Autor Tema: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša  (Pročitano 6953 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #40 poslato: Decembar 25, 2023, 04:00:03 pre podne »
AUM je svakako jedan od najboljih 1.8T, pojasni to oko vakuuma šta tačno da radim, preciznije molim te pošto sam laik naravno.

Hvala!
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #41 poslato: Decembar 31, 2023, 05:34:46 posle podne »
Pitam i ostale, može li neko da pojasni oko tih vakuuma na AUM?

Šta je to, čemu služi i kako se može tek tako isključiti?

Ovih dana sam išao na malo duži put i auto sada već vrlo primetno slabije vuče, a i po prvi put mi se upalila lampica upozorenja sa žutim trouglom i znakom uzvika.

Problem definitivno postoji i voleo bih da makar metodom eliminacije što brže dođem do rešenja.

Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #42 poslato: Januar 13, 2024, 04:49:08 posle podne »
Upravo sam preuzeo auto pa da po obećanju prenesem utiske:

Ispostavilo se da je kvar najbanalniji mogući, gubitak pritiska usled neodgovarajućeg N75 ventila koji mi je ugrađen odavno. Dugo vremena je taj ipak vršio funkciju, ali je počeo da trokira.

Cvele je ugradio drugi (a stari ostavio da ne prijavljuje grešku), a on taj njegov zove "manuelna kontrola", što mi nije najjasniji termin, jer pritisak turbine se ne podešava manuelno, niti je fiksan.

Kod mene je pritisak 0,8bara (relativno slaba mapa ali suštinski dobra, stavljena odavno), dakle samo malo veći od fabričkog koji je 0,6.

Auto svakako osetno bolje ide, nije čudo jer je u celosti u dobrom stanju, rekoh prešao samo 178kkm i to van grada.

Što se tiče Cveleta, nesporno je da poznaje taj motor i već samo to mu daje za pravo da bude skup. Računajte da je samo ulazak u njegov garažu minumum 200€, plus ono šta bude uradio. Ja sam prošao sa samo malo više od toga jer posla skoro da nije bilo, ali kod većih zahvata cifra može da bude vrtoglavo velika.

To je cena posedovanja ovog po meni bisera autoindustrije kojih više skoro da nema, a cena polovnih (iako u vrlo lošem stanju) je smešna, upravo zbog skupih potencijalnih kvarova.

Inače, hteo sam da prodam taj auto i nisam za njega dobijao ni 3k, pa sam umesto njega prodao Polo u neuporedivno lošijem stanju za punih 4k, a ovaj zadržao.

Voleo bih da neko zna, poseduje, ili ima iskustva sa malim crnim ventilom koji se zove "manuelna konrola turba", da iznese iskustva i pojasni o čemu se radi.

Hvala i pozdrav svima
« Poslednja izmena: Januar 13, 2024, 04:50:51 posle podne od strane Cermet »
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13073
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #43 poslato: Januar 13, 2024, 08:23:47 posle podne »
Manual boost controler, ima on na sebi stelovanje u vidu navoja ja mislim. Neki tjuneri ga ne vole, jer se desava da auto guta knedlu kad se potopi, pa tek onda krene. Prati kako se auto ponasa, mada moze i sve biti oko, neki vole taj ventil, neki preferiraju N75.

Sto se cene tice, ne bih da komentarisem... Ali 1.8T je smesan motor u poredjenju sa TFSI i TSI ako se gleda sta je teze za rad, koliko bi tek naplatio da mu neko udje sa sedmicom R.

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #44 poslato: Januar 13, 2024, 08:44:28 posle podne »
Pričao mi je baš i o sedmici R, o njemu i ne razmišljam, meni je san ona obična sa manjom turbinom i fabričkih 220-245KS, u Passatu B8 recimo.

Cvele jeste skup svakako, ali ja nemam mogućnosti da nađem nikog nomalnog majstora za 1,8T. Sreća nisam ni imao nekih problema, ali ono šta sam pričao sa nekima, to je tuga Božija koliko ništa ne znaju :(

Da budem precizan, nije da Cvele nije ništa radio kod mog motora, pregledao ga jeste (vakuume, protokomer...), ali je auto u dobrom stanju pa nije trebalo gotovo ništa da se radi.

Inače jeste taj mali crni ventil koga je ugradio ima neki navoj na kraju koga je on naštelovao i rekao da ne diram.

Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI