Autor Tema: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...  (Pročitano 843254 puta)

0 Članovi i 9 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže đunta

  • VW Početnik
  • Poruke: 16
  • Lokacija: singidunum
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 4 1.9 tdi 90
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6100 poslato: Avgust 05, 2021, 10:11:20 pre podne »
Hvala Dixon, naa nekom forumu sam pročitao izjavu uvoznika trgovca da na svakom vozilu uklanja DPF filter redom.  Skoro sam punio klimu a ljudi rade i elektroniku, izvadili su nekom autu ECU na sto radi uklanjanja DPF-a i auto ide kod drugoga da se iseče na auspuhu. Ako se to radi sa ciljem da se ne vidi, uklone se sonde i spolja se ništa ne vidi, a predpostavljam da u paketu se ostaje i bez katalizatora jer su on i DPF zajedno u izduvu, može da se gleda kolko hoće, ne može se ustanoviti da li je fabrički bez ili je naknadno skidano.

Pojavljuju se  tu i tamo automobili za koje vlasnici kažu da su fabrički bez DPF-a, verovatno će ih biti i sve više zbog skidanja koje su mnogi uradili, pa sam zato pitao jel ima pouzdan način da se zaključi da li je vozilo proizvedeno sa ili bez DPF-a, jer do 2008 ili 2009 nije bio obavezan i za neka tržišta se uopšte nije ugrađivao, a kolko pročitah, moglo je i da se bira, ko taj što je tad kupio Šesticu za Bosnu. Postoji li neka baza podataka, da li se po broju šasije i motora može naći na podatak?

Van mreže mur3633

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2455
  • Age: 57
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +51/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Sharan/Golf 4 TDI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6101 poslato: Avgust 05, 2021, 12:07:02 posle podne »
Znam da Škode uopšte nisu imale 1.9 TDI sa DPFom, dok je kod VWa to počelo već od 2006-7.
TDI POWER

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6102 poslato: Avgust 05, 2021, 03:33:30 posle podne »
Имале, октавија конкретно постоји у еуро 4 норми, без дпф

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6103 poslato: Avgust 05, 2021, 03:37:47 posle podne »
Ђунта, ево потписујем да на сваком коме је искључен дпф могу видети преко компа да ли је искључен или није , односно да ли је био ту фабрички или не. Бележи се колико је км од последње регенерације, колико је успешних у захтеваних реген итд, ако се ради како треба, а може и да се упише мапа из нпр истог мотора који нема дпф, но то је далеко од препоруке и апсолутно никад се не ради тако... а што се уклањања тиче, одговорно тврдим да ти момци не знају шта раде, јер се ни под разно не сме прво угасити на компу па тек онда сећи (сем ако ауто не иде на шлеп до сервиса у ком се сече, што не верујем да је случај), јер у том превожењу може комп рокнути горива и да се запали ауто јер се не може лепо искористити гориво... Кад год ја гасим дпф, прво момци исеку и све спакују па тек узимам комп и радим гашење... Иако је свега удаљеност 50-ак метара малтене...

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2313
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6104 poslato: Avgust 05, 2021, 03:50:30 posle podne »
Znam da Škode uopšte nisu imale 1.9 TDI sa DPFom, dok je kod VWa to počelo već od 2006-7.

Imale su, BLS kod motora.

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2313
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6105 poslato: Avgust 05, 2021, 03:53:28 posle podne »
.......
Pojavljuju se  tu i tamo automobili za koje vlasnici kažu da su fabrički bez DPF-a, verovatno će ih biti i sve više zbog skidanja koje su mnogi uradili, pa sam zato pitao jel ima pouzdan način da se zaključi da li je vozilo proizvedeno sa ili bez DPF-a, jer do 2008 ili 2009 nije bio obavezan i za neka tržišta se uopšte nije ugrađivao, a kolko pročitah, moglo je i da se bira, ko taj što je tad kupio Šesticu za Bosnu. Postoji li neka baza podataka, da li se po broju šasije i motora može naći na podatak?

