Autor Tema: AFN TDI Polako gubi paljenje  (Pročitano 26434 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Nenad Petakovic

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2066
  • Age: 41
  • Lokacija: Neko tamo svrseno vreme.
  • Karma: +38/-25
  • Pol: Muškarac
  • Kad zasvira Ladina svirena,mnogi ostaju bez zena.
  • Auto: Old scula Cvaja 1.8
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #100 poslato: Februar 21, 2017, 08:40:14 posle podne »
Samo po gasu sto reko jedan moj drug..i posle jedno 8000 km proveri bas kad imas vag-com.I napisi ovde da vidimo jel pobeglo paljenje..Pozz :26
Dobar motor moja dvojka ima
Al sediste svako mu se klima!
Sedista mu rasklimale zene
Al on opet dobro slusa mene!
Dok je dvojke vozacu devojke!😀

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #101 poslato: Februar 21, 2017, 08:46:30 posle podne »
Sve kako se bude proveravalo, biće napisano. Za sada se čeka da kaiš malo legne, zategao sam onako kako je fabrika rekla. Pozz  :26
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #102 poslato: Februar 21, 2017, 09:24:11 posle podne »
kao spanska serija jbt.. bolje bi ti bilo da si nekom naplatio 3x veliki servis i uzeo drugi motor nego sto svoj jebatas vec nedeljama.
lollol

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #103 poslato: Februar 21, 2017, 09:39:07 posle podne »
Sad su popularne Turske serije.. Jbg, mator auto, a pored zgaženih kilometara za koje mislim da ima minimum 400k, tu su na prvom mestu loši, nezainteresovani majstori...
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže MileSrb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 546
  • Age: 39
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +21/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2 GTD AFN
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #104 poslato: Februar 21, 2017, 10:41:45 posle podne »
Da si pre dve godine otvorio ovu temu sigurno ne bi kupio AFN-a za mog golfa  lollol  Dobro je da si resio stvar sada.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #105 poslato: Februar 21, 2017, 10:47:54 posle podne »
A možda je tvoj u boljem stanju. Ovaj moj je zgazio dosta. Tada kad sam kupovao nisam mogao da nađem onaj od 90KS sa 4-oro vrata, a kad sam probao ovaj, kad sam video kako ide, samo mi je taj motor bio u glavi. Tako sam ga i kupio, i ako je bio zgazio dosta.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže TTS

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2014
  • Lokacija: Vareš BiH
  • Karma: +64/-21
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bora 1,8T 4 Motion
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #106 poslato: Februar 21, 2017, 11:09:22 posle podne »
Radit če on jos dugoooo. To je stari dobri TDI,a ne ove današnje igračke što im na 120 000 izliječu klipnjače kroz blok. Nemoj da robuješ tome,da mora baš sve da bude kako je tvornica  napisala. Vidiš da može i ovako. Vozaj i uživaj. Valjda neče više praviti probleme  :26
Moji postovi mogu sadržavati surovu istinu i biti okrutni!

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #107 poslato: Februar 21, 2017, 11:23:56 posle podne »
Hvala puno TTS, iz tvojih usta u božije uši... :26 mahac
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Nenad Petakovic

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2066
  • Age: 41
  • Lokacija: Neko tamo svrseno vreme.
  • Karma: +38/-25
  • Pol: Muškarac
  • Kad zasvira Ladina svirena,mnogi ostaju bez zena.
  • Auto: Old scula Cvaja 1.8
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #108 poslato: Februar 22, 2017, 08:36:20 pre podne »
Da si pre dve godine otvorio ovu temu sigurno ne bi kupio AFN-a za mog golfa  lollol  Dobro je da si resio stvar sada.
Ti si Mile kod pravog majstora sklopio auto,i tu nema da fali..A knalek-a su dundjeri zamajavali zato je i osto onoliko sa kvarom..Al fala svevisnjem napravise ga Damir i Paul preko tastature.. :26
Dobar motor moja dvojka ima
Al sediste svako mu se klima!
Sedista mu rasklimale zene
Al on opet dobro slusa mene!
Dok je dvojke vozacu devojke!😀

