VW Klub
VW - Forum => Felne i pneumatici, goriva i tečnosti => Temu započeo: CaptainCrash Novembar 25, 2016, 12:05:43 posle podne
-
Da li neko moze da mi kaze da li ovi sarafi sa alu felni odgovaraju i mogu na celicne felne?
Sadasnje su alu felne 16" a sutra idem da vidim i ako su ok da pazarim celicne 15"
Sadasnje dimenzije 205 55 16 a buduce ako Bog da za zimu 195 65 15?
Unapred hvala...nadam se da se bar deo sarafa vidi na slici...
(https://s11.postimg.org/oqtksmleb/aaaaaaaaaaaaa.jpg)
-
mislim da ce biti dugacki srafovi
-
ima li to u prodavnicama sarafa,koliko moze kostati ili bolje naci polovno?
-
Ako su oba seta felni fabricke onda ti ne trebaju drugi srafovi.
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Srafovi za alu felne se razlikuju od onih za celicne, mada generalno je bolje voziti srafove za alu na celicnim, nego obrnuto, jer srafovi za celicne ce malo "probiti" kad se stegnu zbog svog oblika.
Ne znam kako je na pasatu, ali na dvojci sam stavljao srafove koji su bili namenjeni za distancere od 15mm na celicne felne BEZ tih distancera, tj. imalo je dovoljno mesta, tako da ne mora da znaci da nece odgovarati.
U prevodu, probaj prvo, nemoj da kupujes odmah. ;)
-
Po cemu se razlikuju?
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Srafovi za alu felne su duzi od srafova za celicne bar je tako kod mene na trojci a trebalo bi da je i na ostalim kolima tako
-
Kod mene su isti srafovi za alu i celicne felne.
-
Isti sraf koji prolazi kroz alu felnu iz nje viri npr 7 mm a taj isti sraf kad prolazi kroz celicnu felnu viri 15mm, u tome je razlika jer telo gde prolazi sraf je fabricki deblje na alu felni jer je ona od aluminijuma i tako mora zbog bezbednosti, ti Ivane ako imas kratke srafove na alu felnama rizikujes otpadanje tocka jer kratki sraf na alu felni se ne uvrne skroz u navoj na glavcini vec do pola otprilike i a kad kratki sraf zavrnes kroz celicnu felnu on u navoj na glavcini dodje do kraja. Zato i postoje srafovi za alu felne koji su duzi i postoje redovni srafovi za celicne felne
-
Vozim ih od 2012. i nijednom nisu popustili.
Bilo je svakakve vrste voznje.
Zar ne bi bilo po oglasima posebno srafova za alu a posebno za celicne felne?
Jos nesto.
Zar ljudi ne bi imali problema ako bi stavili srafove za alu felne za celicne?
Pogotovo ko ima dobose pozadi.
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Imali bi problem ali vecina kao i ti koristi te kratke tj standardne jer ne zna za duze, sutra cu ti slikati kratki i duzi sraf u mojim alu felnama kao i srafove jedan pored drugog pa da vidis razliku
-
Jel su to fabricki duzi srafovi ili naknadno kupljeni?
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Jbg meni su dosli sa felnama na autu a naknadno sam uzimao kratke tj orginalne golfove kad sam kupio celicne felne za zimske gume
-
Da ne brkate babe i žabe,pokušat ču vam malo pojasniti. SVE fabričke alu felge imaju identične šarafe kao i čelične. Zamjenski šarafi se stavljaju kad felga koju hočete da stavite na auto ima (tako da se izrazim) deblje srce,tj sredinu,pa fabrički šaraf postane prekratak. S tim da ima felgi koje nisu fabričke,a paše fabrički šaraf na njih. Najjednostavnija provjera dal vam pašu šarafi je ta da uzmete fabrički šaraf i ubacite ga u rupu na felgi. Ako viri 15 do 20 mm dobar je. Ako uzmete zamjenski šaraf koji je duži od 20mm,možete imati problem (pogotovo auta sa doboš kočnicama nazad) da vam je šaraf predug i da vam zapinje za dijelove koji su unutar doboša (pakne,cilindar,opruge itd) Isto tako predug šaraf vam može iskriviti prsten od ABS-a (ako ga imate) pa onda taj prsten zapne za senzor i eto velikog problema.
Nadam se da sam pomogao biggrin
-
Upravo ono sto sam ja pokusao da kazem.
Srafovi su isti ako su felne fabricke.
-
Ne radi se o duzini srafa. (Mada su generalno srafovi za alu felne duzi, jer nebitno da li je fabricka felna ili ne, u svakom slucaju ce ono "meso" gde felna naleze na disk/dobos biti deblje kod alu nego kod celicne felne.)
