Ne bi on presao toliko km.da mu je siromasna smesa odavno bi bio sahranjen pogotovo ako ga ne stedis na gasu.
Moje je misljenje da ne mora da znaci da ti je smesa siromasna iz sledecih razloga.
1 ta sonda koju ima fabricki auto meri nivo co2 u izduvnim gasovima a ne odnos benzina i zraka i kao takva vise sluzi za ekologiju i one eko standarde emisije stetnih gasova,dok je sirokopojasna namenjenja striktno za merenje odnosa benzina i vazduha,i jedino pomocu nje pouzdano mozes utvrditi jel dobra smesa ili ne. Ako mislis da nisam u pravu pitaj bilo kog ozbiljnog cipera kakvu sondu koristi kad mapira auto da dotera AFR.kako treba.Smesa se izrazava kao odnos npr.14 prema 7 u normalnom rezimu voznje ,a na punom gasu zavisno od boosta ide 11 prema 6 ili 7 sve preko toga je siromasna,a ovo kod tebe je izrazeno u procentima i verovatno se odnosi na nivo co2 u gasovima
2.Smesa da ti je losa crkavale bi ti svecice svaki cas jer se istope elektrode na njima od detonacija u motoru i velike temperature koja se javlja u cilindru kao posledica samozapaljenja smese.
3 dizne da su ti prljave auto bi radilo kao traktor a na leru,ne bi primao gas itd.,dok radi bi ga zalivao gorivom i dimio bi kao raspadnuti dizel.
4.u americi je glavni benzin od 92 ili 93 oktana tako da se te genericke mape uglavnom rade za tu oktansku vrednost.
Oktanska vrednost u gorivu oznacava gornju granicu pritiska koju benzin moze da istrpi pre nego dodje do samozapaljenja usled pritiska.Vise oktana veca otpornost na detonacije a razlika u ks ne moze da se oseti izmedju onog od 95 i 98 oktana,ali u svakom slucaju sigurnije je po motor sipati onaj od 98 pogotovo ako je tuniran motor i vozi se momacki.
Stavi dizne malo veceg protoka ne moze mu skoditi izuzev sto ces onda mozes imati bogatiju smesu ali mu ne moze naskoditi kao siromasana
Problem kod tebe je sto je genericka mapa pa ne znamo za koliki kapacitet dizna je radjena i mozemo da nagadjamo jesu li dovoljne ili nisu...
U svakom slucaju ne bi bilo lose da vratis svu mehaniku u top stanje pa da kod nekog cipera prekontrolises AFR.cisto da znas.pa ako bude potrebe da covek popegla mapu goriva,jer je live mapiranje zakon.Ja bih tako uradio da sam na tvom mestu.
svaki turbak mnogo oseca kada je velika vrucina u odnosu na atmosferca,zato uvek primetis da ti auto bolje ide uvece nego preko dana na vrucini,jer je hladniji vazduh dosta obogaceniji kiseonikom te samim tim ima bolje sagorevanje i veci procenat iskoriscenja goriva pa samim tim i auto bolje ide, a najbolje je kada stavis veci IC i nakon voznje pipnes cev koja ide od turba na ulaz u IC ona vrela,a pipnes drugu koja ide iz izlaza IC u usis a ona laadna dosta mu znaci veci IC, za svecice,moguce je to sto kazes, kod mene nisu bile bele vec tamnije boje,sad jebem li ga, proveri pumpu da nije oslabila pa u obrtaje joj opada pritisak...
@pekar
Za sta motoru sluzi senzor temperature usisanog zraka(IAT) ako ne sluzi da kaze kompu kad se promeni temp.vazduha da bi on korigovao paljnje i kolicinu benzina koji salje u cilindre,i za sta mu IC u svemu tome sluzi ako atmosferski vazduh utice na motor sa nadpunjenjem?
Ovo sto si lupio je vazilo za atmo.motore tipa onog u ladi specijalki sa mehanickim razvodnikom i platinama i karburatorom,a danas na ove EFI sisteme nema velikog uticaja jer i oni imaju senzore temperature vazduha i kad je citav sistem ispravan to radi kao sat i nista ne oseca i u africi i na zalatiboru kad se vozi