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #109 poslato: April 11, 2018, 11:00:39 posle podne »
Da ne otvaram novu temu, pisaću ovde. Što se tiče problema koji je bio prisutan oko bežanja paljenja, prošlo je 14 meseci, za sada se drži dobro. Zupčenje proveravano početkom godine, sve stoji kako je bilo, timing je pao malo nekih 10-ak jedinica, pretpostavljam zbog leganja kaiša. Obzirom da su reperi na mestu, za sada ne dižem paniku, moram još da pratim a nisam ni premnogo prešao.

Imam drugo pitanje. Na motoru mi je lošija kompresija, pa imam problem sa paljenjem u toku dana, posebno tokom vrućina (kad kratko odstoji). Tad ne pali grejače i malo duže i možda malo sporije vergla. Anlaser je skidan više puta (imam 2 komada), podmažem ga, sredim, jedno vreme vergla mnogo bolje, pa onda opet isto. Jednostavno, motor "umori" anlaser posle nekog vremena. Ne bi stavljao neke varalice za grejače da mi se stalno pale.

E sad, šta bi da probam. Kad sam poslednji put zupčio auto, pre nego što sam tajming podesio na sredinu dijagrama, on je bio iznad proizvođačke specifikacije, daleko iznad gornje linije, horizontalna linija se nije ni videla, tad tokom štelovanja paljenja začudim se, pali na pola ključa kad je tako gore tajming...
Evo dijagram kako izgleda, to nije trenutna situacija, trenutno je na sredini kod plave linije, a na pola ključa pali kad je gore u nebesima...



Znači kada mi je početak vremena ubrizgavanja goriva (paljenje) daleko napredan, gore iznad zelene linije, u nebesima, auto pali na pola ključa zato što ima ranije paljenje.

Moje pitanju su sledeća. Hoću da vratim na tako ranije paljenje, iznad specifikacije, da mi koliko toliko kraće vergla. To će biti prednost, a ima li mana što je tako ranije paljenje (ne baš malo ranije). Da li osim, pretpostavljam povećane potrošnje goriva nešto drugo može da napravi neki ozbiljan problem? Pretpostavljam da je tako i kod benzinaca, nekad su ljudi kad se na razvodniku štelovalo paljenje, znali da daju ranije paljenje da motor bolje upali...

Ako je to ozbiljno loše, onda bi ga povećao vrlo malo iznad zelene linije, toliko sigurno neće da mu škodi, pa šta mu bog da sa verglanjem. Hvala svima!


« Poslednja izmena: April 11, 2018, 11:08:30 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #110 poslato: April 11, 2018, 11:48:58 posle podne »
Na TDI je paljenje elektronsko upravljano sa ECU, nije linearno kao na mehaničkim pumpama, tako da zavisi od mape i senzora.

Kad se pomeri paljenje unapred dobija se veća snaga, manje čađi u izduvnim gasovima, niža temperatura izduvnih gasova, manja potrošnja goriva, povećan pritisak u cilindrima, glasniji rad motora i povećana emisija NOx. Kod retardiranog paljenja suprotno.

Podešavanje ugla pumpe kod zupčenja je podešavanje statičkog tajminga i on zavisi od dužine cevi za dizne i vremena potrebnog da se ubrizgano gorivo zapali. Ta vrednost je fiksna nezavisno od obrtaja motora. Statički tajming se podešava na fabričke vrednosti. Ono što treba da se menja kod TDI je dinamički tajming koji može da se menja mapiranjem ECU, nema mehaničkog štelovanja.

