vec odavno se nista ne cipuje nego remapira. pre si imao samo eprom cipove , gde bi morao fizicki da izvuces fabricki i stavis tvoj koji si upisao.. tako da si auto jelte cip-ovao (sa novim) .. sad kao i skoro sva tehnika ima eeprom cipove koji mogu da se pisu i brisu vise puta.. tako da sad samo mapu menjas.
u mapi nema softvera, samo vrednosti, koje softver u kompjuteru auta cita, tj dijagnostika/tuner konvertuje u nesto sto je ljudima citljivo.
znaci samo vrednosti tipa: 1200 (obrtaja), 7(ms), 10(ml goriva),itd itd.. iskreno ne znam koji red vrednosti je, bolje da ne lupam previse.
automatski menjac koji nije striktno mehanicki.. znaci tiptronic recimo , koji nije DSG jos uvek isto ima mapu vrednosti koja moze da se menja.. kad da promeni sam brzinu vise, kad da spusti, koliok da drzi kad promenis na dugme.. verovatno i max-min vrednosti za obrtaje motora, mada mozda ih i dobija od samog motora, sve je povezano danas.
cak i kod novog moze uvek da se cacka nesto.. meni bi recimo znacilo da promenim logiku za 4u brzinu umesto 2000 obrtaja i 10 sekundi na 1800 obrtaja i 5 sekundi. kad dodajes snagu motoru nije lose podesiti i menjac na nove parametre.. mocice ranije da presalta u normalnoj voznji.. itd