Autor Tema: Nivo ulja B7 TDI  (Pročitano 1436 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Nivo ulja B7 TDI
« poslato: Februar 18, 2024, 10:17:17 posle podne »
Pozdrav svima. Kao što su neki primetili, nov sam ovde relativno. Od skoro sam u vw grupaciji i to dizelaš. Kada sam uradio nulti servis, prvo što mi je majstor rekao je da vodim računa o nivou ulja. Da ga kontrolišem jednom mesečno i ako pada, da dobijem 5-30, a ako raste, da odmah dolazim kod njega. Onda sam ga pitao zašto bi gubio ulje i zašto bi podizao nivo. Ukratko mi je rekao ono bitnije, šta ako podiže. Da je najverovatnije DPf koji je u lošem stanju i da se u Srbiji ljudi dele na dve grupe. One koji nemaju DPf i one koji će da ga uskoro skinu. Baš za maler ili nešto drugo, tad kad sam bio kod njega, dolazi lik sa SuperB i žali se da mu se auto greje i da mu je mnogo promenio zvuk od juče. Vadi majstor merač ulja i vidi da je digo nivo par cm. Kaže pa ti u karteru imaš preko 2L nafte. Od tad proveravam ulje na svakih 200km. Pošto je parkiran u podzemnoj garaži na istom mestu, horizontalnost je zagarantovana, nivo mi varira oko 1mm+-. Nikad nije ispod nivoa koji je sipan, a sipano je oko 2mm ispod maksimuma. Znači, ulje mi varira od te crte gde je sipano pa do maksimuma. Ne znam od čega zavisi da nivo bude veći za taj 1-2mm.
Primer: vozio sam ga 30km, parkirao i sutra ujutru proverim i na max je. Taj dan vozim isto oko 30km, sutra proverim, na nivou gde je sipano. Onda prođem 600km u cugu, na max, pa pređem 10km 1mm ispod max. Jel to nešto ukazuje ili je ok? Izvinjavam se na dužoj poruci, ali hteo sam da detaljno opišem šta se dešava.
Pritom, strast/stop radi lepo, ne vašim ga kad radi regeneraciju, ne greje se, lepo vuče i slično. U pitanju je pasat b7, 2010., 1.6, 77kW  :)

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9781
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #1 poslato: Februar 18, 2024, 10:22:39 posle podne »

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #2 poslato: Februar 18, 2024, 10:44:38 posle podne »
Prema tome ispada da ću tačan nivo ulja imati isključivo na 15⁰. Tu se matematika lako može izvesti ako bih znao da li je svaki mm na meraču linearan u pogledu zapremine i koliko je to. Ovo ima smisla, ali ja nivo merim uvek ujutru pre vožnje, a T⁰ u garaži je manje više uvek ista.
« Poslednja izmena: Februar 26, 2024, 08:57:43 posle podne od strane Modus »

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9781
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #3 poslato: Februar 19, 2024, 07:30:26 posle podne »
Dobro je to

Van mreže AcoVW

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1699
  • Age: 36
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +62/-15
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan, Golf 6, Golf 2
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #4 poslato: Februar 19, 2024, 11:42:10 posle podne »
Ulje se proverava kada je motor na radnoj temperaturi, ugasis ga i sacekas minut-dva pa meris.
Kao sto ti rece Desmo, sve je to dobro, ne opterecuj se. Vozi i uzivaj.

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #5 poslato: Februar 20, 2024, 03:59:59 pre podne »
Hvala :)
Ja sam mislio da se meri sutradan, hladan, kada se svo ulje lepo slije u karter.

Van mreže gorant92

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #6 poslato: Februar 21, 2024, 01:50:37 posle podne »
Ako ima ucestale regeneracije DPF-a ili konstantno pokusava da odradi regeneraciju, a ti je prekidas tada je moguce da se pojavi nafta u ulju i poraste nivo. Ukoliko prekines par puta regeneraciju upalice ti lampicu za DPF svakako kao indikaciju da je vise puta prekinuta regeneracija. Bitna stavka je i parametar diferencijalnog pritiska, koji moze da posluzi kao indikacija stanja DPF pored uljnog taloga.

Dakle, ako je DPF u ok stanju i regeneracije se rade normalno bez ucestalih prekiranja bice sve ok i ne opterecuj se previse.

Takodje pogledaj verziju software koja je na ECU da slucajno nema “dieselgate” ispravku azuriranu, jer ta ispravka ima ucestalije regeneracije (fiksne na oko 400km) i nekoliko drugih izmena koje uticu na rad motora. Ako je verzija iznad 9970 treba uraditi downgrade po verziji ECU na vozilu na odgovaracuju bez “dieselgate” ispravke. Kod 1.6 motora imaces i dodatnu komponentu i vidu sita na usisnoj grani koja se izbaci nakon downgrade-a.