Ako pričamo o VW grupaciji na onoj naljepnici koja se dobija u servisnoj knjižici i onoj koja je većinom u gepeku, đe je oprema dodatna i serijska sa kodovima (ono đe majstori lakireri gledaju kod boje :D ) ako ima kod 7GG onda je taj auto fabrički izašao sa DPF filterom.

Van mreže đunta

  • VW Početnik
  • Poruke: 16
  • Lokacija: singidunum
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 4 1.9 tdi 90
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6106 poslato: Avgust 05, 2021, 06:58:20 posle podne »
... а што се уклањања тиче, одговорно тврдим да ти момци не знају шта раде, јер се ни под разно не сме прво угасити на компу па тек онда сећи

Ne poznajem materiju niti sam detaljiso, već samo pitao o čemu se radi videvši ECU na stolu i auto ispred, tako da je verovatnije da je već uklonjen bio DPF fizički.

Ђунта, ево потписујем да на сваком коме је искључен дпф могу видети преко компа да ли је искључен или није ,

Ja sam "neuka stranka", pojam koji se često kotisti u pravosuđu, da se zavlaćim pod auto ili da cimam nekog kao ti, ne bih, već bi radije na normalniji  način da to utvrdim, zato sam i pitao da li po broju šasije i motora to može da se sazna.

Sve se danas da napraviti, pa tako i nalepnica 7GG. Nameran sam da zamenim auto ali sam čekao da vidim rasplet oko normativa za tehnički pregled, tako da relativno dugo pratim tržište i zapalo mi za oko da sada ima stalno automobila bez DPF-a za koje prodavci tvrde da su tako izašli iz fabrike. Budu prihvatljivi po nekom mom kriterijumu i mogućnosti, al ajd ga na reč  samo, u tome je problem, a generalno bi uzeo takav neki jer se vozim na baš kratkim gradskim relacijama. Opcija je benzinac, al od 1983 sam na dizelu, Golfa vozim od 1977 i ostao bi veran, prevashodno što mi paše na ruku ama baš sve, tako da dobronamerne savete ne primam.

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6107 poslato: Avgust 05, 2021, 07:49:01 posle podne »
Ако је мотор исправан, немаш бриге има ли дпф или не, боље погледај ауто генерално какав је него да се оптерећујеш тиме има ли дпф или не... Чак и ако га има, а пун је мораће ускоро да се вади, тако даа...

Van mreže AcoVW

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1699
  • Age: 36
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +62/-15
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan, Golf 6, Golf 2
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6108 poslato: Avgust 05, 2021, 08:09:07 posle podne »
Ja bih da dodam samo da i kada se fizicki izvadi dpf, sve sonde moraju biti ispravne, u funkciji i na svom mestu, ne mogu se fizicki ukloniti, kako napisa @đunta. Moraju sve imati ocitavanja. Softverski se zadaju parametri da je stanje bez dpf-a (saća u samom dpf-u) normalno (pritisci i ostalo). Tako funkcionise softversko gasenje dpf-a. Bar je tako bilo, ne verujem da se nesto u međuvremenu promenilo.

I da, tacno je da se uvek prvo fizicki vadi pa softverski gasi dpf.
« Poslednja izmena: Avgust 05, 2021, 08:12:30 posle podne od strane AcoVW »

Van mreže đunta

  • VW Početnik
  • Poruke: 16
  • Lokacija: singidunum
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 4 1.9 tdi 90
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6109 poslato: Avgust 05, 2021, 08:23:17 posle podne »
Od vađenja nema ništa, jer po novim tehničkim normativima će morati da bude na vozilu, znači, samo čišćenje, ili neko dovijanje da bude skinut a da  ne može da vidi čak i neko ko ti.

Predpostavljam da se sonde mačinju fizički i gase softeverski, kako bi drugojačije trgovci tvrdili da je fabrički izašao bez DPF-a kad se zaleganjem pod auto to odma vidi. Sad, ne poznajem problematiku pa ne zamerite na nagađanju.

Van mreže AcoVW

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1699
  • Age: 36
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +62/-15
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan, Golf 6, Golf 2
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6110 poslato: Avgust 05, 2021, 11:19:09 posle podne »
No comment.