A ovo prvo, ako je loša kompresija zna se šta mu sleduje.
« Poslednja izmena: April 11, 2018, 11:53:08 posle podne od strane raca1 »
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #111 poslato: April 12, 2018, 10:27:57 posle podne »
Naravno da paljenje reguliše ECU putem senzora temperature, mape i dr... Upotrebio sam termin paljenje, jer kada sam prvi put otišao kod Draška u Zemun Polje, i on to tako zove, a ustvari svi misle na vreme početka ubrizgavanja goriva ili ti po engleski tajming.... I fabrika to tako zove, početak ubrizgavanja.
Znači kad guram pumpu napred, podešavam statički tajming, tj. vreme (zato kažemo tajming) početka ubrizgavanja goriva, koje nema uticaja na samo pokretanje motora prilikom verglanja? Jesam ja to tako razumeo? Inače, na drugim forumima to zovu dinamički tajming, i recimo na jednoj MK4 ALH motor, čovek ima problem sa jutarnjim paljenjem (ja imam više sa dnevnim nego jutarnjim) i predlažu mu da pogleda dinamički tajming pumpe, i da ako treba pomeri pumpu, tj. kod četvorke se pomera remenica otpuste se tri šrafa, i da tajming stavi iznad grafikona, ali ne mnogo, jer ako je tajming ubrizgavanj goriva suviše veliki kao može da pukne glava, jer se gorivo pali na drugom mestu. Jedan čak navodi da je nekoj mušteriji njegovoj glava pukla na sedam mesta zbog toga. wacko Ima li tu istine?
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #112 poslato: April 12, 2018, 11:26:27 posle podne »
Vreme početka ubrizgavanja nije isto kao vreme paljenja goriva. Razlika koja nastaje kompenzuje se statičkim tajmingom koji se podešava zakretanjem pumpe i podešava se kad motor ne radi. Dinamički tajming zavisi od obrtaja motora i on se reguliše zakretanjem rolera u pumpi pomoću unutrašnjeg pritiska pumpe i elektronskom regulacijom tog pritiska.

Zakretanjem pumpe pomeraš statički tajming a time utičeš na kompletan opseg tajminga, dok promenom mape utičeš na dinamički tajming i možeš da podesiš promenu tajminga samo za zadate uslove, npr. hladan start.

To što imaš problem sa dnevnim startovanjem prvo treba kompresija motora da se premeri.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #113 poslato: April 13, 2018, 09:19:30 posle podne »
Bravo Raco, hvala! Lepo objašnjeno. Jeste, zakretanjem pumpe pomeram statički tajming ubrizgavanja goriva. Gorivo ranije kreće da se ubrizgava... Znači zakretanje pumpe ipak utiče na kompletan opseg tajminga. Pretpostavljam da zbog toga, kad je pomerim da ima veći tajming lakše se startuje motor.

Do koje vrednosti smem da idem? Spominje se da je idealno vreme 55-60 (nečega), znači malo iznad srednje linije. Kada ga stavim daleko iznad gornje linije (nisam gledao koja je vrednost) auto pali na pola ključa. Merenje kompresije i eventualno otvaranje motora ako treba ili skidanje glave sledi, ali do tada, do koje vrednosti mogu najviše da idem a da nemam neke druge probleme ili da se ne ošteti motor?! Jel' to do gornje linije, to je negde oko 80, ili mogu i malo više i koliko?! Da probam do vrednosti koje ti preporučuješ Raco, da vidim kako tada pali auto? Hvala!



A posle pričamo o merenju kompresije....  :26
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #114 poslato: April 13, 2018, 10:59:24 posle podne »
I statički i dinamički tajming utiču na ugao paljenja, stim što je statički fiksni i podešava se zakretanjem pumpe ili zakretanjem remenice na tri šrafa, a dinamički je promenljiv i menja se u zavisnosti od broja obrtaja.



Klip (piston) se pomera pomoću unutrašnjeg pritiska u pumpi, pritisak raste srazmerno obrtajima  pa klip kompresuje oprugu i zakreće rolere ka predpaljenju. Isto kao što je zakrenuta pumpa ili remenica isto tako utiče i zakretanje rolera unutar pumpe.