Samo gas i ponekad baci pogled na merac ulja, bez neke vece opsesije. Gledaj da ne prekidas regeneraciju ako ne moras (videces po obrtajima da su porasli na oko 1000 o/min ili kad ugasis auto upalice ventilatore).


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #7 poslato: Februar 21, 2024, 08:12:35 posle podne »
Hvala na odgovoru. Negde sam pročitao da regeneraciju treba da radi na 400 ili 600 km. Meni se čini da radim mnogo češće, čak možda i na ispod 50 pređenih kilometara. Takođe sam negde pročitao da kada je uključen start stop system a započeta je regeneracija auto se kod zaustavljanja vozila neće ugasiti u tom slučaju. Pa se shodno tome ja time i vodim zato što ne gasim opciju start stop sistem. Pretežno moja vožnja je na otvorenom putu gde prelazim po par stotina kilometara na autoputu u cugu. Preko 80% ukupne vožnje je na autoputu.
Rekao si da je bitna stavka diferencijalnog pritiska. Možeš li mi reći šta je to i kako se to očitava to jest da li mora da se ide na dijagnostiku ili postoji neka opcija na kompjuteru automobila da se to vidi? Kako i gde mogu videti koja je moja verzija na ECU? Taj downgrade pretpostavljam da se radi u ovlašćenom servisu je l' tako? A pitanje koliko može biti dobro ili loše da, ako je softver updejtovan, a komplikacija velika da se uradi downgrade softver-a, da ostavim ovaj koji je postojeći na mom automobilu, to pitam pod uslovom da je upgradeovan? Hvala
« Poslednja izmena: Februar 21, 2024, 09:48:17 posle podne od strane Modus »

Van mreže gorant92

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #8 poslato: Februar 21, 2024, 09:17:05 posle podne »
Sve se proverava preko dijagnostike.
Regeneracije na svakih 50ak km su znak problema, to je bas ucestalo.

Sto se tice downgrade, to ovlasceni servisi vise ne mogu da rade od pojave dieselgate, cak ni u offline rezimu. VAG je zabranio da se radi downgrade SW. Moraces naci nekoga ko ima malo bolje SW alate (npr magic motor sport) da flashuje FRF fajl koji ne sadrzi dieselgate izmene pod kodu ECU-a - naravno ako je uradjen update ranije.

Od verzije 9978 ili 9980 VAG je zakomplikovao malo proces bas zbog velikog broja downgrade, pa su nakon azuriranja izmenili SW serijski broj ECU-a. U tom slucaju treba pogledati nalepnicu na ECU na kojoj se nalazi pravi broj i na osnovu kojeg se izabere pravi fajl za fleshovanje.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #9 poslato: Februar 22, 2024, 01:25:50 pre podne »
Hvala na info. Kad se vratim u Srbiju, idem kod lika za kog znam da radi samo vagene, pa će da vidimo šta ćemo. Reci mi, tvoje mišljenje, ako je DPf problematičan, pranje, reparacija i sanacija ili čupanje i softversko gašenje istog?
« Poslednja izmena: Februar 26, 2024, 08:56:38 posle podne od strane Modus »

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 934
  • Lokacija: bg
  • Karma: +18/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #10 poslato: Februar 22, 2024, 03:27:30 pre podne »
 U principu najbolje je vadjenje i gasenje. Posto cesto nije problem dpf nego i egr..

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #11 poslato: Februar 22, 2024, 09:22:50 pre podne »
Hvala, javljam šta sam uradio.
« Poslednja izmena: Februar 26, 2024, 08:56:47 posle podne od strane Modus »

