Autor Tema: BLIC Pitanja  (Pročitano 678089 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže 2busy

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2597
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +92/-53
  • Pol: Muškarac
  • Family guy
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6820 poslato: Januar 20, 2024, 04:30:57 posle podne »
Da pitam. Možda budem manje skitao.
Škoda Fabia Mk1 1.9 TDI 74kW.
Pređenih 440000 km po ECU.
Počela je da gubi vodu još od prošlog januara.
Tada zamenjena račva. Mada, majstor nije bio zadovoljan kvalitetom izrade tog dela. Opet trošila vodu.
U februaru imao čukanje, od rashladnog sistema promenjeno : hladnjak, veliki ventilátor, ne verujem da su creva menjana.
Opet gubila vodu.
Otišli na odmor, od ukupno pređenih 3000 km po vrućini (klima radila naravno) , na auto putu, magistrali, dolio sa otprilike 1,5 litar razblaženog antifriza. Dalje je tokom meseci u skladu sa dinamikom vožnje (grad 90%) trošila dosta manje vode.
U novembru promenjen čep čantre rashladne tečnosti i sipana "stop leak" tečnost. Tada primećeno da varira temperatura (diže se, smanjuje) na kontrolnoj tabli. Nekad varira, ali u većini slučajeva, do danas zakuca na 90°.
Opet troši. U prethodnih mesec dana na putevima kada sam prelazio oko 200 km u jednom pravcu, potrošila je celu čantru.
Nabija pritisak u njoj, čak i posle 10 sati mirovanja.
Ne meša ulje i vodu u čantri. Čista je.
Ne diže nivo ulja u motoru. Nema tzv. majoneza.
Ne pregreva, ne kuva.
Grejanje radi.
Motor dobro radi, ništa ne lupa, auto ide lepo.
Šta mu je?

Glava?
Račva, termostat?
Dihtung glave?
Pumpa za vodu?
Neka šelna ili puknuto crevo pa flisuje pri žustrijoj vožnji i tada popije celu čantru?

Samo ozbiljni.
Stop. Cim.


Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Rupa + alu felna = Reparirano rame

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1725
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6821 poslato: Januar 20, 2024, 04:52:42 posle podne »
Ja sam imao slican problem ali sam resio zamenom racve vode,ona ispod tandem pumpe.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9814
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6822 poslato: Januar 20, 2024, 06:46:00 posle podne »


Sto se tice tih "stop leak" praskova imam lose iskustvo. Obicno zapusti tamo gde ne treba

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1725
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6823 poslato: Januar 21, 2024, 08:05:12 posle podne »
Gde u BG otici na valjke za merenje snage ?

Van mreže sebekkg

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Karma: +4/-0
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6824 poslato: Januar 21, 2024, 08:34:01 posle podne »
Freaks motorsport

Sent from my SM-G780G using Tapatalk


Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13105
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +199/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6825 poslato: Januar 22, 2024, 02:18:43 pre podne »
Imas u Progresu na Pancevackom putu Centar za motorna vozila, 3600 din je merenje. Nisam ja radio iskreno, mozda da se raspitas po drustvenim mrezama ili na netu da pretrazis iskustva. Znam samo da rade bez zakazivanja, imaju i za 4x4, video sam uzivo masinu.

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1725
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6826 poslato: Januar 22, 2024, 06:39:35 pre podne »
Hvala.  :26

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13716
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6827 poslato: Januar 22, 2024, 02:13:31 posle podne »
Da li su grejaci u sedistima zakaceni za presvlaku ili za sundjer?

Kad otkljucam auto i otvorim vozaceva vrata cuje se pumpa u rezervoaru kako odradi i prestane.
Posle kad dam kontakt isto se desava.
Jel to tako treba da odradi dva puta ili ne?

