Volkswagen Golf VISmena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stize njegov naslednik Golf seste generacije (prvi Golf je ina?e predstavljen 1974. godine, drugi 1983., tre?e izdanje je usledilo 1991., "?etvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).
Volkswagen ?e Golf VI, kao jedan od najo?ekivanijih noviteta ove sezone (posebno na nasem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i vise godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvani?no promovisati po?etkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok ?e se prvi primerci na?i kod dilera ve? istog meseca (bar u Nema?koj, a kod nas verovatno tek na prole?e naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS ?e u Nema?koj kostati 16.500 evra, sto je za samo 200 evra vise nego do sada.
Naravno, Golf VI bas i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, sto se doduse i o?ekivalo. Jednostavno, Golf je najvazniji model nema?ke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizi?nim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podse?anja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci pove?ao za 18,7% u odnosu na isti period prosle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % vise nego u prvih pet meseci 2007.
Imaju?i sve to u vidu, zaista ne iznena?uje ?injenica da je "sestica" spoljasnjim izgledom samo evolucija postoje?eg Golfa (sto se naro?ito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim re?ima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv ve? na prvi pogled i bez ve?ih sansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvo?a?a. Me?uosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm.
Prostranija unutrasnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom moze da se poredi ?ak i sa ve?im VW Passatom, a paznju privla?i i spisak dodatne opreme koji moze da obuhvata i DVD plejer, hard
za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava voza?a na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim drzanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...
Kao i ranije, i novi Golf VI ?e pokretati siroka paleta benzinskih i dizel agregata. U po?etku to ?e biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najve?a brzina je 172 km/h, potro?nja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potro?nja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, trosi 6 litara, dok ja?a verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrosnja tako?e 6 litara), a dizelasi su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, trosi 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrosnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabri?ki podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrosnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na po?etku zivota "sestice", ali ?e se ve? slede?e godine pojaviti i novi 1,2 litarski ?etvorocilindri?ni TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelasi od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se o?ekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf ?e tro?iti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najja?i 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameni?e sadasnji Golf R32).
U ponudi ?e i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva ?etiri to?ka, ekonomi?nije BlueMotion verzije, a kupcima ?e na raspolaganju biti i sestostepeni i sedmostepeni DSG menja? sa duplim kva?ilom.