a ovo sto sam usuo vmp 5w30 ide na 15k...a prodavac kaze da to ulje posle 6-7k pocinje da dobija pravi viskozitet ili kako da se izrazim kao tek se na tu km pocinje da radi kako treba tj da bude ono sto jeste to ulje...nesto tako...smije li se duze voziti, sta cinjeti?
Taj prodavac nema pojma, odmah da ti kažem. Kako ulje može da zna koliko kilometara si prešao pa da počne da "bude ono što jeste"? Gluposti. Ali zato može nešto drugo. Ulje ima aditive u sebi koji ne rade svi na istoj temperaturi, i pri višim ili nižim temperaturama ulja se aktiviraju različite vrste aditiva, a ova priča za kilometražu je smešna. Ulje menjaj jednom godišnje ili na 10-15K, šta pre naiđe, što je i preporuka proizvođača, nego se uhvate ljudi za broj kilometara pa menjaju na dve tri godine kad prelaze 5000 godišnje.
"Po Evropi" se 5w-30 menja na 30000km ili 2 god.
Po Evropi, lepo si rekao, sa evropskim gorivom. Kod nas to baš i nije preporučljivo raditi, jer nam je gorivo svi znamo kakvo.
Inače, da se nadovežem na priču o Ravennol VMP ulju. Promenjen je opis ulja na sajtu i više ne stoji da je to ulje na PAO bazi. Takođe, tačka tečenja je promenjena na -40C, a bila je daleko niža. Na nemačkom sajtu (i još nekim) stoji da je čak -60C. Postaje mi i to sumnjivo, kako svuda iste informacije sem za Srbiju?