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 934
  • Lokacija: bg
  • Karma: +18/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6111 poslato: Avgust 06, 2021, 02:22:05 pre podne »
Nema potrebe kod novijih auta vaditi dpf, odlično to sa regeneracijom funkcioniše, a preventivno može da se uradi tunap čišćenje bez skidanja dpf i ponekad neki aditiv u rezervoar. Glupost je skidati dpf kod novijih auta.

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6112 poslato: Avgust 07, 2021, 03:57:21 posle podne »
Možeš ti da zaležeš koliko ti je volja, DPF je iza turbine skroz, ne vidi se ništa dok se ne skine pola izduvne grane. Što se tiče tehničkog, postoji druga tema u kojoj smo lepo objasnili da postojanje DPF odnosno nepostojanje ne utiče na rezultate pri merenju izduvnih gasova, samo ako je motor ispravan.

@taxi_bg očigledno ne znaš kako DPF funkcioniše, ali nemoj lupati pa dovoditi druge u zabludu

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 934
  • Lokacija: bg
  • Karma: +18/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6113 poslato: Avgust 07, 2021, 04:43:13 posle podne »
@dixone nemoj meni da predajes lekciju o automobilima.
Mogu da ti dokažem da ima automobila od 2013god koji su prešli 500.000km+ čisto gradske vožnje i dpf im idalje funkcioniše.. To što je tebi interes da nagovaras ljude da skidaju dpf je druga stvar, ali nemoj ovde da ih dovodis u zabludu. Dakle sve što je fabrički tako treba i da ostane.

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6114 poslato: Avgust 07, 2021, 04:59:23 posle podne »
DPF je napravljen da se u jednom trenutku napuni i da se zameni, to shvati. Tako je fabrika rekla. Regeneracija tehnički puni DPF, čađ se sprži i postaje pepeo koji se taloži u DPF... Čišćenje teško da će uroditi plodom, zamena je prava stvar, ali ko zapravo ima 900-1000€ da odvoji za tako nešto? Mogu da se kladim da bi ti prvi skinuo i ugasio DPF čim se napuni, pre nego dao lovu za nov... Na mom autu se napunio za 330k, sve uredno, radio regeneracije, nisu prekidane itditd, ali radni vek fabrika kaže 250-350k... Što se tiče toga "što je na autu treba da ostane", ne bih rekao jer je konkretno DPF tu samo da bi se ispoštovale neke usrane eko norme, iako auti ne učestvuju u svetskom zagađenju ni blizu mnogih fabrika... Pre dve nedelje npr došao je passat B6 koji ne može da upali koliko mu je DPF pun, ti bi kupio nov filter za B6 star 15 godina, a ceo auto ne vredi preko 3000€?... Ja samo iznosim činjenice, daleko da je meni u interesu da svi vade DPF... Drugar je uzeo T5 multivan sa 113k na satu, vožen u Nemačkoj, DPF napunjen bio toliko da je auto krenuo da troši ulje u abnormalnoj količini... Pre svega teška je glupost da se mora imati DPF zbog tehničkog, jer će auto proći bez ikakvih problema ako je motor u dobrom stanju i ako nije načipovan u neki stage 4 pa da baca oblak dima na prvi gas... No, hajde kao i pola preplašene Srbije da vozimo sa DPF u strahu od tehničkog makar auto upadao u safe mode

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 934
  • Lokacija: bg
  • Karma: +18/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6115 poslato: Avgust 07, 2021, 06:31:31 posle podne »
Pišeš, pišeš a ništa nisi napisao jedino činjenicu da je kod starijih auta dpf loše rešen. Ja idalje tvrdim da na autima posle otprilike 2013 dpf odlično funkcioniše što mogu dokazati i na svom autu 2015god 350.000km. Tako da ljudi nemojte olako kod Mike u garažu da to nešto seče vari skida i eksperta da vam ubacuju drugu mapu iili cackaju oko kompa