Ovo je dijagram dinamičkog tajminga, "cold start cam" linija je fiksna na 5 stepeni do 2200rpm kada ga savlada unutrašnji pritisak. Mogu da ti pošaljem sajlu i mehanizam sa golfa 2 dizel pa da ugradiš na AFN, povučeš sajlu kad ti treba i miran  lollol kod TDI se to reguliše softverski i na ECU trebaju da se podese parametri tajminga.

Ako hoćeš da rotiraš pumpu van fabričkih vrednosti onda moraš da slušaš kako radi motor, štelovanje na uvo. Kad počne da radi kao traktor vraćaš nazad.  :) Ako imaš komparater onda probaš po 0.05 mm pa šta te zadovolji.












Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #115 poslato: April 15, 2018, 06:13:37 posle podne »
Probao danas da štelujem.... Pali na pola ključa, al' kad statički tajming goriva, stavim jedno 300% od fabričkog......
Nisam smeo to tako da ostavim. Namešten tajming na maksimalne fabričke vrednosti, možda 5% više, znači malčice iznad gornje (zelene) linije dijagrama koji sam okačio i to je to. Koliko vidim isto vrti kao i da je na sredini.  :angry:
Nego Raco, da li kompresiju mogu da izmerim aparatom bez kartice, mislim samo manometrom bez kartice sad su ti aparati jeftini na oglasima? Da li su merodavni? Još nešto, koliko vidim kod mene se meri na grejačima, jer nemam dizne kao kod dvojke na navoj, već ima deo koji drži diznu. Skidao sam jednu diznu pa znam. Znači treba mi M10 nastavak.
Kompresiju sam merio samo na kockici benzincu, koji je ovde postupak?!
Hladan ili topao motor? Gas do daske ili ne? Pretpostavljam da isključujem džek sa pumpe da auto ne bi upalio ili još i nešto drugo? Hvala!  thumbup
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4818
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #116 poslato: April 15, 2018, 08:24:34 posle podne »
moze na grijac i sa vadenjem relea 109
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #117 poslato: April 15, 2018, 09:20:38 posle podne »
109 beše za ECU? Onda ne moram džek sa pumpe ili i moram? Jel' treba gas il' ne, obzirom da je elektronska pumpa? Hladan ili vruć?
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #118 poslato: April 16, 2018, 10:28:09 pre podne »
Kad skineš relej onda nema ni goriva, merenje kompresije u servisu košta 2-3000 din, papučica za gas nema nikakvog uticaja kod merenja. Najbolje je da se premeri i na zagrejanom motoru i na hladnom pa da se vide odstupanja. Velika odstupanja pokazuju stanje cilindara klipova i karika, ako su mala odstupanja hladan vruć a loša kompresija treba pregledati glavu, ventile...
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #119 poslato: April 16, 2018, 07:51:07 posle podne »
Hvala Raco... Premeriću kompresiju, pa ćemo videti dalje. Isto mi se ponaša i kad je tajming niži, i kad je viši.... Samo kad je viši, lepše prede motor, kad je niži, onako, malo zveči... Ono što je zanimljivo, vergla duže samo kad ne odstoji duže, recimo paljenje posle 5,10 minuta, pola sata, sat.... Ako odstoji recimo 2-3 sata, obavezno ne vergla toiliko, nego manje.... na čvrgu ne pali već par godina :(, I to se ne dešava svaki put, znači dešava se i da odstoji 15-20 minuta, pa da upali relativno normalno. Najviše problema imam kad dođe toplije vreme, i to leto, znači u periodu Maj-septembar, dok u periodu Oktobar-april, tih problema skoro i da nema. Može da odstoji i 5 i ne znam koliko minuta, nikad neće toliko verglati koliko u letnjem periodu. Da li može tako da zeza relej 109, ili da sumnjam i na samu pumpu možda?
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.