Bravo Nenade! Svi znaju da naplate, a retko ko volju da se drka sa autima starim 20 godina! Ti i ja imamo iste probleme!
Kod mene u autu i dalje gremlini!
Posle onog kidanja šrafa na radilici i ravnjanja čela radilice, pošto mi onaj klinac nije dobro uzupčio auto, krenem ja da ga radim.
Sve radio po PS-u, školski, fabrički, auto-data, ma nema šanse, pola zuba mi uvek negde beži.
Odem kupim novi Contitech set, nov PK, novu pumpu (curka stara), i odem kod čoveka koji mi je prošla dva puta zupčio (u roku od 3-4 meseca)) i koji to stvarno školski i za primer radi, znači u picinu dlaku.
Kažem ja njemu, plaćam više hoću da bude u picinu dlaku. Kaže on meni, ja drugačije ne znam i ne radim i da ne plaćaš više! Ok!
Čovek mi radio 3 sata auto, od toga 45 minuta samo zupčenje! Da nisam bio tu ne bi nikome verovao. Bio sam sve vreme prisutan, čak mu i pomogao.
Isto kao kad sam ja probao, kako god proba, negde beži pola zuba. Tri puta probao, na tri različita načina-fore, ma svaki put isto. Ma čovek markirao, obeležavao, gledao, ma nema šanse! Krene odozdo od radilice sa nabacivanjem kaiša, pa na pumpu, pa onda na remenicu bregaste, znači sve školski, redom po smeru kretanje kazaljke na satu, i kad nabaci, zategne, pobegne na radilici. Ako radi na drugi način, pobegne na pumpi, ne može da se ubaci klin. Jedino na bregi ne beži.
Kaže on meni, ne možemo iz nekog razloga da ga uzupčimo 100% u fazu. Nešto tu sad nije u redu sa stavljanjem ove remenice na ovako obrađeno čelo. Sad na prvi momenat ne znam šta.
Prevari ga nekako, dobije kao nešto bolje stanje i kaže mi, vozi ovako min 1000 km, nov je kaiš, nova je remenica, kad malo nešto legne, pošto je sada sve knap, dođi da pokušamo da ga preštelujemo, kad bude malo luftića negde, da pokušamo da dobijemo tih pola zuba.
Kaže on još, mogu ja sada da ne zategnem kaiš kako treba i da možda dobijem pola zuba, ali neću, fabrika je rekla da poklopimo crtice na španeru, tako ćemo i da uradimo.
Upalimo auto, lepo radi, ne zveči, dobro ide, rek'o super, napravili smo nešto.
Odem uključim dijagnostiku i smorim se. Evo dokumentovano:
Odmah u najavi znam da će ujutru kad mnogo nije hladno prvo paljenje biti muda, al' ajde nada uvek postoji!
Krenem jutros do grada, napolju mislim 1 stepen u plusu, drži grejače par sekundi, vergla, ne mnogo dugo, krene da pali, ali se muči i upali. Nazad izbaci beli dim kad upali. Znači nije dobro uzupčen, paljenje retardirano. Znao sam, video sam još juče. Smorim se žešće, odem uzmem dijagnostiku. Prvo odem kod onog klinca da proverim na koliko smo stegli šraf radilice kad smo radili. Šraft stegnut na oko 11-11,5 kila.
Rešim da proverim stanje. Skinem sve što treba, vrtim na radilici, stanem na reper na zamajcu.
Tamo, picina dlaka, evo slika:
Na bregi takođe picina dlaka, alat ulazi u desetu, evo slika:
Na pumpi bulja, ne može da uđe klin, evo slika:
Znao sam, ajde uzmem snimim situaciju da znam da pratim situaciju.
Olabavim cevi sa pumpe, gurnem pumpu do maximuma i dobijem malo bolju situaciju. Evo slika:
Mozgao sam. Skidanjem delića čela radilice remenica je više sela na radilicu, znači sad je kaiš bliže motoru.
Na gornjim remenicama se neznatno vidi da kaiš sada skoro pa neprimetno gazi bliže motoru, nigde ništa ne kači, ne struže, sve lepo radi. Kaiš u osi. Ali, kakvo to veze ima sa zubima?!!
Meni kao da trenutno treba kaiš od 136,5 ili 137,5 zuba, a ne 137 zuba kako treba!
IMA LI NEKO OD ČLANOVA NEKO RAZUMNO OBJAŠNJENJE?! Osim onog da je novi kaiš, nova remenica, da je kaiš propisno zategnut i da je sve napeto! To još ne mogu da uzmem zdravo za gotovo, pa nisam menjao sve remenice, nego samo jednu! Možda to tako bude kad se menja jedna remenica a ne promeniš ostale! Pa nije mi stara remenica pojedena 5mm, nego desetu, dvadesetu.
Nisam pametan!
Mozgao sam i imam plan! Kao prvo pratiti da li gubi i ovu fazu što ima, zbog ranijeg problema sa luftom na remenici.
Kao drugo, da sačekam neko vreme, da vidim da li će kaiš malo da legne (kad bi neka legla, ne bi ovo sve ni video
), pa da onda zupčim ponovo, vidim da li može, pa ako ne može, ili da na pumpi pređem zub u smeru kretanja kazaljke na satu , pa da dobijem malo bolje paljenje, pa ako treba pumpu ću da vratim nazad, jer nazad imam mesta koliko hoćeš, ili da pri zatezanju kaiša, ne stežem na propisanu meru, ne poklopim repere na španeru!
Još jedna važna činjenica je ta da vodeću remenicu, onu malu gore, teže vrtim rukom, nego kad je bio stari kaiš.
Ajde to je normalno, nov je kaiš, nova jedna remenica, ali nije mi normalno da zbog toga beži pola zuba.
Kaiš je propisno zategnut, a ispada da bi zupčenju trenutno više odgovaralo da nije!
Prihvatam sve konstruktivne ideje! Hvala svima!