Glava srafa koja naleze na rupu od felne je drugacija. Da sam u Krusevcu, slikao bih vam. Glava srafa za celicnu felnu je ispupcenija i dok stezete sraf, on ce malo da prosiri - zgnjeci taj deo na felni na kom naleze.
Evo nadjoh sliku, prvi je za alu, drugi je za celicne:
(https://cdn.tiresleader.com/static/img/guide-type-ecrous.jpg)
-
A moze li neko pogledati moju sliku koju sam okacio sarafa na alu felnama?Jel to moze zbog izgleda na celicne jer moji sto vire su suplji na krajevima,ima li to neke veze?Lik sto mi prodaje celicne kaze da nema sarafe vec da mogu moji e sad jbm li ga...to ce valjda znati vulkanizer!?
-
Ti suplji su obicno kao ovi drugi sa gornje slike, mada ne mora da znaci.
Kazem opet, za celicnu felnu nije problem oblik srafa, jer ona nema udubljenje kao alu, nego skoro pa ravno izgleda deo gde naleze sraf.
Jedino duzina moze da zeza, ali ne verujem.
-
(Mada su generalno srafovi za alu felne duzi, jer nebitno da li je fabricka felna ili ne, u svakom slucaju ce ono "meso" gde felna naleze na disk/dobos biti deblje kod alu nego kod celicne
Evo nadjoh sliku, prvi je za alu, drugi je za celicne:)
(https://cdn.tiresleader.com/static/img/guide-type-ecrous.jpg)
[/quote]
Evo slike koja sve lepo ilustruje i potvrdjuje sto sam vec rekao. A slikacu i moje srafove da vidite da ima razlike i u telu i u duzini
Isao da slikam napolje, evo slika
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/3e88e839ad1bac5aca7e67d8c1877048.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/cba933fad66bc3c28fb8407822297884.jpg)
Na drugoj slici su gornji donji i desni sraf za alu a ovoj sraf levo je redovan za celicnu felnu i vidi se da manje viri, felna je borbet, nisam nikad imao ni probao na fabrickoj felni, mozda tamo mogu isti
-
Ja za Passata koristim iste srafove i za alu (letnji set) i za čelične (zimski set). A proverio sam bas tako, video koliko viri sraf i na oko od prilike viri isto. Sa obzirom da su te aluminijumske fabricke sa Audija i mislio sam da nece biti problem.
-
To Mikula, jasno se vidi isto kao na onoj grafickoj slici. ;)
-
Mi pricamo o fabrickim felnama i srafovima.
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Jbg ja sam napomenuo u zadnjem postu i koje su felne i da nisam imao fabricke, a inace kad sam menjao zadnji lezaj pa skinuo alu felnu zajedno sa dobosom ovi duzi srafovi su ravni sa navojem u dobosu tj ne vire.
U svakom slucaju uvek proveriti pre montaze nebitno dal ke fabricka ili neka druga alu felna koliko vire srafovi, ako vire dovoljno staviti redovne srafove a ako malo manje vire onda traziti duze, napred taj sraf prolazi i kroz disk a to je jos oko 5mm oduzmi i ostatak ti ulazi u navoj tj glavcinu.
-
Da li neko moze da mi kaze da li ovi sarafi sa alu felni odgovaraju i mogu na celicne felne?
Sadasnje su alu felne 16" a sutra idem da vidim i ako su ok da pazarim celicne 15"
Sadasnje dimenzije 205 55 16 a buduce ako Bog da za zimu 195 65 15?
Unapred hvala...nadam se da se bar deo sarafa vidi na slici...
(https://s11.postimg.org/oqtksmleb/aaaaaaaaaaaaa.jpg)
Od Al felge sarafi odgovaraju na čelične. Obrnuto ne i kraj rasprave. Ima ljudi stave kratke vijke ali to je vrlo opasno.
Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
-
Jel ti ovo fabricke felne?
Alu felna AVUS, 14", fabricka. Sraf fabricki.
Sraf strci iz felne 16mm.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/573e8d388cb1ee98931776300a6afedf.jpg)
Mesto gde naleze sraf na felnu.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/6aa28111eb5c9b030fb5ea718007c925.jpg)
Celicna felna, 13", fabricka. Sraf fabricki.
Sraf strci iz felne 16mm.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/7d19451f1fde8a222e1875d7b137ae63.jpg)
Mesto gde naleze sraf.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/313700b78dbfd940912bab6ad5d92c52.jpg)
Sraf i mesto naleganja srafa na felnu.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/a41d6ad59171cb89a3103a49c543e2d4.jpg)
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
I ja godinama koristim jedne sarafe,ne znam sta je filozofija ovolika.
