Radilo se danas
nisam hteo, nego me iznervirali ukućani nešto i odem ja da raduckam..
Problem knap Conti kaiša i nove remenice, tj. nemogućnosti da se dobije faza na pumpi 100% u zub, a što ima za posledicu da ne mogu da dobijem zadovoljavajuće vreme ubrizgavanja pumpe na dijagramu VAG-COM-a, (jer je pumpa gurnuta do kraja napred) je trenutno rešen na sledeći način:
- cevi pumpe odvrnute, delimično skinute
- pumpa vraćena nazad do početnog položaja (da remenica pumpe ne bi bila napeta)
- nije korišćen blokator za remenicu pumpe, nego sam remenicu u odnosu na tamo gde stoji kad ide blokator, za zub pomerio udesno (ne može na pola zuba, ili zub ili stoji na mestu gde ide blokator)
- na tako pomerenu remenicu za zub u desno, nabačen je kaiš (ostalo sve normalno remenica bregaste i dr.)
- zategnut kaiš, kad se provrtelo dva kruga na radilici, zamajac nula, brega odlično, remenica pumpe kao na slici, znači otvor na njoj za blokator otišao udesno, tj. cela remenica otišla udesno:
- znači blokator sad nikako ne može da uđe u rupu, ma nema veze sa rupom, jer je remenica pomerena desno za zub
- pumpa vraćena na sredinu, možda malo manje
- cevi vraćene, zavrnute
- posle navlačenja nafte i ispuštanja vazduha, auto je odmah upalio, što znači da sam dobro pogodio paljenje (za početak)
- pogledam tajming, u donjoj zoni, ali sad imam mesta koliko hoćeš da pumpu guram napred i dobijem napredni tajming.
- pumpa gurnuta napred neznatno (nije ni na sredini) i posle dobro zagrejanog auta, dobije se ovo:
Skinem ponovo deklu da proverim radilicu i bregu, i posle vrtenja, brega idealno, reper na zamajcu pola zuba (onog na zamajcu) mu fali da dođe na nulu. Znači nije ga promašio nego tek treba da naiđe. Zbunim se malo, ali mislim da je to posledica toga što je sad motor zagrejan, a kao što svi znate, zupčenje se radi na hladno, a kad se motor zagreje na radnu temperaturu, kaiš se dodatno zategne, pa je još više knap... Uglavnom, mislim da je to sve u granicama normale...
Sklopim sve, proverim tajming i to je to.
Inače, probao sam dva puta onako redovno da uradim, sa ubacivanjem blokatora u pumpu, i nema šanse, beži za pola zuba, isto kao ovom majstoru što mi je radio.
Da bi trenutno dobio napredni tajming, i bolje paljenje ujutru kad nije mnogo hladno, nije moglo drugačije!
Inače, kad stavim tajming gore izvan dijagrama (izlazi iz fabričke specifikacije) auto kad je motor zagrejan pali na čvrgu, a kad je ovako malo posle sredine kao na slici, neće baš... Što znači da mi kompresija nije baš najbolja (to se znalo), i zato se ja trudim da tajming bude u gornjoj zoni dijagrama, a što trenutno nikako nije moglo osim ovog varanja na remenici pumpe.
Pratiću situaciju i u narednom periodu, dok malo legne kaiš, a i zbog remenice radilice, da vidim da li sada vremenom dobija lufta.
Hvala svima!