Na mreži knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #12 poslato: Februar 23, 2024, 09:37:38 pre podne »
Prvo nakaci na dijagnostiku da vidis pre koliko km je radjena regeneracija, pa ce se odmah videti na koliko je km radi.
Ja imam ispravku softvera 9978... Regeneracije mi radi na od 100 - 170 km, kad je gradska voznja, 100 km je kad su hladniji dani i kad je bas mala prosecna brzina, kad ima mnogo stajanja. Čim imam malo otvorenog puta, produzava se km za regenarciju. Problem su male prosecne brzine.
Nisam isao na bas duzi put, ali mislim da na 800km puta, bi mi sigurno uradio bar 2-3 regeneracije.. Takav je.
Inače, zatvoren mi je EGR fizički. Blizu sam auto puta, pa gledam da uvek izadjem na auto put da odradi regeneraciju. Ako nisam blizu auto puta, gledam da ga provozam nekim sirokim bulevarima, bez mnogo stajanja. Efekat je isti kao na autu putu, ako ne i bolji.
INače po VAG DPf-u, kad krene regeneracija sa nekih 100% zavrsi je na oko24%, a jednom mi se desilo kad sam ga provozao kumodraskom do kumodraza i tako u krug trečom brzinom da je spustio na 20%, a Carista mi pokazuje da je tada na oko 7 grama cadji...
Inače pepeo ili otpad-OIL ASH kod mene je u litrima, i iznosi 0,14 L, sto kazu da je na oko 75% napunjenosti. Jedan clan na forumu je pisao da je na 0,175 lit morao da da skida DPF. Medjutim, drug mi ima Alhambru sa istim motorom, regeneracije mu radi na preko 500km i to gradske voznje, a OIL ASH mu stoji na, po meni neverovatnih 0,25 litara, i nista se nenormalno ne desava, mada on ima Ad Blue...
Ako imas mnogo otvorenog puta, a na svakih 50km radi regeneraciju, onda to bas nije normalno..
Mozda da kupis ELM 327 i preko VAG DPf-a pratis stanje.
« Poslednja izmena: Februar 23, 2024, 09:42:42 pre podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #13 poslato: Februar 23, 2024, 04:46:04 posle podne »
Hvala na detaljnom objašnjenju. Nov sam u ovome premda sam do sad vozio samo benzince. Kada sam rekao da mi reg radi na baš malo km, to je neki moj zaključak prema onome kad start/stop hoće da ugasi auto, a kad neće. Često se dešava da neće, a negde sam pročitao da tad radi reg. Ali ništa dok se ne pročita na dijagnostici.
Ja inače preko 80% imam otvoren put. Po gradu imam bas male deonice. Od prilike je 100km po gradu na 1000km autputa.
Ne znam kod mene ništa o autu, dal je zatvoren egr, u kakvom je stanju DPf, nista. Kad sam ga uzeo, otišao sam na valjkove da ga proverim, jer je još u registraciji i rekli su mi da je sve odlično. A za izduvne gasove mi je lik rekao da na 4.000rpm ima 0.001 nečega, a dozvoljeno je do 3.2. Kaže da je to odlično i da to znači da je dobar motor i DPf. E sad, dijagnostički ga nisam čitao, a to ću sad početkom marta.
Pošto sam stalno na putu, koji je tvoj savet vezano za egr? Iako sad možda radi dobro, dal da ga majstor zatvori da me ne bi negde zeznuo?
« Poslednja izmena: Februar 26, 2024, 08:56:58 posle podne od strane Modus »

Na mreži knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #14 poslato: Februar 26, 2024, 04:12:36 posle podne »
Ne mogu mnogo da ti pomognem, znam da su se EGR masovno zatvarali na PD motorima, a ne vidim da se to toliko spominje na CR motorima.
Ja sam tako kupio auto, neko pre mene je zatvorio, fizički-limom. Ne bih ni znao nego mi majstor rekao, video je kad je menjao termostat.
Pre toga kad sam ja skidao klapnu gasa, uopšte nije bila prljava, dok kod drugih vidim da je baš puno naslaga.
Ne znam ni da li su softverski isključili EGR, ne prijavljuje nikakvu grešku. Možda se malčice sporije zagreva zimi, a možda i ne..
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #15 poslato: Februar 28, 2024, 10:00:49 posle podne »
Ovako. Veliki servis završen. DPF kaže majstor odličan. Egr ventil čist. Zadnja regeneracija rađenanore 250km i uspešno završena. Nema neuspelih regeneracija. Ono što se tiče ulja i pepela kaže da je zanemarljivo :) softver nije updateovan i sve je onako kako treba da bude.
Međutim, on ne zna, pa da pitam ovde. Zna li neko kako mogu da updateujem mape na kolima? Imam zapadnu Evropu, ali Srbiji nemam.
« Poslednja izmena: Februar 28, 2024, 10:02:59 posle podne od strane betelgez »

Van mreže AcoVW

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1699
  • Age: 36
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +62/-15
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan, Golf 6, Golf 2
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #16 poslato: Februar 28, 2024, 10:11:37 posle podne »
Postavi sliku navigacije koja je u autu, ali u temi vezanoj za navigacije. Pa da vidimo kako da ti pomognemo

Van mreže betelgez

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 39
  • Lokacija: Budimpešta
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B7 1.6 TDI blue motion
Odg: Nivo ulja B7 TDI
« Odgovor #17 poslato: Februar 28, 2024, 11:21:29 posle podne »
Hvala na savetu :) postavljam sutra kad slikam