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13105
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +199/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6828 poslato: Januar 22, 2024, 05:15:24 posle podne »
Sto se pumpe tice, to je normalno.
Grejaci su obicno izmedju sundjera i platna.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6829 poslato: Januar 22, 2024, 07:19:46 posle podne »
Pozdrav! Koliko je precizno merenje potrošnje goriva tako što se sipa pun rezervoar do prvog klika (trenutak kad pištolj sam prestane da toči)? Da li varira to sipanje do prvog "klika" u zavisnosti kolika je spoljna temperatura, pritiska creva pištolja u datom trenutku ili nečeg trećeg ili uvek "klikne" na istoj količini goriva u rezervoaru? Pošto sipanje do "čepa" zna da bude  pravo mučenje, pogotovo ako nemaš mogućnost da sipaš samostalno, pa moraš da se nabeđuješ sa pumpadžijom da može još da stane...

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9814
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6830 poslato: Januar 22, 2024, 07:50:02 posle podne »
Precizno je ako nekoliko puta uzastopno sipas do cepa, nebitno da li je sipao pumpadzija ili ti na odusak dodatno jos 5-6L koliko moze da stane u VW. Prosek ce biti tacan.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6831 poslato: Januar 22, 2024, 08:16:34 posle podne »
Upravo to sipanje do čepa može da varira i po više od nekoliko litara, u zavisnosti koliko je pumpadžija voljan da cinculira pištolj. Pošto kod mene krene nakon prvog klika (za pištolj pun rezervoar) da secka svako malo i tako ako sam baš uporan i spreman da izgubim još koji minut vremena mogu da seckanjem iz više puta sipam i do skoro 8-9 litara nakon tog prvog klika. Dok ako pumpadžija sipa to je maks 4-5 litara preko, što za ukupnu prosečnu potrošnju utiče više od pola litra...

Van mreže Ra9Do

  • VW Početnik
  • Poruke: 15
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Golf V 1.9
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6832 poslato: Januar 22, 2024, 08:17:56 posle podne »
Да ли постоји негде нека гаража за изнајмљивање у Београду са каналом за мали сервис или неке ситне радове?

Платио бих колико треба или шта већ.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13105
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +199/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6833 poslato: Januar 22, 2024, 08:25:20 posle podne »
Ja uvek sipam dok pistolj sam ne prekine i apsolutno je tacno ako je pistolj dobar. Samo mi se jednom desilo da je pistolj izbacio mnogo ranije, bukvalno je falilo 6-7l.
Inace nije dobro da se sipa skroz do cepa, citao sam negde davno, ali ima vise razloga, povezano sa EVAPom.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6834 poslato: Januar 22, 2024, 08:32:25 posle podne »
Ja uvek sipam dok pistolj sam ne prekine i apsolutno je tacno ako je pistolj dobar. Samo mi se jednom desilo da je pistolj izbacio mnogo ranije, bukvalno je falilo 6-7l.
Inace nije dobro da se sipa skroz do cepa, citao sam negde davno, ali ima vise razloga, povezano sa EVAPom.
Pa to, ne znam u čemu je fazon da li do Golfa ili do pumpe gde mahom uvek sipam, ali na starijim Vagenima (čitaj Polo 9N) nisam imao taj problem da sipam do čepa. Nakon što me izbaci pištolj prvi put, mogao sam laganim pritiskom iz par puta da sipam do čepa. Ovde kod Golfa VI je mučenje, kao da ima neku zaštitu. Kapiram i ja da ne valja da se sipa do čepa i da to fabrika nit je predvidela niti preporučuje, ali nekako mi gušt da sipam do čepa, pogotovo kad znam da sutradan nakon sipanja skoro uvek skoči cena nafte :-)

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9814
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6835 poslato: Januar 22, 2024, 09:33:41 posle podne »
Upravo to sipanje do čepa može da varira i po više od nekoliko litara,

Ako u rezervoar zapremine 65L, u auto sa stvarnom prosecnom potrosnjom od 6.5L, posle 1000km, pumpadzija natoci 55L umesto 65, prosecna potrosnja na papiru je 5.5L.
Sa tih 55L neces preci 1000km nego 846km i na papiru ces upisati 7.5. U proseku ta dva punjenja prikazuju potrosnju od 6.5.

