Autor Tema: Aditivi - za i protiv  (Pročitano 26792 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže crni_vlada

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 434
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Octavia 1.9 TDI
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #40 poslato: Novembar 27, 2011, 09:34:12 posle podne »
Ja se ne razumem u mehaniku,ali znam da su benzinac i dizel,nebo i zemlja :rolleyes:
Druže Brano,Škoda kakva je takva je ona je moja :)

Van mreže bob

  • VW Početnik
  • Poruke: 22
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf mk2
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #41 poslato: Novembar 29, 2011, 08:05:47 posle podne »
Evo nekome mozda korisne informacije.
Ovo je odgovor hrvatskog novinara auto casopisa na pitanje citaoca da li da sipa ED(ili eurosuper) ili D2 u golfa 2 1.6 dizel:

Razlika je u čistoći, odnosno sadržaju sumpora, koje je kod Eurosupera 50 ppm-a, dakle miligrama po kilogramu, a D2 četiri, pet i više puta više. Za vaš je motor bolji D2 nego Eurosuper, a ako koristite Eurosuper, preporučujemo vam ulijevanje u spremnik pola litre ulja prije goriva. Time se osigurava dobro miješanje, a ulje je dobro da se osigura podmazivanje visokotlačne pumpe. Naime, ona se podmazuje samo gorivom. Razlog je u činjenici što je sumpor štetan, ali i koristan. Naime, potiče stvaranje čađe, a u doticaju s vlagom stvara kiseline (najopasnija je sumporasta). Kiseline nagrizaju vitalne dijelove unutrašnjosti, razblažuju motorno ulje te se pogoršava podmazivanje. Zbog toga su stari dizelaši imali interval izmjene ulja od 5000 km. Ali, dok se sumpor ne spoji s vlagom, djeluje poput maziva (zbog lamelaste strukture), a kad se spojiti s česticama karbida nastaju sulfidi, koji također djeluju kao kruto mazivo. Najpoznatije je MoS2, temelj za aditiv Liqui Moly (postoji cijela paleta proizvoda), koji je stvoren sredinom 30-ih u Njemačkoj, kako avionski motor ne bi brzo zaribao ako ostane bez ulja, usljed ostećenja kartera.

Dakle, moj savet je sipaj aditiv i  driving  big_boss

klliker

  • Gost
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #42 poslato: Novembar 30, 2011, 05:09:12 pre podne »
A ja da dodam, samo "neupuceni" u strukturu obicnog dizel motora i bosh pumpe sipace u takvu masinu euro dizel.

Van mreže miki978

  • perfekcionista
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2417
  • Age: 46
  • Lokacija: Novi Pazar
  • Karma: +38/-32
  • Pol: Muškarac
  • 125kw DSG lux oprema
  • Auto: Sharan 7n,PASSAT B6,Golf5 plus
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #43 poslato: Novembar 30, 2011, 06:59:20 pre podne »
E stvarno preterujete,govorimo o situaciji kada je napolju -10° na primer,i auto vam je napolju,i tako reci smrzne vam nafta ,treba da se slepujet,da gurate,da  vas dere majstor,e onda cete razmisliti sta da sipate.
vw je auto sva druga su ortopedska pomagala....

klliker

  • Gost
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #44 poslato: Novembar 30, 2011, 07:43:20 pre podne »
Pa sta da ti kazem. Nemoj slepati i nemoj vuci, nemoj zvati ni majstora. Sipaj sta ti volja samo imaj na umu da ce taj derikoza doci malo kasnije ali ne on kod tebe vec ti kod njega. I da dodam da su mi cool oni sto tvrde kako je lozak kud i kamo bolji od dizela.  lollol A ima i onih kako prednost daju ED sa podrskom kako su na zapadu davno izbacili D2. Samo ne kazu i cinjenicu da su odavno izbacili i te motore koji su sagorevali obican dizel. Da je moglo jedno sa drugim danas bi "dvojka" imala bar euro 4 nalepnicu. ;)
« Poslednja izmena: Novembar 30, 2011, 08:06:31 pre podne od strane klliker »

Van mreže bob

  • VW Početnik
  • Poruke: 22
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf mk2
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #45 poslato: Novembar 30, 2011, 11:21:00 posle podne »
E stvarno preterujete,govorimo o situaciji kada je napolju -10° na primer,i auto vam je napolju,i tako reci smrzne vam nafta ,treba da se slepujet,da gurate,da  vas dere majstor,e onda cete razmisliti sta da sipate.

Miki, mislim da ako sipas aditiv protiv smrzavanja neces imati problem sa nicim navedenim.Seti se samo sta su radili ljudi pre 15 godina zimi kada nije postojao ED.
Licno mislim da ne treba izmisljati toplu vodu sa necim sto dugo funkcionise na neki odredjen nacin bez problema B)

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #46 poslato: Decembar 01, 2011, 09:27:47 pre podne »
Ja sam vozio dizele pre 20 godina (G1 i A80, TAM 2001 i FAP 1314, 1620) nikad nista nisam sipao, mrzla mi je nafta u kamionu par puta, a na audiju samo jednom jer je filter vetj bio pri kraju . . .

