@Laki. Citao sam da se turbina vrti ko luda dok radi. Kad das gas i gasis auto brzo posle toga ostavljas je da se zaustavi bez adekvatnog podmazivanja, sto nikako nije dobro i haba je samo tako. A sto se tice cekanja 10-15 sec posle zustre voznje, to je zato sto se skupljaju u turbini neka isparenja i gasovi koji se, ako ne izadju dok auto miruje, ugljenisu u turbini! Nisam bas bio strucan, ali veruj da je istina. Kidas ga i kad das gas pa gasis, i kad cepas 160 po auto putu pa skrenes za gorivo i odma gasis. Kazu da se znatno produzava vek motoru ako se pridrzavas ovih pravila! Inace, reci zbogom ujka Luju
bravo iwcham1979 vidis to sam zaboravio ali dobro je sto to zna jos po neko svaka cast
lepo je objasnio decko ali evo jos jednom-turbina se zagreje na oko 700-900 c' i kad ugasite auto naglo posle zustre voznje ulje koje ostane na vreloj turbini zapekne na klizecim povrsinama i tako vremenom dolazi hobanja tih kliznih povrsina.nije dosta 10-15s jer joj treba mnogo vise od toga da se ohladi.
najbolje vam je da stvorite neku naviku da npr parkirate auto,polako se odvezete ako to radite a trebalo bi da radite zbog vas,malo pogledate po kolima dali ste nesto zaboravili sto trebate da poensete kuci npr,mog-cigare-curu i slobodno ga turirajte malo da prodje hladnije ulje kroz turbinu da bi se brze ohladila
ima jedno pisano pravilo kod turiranja sto svaki mehanicar treba da zna a i dobro je da znate i vi
nemojte nikad durirati auto sa kratkim intervalim davanjem gasa npr
wrm wrm wrm
znate vec nasta mislim
to je jako stetno za letece lezajeve jer svakim potiskom na gasu vi vrsite pritisak na lezajeve (preko radilice)i dovoljno je jednom da se desi da nemoze klizeci film koji stvori ulje da podnese taj pritisak i odose lezajevi znaci ako turirate auto onda to radite tako sto date gas i pustite na odredjenom broju obrtaja (nemojte tek u
crvenompolju)
pustite da se smiri motor na leru pa opet
znaci wrrrrrrrrrrmmmmmmmmmmmmmmmmm pa csssssssssssssssssssssssssss
ima jedna zanimljiva spravica koju je napravila aftermarket kuca apex'i mislim da se zove turbotimer i ona ima senzor za temperaturu na turbini i npr kad ugasite auto ona sama proracunava koliko auto treba jos da radi na leru dok se ne ohladi turbina
eto toliko-ako sam nesto pogresio-ispravite
evo kako to izgleda
Apexi Turbo Timer