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6116 poslato: Avgust 07, 2021, 07:13:00 posle podne »
Зависи од горива и од одржавања. Пола наших људи вози ауто на резерви а ауто кад има испод ¼ резервоара неће покренути регенерацију, што на дуже стазе и те како нашкоди. Ништа ја не нагађам, већ кажем да је потпуно нормално да се дпф напуни, што ће свака иоле писмена оригинална дијагностика показати, а и сами људи када им ауто упадне у safe mode или константно држи лампицу за дпф на табли. Ја само кажем људима да није смак света узети ауто који нема дпф, иако га је тај мотор фабрички имао. Ти си малтене имао среће, ако се не варам узео си га новог, знаш колико је заиста прешао, знаш кад ради реген, знаш шта је дпф итд... Имао сам клијента на кодирању са голфом 7 2018, човек нема појма шта је дпф, каже не интересује ме да ми објашњаваш уопште, ја возим нов ауто 100ккм на неки вид ренте кроз отплату у аутокомерцу, након тога преда њима тај ауто, узме други и тако у круг. Е проблем неће имати он, проблем ће имати трећи власник тог аута, кад ауто догура до 350-400к а нит је пажено кад ради реген нити је праћено стање па да се на време дода повремено неки адитив нити ишта слично, већ само укључи кола, гас, стане, искључи... Исто као што неко са аутоматиком пређе 500к без отварања јер га узме од човека који је редовно мењао уље, а ево мој на 350к иде на сто за ремонт јер је претходни власник био слепац... Некоме у дпф оде 10г пепела за 250к, а некоме 10г за 50к, зависи од горива, начина вожње, одржавања, милион ствари...

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 934
  • Lokacija: bg
  • Karma: +18/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6117 poslato: Avgust 07, 2021, 07:30:55 posle podne »
Idalje tvrdim da je dpf kod novijih auta rešen dosta dobro, kao i održavanje, ja menjam ulje na 10k,rezervoar čim dodje na 15tak litara opet pun(bas zbog regeneracije) pre neki dan stavljali na dijagnostiku 350.000km i 8gr pepela(ako sam dobro razumeo) poenta je da elektronicar kaže da je to kao da je presao ispod 100.000km.

Van mreže VladPet

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 627
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +16/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat B6 2010 2.0TDI STG 1
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6118 poslato: Avgust 09, 2021, 10:49:14 pre podne »
Slazem se sa taksistom, sto se tice NE skidanja DPF-a. Opet razumljivo je i da nema poente ulagati u auto 1000e a ceo auto kosta 3000e, ali to je tvoja odluka, znas i sam da kupujes polovan auto. Licno ne volim kada se menja fabrika, i ta eko norma sto treba da se zadovolji je tu sa nekim razlogom, ako nemas pare da odrzavas auto, ne vozis ga, prosto. Nego mi imamo cudan mentalitet, da slusamo prazne price od Mice, a onaj inzenjer sto je ucio 40 godina skolu i specijalizovao to, on nema pojma i to cemo zanemariti. Svakako, bespotrebno je voditi neku polemiku, jer svako ima drugaciju percepciju ovo DPF-a, i naravno, nacin odrzavanja auta. Opet da se vratimo na temu, kada se kupuje auto, treba se sve detaljno proveriti, kako bi se smanjila mogucnost da trebas da iskesiras 1000e na popravku neku.

Van mreže đunta

  • VW Početnik
  • Poruke: 16
  • Lokacija: singidunum
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 4 1.9 tdi 90
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #6119 poslato: Avgust 09, 2021, 09:24:38 posle podne »
Izgleda da nisam dobro podesio praćenje foruma pa ne dobijam obaveštenje o novim postovima, hvala sa zakašnjenjem.

Jasno je da merena dimljivost ne zavisi od DPF filtera. Međutim, ima na moto forumu tema o tehničkom u kome učestvuje i čovek koji profesionalno radi na nekom, ljudi iznose iskustva i zaključak je da se zakera do neviđenih razmera i traži ne samo originalnost, nego i kompletnost vozila. Zna se da se uklanjaja i DPF, tako da se može predpostaviti da će naći lak način da ustanove da li ga ima ili ne fizički, što znači da će negde morati da se kupi, što je pak za nekog lep posao i zarada. Pronašao sam nekoliko auta koji su verovatno niži sa cenom zbog neimanja DPF-a, al aj ga, bez validne provere da li su takvi izašli iz fabrike ili su skidani.