Na oba auta sam imao fabricke grejace filtera !

Pre 20 godina nije bilo NIKAKVIH aditiva dostupnih za kupovinu, ali je postojao D1 (zimski dizel) ...

Takodje napominjem da nisu Nemci stvorili tao sto je navedeno, BTW liqui-moli je Americka firma i cisto sumnjam da su 30ih godina bili u ljubavi sa Nemcima. Rusi su provalili caku i danas se prodaje kao Univerzalni Modifikator...

I dalje tvrdim da su aditivi porez na budale . . .

Pozz
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Zrnojed

  • Gost
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #47 poslato: Decembar 01, 2011, 10:59:37 pre podne »
Slažem se sa komrad Pimbe-om!

Van mreže djokicsale

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2972
  • Age: 41
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +69/-25
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat 3 1.9TD
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #48 poslato: Decembar 01, 2011, 05:13:33 posle podne »
Ako vam je problem samo zamrzavanje nafte, u stare dizel motore sipajte na 10l nafte 1l benzina, on je zapaljiv, i zimi ce vam auto paliti sa mnogo manje problema nego kad je čista nafta. Meni auto stoji napolju, i kad su bile ekstremno niske temperature uvek sam sipao tako, nije mi se desilo da mi pasat ne upali. Jednom sam poslušao savet pumpadžije koji mi je rekao šta će mi to, i ubedio me da sipam evrodizel, jer kao oni sipaju aditiv proziv smrzavanja, i sutradan mi nije hteo da upali auto.
Otad uvek primenjujem 10l nafte D2, 1l benzin i nema problem. Jedino baš kad je npr -20 i hladnije, primenjujem sledeći sistem prilikom prvog paljenja, napunim plastičnu flašu od 1l vrućom vodom, i polako sipam na filter za naftu, pa onda palim. Uvek uspeva.

Što bi reko Pimbe, ostalo sve je porez na budale, sve skoro te sitnice za auto, mogu se odraditi neuporedivo jeftinije sa stvarima iz kućne radinosti.
nada umire poslednja.
ja sam tvog golfa prodao a pare popio i potrosio na kurve

Van mreže miki978

  • perfekcionista
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2417
  • Age: 46
  • Lokacija: Novi Pazar
  • Karma: +38/-32
  • Pol: Muškarac
  • 125kw DSG lux oprema
  • Auto: Sharan 7n,PASSAT B6,Golf5 plus
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #49 poslato: Decembar 01, 2011, 05:31:37 posle podne »
juce mi je drugu smrzla nafta na golfu 2 na putu za posao,u 7 sati izjutra ,morao je da filter prespoji da bi mogao upaliti ,
iskreno ja to nebih dozvolio da mi se desava boodala boodala boodala
vw je auto sva druga su ortopedska pomagala....

Zrnojed

  • Gost
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #50 poslato: Decembar 01, 2011, 05:54:27 posle podne »
Kod dvojke je filter totalno ne zaštićen,zato mrzne. A i nafta je puna vode,tako da...

Van mreže RUS

  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 7970
  • Age: 55
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +171/-75
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI-DSG
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #51 poslato: Decembar 02, 2011, 12:23:10 pre podne »
A mozda mu je bio i lozak u rezervoaru. Ja sam imao slucaj da mi je (zaledila) nafta u traktoru pre 7 dana u selu na Goliji. Takva skrama se napravila u rezervoaru kao kajmak kad se mleko uzvari na sporetu. Dodao sam aditiv protiv mrznjenja i 10-ak litara E.D. Ocistio filtere i sito i upalio normalno posle toga.
Boban-Rus

Van mreže djokicsale

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2972
  • Age: 41
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +69/-25
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat 3 1.9TD
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #52 poslato: Decembar 02, 2011, 12:57:13 pre podne »
Pa ja sam celu prošlu zimu vozio na lož ulje- benzin 10 prema 1 i nijednom mi nije zamrzlo, a uvek je napolju auto.
nada umire poslednja.
ja sam tvog golfa prodao a pare popio i potrosio na kurve

Van mreže bob

  • VW Početnik
  • Poruke: 22
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf mk2
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #53 poslato: Decembar 02, 2011, 06:57:56 posle podne »
Ja sam u sluzbene kombije takodje sipao D2-BENZIN 10:1. Nikada nisam imao problem (Pezo Boxer, Fiat Ducato, Nisan Vannette...), a imao sam problem sa Iveco Daily i ED (na jakim mrazevima ledi nafta u tankim dovodnim crevima u toku voznje-kada pocne da gubi snagu stanes i pustis motor da radi na leru 15-ak minuta i on sam otopi), ali na Mercedesu Atego koji takodje trosi ED nikada niti jedan problem zimi u bilo kojim uslovima).

