, 11:02:06 posle podne
Biće bolje, za dve do dve ipo godine.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Wele Decembar 28, 2017, 12:08:45 pre podne
Jeste Bocko razmenjujemo misljenja, ali se trudimo da ne tvrdimo nesto sto smo naculi od komsije tj da trolujemo najblaze receno.
Trenuto cetvrti auto po redu sa ugradjenim tng-om i dok god budem imao auto na benzin bice i gas. 1000 din u proseku mesecno,atest i odrzavanje oko sistema za ubrizgavanje vise godina pokriva plivajuci zamajac kod dizela a gde su dizne pa pumpa,grejaci...
Sama razlika u ceni vozila benz.- dizel oko 1000e
Ta razlika u ceni je i kada prodajes vozilo. Nije baceno u vetar. Benzinac je u prednosti sto je veca verovatnoca da nije ugazio 400.000km kao ogromna vecina dizela.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Fitipaldi Decembar 28, 2017, 07:57:11 pre podne
Sto se tice cipovanja automobila, ja iskreno ne bih u zivotu cipovao auto, u srbiji se to radi jer ljudi nemaju para da kupe jaci ili plate vecu registraciju pa se dovijaju sa cipovanjem (80% je to u pitanju) ostali 20% cipuju iz drugih razloga, ja ne vidim razlog zasto bi neko cipovao auto? ukoliko ti treba jaca masina kupis auto sa  jacim motorom i to je to, veoma prosto bar po mom misljenju, a verujem da ce mnogi da se sloze samnom i mnogi nece ali ok svako ima pravo na svoj izbor...
Ako nekome fali 15-ak KS ili nesto Nm obrtnog momenta ( za preticanje npr.) naravno da će pre uraditi chip nego kupovati auto veće kubikaze. Čista logika. Srbija je ovo, ne mogu svi da voze V8.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: djokicsale Decembar 28, 2017, 11:40:56 pre podne
Interesantna diskusija, samo da se umešam za točak bocu, kod nekih automobila ne može a kod nekih može trenutno, a to zavisi od konstrukcije auta i položaja rezervoara prema gepeku, nisam baš razumeo onog što mi pričao nit sam se trudio ali znam da može.


Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Madison Decembar 28, 2017, 12:04:00 posle podne
Ne moze ako je rezervoar za benzin tacno ispod rezervnog tocka, makar tako mislim.
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: Bata83 Decembar 28, 2017, 10:40:02 posle podne
Ne moze ako je rezervoar za benzin tacno ispod rezervnog tocka, makar tako mislim.
Meni nisu dali na golf3 tocak bocu


Послато из Северне  Кореје уз помоћ Ким Ђон Ун

Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: voodoons Decembar 29, 2017, 12:01:13 pre podne
Ispod rezervnog točka se buši rupa za neki ventil i kad se probusi rupa mora da se vidi pod radionice, ne može da rupa bude u rezervoaru. Vozila koja imaju rezervoar ispod ne mogu da imaju točak bocu.
Golf mk5 može.
Radio sam reatest u januaru 2017, došao u AMSS, platio cifru, pregledali auto i izdali reatest. Registracija je vazila do 06.06.2017. I uredno je bio registrovan 06.06.2016. Na punih godinu dana a ne do dana isteka atesta.
Ugradjivao sam ga u januaru 2012. Boca proizvedena u decembru 2011 i važi do decembra 2021 a reatest koliko me sećanje služi je izdat do januara 2022.
Zavoli sekvent je u autu, prešao sam 80-ak hiljada. Zamenjene dve dizne, sad treba da se uradi isparivac i filter menjan na 10-15.000km. To je sve.
Svecice sam u tom periodu menjao 2x i oba puta sam uzimao NGK po katalogu za 1.4 16V kao i da nema plin. Nikad nije sticao sem kad sam dobio strasno loš plin na pumpi. Potrošnja isti djavo, snaga isti djavo. Zavoli piše u uputstvu da ne sme ni biti većeg odstupanja od 5%.
Auto je bio mehanički ispravan u momentu ugradnje i to je jedino sto su momci tražili pre ugradnje.
E sad, ja sam ugradjivao plin kad je auto imao 120k na satu...
Sad bih jedino uzeo auto na metan fabricki, recimo pasat b6/b7 1.4 TSI EcoFuel jer TSI motori traže skuplji uredjaj za plin, mada bih i to uzimao kao opciju da sad uzimam auto. Dizel je za nekog ko prelazi 90% otvorenog i autoputa..
Na plin sam trošio do 15k sa sve benzinom na mesečnom nivou a sad sa dizelom trošim 20k pa i više, jer je meni 80% gradska vožnja...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: AcoVW Decembar 29, 2017, 01:03:28 pre podne
Ispod tocak boce se busi rupa za cevi, jedna koja vodi do isparivaca, a druga do tocilice.

Ja bih svima preporucio da stave Lovato dizne. Skoro pa ne umeju da se pokvare (to su mi rekli vise njih sto ugradjuju plinske uredjaje, a i ja sam potvrdio na svom slucaju pre neku god)
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: mikula Decembar 29, 2017, 05:20:42 pre podne
Kod mene na g3 je tocak boca, stavljena nova pre tacno god danakad sam radio reatest, auto je za americko trziste i za nijansu mu je drugacija ona "uvala" za rezervni tocak i sigurnosni ventil gleda na dole ukoso prema braniku. U servisu mi rekose da je bila u pitanju normalna g3 ne bi moglo vec bi morao bojler

Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: voodoons Decembar 29, 2017, 08:37:22 posle podne
Meni su bas sugerisali Zavoli dizne jer nisu plastične kao Lovato. U principu ja sam uzeo Zavoli komplet sve sem boce i prezadovoljan sam bio... bio, jer pola godine nisam vlasnik tog auta... i sad mi se pokvario cenjeni dizel pa sam se vozao starim autom, milina, 200 i nešto km po gradu za 2000din...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Golf 5 1.4 - 75KS TNG da ili ne?
Poruka od: AcoVW Decembar 29, 2017, 10:55:36 posle podne
Lovato dizne preko 350k km presle, prodat auto sa njima, mislim da se jos vozi sa istim.. (firmin auto. . .)