Polo9N i Golf 4 imaju odusak, moze da stane jos 10L kad izbaci prvi put

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6836 poslato: Januar 23, 2024, 01:32:35 pre podne »
Ne osporavam tvoju računicu samo je tu problem sto iako ti recimo znaš koliko ti je sipao pumpadžija i koliko si tečno prešao sa tom količinom goriva ne možeš biti 100% siguran koliko si imao goriva na početku pre sipanja jer svakako nisi vozio do praznog rezervoara (ova metoda vožnje do praznog rezervoara nije loša kada se vozi na 2 goriva - kombinacija benzin-TNG ili benzin-CNG), a pošto nisi siguran da ti je pumpadžija sipao svaki put do iste količine goriva u rezervoaru nikad ne možeš da budeš siguran koliko si tačno potrošio goriva da li 55 litara ili 60 litara recimo a prosečna potrošnja nije svakako ista sa potrošenih 55 i 60 litara....
Tako da ako ovaj sistem sa automatskim prekidanjem točenje goriva kada je rezervoar pun na osnovu promene pritiska u pištolju ili čega već ako se dešava svaki put na istoj količini goriva mi deluje kao mnogo precizniji metod nego da gledam da li sam sipao baš do čepa ili približno jer očigledno na novijim vagenima koji nemaju taj odušak nije tako jednostavno izvesti pomenutu radnju...
Na kraju krajeva nije ni bitno da li je sipano do čepa, polovine rezervoara ili koliko već imaš novca u datom trenutku nego više sam momenat ako si već u prilici da sipaš "pun" rezervoar zašto ne proveriti na najprecizniji način i board kompjuter i pumpu (kolko su zakinuli :))

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13716
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6837 poslato: Januar 23, 2024, 10:19:56 pre podne »
Sto se pumpe tice, to je normalno.
Grejaci su obicno izmedju sundjera i platna.
Hvala. beer


@Filke

Po fabrici pun rezervoar nije do cepa nego do odredjenog nivoa u rezervoaru ili ti prvog klika na pistolju.
Tako je meni rekao jedan masinski inzinjer i sa tom kolicinom se racuna auto spreman za voznju.

Koliko moze da bude razlika u potrosnji sa 55 i 60 litara za istu kilometrazu da bi ti trebala tolika preciznost?

Ili ti racunas tu potrosnju pa puta kilometraza i sipas gorivo tacno u gram?
« Poslednja izmena: Januar 23, 2024, 10:21:27 pre podne od strane Ivan »

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 855
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6838 poslato: Januar 23, 2024, 01:20:42 posle podne »
Za manju mogućnost greške najbolje je voziti do pred rezervu pa onda izračunati. Još bolje je voziti tako više rezervoara, al svaki put pun, i to na istoj pumpi.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6839 poslato: Januar 23, 2024, 01:31:38 posle podne »
@Ivan
Naravno da ne računam tako potrošnju. Izračunam koliko sam sipao goriva podeljeno sa pređenom kilometražom i to je to. Ne može preciznije, ako si sipao tačno do iste količine koju si imao prošlog puta pre poslednjeg sipanja! Ali posmatraj ovako - ako mi je recimo preostala količina goriva u rezervoaru oko 30 litara tu negde oko pola rezervoara. Prilikom sipanja do punog rezervoara to je nekih 25 litara, ali može ako su uporan da se sipa i preko 30 litara. Razlika od tih 5 ili više litara utiče na ukupnu potrošnju preko jednog litra, što je svakako daleko od granice tolerancije greške.
Elem da ne zvučim sada da se nešto tipujem oko potrošnje pa moram u stoti deo litra precizno da znam kolika je tačna potrošnja, više sam hteo da par puta u različitim režimima vožnje sipam do vrha i sa preciznošću utvrdim kolika je tačna potrošnja jer bord kompjuter uvek laže samo je pitanje koliko... Na Polu i drugim starijim vagenima koje sam vozio nikad nisam imao dilemu i problem sa sipanjem i merenjem metodom do čepa i na taj način računanjem potrošnje koja je u 99% slučajeva bila precizna u deseti deo litra i tačno pokazivala svaki put isto procentualno odstupanje od potrošnje sa bord kompjutera.
« Poslednja izmena: Januar 23, 2024, 01:33:56 posle podne od strane Filke »