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 54
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #54 poslato: Decembar 16, 2011, 02:30:54 posle podne »
Da vam prenesem i svoje iskustvo i misljenje,autoprevoznik sam vec dvadesetak godina a dizel auto vozim od 2000-te.Prvih par godina mi je smrzavao kamion ali to bi najcesce bila voda i rezervoaru,cevima ili filteru.Kap vode,kad se nadje u dovodu goriva,na temperaturi ispod nule se pretvara u kuglicu koja zacepi isti i mozemo imati i deset aditiva,benzina i kojecega u gorivu a necemo ga upaliti dok ne odledimo kuglicu.
  Za vodu se ne veze nista osim antifriza i zato svake godine u oktobru-novembru u kamionske rezervoare sipam 2-3dl koncetrata antifriza,stavim nove filtere i ne mislim o smrzavanju.Tako i u auto jedino sto u njega naspem do 1dl koncentrata.Antifriz se u rezervoaru krece po dnu,u vrlo tankom sloju,kupi svu vodu i veze za sebe a vi vise nemate problem sa zimom.
  I nebitno da li je bos pumpa,TDI ili PD do sad nikad nisam imao kvar.Pri promeni filtera goriva na autu naidjem i na antifriz,ali na dnu,gde se inace talozi voda.I naravno eurodizel.
Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže daki1978

  • VW Početnik
  • Poruke: 24
  • Lokacija: negotin
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 1.6td
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #55 poslato: Decembar 16, 2011, 09:00:41 posle podne »
ja vec trecu trecu zimu koristim castrolov aditiv TDA i nikad nisam imao problem sa smrzavanjem goriva.inace sipam D2 i loz ulje aditiv ide 10ml na 10l,strogo precizno,inace nema efekta.inace imao sam prosle godine slucaj da je covek sipao u golfa 2 ED  i auto nije hteo da upali.kad smo ispraznili rezervoar i nasuli D2 upalio iz prve.a znam ljude koji u mk2 sipaju ED i kazu da nemaju problema,ne znam da li to zavisi od pohabanosti bos pumpe ili ne znamcega,ali neki bez problema prihvataju ED a naki ne.
Svaki el. uredjaj u automobilu radi na dim, kad taj dim izadje iz njega uredjaj više ne radi!

Van mreže kristina990

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 358
  • Age: 60
  • Lokacija: Srbija
  • Karma: +5/-32
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi CC
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #56 poslato: Decembar 16, 2011, 09:56:14 posle podne »
...pod jedan.za vozila koja imaju mehaničke dizne mogu slobodno koristiti D2 ili  ložak(isto gorivo razlika u boji),uz upotrebu aditiva protiv smrzavanja,bitno je da se doda u gorivo koje nije smrznutojer ono samo sprečava smrzavanje,na već smrznuto gorivo nema uticaj....kratkotrajna upotreba ED(eurodizela)kad su temp oko -10,-15C nije štetna ali treba ju izbegavati na duži rok,naravno u vozilima starije konstrukcije
znači,ovako nekako
D2 bez aditiva do -3,-4 C nema problema,ispod toga aditiv
lož ulju obavezno dodati aditiv kad je temp ispod nule
ko god može da vozi na D2 nek to čini,bošistu u životu neće videti
jedino NIS ima pravi,masni D2 i lož ulje jer je jedan od malobrojnih koji ga uopšte proizvodi,drugi valjaju ED sumljivog kvaliteta  pod D2 i ložak
još jedan razlog za D2 je nešto manja potrošnja goriva(mada minimalno)...
modriča ima jeftino malo pakovanje aditiva dovoljno za 50 lit goriva,često sam ga viđao na pumpama,a lično sam koristio godinama liqui molly diesel fliess fit(tako nekako se zove),al nešto ga ne viđam
uglavnom,gledajte dugoročnu vremensku prognozu i sipajte aditiv ili ED da vas minus ne iznenadi....

« Poslednja izmena: Decembar 16, 2011, 10:07:45 posle podne od strane kristina990 »

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #57 poslato: Decembar 16, 2011, 09:58:51 posle podne »
tako je profesore! i ja pratim dugorocnu na studiu B  ;)

Van mreže kristina990

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 358
  • Age: 60
  • Lokacija: Srbija
  • Karma: +5/-32
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi CC
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #58 poslato: Decembar 16, 2011, 10:06:53 posle podne »
meni je ovo uvek dostupno na jedan klik...http://www.weather.com/services/winapp.html

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: Aditivi - za i protiv
« Odgovor #59 poslato: Decembar 16, 2011, 10:07:13 posle podne »
aj relativno glupo pitanje... sta kaze cika svabo u uputstvu? cenim da ne pise sigurno "kad dodje zima vas golf 2 dizel ostavite u garazu i predjite na bubu benzinac, danke"
lollol