Sent from my SM-N900 using Tapatalk
-
Filozofija je kad pogledas Ivanovu drugu sliku, vidi se koliko ja ovaj sraf "izbusio" felnu na mestu gde naleze glava srafa prilikom stezanja.
Naravno da moze tako da se vozi, i ja sam vozio, ali sad recimo imam samo jedan takav sraf i tacno osetim razliku kad stezem njega i ostale srafove koje su za alu felne.
-
Ja sam imao problem sa srafovima pozadi,skinuo sam alu i stavio celicne a ostali dugacki
srafovi.
Rezultat je taj da su srafovi zakacinjali opruge u dobosima. Bas sam gledao,iz alu felni srafovi sa celicnih izlaze samo 2-3mm. Bas kao sto kaze TTS.
-
Moja felna nije fabricka i kod mene je slucaj da su mi redovni srafovi kraci kad ih stavim u alu felnu i to pogotovo napred zbog diska zato i imam dve vrste krace i duze
-
@ Madison
To je ispolirano od skidanja/namestanja.
Nije sraf udubio felnu.
Na kraju.
Dajte sliku fabrickog srafa za alu felne.
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Fabrički šaraf za alu felne NE POSTOJI! Na fabričkim je konus na koji naliježe šaraf isti kao i na čeličnim felnama. Na ostalim alu felnama koje imaju konus pod oštrijim uglom obično je i sredina deblja pa se stavljaju ti duži šarafi sa oštrijim konusom.
Recimo moje Baracude imaju identičnu debljinu sredine i identičan konus kao i fabričke felne i najnormalnije koristim fabričke šarafe. Evo slika od njih na autu:
(https://s18.postimg.org/kptb4h8rt/barracuda.jpg)
(https://s21.postimg.org/dc0agum93/13936928_939493266159272_1749944409_n.jpg)
-
Ja to pricam od prvog posta ali i dalje ne veruju iako sam postavio i slike.
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
Pa dobro vi ste u pravu za fabricke a mi za aftermarket, jbg 1:1 jel ok
-
Ljudi, prosto rečeno na trenutnim alu fabrički šaf hvata bukvalno četiri i po kruga ključem. Da li je to dovoljno?
Jbg nisam imao šubler pri ruci da merim ali me ovo malo tera na razmišljanje.
-
Joco vozi opušteno. Ja I na sharanu I na Polu vozim I čelične I alu na fabričkim šrafovima
-
Ok. Znam da na čeličnim odvijam podosta a ovde bogami znatno manje, pa reko da pitam. Hvala Rus!
-
Ne bih se slozio sa Rusom, treba duzi sraf
-
Izgleda da je ipak malo 4 kruga... :(
''Naime, kod šrafa je najvažnije da on uđe dovoljno duboko u glavčinu, tj. da se okrene dovoljan broj krugova, npr. osam punih krugova, i da lepo legne konus na konus (ili radijus na radijus). Ispravno naleganje naležuće površine (donje strane glave šrafa) je najvažnije kod zašrafljivanja''.
https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/sve-sto-sam-zeleo-da-znam-o-distancerima-adapterima-brezonima.php
-
Nema na cemu
-
Duzi srafovi idu samo na felne koje nisu fabricke.
-
Da dignemo malo temu, a da se nešto i nauči..
Da li ste znali da šraf točka sa radijusom postoji u veličina R12, R13 i R14, u zavisnosti od veličine sedišta felne?
http://www.collingwoodfinecars.ca/wheel-bolt-seats.html
Koji je R za našu Vagen grupu, zna li neko?
Šrafovi koje prodaje Vračar tuning, ne pasuju na fabričke VW felne, jedva hvataju samo u gornjem delu. Ne mogu sliku da postavim.
Mizerno hvataju, u procesu sam menjanja šrafova pošto imam distancere, pa bih da kontaktna površina bude što veća.
Većina trgovina ima Vračarove šrafove, nisu ni za qurac..
Jeste da imaju malo širu glavu, ali u donjem delu malo mršavi..
Danas sam gledao, fabrički šrafovu su idealni za fabričku felnu, imam još 4 vrste, svi klackaju kad sednu u sedište.
Duži šraf sa takvim sedištem kao fabrički šraf kod nas nema da se nadje..
Imam neke mercedesove šrafove, oni su 90% kao fabričke wagenove..
Verovali ili ne, i zamenski fabrički šraf iz Febija ili Swaga, takodje ima malo drugačije sedište, nego originalni. Imam par komada, ali od sada ako mi trebaju kupujem samo polovne iz originala
(https://i.postimg.cc/cHSV0dcp/DSC-1303.jpg)[/url
Evo koliko hvata Vračarev šraf,
Uopšte ne znam za koji je ovo auto, niti koji je ovo R.. (https://postimages.org/)